O Thierry Neuville κατέκτησε τη νίκη στο Ράλλυ Ισπανίας εμπρός από τον Elfyn Evans, ενώ η τρίτη θέση του Dani Sordo παρατείνει την απονομή των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών για το Ράλλυ Monza.
Η τελευταία αγωνιστική ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας, 11ου και προτελευταίου γύρου στο φετινό, είχε ως κυριότερη δυσκολία για τα πληρώματα, τη βροχή που κατέστησε το οδόστρωμα στα τελευταία χιλιόμετρα της Power Stage, ιδιαίτερα γλιστερό.
Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaghe (Hyundai i20 Coupe WRC) διατήρησαν την πρωτοπορία και κατέκτησαν τη δεύτερη φετινή τους νίκη, ακολουθούμενοι από τους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC).
Στη μάχη για την τρίτη θέση επικράτησαν τελικά οι Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 Coupe WRC), που ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός της ημέρας, αφήνοντας τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC), εκτός βάθρου.
Ράλλυ Ισπανίας: Η 15η νίκη του Neuville είναι γεγονός
Έχοντας δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας από χθες, οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe έλεγξαν το συναγωνισμό σήμερα φτάνοντας στη δεύτερη φετινή τους νίκη, έπειτα από το Ράλλυ Ypres Βελγίου.
Οι νικητές καρδιοχτύπησαν λίγο πριν από το τέλος, όταν ο κινητήρας του Hyundai i20 Coupe WRC αρνήθηκε προσωρινά να πάρει εμπρός πριν από την Power Stage.
Ακόμη και έτσι, ο Βέλγος σημείωσε τον δεύτερο χρόνο, κερδίζοντας 4 ακόμη βαθμούς και εμφανίστηκε ανακουφισμένος στον τερματισμό.
Αυτή ήταν η 15η νίκη στην καριέρα του Neuville, ο οποίος έχει ξεχωρίσει φέτος στους ασφάλτινους αγώνες, όπου μετράει δύο νίκες και ακόμη έναν τερματισμό στο βάθρο έχοντας ρυθμό κορυφής, στην Κροατία.
Πάντως, η πειστική επικράτηση του Neuville στην Ισπανία δεν είχε ουσιαστικό βαθμολογικό αντίκρισμα για τον ίδιο, αφού ο Βέλγος έχει τεθεί εκτός διεκδίκησης του φετινού τίτλου.
Ωστόσο, σε συνδυασμό με την τρίτη θέση του Dani Sordo και 9 επιπλέον βαθμούς από την Power Stage, η Hyundai παρέτεινε την αγωνία και στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Πάντως η Toyota παραμένει ακλόνητο φαβορί, αφού θα ταξιδέψει στην Monza με διαφορά 47 βαθμών, ενώ το μέγιστο που μπορεί να λάβει μια ομάδα είναι 52 βαθμοί.
“Είμαι ανακουφισμένος που βρισκόμαστε στον τερματισμό”, δήλωσε ο νικητής Thierry Neuville. “Είναι ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο αλλά παλέψαμε πολύ σκληρά. Είχαμε έναν καθαρό αγώνα και σχεδόν μέχρι το τέλος, όλα ήταν τέλεια.
Δυστυχώς υπήρξε πολύ άγχος πριν την τελευταία ειδική διαδρομή – ξανά. Είμαι πραγματικά απογοητευμένος για αυτό, καθώς κατά τα άλλα το Σαββατοκύριακο θα ήταν τέλειο και ωραίο, όμως τώρα δεν είναι. Δεν ξέρω τι να πω για να είμαι ειλικρινής”.
Ένας οδηγός που παραμένει εντός διεκδίκησης, είναι ο Elfyn Evans. Ο Ουαλός τερμάτισε στη δεύτερη θέση, με συνοδηγό στο Toyota Yaris WRC τον Scott Martin, οπότε διατηρεί τις ελπίδες του για το Πρωτάθλημα Οδηγών, αν και παραμένει αουτσάιντερ.
Μετά από την εξαιρετική τους εκκίνηση στο πρώτο loop της Παρασκευής, οι Evans-Martin δεν είχαν απάντηση στο ρυθμό των νικητών, βλέποντας τη διαφορά από την κορυφή να αυξάνεται λίγο, αλλά σταθερά.
Σήμερα, το πλήρωμα της Toyota φάνηκε να έχει συμφιλιωθεί με την ιδέα της δεύτερης θέσης, την οποία διατήρησε τερματίζοντας 24,1” πίσω από τους νικητές και 11,2”, εμπρός από την τρίτη θέση.
Με αυτόν τον τρόπο, ο Evans συνεχίζει να διεκδικεί το Πρωτάθλημα Οδηγών, αφού σε συνδυασμό με την τρίτη θέση στην Power Stage, μείωσε τη διαφορά από τον Ogier στους 17 βαθμούς.
Ο Elfyn Evans, ανέφερε στον τερματισμό: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος από τη μία και απογοητευμένος από την άλλη.
Δεν ήταν τέλειο Σαββατοκύριακο. Ακόμη και έτσι όμως κάναμε καλή δουλειά, όμως ασφαλώς έχουμε και έναν σκοπό εδώ.
Δεν ήταν το αποτέλεσμα που θέλαμε, όμως συνεχίζουμε”.
Ράλλυ Ισπανίας: Νικητής στη μάχη της ημέρας ο Sordo
Με τις δύο πρώτες θέσεις να έχουν ουσιαστικά κριθεί από χθες, το μεγαλύτερο κομμάτι του ενδιαφέροντος στράφηκε σήμερα στην μονομαχία για την τρίτη θέση.
Νικητές σε αυτή την περίπτωση αναδείχθηκαν οι Dani Sordo-Candido Carrera, οι οποίοι ήταν ταχύτεροι των Sebastien Ogier-Julien Ingrassia.
Αν και ξεκίνησαν την ημέρα 1,2” πίσω από τους Γάλλους Πρωταθλητές, οι Ισπανοί ήταν ταχύτατοι και σημειώνοντας 4 ταχύτερους χρόνους σε ισάριθμες ειδικές διαδρομές (αποκομίζοντας και τους 5 βαθμούς της Power Stage), κατέλαβαν εντέλει την τρίτη θέση.
Αυτός ήταν ο 50ός τερματισμός του Sordo στο βάθρο και η 9η φορά που ο Ισπανός πετυχαίνει κάτι τέτοιο στον αγώνα της πατρίδας του, ενώ μπροστά του στη συγκεκριμένη λίστα βρίσκεται μόνο ο πολυνίκης του αγώνα, Sebastien Loeb.
“Δε φαντάζεστε πόσο χαρούμενος είμαι. Ο Seb μας έκανε να δουλέψουμε σκληρά και για εμένα ήταν ωραία μάχη.
Ευχαριστώ στην ομάδα που μου έδωσε αυτό το αυτοκίνητο για να παλέψω – είμαι τόσο χαρούμενος”, ήταν η δήλωση του Dani Sordo.
Οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia, περιορίστηκαν τελικά στην 4η θέση της κατάταξης. Το γαλλικό πλήρωμα προσπάθησε να διατηρηθεί στο βάθρο σήμερα, όμως αποδείχθηκε πως ο ρυθμός των Sordo-Carrera ήταν ανώτερος.
Με κάθε ευκαιρία, ο Ogier δήλωνε πως πρέπει να πάρει περισσότερα ρίσκα, κάτι που υποσυνείδητα δεν έκανε, γνωρίζοντας πως είχε περισσότερα να χάσει, παρά να κερδίσει.
Ακόμη και έτσι, ο τερματισμός στην 4η θέση τον φέρνει στην “pole position” για την κατάκτηση του 8ου τίτλου, αφού σε συνδυασμό με τους δύο πόντους από την Power Stage, θα ταξιδέψει στην Monza με σημαντική διαφορά βαθμών από τον Evans.
Ο Sebastien Ogier πρόσθεσε: “Πήραμε βαθμούς για το Πρωτάθλημα. Ήρθαμε εδώ στοχεύοντας ψηλότερα, όμως για κάποιον λόγο αυτό δε συνέβη.
“Σε μια δύσκολη στιγμή, πήραμε ότι χρειαζόμασταν για το πρωτάθλημα”.
Τα υπόλοιπα πληρώματα με αυτοκίνητα WRC στο Ράλλυ Ισπανίας
Από εκεί και έπειτα, δεν υπήρξαν σημαντικές διαφοροποιήσεις στην κατάταξη. Οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) τερμάτισαν στην 5η θέση, συνεχίζοντας τη διαδικασία εκμάθησης για το μέλλον.
Ταυτόχρονα, ο νεαρός Φινλανδός έμεινε μακριά από ρίσκα, ώστε να αποτελέσει την “οπισθοφυλακή” των δύο teammates του και σε περίπτωση ατυχίας που εν τέλει δεν προέκυψε, να προσφέρει επαρκή αριθμό βαθμών στην ομάδα του, για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Στην 6η θέση ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Gus Greensmith-Chris Patterson (Ford Fiesta WRC). Αυτός ήταν ο τελευταίος αγώνας του διδύμου, αφού ο 53χρονος Βορειοϊρλανδός συνοδηγός ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το κορυφαίο επίπεδο των ράλλυ.
Συνολικά, ο Greensmith κινήθηκε αξιοπρεπώς, έχοντας ως σημαντικότερο πρόβλημα ένα κλατάρισμα κατά τη δεύτερη ημέρα. Ακόμη και χωρίς αυτό πάντως, δύσκολα θα είχε πετύχει κάτι καλύτερο από τον τερματισμό στην εξάδα, που παραμένει ένα καλό αποτέλεσμα.
Μια θέση πιο πίσω, ισοφαρίζοντας το καλύτερό του αποτέλεσμα στο WRC (στα Ράλλυ Arctic 2021 και Monza 2020), τερμάτισε ο Oliver Solberg.
O 20χρονος γιος του Petter Solberg, που είχε ως συνοδηγό στο Hyundai i20 Coupe WRC της 2C Competition τον Craig Drew, εστίασε στην πραγματοποίηση του μέγιστου αριθμού αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Αποστολή εξετελέσθη για τον νεαρό, ο οποίος αποκόμισε σημαντική εμπειρία για το μέλλον, όταν και θα είναι εργοστασιακός οδηγός της πρώτης ομάδας στην Hyundai.
Στην 8η θέση Γενικής, βρέθηκαν οι teammates των Solberg-Drew στην 2C Competition, Nil Solans-Marc Marti.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Νέων 2017, που έκανε απροσδόκητο ντεμπούτο στην κορυφαία κατηγορία με το Hyundai i20 Coupe WRC αντικαθιστώντας τον τραυματία Pierre Louis Loubet, έκανε το καλύτερο δυνατό.
Δεδομένης της απειρίας του σε αυτή την κατηγορία, σημείωσε αξιοπρεπείς χρόνους και απέφυγε τα λάθη, ενώ με κάθε ευκαιρία υπογράμμιζε πόσο πολύ το διασκέδασε και πως μοναδική του στενοχώρια, ήταν πως ο αγώνας ολοκληρώθηκε!
Από τα πληρώματα που βρίσκονταν εκτός δεκάδας, σήμερα συμμετείχαν κανονικά τόσο οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Fiesta WRC) όσο και οι Takamoto Katsuta.
Οι Γάλλοι της M-Sport είχαν πέσει στην 20ή θέση χθες, όταν έχασαν χρόνο μετά από επαφή με μπαριέρα που τους ανάγκασε να αλλάξουν βραχίονα τιμονιού και ελαστικό μέσα σε ειδική διαδρομή, τερματίζοντας τελικά 16οι.
Το πλήρωμα της Toyota είχε εγκαταλείψει την πρώτη ημέρα από έξοδο, όμως επέστρεψε στον αγώνα από χθες.
WRC 2, WRC 3 και Junior WRC στο Ράλλυ Ισπανίας
Στην 9η θέση της Γενικής κατάταξης, βρέθηκε το ταχύτερο πλήρωμα με αυτοκίνητο Rally2.
Ο λόγος για τους Γάλλους Eric Camilli-Maxime Vilmot (Sports&You, Citroen C3 Rally2), οι οποίοι κατέκτησαν τη νίκη στο WRC 2.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα, συμπληρώνουν οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Movisport, Skoda Fabia Rally2 evo), με τον Ρώσο να μη βαθμολογείται στο WRC 2, βάσει κανονισμών.
Τα αποτελέσματα του Ράλλυ Ισπανίας, έχρισαν Πρωταθλητή στο WRC 2 τον Andreas Mikkelsen. Ο Νορβηγός νικητής 3 αγώνων στο WRC δε συμμετείχε στον αγώνα, όμως κατέκτησε τον τίτλο αφού o Mads Ostberg, που τερμάτισε στην 4η θέση, δεν συγκέντρωσε αρκετούς βαθμούς ώστε να τον απειλήσει.
Στο βάθρο του WRC 2 για το Ράλλυ Ισπανίας, ανεβαίνουν ακόμη οι Teemu Suninen-Mikko Markkula (Hyundai Motorsport N, Hyundai i20 N Rally2) στο ντεμπούτο του Φινλανδού με αυτό το αυτοκίνητο, καθώς και οι Τσέχοι Erik Cais-Jindriska Zakova (Movisport, Ford Fiesta Rally2 MkII) στην πρώτη εμφάνιση του νεαρού στο WRC.
Οι Ostberg-Eriksen (TRT, Citroen C3 Rally2) ολοκλήρωσαν στην 4η θέση, έχοντας χάσει χρόνο κατά την πρώτη ημέρα από κλατάρισμα, ενώ διεκδικούσαν τη νίκη.
Στο WRC 3, για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2, νικητές αναδείχθηκαν οι Emil Lindholm-Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 evo).
Στα αποτελέσματα, ως οδηγός φαίνεται η Hamalainen, επειδή ο Emil Lindholm έχει συμπληρώσει τον αριθμό αγώνων που επιτρεπόταν, όμως το δίδυμο αγωνίστηκε στην Ισπανία για την εμπειρία, φυσικά με τον Φινλανδό οδηγό πίσω από το τιμόνι.
Στη δεύτερη θέση του WRC 3 ολοκλήρωσαν οι Πολωνοί διεκδικητές του τίτλου, Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepanjak (Skoda Fabia Rally2 evo), ενώ στο βάθρο ανεβαίνουν ακόμη οι Josh McErlean-James Fulton (Hyundai i20 R5).
Οι Ισπανοί Pepe Lopez-Borja Rozada (Skoda Fabia Rally2 evo) που βρίσκονται στην τριάδα χθες, εγκατέλειψαν με πρόβλημα στον κινητήρα.
Στέψη είχαμε και στο Junior WRC, θεσμό για οδηγούς ηλικίας έως 29 ετών που πραγματοποιήθηκε με Ford Fiesta Rally4 ενιαίων προδιαγραφών.
Παγκόσμιος Πρωταθλητής Νέων για το 2021 λοιπόν, αναδείχθηκε ο 19χρονος Φινλανδός Sami Pajari, που επικράτησε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, με συνοδηγό τον Marko Salminen.
Στη δεύτερη θέση της κατάταξης τερμάτισαν οι συμπατριώτες των νικητών, Lauri Joona-Mikael Korhonen, ενώ στο βάθρο ανέβηκαν ακόμη οι Εσθονοί Robert Virves-Aleks Lesk.
Το φετινό WRC θα ολοκληρωθεί στις 19-21 Νοεμβρίου με το Ράλλυ Monza, που θα έχει ως επίκεντρο τον Ναό της Ταχύτητας, στη Βόρεια Ιταλία.
Εκεί, αναμένεται να οριστικοποιηθούν και οι κορυφαίοι τίτλοι Οδηγών και Κατασκευαστών της χρονιάς.
Το πανόραμα του Ράλλυ Ισπανίας
WRC 2021, 11ος γύρος
15-17 Οκτωβρίου
Ειδικές Διαδρομές: 17
Μήκος: 280,37 χλμ.
Τελική Κατάταξη – Top 10
Νικητές Ε.Δ.: Neuville 9, Sordo 4, Evans-Ogier 2
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1-4 Evans, 5-17 Neuville
Αποτελέσματα Power Stage: 1. Sordo-Carrera (5 βαθμοί), 2. Neuville-Wydaeghe (4 βαθμοί), 3. Evans-Martin (3 βαθμοί), 4. Ogier-Ingrassia (2 βαθμοί), 5. Rovanpera-Halttunen (1 βαθμός)
Βαθμολογίες (11/12 αγώνες)
Οδηγοί: 1. Ogier 204 , 2. Evans 187, 3. Neuville 159, 4. Rovanpera 140, 5. Tanak 128, 6. Breen 76
Κατασκευαστές: 1. Toyota 474, 2. Hyundai 427, 3. M-Sport Ford 187, 4. Hyundai 2C 58
Αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλλυ Ισπανίας και βαθμολογίες, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool
Δείτε highlights από την τελευταία ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας