Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συνεχίζεται με το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας στις 2-5 Ιουνίου – Ενημερωθείτε για τον αγώνα, τις συνθέσεις των ομάδων, την ελληνική παρουσία και το πρόγραμμα τηλεοπτικών μεταδόσεων.
Το WRC παραμένει στη Νότια Ευρώπη και αποκτά άρωμα Μεσογείου, αφού πριν καταλαγιάσει η σκόνη από το Ράλλυ Πορτογαλίας, ομάδες και πληρώματα ξεκίνησαν το ταξίδι για τη Σαρδηνία, όπου φιλοξενείται ο ιταλικός αγώνας του θεσμού από το 2004.
Το νησί φιλοξενεί στις 2-5 Ιουνίου τον 5ο φετινό αγώνα της χρονιάς, που θα είναι ο δεύτερος σε χώμα για τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1.
Οι μεγάλες θερμοκρασίες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων στην Πορτογαλία, οδήγησαν ομάδες και πληρώματα σε έκκληση για αλλαγές ενόψει των ακόμη πιο θερμών Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας και Σαφάρι (διαβάστε για τις συμμετοχές του αφρικανικού αγώνα).
Σε επίπεδο συμμετεχόντων, μπορεί οι δύο Sebastien (Loeb και Ogier), που έχουν το ρεκόρ (από 4 νίκες) στη Σαρδηνία, να απουσιάζουν, ωστόσο οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές απέδειξαν στην Πορτογαλία ότι μπορούν να διατηρήσουν το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα.
Μετά από 3 συνεχόμενες νίκες σε διαφορετικές επιφάνειες (Σουηδία, Κροατία, Πορτογαλία), η Toyota θα βρεθεί στη Σαρδηνία ως λογικό φαβορί
Η ομάδα του Jari-Matti Latvala θα προσπαθήσει να “επικυρώσει” την ανωτερότητά της, σε έναν αγώνα που η Hyundai φιλοδοξεί να παρουσιαστεί πιο ανταγωνιστική από ότι στην Πορτογαλία, τη στιγμή που η M-Sport Ford έχει δείξει ότι διαθέτει τη δυναμική, ώστε να βρεθεί στις μάχες του βάθρου.
Οι προκλήσεις του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Οι σκληρές χωμάτινες ειδικές διαδρομές, η αγωνιστική γραμμή των οποίων “καθαρίζει” μετά από το κάθε αγωνιστικό πέρασμα, σε συνδυασμό με τις αναμενόμενες εξωτερικές θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών Κελσίου, διαμορφώνουν μια “θερμή πρόκληση” για ανθρώπους και μηχανές.
Ταυτόχρονα, η παρουσία θάμνων, δέντρων ή βράχων ακριβώς στην άκρη των γρήγορων αλλά στενών δρόμων, καθιστούν μηδενικό το περιθώριο λάθους.
Πρώτοι στο δρόμο, και κατά συνέπεια όντες φαινομενικά σε μειονεκτική θέση απέναντι στους αντιπάλους τους, θα βρεθούν οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen με το Toyota GR Yaris Rally1.
Γράφουμε “φαινομενικά”, αφού το ίδιο συνέβαινε και στο Ράλλυ Πορτογαλίας, όμως οι Φινλανδοί κατάφεραν να επικρατήσουν, κάτι που είχαν κάνει υπό αντίστοιχες συνθήκες πέρυσι στη Σαρδηνία, οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia.
Θυμηθείτε όσα συνέβησαν στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας 2021
Πάντως, η φύση των ειδικών διαδρομών είναι τέτοια, που θεωρείται δεδομένο ότι το μειονέκτημα των Rovanpera-Halttunen θα είναι μεγαλύτερο από ότι ήταν στην Πορτογαλία και οι θερμοκρασίες ακόμη υψηλότερες, οπότε επανάληψη της νίκης τους θα θεωρηθεί κατόρθωμα.
Αντίστοιχα δύσκολα αναμένεται να βρεθούν στο βάθρο οι Thierry Neuville-Martijjn Wydaeghe, που θα αποτελούν την αμέσως επόμενη διέλευση στην αρχή του αγώνα.
Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας: Παράγοντας-ελαστικά
Στη Σαρδηνία, οι οδηγοί των εργοστασιακών ομάδων θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν 24 ελαστικά Scorpion KX με σκληρή γόμα (HA) και 8 Scorpion KX με μαλακή γόμα (SA), ενώ στο shakedown τα ελαστικά είναι διαφορετικά.
Όπως προκύπτει και από τον αριθμό των διαθέσιμων ελαστικών, η σκληρή γόμα θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο, αφού έχει σχεδιαστεί για να αντέχει στο πιο σκληρό έδαφος, αλλά και να έχει μεγαλύτερη διάρκεια.
