Το Ράλλυ Ισπανίας είναι προ των πυλών, με τις τρεις πρώτες ε.δ. να πραγματοποιούνται σήμερα, αλλά στο σέρβις παρκ στο Salou αυτό που κυριαρχεί είναι η μεταγραφολογία!
Ο θίασος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ βρίσκεται στην Ισπανία για τον προτελευταίο γύρο του θεσμού, με τον αγώνα να ξεκινάει σε λίγες ώρες από τώρα, με τον Dani Sordo να πραγματοποιεί τον ταχύτερο χρόνο στο shakedown εχθές το πρωί. Παρόλο που ο αγώνας, λοιπόν, βρίσκεται προ των πυλών, οι περισσότεροι στο σέρβις παρκ του Salou έχουν επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους στη μεταγραφολογία εν όψει 2014, με τον Thierry Neuville να είναι στο κέντρο της δημοσιότητας. Στην M-Sport, ο Malcolm Wilson δήλωσε ξεκάθαρα ότι ο Βέλγος βρίσκεται ανάμεσα στην ομάδα του και τη Hyundai και πως περιμένει την απάντηση του. Όπως όλοι εξάλλου. Αυτό που προέκυψε εχθές, όμως, και είναι σημαντικό για τη βιωσιμότητα της M-Sport είναι ότι η χορηγία του Qatar στη βρετανική ομάδα δεν εξαρτάται από το τι θα κάνει ο Neuville! O Al Attiyah επιβεβαίωσε ότι βρίσκονται κοντά σε συμφωνία με τον Wilson για την νέα χρονιά, έχοντας μάλιστα και συγκεκριμένα σχέδια για το πως θα λειτουργήσει η ομάδα τη νέα χρονιά. Ο οδηγός από το Κατάρ έχει στο μυαλό του μία ομάδα με τρία αυτοκίνητα συνολικά, και τον ίδιο να κάνει πέντε ή έξι αγώνες, προσφέροντας τη θέση του στους υπόλοιπους σε κάποιον νεότερο και ταλαντούχο οδηγό. Μάλιστα, δεν απέκλεισε το γεγονός στις τάξεις της ομάδας να βρεθεί κάποιος έμπειρος οδηγός, επιβεβαιώνοντας κατά κάποιο τρόπο τις συζητήσεις με τον Mikko Hirvonen. Πάντως, όλα θα εξαρτηθούν από την απόφαση του Neuville, η οποία όπως ανέφερε ο ίδιος, θα ανακοινωθεί την επόμενη εβδομάδα μετά το τέλος του Ράλλυ Ισπανίας!
Μεταγραφικά νέα, όμως, είχαμε και από το στρατόπεδο της Citroen, με τον Yves Matton να παραδέχεται στην συνέντευξη τύπου ότι στο μπλοκάκι του έχει πέντε οδηγούς. Τους Hirvonen, Sordo, Kubica, Ostberg και Meeke. Ακόμα δεν έχει αποφασίσει σε ποιους θα δώσει το χρίσμα, και οι δύο εναπομείναντες αγώνες του θεσμού ίσως να παίξουν το ρόλο τους. Πάντως, ο Sordo δήλωσε ανοικτά ότι μία νίκη στην Ισπανία δεν του εξασφαλίζει το μέλλον του, ενώ πρόσθεσε πως και αυτός έχει μιλήσει με ανθρώπους της Hyundai!
Και μέσα σε όλες αυτές τις συζητήσεις και φήμες που κυκλοφορούν στο σέρβις παρκ, οι οδηγοί πήραν μέρος στο shakedown πριν τον αγώνα, με τον Dani Sordo να κάνει τον ταχύτερο χρόνο με το Citroen DS3 WRC στην ασφάλτινη διαδρομή. Σε στεγνό οδόστρωμα και με σχετικά υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, ο Ισπανός ήταν κατά 0,2 δλ. tαχύτερος από τον Jari Matti Latvala με το VW Polo R WRC και τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2013 Sebastien Ogier που συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα. Ο Sordo θα προσπαθήσει να διεκδικήσει τη δεύτερη του νίκη στο φετινό Πρωτάθλημα και μετά το τέλος του shakedown εμφανίστηκε αισιόδοξος: “Είμαι ικανοποιημένος με το αμάξι. Δεν οδήγησα το αυτοκίνητο πριν τον αγώνα και μπορώ να πω ότι είμαι χαρούμενος με την αίσθηση που είχα σήμερα. Το στήσιμο του DS3 δεν διαφέρει σημαντικά από αυτό που επιλέξαμε στη Γαλλία”, είπε ο Ισπανός. Βέβαια, οι οδηγοί είχαν παράπονα για το shakedown, το οποίο σύμφωνα με δηλώσεις του δεν είχε καμία σχέση με τις συνθήκες που θα συναντήσουν στον αγώνα. Ο Sebastien Ogier ήταν ιδιαίτερα καυστικός: “Νομίζω ότι είναι το χειρότερο που έχω συναντήσει. Δεν κάναμε τίποτα! Πηγαίναμε σε μία πλατεία γύρω γύρω, μετά σε μία ευθεία και σε μερικά σικέιν. Έκανα τα τέσσερα υποχρεωτικά περάσματα και αυτό ήταν. Από εκεί και πέρα, εμείς είχαμε κάνει μία σειρά δοκιμών πριν τον αγώνα, βελτιώσαμε το στήσιμο που είχαμε χρησιμοποιήσει στη Γαλλία και είμαι πολύ αισιόδοξος”, είπε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Την πρώτη τετράδα συμπλήρωσε ο Andreas Mikkelsen με ακόμα ένα VW Polo R WRC, με τον Evgeny Novikov με το Fiesta να είναι πέμπτος.
Ο αγώνας ξεκινάει σήμερα το απόγευμα από την Βαρκελώνη, με τα πληρώματα να διαγωνίζονται σε τρεις νυκτερινές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές. Αντίστοιχη εικόνα θα δούμε και αύριο, με τις μάχες να μεταφέρονται την Κυριακή στο χώμα, με ότι και αν συνεπάγεται αυτό. Ακόμα οι περισσότεροι οδηγοί παραπονιούνται για το γεγονός ότι στο χωμάτινο σκέλος θα ξεκινήσουν με τη λογική του ασφάλτινου αγώνα, δηλαδή χωρίς τη χρήση αντίστροφης σειράς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει έντονη ανησυχία πως οι οδηγοί θα επιλέξουν να κόψουν το Σάββατο το βράδυ, έτσι ώστε να μην έχουν το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης στο χώμα. Σίγουρα, σε αυτόν τον αγώνα θα δούμε πολλά!_Π.Τ.
1. Dani Sordo: 1:22.7
2. Jari-Matti Latvala: +0.2
3. Sebastien Ogier: +0.3
4. Andreas Mikkelsen: +0.6
5. Evgeny Novikov: +1.5
6. Thierry Neuville: +1.6
7. Khalid Al Qassimi: +1.9
8. Nasser Al-Attiyah: +2.3
9. Mikko Hirvonen: +2.8
10. Hayden Paddon: +2.9
11. Martin Prokop: +3.2
12. Mads Ostberg: +3.7
13. Abdulaziz Al-Kuwari: +5.2