top icon
Αγώνες

Ράλλυ Ισπανίας: Με μια ματιά

Ένας γύρος απομένει για την ολοκλήρωση του WRC για το 2012, ο οποίος έχει καθαρά τυπικό χαρακτήρα εφόσον οι τίτλοι έχουν κριθεί, και θα πραγματοποιηθεί στις μικτές ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ισπανίας.

Ακόμα μία χρονιά για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έφτασε στο τέλος της. Ένας γύρος απομένει για να πέσει και η φετινή αυλαία στο WRC, ο οποίος και είναι προγραμματισμένος να πραγματοποιηθεί στις ειδικές διαδρομές της Καταλονίας, και συγκεκριμένα του Ράλλυ Ισπανίας. Με τον Sebastien Loeb να έχει κατακτήσει τον τίτλο των Οδηγών και τη Citroen τον αντίστοιχο των Κατασκευαστών, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο ποιος οδηγός θα κατακτήσει την 3η θέση στην τελική βαθμολογία. Ο Mads Ostberg είναι αυτός που βρίσκεται μπροστά από τους Jari Matti Latvala και Petter Solberg, με τέσσερις και δεκατρείς βαθμούς διαφορά αντίστοιχα. Εάν ο Νορβηγός είναι αυτός που εν τέλει τερματίσει τρίτος, θα πρόκειται για μία τεράστια επιτυχία, την σημαντικότερη της καριέρας του, ειδικά από τη στιγμή που σε όλο το Πρωτάθλημα αγωνίστηκε με την ιδιωτική του ομάδα.

 
Ο Ισπανικός αγώνας, όπως πέρσι, έτσι και φέτος θα διεξαχθεί σε μικτές συνθήκες. Η πρώτη ημέρα θα πραγματοποιηθεί σε χωμάτινες ειδικές διαδρομές, και οι επόμενες δύο σε ασφάλτινες, για τις οποίες και έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των θεατών το Ράλλυ της Ισπανίας. Η περιοχή της Terragona θα αποτελέσει και φέτος το επίκεντρο του αγώνα, με το αρχηγείο και το κεντρικό σέρβις παρκ να βρίσκονται στην πόλη του Salou, και συγκεκριμένα στο θεματικό πάρκο Port Aventura. Όπως είναι λογικό, η σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα στο χωμάτινο σκέλος θα παίξει το ρόλο της, κάτι που και σε αυτή την περίπτωση δίνει σημαντικό ενδιαφέρον στην κατατακτήρια ειδική πριν τον αγώνα.

 
Όπως είναι λογικό, το απόλυτο φαβορί για τη νίκη είναι ο Sebastien Loeb. Ο Γάλλος έχει εξαιρετική παράδοση όχι μόνο στην άσφαλτο (όντας και ο ταχύτερος συνδυασμός σε αυτού του είδους τις επιφάνειες), αλλά και συγκεκριμένα στον ισπανικό αγώνα. Δεν είναι τυχαίο, ότι μετράει επτά νίκες, οι οποίες μάλιστα είναι συνεχόμενες τα τελευταία επτά χρόνια! Γεγονός που αποδεικνύει και τη δυναμική του στον συγκεκριμένο αγώνα. Βέβαια, αυτό που απομένει να δούμε είναι το κίνητρο του «Seb», το οποίο δεν ήταν τόσο ισχυρό στη Σαρδηνία και αποδεικνύεται από το γεγονός ότι επέλεξε να μην επανεκκινήσει μετά την εγκατάλειψη του την πρώτη ημέρα του αγώνα. Σίγουρα, το Ράλλυ Ισπανίας του αρέσει περισσότερο… Στο δεύτερο DS3, και για τελευταία φορά στο δεύτερο αφού από το 2013 ο Φινλανδός θα έχει το «πρώτο» αυτοκίνητο της Citroen στην κατοχή του, θα το οδηγήσει ο Mikko Hirvonen. Ο Φινλανδός προέρχεται από μία σπουδαία νίκη στην Σαρδηνία, την πρώτη του με τη γαλλική ομάδα, και σίγουρα θέλει να συνεχίσει το σερί των καλών αποτελεσμάτων του. Βέβαια, αυτό είναι κομματάκι δύσκολο στην Ισπανία, αφού η ταχύτητα στην άσφαλτο δεν είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του, αλλά σίγουρα συνυπολογίζοντας το χωμάτινο σκέλος, μπορεί να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο.

 
Φυσιολογικά, το αντίπαλο δέος της Citroen θα αποτελέσουν οι δύο εργοστασιακοί οδηγοί της Ford, Jari Matti Latvala και Petter Solberg. Αυτή η εμφάνιση είναι ιδιαίτερα σημαντική για όλους στην ομάδα του Malcolm Wilson, αφού θα σηματοδοτήσει το τέλος μία εποχής σε αρκετούς τομείς. Καταρχήν, αυτή είναι η τελευταία εμφάνιση της εργοστασιακής ομάδας της Ford, με δεδομένο ότι η σπουδαία αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποφασίσει να αποχωρήσει από το θεσμό στο τέλος του 2012. Παράλληλα, είναι η τελευταία παρουσία του Jari Matti Latvala με την ομάδα που τον ανέδειξε και τον καθιέρωσε, αφού από τη νέα χρονιά θα αγωνίζεται με τα χρώματα της VW. Επίσης, την ίδια ώρα ίσως να είναι και η τελευταία του Petter Solberg με Ford Fiesta, αφού κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει την επόμενη ημέρα στην ομάδα του Malcolm Wilson. Πάντως, εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Νορβηγός έχει δηλώσει πως αν ο Βρετανός μάνατζερ του ζητήσει να μείνει, θα το κάνει, μετά από τη δυνατότητα που του παρείχε φέτος να οδηγήσει για λογαριασμό μία εργοστασιακής ομάδας. Ο Latvala έχει βελτιώσει τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, γεγονός που αποδείχθηκε τόσο στη Γερμανία, όσο και στη Γαλλία. Βέβαια, δεν έχει την σταθερότητα που απαιτείται, ενώ οι επιδόσεις του στην άσφαλτο είναι (όπως όλων εξάλλου) ένα κλικ κάτω από αυτές του Loeb. Ο Solberg από την πλευρά του, δείχνει στους τελευταίους αγώνες να έχει χάσει τη συγκέντρωση του και να πραγματοποιεί λάθη τα οποία δεν τον χαρακτηρίζουν. Αν διατηρήσει ψυχραιμία και συγκέντρωση, είναι δεδομένο ότι θα παλέψει για μία θέση στο βάθρο.

 
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, οι δύο οδηγοί της Ford θα δώσουν μάχη για την 3η θέση του Πρωταθλήματος με τον Mads Ostberg. Ο Νορβηγός είναι αναμφίβολα από τους πλέον βελτιωμένους οδηγούς της χρονιάς που πέρασε. Παρά το γεγονός ότι σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς δεν διέθετε αυτοκίνητο και γενικότερα υποστήριξη αντίστοιχη με αυτή των εργοστασιακών οδηγών, κατάφερε να κερδίσει τον πρώτο του αγώνα στο θεσμό (έστω και μετά τον αποκλεισμό του Mikko Hirvonen στην Πορτογαλία) και να διεκδικεί έως τέλους την 3η θέση στην τελική βαθμολογία, και ουσιαστικά το εισιτήριο για το Gala της FIA στο τέλος της χρονιάς στο Μονακό για τη βράβευση των Πρωταθλητών. Στην Ισπανία θα είναι ανταγωνιστικός στο χώμα, που είναι και το ισχυρό του χαρτί, αλλά σίγουρα αποτελεί ερωτηματικό το πόσο θα είναι ανταγωνιστικός στην άσφαλτο. Εκεί, αναμένεται να διαπρέψει ο Thierry Neuville. Ο νεαρός Βέλγος με το DS3 WRC της Citroen Junior έχει επιδείξει εξαιρετική ταχύτητα στην άσφαλτο και οι επιδόσεις του αναμένεται να είναι αντίστοιχες. Μάλιστα, με το Πρωτάθλημα να τελειώνει, ο Neuville θέλει να ολοκληρώσει με ακόμα μία καλή εμφάνιση εν όψει 2013, όπου και αναμένεται να τον δούμε και πάλι σε DS3, αλλά αυτή τη φορά με τα χρώματα του Abu Dhabi, δίπλα στον Khalid Al Qassimi.

 
Μιας και ο λόγος για τον Al Qassimi που θα δούμε και πάλι από το 2013 στο WRC, το φετινό «αραβικό» DS3 στα χρώματα του Qatar στην Ισπανία θα οδηγήσει ο νεαρός ταλαντούχος Hans Weijs Jr. Ο Ολλανδός, θα αντικαταστήσει τον Nasser Al Attiyah ο οποίος δεν μπορεί να λάβει μέρος ελέω της προετοιμασίας του εν όψει Ντακάρ. Ο Weijs είναι ταχύτατος στην άσφαλτο και το έχει αποδείξει στο παρελθόν οδηγώντας μία σειρά από ισχυρά προσθοκίνητα αγωνιστικά, και μένει να δούμε αν μπορεί να κάνει κάτι αντίστοιχο και στην κορυφαία κατηγορία με τα WRCars. Αλλαγές, όμως, θα έχουμε και στο στρατόπεδο της M-Sport! Εκεί, ο Ot Tanak θα οδηγήσει όπως έχουμε συνηθίσει το μαύρο Fiesta WRC, αλλά στο τιμόνι του δεύτερου αυτοκινήτου της ομάδας θα δούμε τον Πρωταθλητή Τζαμάικας, John Powell! Ο Evgeny Novikov θα δώσει κανονικά το παρών, αλλά θα οδηγήσει το Ford Fiesta WRC της εταιρίας ελαστικών DMACK, χρησιμοποιώντας και τα αντίστοιχα ελαστικά της εταιρίας. Ένα ίδιο αυτοκίνητο, με τα ίδιο χρώματα, θα οδηγήσει και ο Τσέχος Martin Prokop.