Ωστόσο, τα μαλακά ελαστικά θα αποτελέσουν τη λύση για βέλτιστη πρόσφυση σε περίπτωση βροχής ή χαμηλότερων θερμοκρασιών, καθώς επίσης και σε αμμώδες οδόστρωμα ή πούδρα, ιδιαίτερα κατά τα πρώτα περάσματα από ειδικές διαδρομές, για τα αυτοκίνητα που θα βρίσκονται νωρίτερα στη διαδρομή.
Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας: Ο αγώνας
Μετά από μια χρονιά στην Olbia, το επίκεντρο του ιταλικού αγώνα επανέρχεται στο Alghero, παραθαλάσσια πόλη στην ανατολική πλευρά του νησιού, που φιλοξενούσε το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας για 8 χρόνια.
Ο 5ος γύρος της σεζόν θα ξεκινήσει το πρωί της Πέμπτης 2 Ιουνίου (10:01) με shakedown (Olmedo) μήκους 3,53 χλμ.
Το καθαρά αγωνιστικό μέρος θα ξεκινήσει το απόγευμα της ίδιας ημέρας (19:08), με υπερειδική στην Olbia, που έχει μήκους 3,23 χλμ.
Sebastien Loeb vs Petter Solberg: Από τις πιο κλασικές μονομαχίες στη Σαρδηνία
Η πρώτη και μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα θα συνεχιστεί την Παρασκευή 3 Ιουνίου, με 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, που θα διαμορφώσουν το συνολικό μήκος στα 136,79 αγωνιστικών χλμ.
Μια διαφοροποίηση, είναι πως οι 4 διαδρομές δε θα διεξαχθούν η μία μετά από την άλλη όπως συνηθίζεται, αλλά σε “γκρουπ” των δύο ειδικών διαδρομών, μεταξύ άλλων περιλαμβάνοντας την επιπλέον πρόκληση πως τα πληρώματα θα πρέπει να αγωνιστούν σε αυτές με την ίδια επιλογή ελαστικών.
Έτσι, στα μισά της ημέρας θα έχουν ολοκληρωθεί τα δύο περάσματα από δύο ειδικές διαδρομές και θα ακολουθήσει, αντίστοιχο πρόγραμμα για τις επόμενες.
Η δεύτερη ημέρα, Σάββατο 4 Ιουνίου, θα έχει αντίστοιχη δομή, με 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 131, 82 χλμ. (loops των δύο), όπου περιλαμβάνονται δύο περάσματα από την περίφημη Monte Lerno, με το γιγαντιαίο άλμα.
Ο επίλογος του αγώνα θα γραφτεί την Κυριακή 5 Ιουνίου, με δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές μήκους 39,3 αγωνιστικών χλμ. και Power Stage την περίφημη Sassari-Argentiera (7,1 χλμ.) με το θεαματικό κατέβασμα στην παραλία και τον τερματισμό δίπλα στη θάλασσα.
Συνολικά, το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας περιλαμβάνει 21 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 307,91 αγωνιστικών χλμ.
Οι πρωταγωνιστές του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Από τους 60 συμμετέχοντες στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, τη μερίδα του λέοντος αναφορικά με το ενδιαφέρον, παίρνουν τα 11 πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1, που θα παλέψουν για τη νίκη.
Toyota Gazoo Racing WRT
Μετά από το εξαιρετικό ξεκίνημα στη σεζόν, αφού διεκδίκησε τη νίκη σε κάθε αγώνα μέχρι τώρα και την κατέκτησε σε 3 περιπτώσεις με τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, η ομάδα του Jari-Matti Latvala, που έχει ήδη προβάδισμα 59 βαθμών στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αποτελεί το λογικό φαβορί στη Σαρδηνία.
Αν και το έργο των Φινλανδών πρωτοπόρων στη βαθμολογία Οδηγών/Συνοδηγών είναι δύσκολο, μετά από τη νίκη στην Πορτογαλία, κανείς δε μπορεί να τους υποτιμήσει.
Παράλληλα, οι Elfyn Evans-Scott Martin μπορούν να διεκδικήσουν ένα καλό αποτέλεσμα, αφού η δεύτερη θέση στην Πορτογαλία, τους μείωσε το άγχος που είχε προκληθεί από το κακό ξεκίνημα σε Μόντε Κάρλο, Σουηδία και Κροατία.
Στο τρίτο Toyota GR Yaris Rally1 της “πρώτης ομάδας” επιστρέφουν οι Esapekka Lappi-Janne Ferm, που εκμεταλλευόμενοι τις ικανότητές τους και την καλή σειρά εκκίνησης κατά την πρώτη ημέρα (9η διέλευση), θα προσπαθήσουν για ένα θετικό αποτέλεσμα.
