Ο Thierry Neuville με Hyundai i20 N Rally1 πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στην υπερειδική με την οποία ξεκίνησε το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, εμπρός από τους 4 οδηγούς της Toyota.
Το καθαρά αγωνιστικό μέρος του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, 5ου γύρου του φετινού WRC και δεύτερου χωμάτινου της υβριδικής εποχής του θεσμού, ξεκίνησε και τυπικά το απόγευμα της Πέμπτης 2 Ιουνίου, με χωμάτινη υπερειδική διαδρομή στην Olbia, μήκους 3,23 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Το κύριο θέμα συζήτησης στη Σαρδηνία είναι η ζέστη, καθώς η θερμοκρασία περιβάλλοντος αναμένεται να φτάσει έως τους 40 βαθμούς Κελσίου και θα είναι πολύ υψηλότερη στο εσωτερικό των αυτοκινήτων.
Αυτό καθιστά την προσπάθεια των εργοστασιακών πληρωμάτων ακόμη πιο δύσκολη, αφού η αλλαγή θέσης στην εξάτμιση των αυτοκινήτων Rally1, η οποία έχει τοποθετηθεί πλέον κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, επέφερε σημαντική αύξηση της θερμοκρασίας εντός αυτών.
Η τοποθέτηση ασημένιων μεμβρανών στο δεύτερο μισό των εμπρός πλευρικών παραθύρων, κατόπιν παραίνεσης της FIA, δεν θα λύσει πλήρως τα προβλήματα, με τους οδηγούς να περιμένουν ένα πολύ δύσκολο τριήμερο.
Ο πλέον έμπειρος από τους συμμετέχοντες, Dani Sordo, δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για την έλλειψη επαρκούς ψύξης στην καμπίνα, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως μπορεί να υπάρξει μεγάλης έκτασης ατύχημα καθώς οι οδηγοί δε θα αισθάνονται καλά. Κάτι που ευελπιστούμε πως δε θα συμβεί.
Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας: Στην Olbia…
Αν και πέρυσι το κέντρο του ιταλικού γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ είχε μεταφερθεί στην Olbia, φέτος οι διοργανωτές επέστρεψαν στο γνώριμο Alghero.
Ακόμη και έτσι, ο αγώνας ξεκίνησε από την Olbia σήμερα, όπου διοργανώθηκε μια χωμάτινη υπερειδική διαδρομή, με τις θερμές καιρικές συνθήκες να συμβάλλουν στην ύπαρξη πυκνής σκόνης ανά σημεία.
Καθώς άπαντες γνωρίζουν πως σε αυτές τις ειδικές διαδρομές μπορεί να κερδηθούν ελάχιστα και να χαθούν τα πάντα, οι πρωταγωνιστές εστίασαν να τερματίσουν χωρίς προβλήματα, κάτι που επιτεύχθηκε.
Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) συνέχισαν με φόρα από το πρωινό shakedown, για να πετύχουν τον καλύτερο χρόνο και στην εναρκτήρια διαδρομή του αγώνα.
Πίσω από τους Βέλγους της Hyundai βρέθηκαν με μικρές διαφορές, όλα τα πληρώματα της Toyota. Ταχύτεροι εξ αυτών αποδείχθηκαν οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) που βρέθηκαν 0,5” πιο πίσω.
Τρίτοι, με διαφορά μόλις 0,2” από το πλήρωμα της ομάδας Toyota Gazoo Racing Next Generation, βρέθηκαν οι Elfyn Evans-Scott Martin, με το πρώτο από τα τρία GR Yaris Rally1 της “πρώτης ομάδας”.
Στην επόμενη θέση έχουμε φινλανδική… ισοπαλία μεταξύ των Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen και Esapekka Lappi-Janne Ferm, οι οποίοι βρέθηκαν 1,0” πίσω από τους Βέλγους της Hyundai και 0,3” πίσω από τους Βρετανούς teammates τους.
Τον 6ο χρόνο πέτυχαν οι Ott Tanak-Martin Jarveoja, που επανέκαμψαν μετά από το μικρό πρωινό πρόβλημα με τον κινητήρα, ενώ ακολούθησαν οι Dani Sordo-Candido Carrera, αμφότεροι με Hyundai i20 N Rally1.
Την κατάταξη των αυτοκινήτων της κορυφαίας κατηγορίας διαμόρφωσε η τετράδα των Ford Puma Rally1 με τους Adrien Fourmaux-Alexandre Coria, Craig Breen-Paul Nagle, Gus Greensmith-Jonas Andersson και Pierre Louis Loubet-Vincent Landais.
Ο αγώνας δεν ξεκίνησε ιδανικά για τον Greensmith (φωτ.), ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με την ενδοσυνεννόηση, χωρίς πάντως να χάσει πολύ χρόνο.
Η πρώτη και μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα θα συνεχιστεί αύριο, Παρασκευή 3 Ιουνίου, με 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 133,56 χλμ.
Το διαφορετικό στοιχείο σε σύγκριση με ότι έχουμε συνηθίσει, είναι οι διαδρομές δε θα διεξαχθούν ανά τετράδες, αλλά ανά δυάδες χωρίς ενδιάμεσο σέρβις, οπότε τα πληρώματα θα κληθούν να αγωνιστούν στις ίδιες διαδρομές με ίδια ελαστικά.
Αρχικά θα πραγματοποιήσουν αρχικά δύο περάσματα από τις Terranova (14,19 χλμ.) και Monti di Ala (24,70 χλμ.), για να ακολουθήσει το απόγευμα η διπλή διεξαγωγή των ειδικών διαδρομών Osilo – Tergu (14,63 χλμ.) και Sedini – Castelsardo (13,26 χλμ.).
Onboard με τους Elfyn Evans-Scott Martin από το shakedown
Η φυσιογνωμία των ειδικών διαδρομών και η υψηλή θερμοκρασία, θα καταστήσει το έργο των πρώτων πληρωμάτων στο δρόμο και κυρίως των πρωτοπόρων στη βαθμολογία Rovanpera-Halttunen ιδιαίτερα απαιτητική, αφού θα “καθαρίζουν την αγωνιστική γραμμή” για τα επόμενα, που αναμένεται να έχουν πλεονέκτημα.
Το αυριανό πρόγραμμα περιλαμβάνει πολύ πρωινό ξύπνημα για τα πληρώματα, ενώ η πρώτη αυριανή ειδική διαδρομή (Terranova 1) ξεκινά στις 08:01 ώρα Ελλάδος.
Επιμέρους ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας μεταδίδονται ζωντανά από την Cosmote Sport 8HD
Πρόγραμμα μεταδόσεων Παρασκευής 3 Ιουνίου (ώρα Ελλάδος)
SS4 Terranova 2 (14,19 χλμ.), 10:45
SS5 Monte Di Ala e Budduso (24,70 χλμ.), 11:45
SS8 Osilo – Tergu 2 (14,63 χλμ.), 18:45
SS9 Sedini – Castelsardo 2 (13,26 χλμ.), 19:30
Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.
Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη, βαθμολογίες και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC
Συνημμένα μπορείτε να βρείτε το ωράριο και τις συμμετοχές του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford
Δείτε πλάνα από το πρωινό shakedown