 
Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει να δούμε και τις επιδόσεις τριών συγκεκριμένων Mini JCW WRC. Πρώτο και καλύτερο, και πιθανότατα αυτό με τις περισσότερες πιθανότητες διάκρισης, είναι το 01Β (τελευταία έκδοση) στα χρώματα της Prodrive και με τον Dani Sordo στα πηδάλια. Αυτή, ίσως και να είναι η τελευταία εμφάνιση του Ισπανού με το Mini, αφού οι τελευταίες φήμες τον θέλουν να βρίσκεται μία ανάσα από τη συμφωνία του με την Citroen. Μέχρι τότε, όμως, στην πατρίδα του θα προσπαθήσει να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Αρκεί να μην χάσει πολύτιμο έδαφος στις χωμάτινες ειδικές. Αν παραμείνει σε απόσταση αναπνοής μετά το πρώτο σκέλος, στις ασφάλτινες ειδικές των δύο επόμενων ημερών είναι ικανός για το καλύτερο, όντας για πολλούς ότι ταχύτερο στην άσφαλτο μετά τον Loeb. Όμως, η Prodrive θα έχει ακόμα ένα Mini JCW στην Ισπανία, για τον νεαρό Jarkko Nikara. Ο νεαρός Φινλανδός, πρώην Pirelli Star Driver, θα έχει για πρώτη φορά στην καριέρα του την ευκαιρία να οδηγήσει αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC και σίγουρα οι επιδόσεις του αναμένονται με ενδιαφέρον, αφού έχει διακριθεί με ότι αυτοκίνητο και αν έχει οδηγήσει. Ένα ακόμα Mini, της Motorsport Italia, θα οδηγήσει όπως έχουμε συνηθίσει, ο Chris Atkinson. Ο Αυστραλός, που το Σαββατοκύριακο που πέρασε αναδείχθηκε Πρωταθλητής Ασίας Ειρηνικού οδηγώντας Skoda Fabia 2000, θέλει να τελειώσει με ιδανικό τρόπο τη χρονιά, έτσι ώστε να αυξήσει τις πιθανότητες του για μία καλή συμφωνία εν όψει 2013. Πάντως, στους αγώνες που τον έχουμε δει μέχρι σήμερα, και συγκεκριμένα από τα μέσα της χρονιάς με το Mini, δεν έχει εντυπωσιάσει.

Στην Ισπανία, τέλος, αναμένεται να μάθουμε και τον τελικό Πρωταθλητή στο SWRC, αλλά και στο PWRC. Στην περίπτωση, διεκδικητές του τίτλου είναι οι Craig Breen και P-G Andersson, με τον Βρετανό να προηγείται με δύο βαθμούς διαφορά, όταν αμφότεροι μάλιστα οδηγούν για λογαριασμό της Proton τα δύο εργοστασιακή Satria S2000. Ελπίδες, έχει και ο Yazzed Al Rajhi με το Ford Fiesta RRC. Την ίδια ώρα, στο PWRC οι διεκδικητές του τίτλου είναι έξι! Τον πρώτο λόγο έχει ο Benito Guerra, ο οποίος θα είχε σημαντικό προβάδισμα αν δεν είχε εγκαταλείψει στην Σαρδηνία, ενώ ελπίδες διατηρούν οι Subhan Aksa, Nicolas Fuchs, Valeriy Gorban, Michal Kosciuszko και Marcos Ligato! Ο νικητής, όμως, μπορεί να είναι μόνο ένας._Π.Τ.

 
Ράλλυ Ισπανίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 8 – 11 Νοεμβρίου
Επιφάνεια: Άσφαλτος – Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1991
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 20
Συν. Μήκος: 1.391,73  χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 18
Συν. Χλμ. Ειδικών: 405,46 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 8η – 11η Εl Priorat 1-2 (45,97 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 6η Salou (2,00 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2011: 99,29 χλμ./ώρα (Λεμπ-Ελενά Citroen DS3 WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2008 – 105,41 χλμ./ώρα (Λεμπ-Ελενά Citroen C4 WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 7, Οριόλ 2, Πανιζί 2, ΜακΡέι 2, Σάινθ 2
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 8, Ford 3, Peugeot 3, Toyota 3
Βάθρο 2011
1 Λεμπ – Ελενά (Citroen DS3 WRC)
2 Χίρβονεν-Λέχτινεν (Ford Fiesta WRC)
3 Λάτβαλα-Αντίλα (Ford Fiesta WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 74
Οδηγοί P1: 15
PWRC: 14
SWRC: 7
 
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Qualifying Stage: 10:00 πμ
Παρασκευή
Ωράριο: 06:15 – 17:15
Ε.Δ.+χλμ.: 6 + 150,22
Σάββατο
Ωράριο: 07:00 – 18:12
Ε.Δ.+χλμ.: 6 + 161,30
Κυριακή    
Ωράριο: 07:00 πμ –15:02 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 93,94
 
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.rallyracc.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