Όπως σε κάθε αγώνα φέτος, οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston θα βρεθούν στο τέταρτο GR Yaris Rally1, οδηγώντας για τη “δεύτερη ομάδα” Toyota Gazoo Racing Next Generation.
Στη Σαρδηνία, ο Ιάπωνας οδηγός φιλοδοξεί να επαναλάβει την εξαιρετική εμφάνιση της Πορτογαλίας, όπου τερμάτισε στην 4η θέση, χάνοντας στις λεπτομέρειες την τρίτη θέση του βάθρου.
Hyundai Shell Mobis WRT
Μετά από ένα δύσκολο Ράλλυ Πορτογαλίας, η Hyundai θέλει να επιστρέψει στις θετικές εμφανίσεις, αρχής γενομένης από τη Σαρδηνία.
Τα προβλήματα αξιοπιστίας περιόρισαν τις δυνατότητες των πληρωμάτων της κορεατικής ομάδας στην Πορτογαλία, με την τρίτη θέση των Dani Sordo-Candido Carrera να είναι η μοναδική παρηγοριά, την ώρα που οι Thierry Neuville και Ott Tanak δεν απέφυγαν την γκρίνια.
Στην Ιταλία, οι Πρωταθλητές Κατασκευαστών 2019 και 2020 θα συμμετάσχουν με την ίδια σύνθεση πληρωμάτων, δηλαδή τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, Ott Tanak-Martin Jarveoja και Dani Sordo-Candido Carrera.
Η ταχύτητα δε λείπει από το Hyundai i20 N Rally1, ενώ το έμψυχο δυναμικό είναι το καλύτερο δυνατό για τον συγκεκριμένο αγώνα, αφού μετράει 4 νίκες στους τελευταίους 5 αγώνες (Sordo 2019-2020, Neuville 2018, Tanak 2017)
Παράλληλα, η 8η θέση εκκίνησης του δύο φορές νικητή, Sordo, τον φέρνει μεταξύ των φαβορί για μια θέση -τουλάχιστον- στο βάθρο.
M-Sport Ford WRT
Ακόμη μια ομάδα που θέλει να δώσει “απαντήσεις” στη Σαρδηνία, είναι η Μ-Sport Ford.
Αν και το Puma Rally1 δείχνει ταχύ σε κάθε οδόστρωμα, μοναδικός οδηγός που φάνηκε να ξεδιπλώνει το μεγαλύτερο μέρος των δυνατοτήτων του, είναι ο Sebastien Loeb.
Θυμίζουμε, πως ο πολυνίκης του WRC κατέκτησε τη νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και βρισκόταν επικεφαλής στο Ράλλυ Πορτογαλίας, μέχρι που εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση που προήλθε από έξοδο.
5 λόγοι για να παρακολουθήσετε το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Δυστυχώς για τους Malcolm Wilson και Rich Millener, οι Loeb-Galmiche δε θα επανέλθουν στο Ford Puma Rally1 πριν από το Ράλλυ Σαφάρι, οπότε στη Σαρδηνία τα υπόλοιπα πληρώματα καλούνται να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.
Οι Craig Breen-Paul Nagle θέλουν να επανέλθουν στα καλά αποτελέσματα, αν και ο Ιρλανδός οδηγός δεν έχει αγωνιστεί στη Σαρδηνία από το 2018.
Οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria, θα προσπαθήσουν να αποφύγουν τα λάθη, στο ντεμπούτο τους με αυτοκίνητο κορυφαίων προδιαγραφών στη Σαρδηνία, ενώ οι Gus Greensmith-Jonas Andersson θέλουν να επανέλθουν στα καλά αποτελέσματα, μετά από τα προβλήματα στη Πορτογαλία.
Τα τρία προαναφερθέντα πληρώματα θα προσφέρουν βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ σε ακόμη ένα Ford Puma Rally1 θα βρεθούν οι Pierre Louis Loubet-Vincent Landais.
Στην τρίτη του εμφάνιση με το αυτοκίνητο της M-Sport, ο νεαρός Κορσικανός θέλει να συνεχίσει το σερί των καλών εμφανίσεων, ευελπιστώντας σε έναν τερματισμό εντός εξάδας, που θα είναι ο καλύτερος της καριέρας του στο WRC.
WRC 2 στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, η λίστα συμμετεχόντων στο WRC 2, για αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, είναι εντυπωσιακή.
Ανάμεσα στα 36 πληρώματα που θα δώσουν το “παρών” στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Σαρδηνίας, ξεχωρίζουν ως φαβορί οι Andreas Mikkelsen-Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι να επανέλθουν στα καλά αποτελέσματα μετά από το πρόβλημα στον κινητήρα, κατά το Ράλλυ Πορτογαλίας.
Με βάση όσα είδαμε στην Πορτογαλία, η σημαντικότερη αντίσταση στους Νορβηγούς θα έρθει από τους Teemu Suninen-Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2) που έχασαν τη νίκη από έξοδο στην Power Stage και τους τελικούς νικητές, Yohan Rossel-Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally2, φωτ.), που προηγούνται στη βαθμολογία.
Ακόμη, ικανοί για χρόνους κορυφής είναι οι Eric Camilli-Thibault de la Haye (Citroen C3 Rally2), Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 evo), Marco Bulacia-Marcelo Der Ohannesian (Skoda Fabia Rally2 evo) και οι περσινοί νικητές Jari Huttunen-Mikko Lukka (Ford Fiesta Rally2 MkII), στον πρώτο τους χωμάτινο αγώνα με το αυτοκίνητο της M-Sport.
Μια θέση στο βάθρο ή την εξάδα του WRC 2 έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν οι Chris Ingram-Craig Drew (Skoda Fabia Rally2 evo), Jan Solans-Rodrigo Sanjuan (Citroen C3 Rally2) και Eerik Pietarinen-Antti Linnaketo (Volskwagen Polo R5).
Με ενδιαφέρον αναμένονται οι επιδόσεις των Miko Marczyk-Simon Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2 evo), Fabrizio Zaldivar-Carlos Del Barrio (Hyundai i20 N Rally2), Josh McErlean-James Fulton (Hyundai i20 N Rally2), Bruno Bulacia-Marc Marti (Skoda Fabia Rally2 evo), Erik Cais-Petr Tesinsky (Ford Fiesta Rally2 MkII), Georg Linnamae-James Morgan (Volkswagen Polo R5) και το ντεμπούτο των Sami Pajari-Enni Malkonen (Skoda Fabia Rally2 evo) με αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών.
Ακόμη, στο πλαίσιο της επιμέρους κατάταξης Masters, για οδηγούς ηλικίας άνω των 50 ετών, εντάσσεται ο συμπατριώτης μας Ιορδάνης Σερδερίδης, με συνοδηγό στο Skoda Fabia Rally2 evo, τον Fred Miclotte.
Ανάμεσα στα 10 πληρώματα της εν λόγω κατάταξης, ξεχωρίζει η παρουσία των Freddy Loix-Pieter Tsjoen και Armin Kremer-Ella Kremer, αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2 evo.
Video-teaser του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας 2022 Preview
WRC 2022, 5ος γύρος, 2-5 Ιουνίου
Επιφάνεια: Χώμα
Ημέρες: 3
Ειδικές Διαδρομές: 21
Συνολικό μήκος: 307,91 χλμ.
Συμμετοχές: 60
Αποτελέσματα 2021
1. Ogier-Ingrassia (Toyota Yaris WRC)
2. Evans-Martin (Toyota Yaris WRC)
3. Neuville-Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC)
Βαθμολογία (μετά από 4 αγώνες):
Οδηγοί: 1. Rovanpera 106, 2. Neuville 60 , 3. Katsuta 38, 4. Tanak 37, 5. Evans 36, 6. Breen 34, 7. Loeb 27, 8. Greensmith 20, 9. Ogier-Sordo 19
Κατασκευαστές: 1. Toyota 175, 2. Hyundai 116, 3. M-Sport Ford 94, 4. Toyota Next Generation 42
Επιμέρους ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας θα μεταδοθούν ζωντανά από την Cosmote Sport 8HD
Πρόγραμμα μεταδόσεων (ώρα Ελλάδος)
Παρασκευή 3 Ιουνίου
SS4 Terranova 2 (14,19 χλμ.), 10:45
SS5 Monte Di Ala e Budduso (24,70 χλμ.), 11:45
SS8 Osilo – Tergu 2 (14,63 χλμ.), 18:45
SS9 Sedini – Castelsardo 2 (13,26 χλμ.), 19:30
Σάββατο 4 Ιουνίου
SS11 Erula-Tula 1 (15,27 χλμ.), 09:45
SS12 Tempio Pausania 2 (12,03 χλμ.), 11:30
SS13 Erula-Tula 2 (15,27 χλμ.), 12:30
Κυριακή 5 Ιουνίου
SS19 Sassari – Argentiera 1 (7,10 χλμ.), 10:00
SS20 Cala Flumini 2 (12,55 χλμ.), 12:00
SS21 Sassari – Argentiera 2 Power Stage (7,10 χλμ.), 13:00
Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.
Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη, βαθμολογίες και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Συνημμένα μπορείτε να βρείτε το ωράριο και τις συμμετοχές του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool
Video-preview του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας