Ο Thierry Neuville έχει αποκτήσει προβάδισμα για τη νίκη στο Ράλλυ Ισπανίας, ενώ χάρη στη δεύτερη και τρίτη θέση των Elfyn Evans και Sebastien Ogier, η Toyota πλησιάζει στην κατάκτηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
Μετά από την ολοκλήρωση της δεύτερης και μεγαλύτερης ημέρας του Ράλλυ Ισπανίας, το τοπίο στην κορυφή φαίνεται να ξεκαθαρίζει, ενόψει του αυριανού επιλόγου.
Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) έδειξαν από το πρωί την ταχύτητά τους και αύξησαν τη διαφορά από τους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC) στα 16,4”.
Όσον αφορά στην τρίτη θέση, η μάχη μεταξύ των Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) και Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 Coupe WRC) συνεχίζεται, με τους Γάλλους να έχουν διαφορά μόλις 1,2”.
Αν και προφανώς τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμη, εφόσον τα αποτελέσματα διατηρηθούν ως έχουν, αύριο η Toyota Gazoo Racing είναι πολύ πιθανό να πανηγυρίσει τον τίτλο Κατασκευαστών.
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει, αφενός να μην υπάρξει αλλαγή στην τελική κατάταξη και αφετέρου, η ομάδα του Jari Matti Latvala να συλλέξει τουλάχιστον 4 επιπλέον βαθμούς, από την Power Stage.
Στο Πρωτάθλημα Οδηγών, εφόσον οι Elfyn Evans-Scott Martin παραμείνουν εμπρός από τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia και αύριο, τότε η στέψη του τίτλου θα πάρει αναβολή για τον καταληκτικό αγώνα της σεζόν, το Ράλλυ Monza.
Ράλλυ Ισπανίας: Η ημέρα του Neuville
Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας περιλάμβανε 7 ασφάλτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 117,45 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) ξεκίνησαν σήμερα επικεφαλής, έχοντας διαφορά μόλις 0,7” από τους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC).
Πάντως, από χθες ο Neuville είχε την πεποίθηση πως σήμερα, θα μπορούσε να αυξήσει τη διαφορά, αφού οι πιο φαρδιές και γρήγορες ειδικές διαδρομές, που είχαν αρκετό χώμα από τις “μπούκες” προπορευόμενων αυτοκινήτων στο εσωτερικό των στροφών, ταίριαζαν περισσότερο στο Hyundai i20 Coupe WRC.
Αυτό αποδείχθηκε στην πράξη, αφού με 3 χρόνους σε ισάριθμες ειδικές διαδρομές του πρώτου loop, το βελγικό πλήρωμα αύξησε τη διαφορά από τους διώκτες του, παρόλο που όπως δήλωσε ο Βέλγος, οι τάσεις υποστροφής του Hyundai i20 Coupe WRC δεν εξαλείφθηκαν πλήρως.
Εν συνεχεία, οι Neuville-Wydaeghe διατήρησαν το ρυθμό τους, με τον 33χρονο οδηγό να αναφέρει πως μια αλλαγή στο στήσιμο χθες έγινε προς τη σωστή κατεύθυνση και αύξησαν περαιτέρω τη διαφορά από το πλήρωμα της Toyota, πετυχαίνοντας δύο ταχύτερους χρόνους και όντες δεύτεροι με ακρίβεια εκατοστών, αφού στα δέκατα πέτυχαν ίδιο χρόνο με τους Ogier-Ingrassia, σε ακόμη μία διαδρομή.
Έτσι, οι Βέλγοι της Hyundai ολοκλήρωσαν και σήμερα στην κορυφή, έχοντας δημιουργήσει διαφορά 16,4”, ενόψει της αυριανής, καταληκτικής ημέρας του Ράλλυ Ισπανίας.
Από την πλευρά τους, οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC) προσπάθησαν να διατηρηθούν κοντά στους αντιπάλους τους, όμως δεν τα κατάφεραν.
Στο πρωινό loop, τα Toyota Yaris WRC έδειχναν να βρίσκονται ένα βήμα πίσω από τα Hyundai i20 Coupe WRC. Παρόλα αυτά ο Evans διατήρησε τη διαφορά κάτω από τα 10”, φτάνοντας στο μεσημεριανό σέρβις.
Εκεί, οι αλλαγές στο στήσιμο του αυτοκίνητου δεν αποδείχθηκαν αρκετές, με τον Evans να εμφανίζεται απογοητευμένος, αφού το “στοίχημα” που πήρε όχι μόνο δεν απέδωσε, αλλά όπως ο ίδιος δήλωσε, τον οδήγησε στην αντίθετη κατεύθυνση.
Σε κάθε περίπτωση, οι Evans-Martin θα συνεχίσουν να πιέζουν αύριο, ώστε να εκμεταλλευθούν οποιαδήποτε ατυχία των αντιπάλων τους, εφόσον αυτή προκύψει.
Ράλλυ Ισπανίας: Ανοιχτοί λογαριασμοί για την τρίτη θέση
Σε αντίθεση με τη μάχη για τη νίκη, εκείνη για την τρίτη θέση μεταξύ των Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) και Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 Coupe WRC) συνεχίζεται με αμείωτη ένταση
Στο χθεσινοβραδινό service, oι Γάλλοι έκαναν αλλαγές στο στήσιμο του αυτοκινήτου, με τον Ogier να αισθάνεται καλύτερα σήμερα το πρωί, γεγονός που πάντως, όπως ο ίδιος δήλωσε, δεν φάνηκε στους χρόνους.
Αυτό, είχε ως αποτέλεσμα οι Sordo-Carrera να πλησιάσουν μόλις στα 0,2” μετά από την ολοκλήρωση του πρώτου σημερινού loop.
Το απόγευμα όμως, οι περαιτέρω αλλαγές του 7 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο στήσιμο απέδωσαν καρπούς.
Αποτέλεσμα; Δύο ταχύτεροι χρόνοι στο απογευματινό loop και προσωρινή αύξηση της διαφοράς από τους Ισπανούς της Hyundai λίγο πριν από το τέλος της ημέρας, στα 6,9”.
Όμως, στη μικρή υπερειδική του Salou, όπου ολοκληρώθηκε η δεύτερη ημέρα, ο κινητήρας του Toyota Yaris WRC των Γάλλων έσβησε, με αποτέλεσμα η διαφορά να ψαλιδιστεί στα 1,2”.
Ακόμη και έτσι, ο Ogier παρουσιάστηκε αισιόδοξος πως “με αυτό το αυτοκίνητο”, όπως τόνισε με νόημα αφού βρήκε το στήσιμο που αναζητούσε, θα διατηρήσει αύριο τη θέση του.
Παρόλα αυτά, οι Dani Sordo-Candido Carrera που σήμερα είχαν μια καλή ημέρα χωρίς προβλήματα, θα συνεχίσουν να πιέζουν από την 4η θέση, όπου βρίσκονται.
Άλλωστε, εφόσον το αποτέλεσμα μείνει αναλλοίωτο, είναι πιθανό η Toyota να σφραγίσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Με δεδομένη και την απουσία των Ott Tanak-Martin Jarveoja, οι οποίοι δεν ξεκίνησαν σήμερα επειδή το σασί του Hyundai i20 Coupe WRC είχε υποστεί ζημιά από τη χθεσινή έξοδο, οι Sordo-Carrera θέλουν να πιέσουν όσο περισσότερο γίνεται για να δώσουν “παράταση ζωής” στην ομάδα τους.
Το πρωί, ο Sordo κινήθηκε αρκετά γρήγορα, ιδιαίτερα στην διάσημη “El Montmell” με την οποία ολοκληρώνονταν τα δύο loops, ελαχιστοποιώντας τη διαφορά από τον Ogier.
Το απόγευμα, δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του αντιπάλου του, δηλώνοντας πως ο Γάλλος μπήκε σε “Mode Sebastien Ogier”, με όσα αυτό συνεπάγεται…
Όμως, το πρόβλημα του αντιπάλου του στην υπερειδική, έφερε τον Sordo ξανά στη μάχη, οπότε η αυριανή ημέρα αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον και σε αυτό το “μέτωπο”.
Τα υπόλοιπα εργοστασιακά πληρώματα στο Ράλλυ Ισπανίας
Στην 5η θέση της κατάταξης, χωρίς να απειλούν ή να απειλούνται, παρέμειναν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC).
Ο νεαρός Φινλανδός έκανε αλλαγές στο στήσιμο που βελτίωσαν την αίσθησή του και πέτυχε πιο ανταγωνιστικούς χρόνους, χωρίς πάντως να απειλήσει τους προπορευόμενους.
Έτσι, εστίασε σε έναν δικό του ρυθμό, που του επιτρέπει να συλλέξει εμπειρίες για το μέλλον, αφού συμμετέχει για πρώτη φορά με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC στο Ράλλυ Ισπανίας.
Στην πρώτη εξάδα αναρριχήθηκαν μετά από περιπετειώδη ημέρα, οι Gus Greensmith-Chris Patterson (Ford Fiesta WRC).
Το πλήρωμα της M-Sport έχασε περίπου ένα λεπτό από κλατάρισμα στην τελευταία ειδική διαδρομή του πρώτου loop, γεγονός που κόστισε προσωρινά δύο θέσεις.
Στη συνέχεια, οι Greensmith-Patterson ξεπέρασαν τους Nil Solans-Marc Marti, ενώ στην υπερειδική του Salou, βρέθηκαν εμπρός και από τους Oliver Solberg-Craig Drew.
Πάντως, η μάχη για την 6η θέση αναμένεται με ενδιαφέρον ενόψει της τελευταίας ημέρας του αγώνα, αφού τρία πληρώματα χωρίζονται από συνολικά 8,6”.
Οι Solberg-Drew (Hyundai i20 Coupe WRC) είχαν ανέβει στην 6η θέση έως την υπερειδική, όμως ένα πρόβλημα με τον συμπλέκτη στην εκκίνηση τους καθυστέρησε, με τον νεαρό να κάνει προσπάθεια ώστε να μην του σβήσει ο κινητήρας.
Έτσι, το πλήρωμα της 2C Competition ολοκλήρωσε την ημέρα στην 7η θέση, μόλις 0,7” μακριά από την 6η θέση. Σε κάθε περίπτωση, ο Solberg έχει ξεκάθαρο στόχο κατά το ντεμπούτο με αυτοκίνητο WRC σε ασφάλτινο αγώνα του θεσμού, να μείνει μακριά κακοτοπιές, κάτι που έχει επιτευχθεί ως τώρα.
Στην 8η θέση, βρίσκονται οι Nil Solans-Marc Marti, οι οποίοι ακολούθησαν σταθερό ρυθμό σήμερα, μένοντας μακριά από προβλήματα με το δεύτερο Hyundai i20 Coupe WRC της 2C Competition.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Νέων 2017 είναι φανερό ότι διασκεδάζει στην πρεμιέρα του με αυτοκίνητο κορυφαίων προδιαγραφών, πετυχαίνοντας για δεύτερη ημέρα αξιοπρεπείς χρόνους.
Παράλληλα, οι Ισπανοί παραμένουν στη μάχη ακόμη και για μια θέση στην εξάδα, αφού απέχουν 8,6 και 7,9 δευτερόλεπτα από τους Greensmith-Patterson και Solberg-Drew, αντίστοιχα.
Από τα πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Fiesta WRC) που βρίσκονταν στην 6η θέση, είχαν επαφή με μπαριέρα, η οποία αρχικά τους ανάγκασε να σταματήσουν για αλλαγή ελαστικού στη δεύτερη ειδική διαδρομή του απογευματινού loop.
Στην πορεία, το πρόβλημα αποδείχθηκε μεγαλύτερο, με τους Γάλλους να αλλάζουν βραχίονα τιμονιού και να αφαιρούν ένα ημιαξόνιο από το αυτοκίνητό τους, ώστε να συνεχίσουν, χάνοντας σχεδόν 8 λεπτά.
Με αυτόν τον τρόπο, ολοκλήρωσαν την ημέρα στην 20ή θέση, έχοντας όμως προλάβει να σημειώσουν έναν δεύτερο χρόνο γενικής, στο πρωινό loop.
WRC 2, WRC 3 και Junior WRC στη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας
Στη βαθμολογούμενη δεκάδα, έχουν εισέλθει τα ταχύτερα πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2.
Κορυφαίοι εξ αυτών είναι οι Eric Camilli-Maxime Vilmot (Sports&You, Citroen C3 Rally2), οι οποίοι βρίσκονται στην 9η θέση και προηγούνται και στο WRC 2.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα διαμορφώνουν οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι δεν εντάσσονται στην κατάταξη οδηγών του WRC 2 σε αυτόν τον αγώνα, προσφέροντας βαθμούς μόνο στην Movisport.
Ο λόγος είναι πως ο Gryazin έχει ολοκληρώσει τους αγώνες που μπορούσε να συμμετάσχει φέτος, σε βαθμολογικό επίπεδο.
Στο WRC 2 για τους οδηγούς λοιπόν, τους πρωτοπόρους Camilli-Vilmot ακολουθούν οι Φινλανδοί Teemu Suninen-Mikko Markkula (Hyundai Motorsport, Hyundai i20 N Rally2) και οι Τσέχοι Erik Cais-Jindriska Zakova (Movisport, Ford Fiesta Rally2 MkII).
Οι διεκδικητές του τίτλου και περσινοί Πρωταθλητές Mads Ostberg-Torstein Eriksen (TRT, Citroen C3 Rally2), που χθες έχασαν χρόνο από κλατάρισμα, έχουν ανέβει στην 4η θέση.
Στο WRC 3, επικεφαλής παραμένουν οι Φινλανδοί Emil Lindholm-Reeta Hamalainen. Την τριάδα σε αυτή την κατάταξη, συμπληρώνουν οι Πολωνοί Kajetan Kajetanowicz και οι Ισπανοί Pepe Lopez-Borja Rozada, που έχουν μεταξύ τους διαφορά μόλις 1,6”.
Όλα τα προαναφερθέντα πληρώματα, μοιράζονται Skoda Fabia Rally2 evo.
Στο Junior WRC, για οδηγούς ηλικίας έως 29 ετών με Ford Fiesta Rally4 ενιαίων προδιαγραφών, το Ράλλυ Ισπανίας αποτελεί τον τελευταίο γύρο της σεζόν, που προσφέρει διπλούς βαθμούς.
Με αυτό το δεδομένο, η έκβαση του αποτελέσματος έχει μεγαλύτερη σημασία, αφού κατά πάσα πιθανότητα ο νικητής θα κατακτήσει και τον τίτλο.
Μετά από δύο αγωνιστικές ημέρες, στην κορυφή βρίσκονται οι Φινλανδοί Sami Pajari-Marko Salminen, οι οποίοι εκμεταλλεύθηκαν στο έπακρο την εγκατάλειψη από έξοδο, των Βρετανών Jon Armstrong-Phil Hall, οι οποίοι προηγούνταν χθες.
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Φινλανδοί Lauri Joona-Mikael Korhonen, ενώ τρίτοι φιγουράρουν οι Εσθονοί Robert Virves-Aleks Lesk.
Το Ράλλυ Ισπανίας ολοκληρώνεται αύριο, Κυριακή 17 Οκτωβρίου, με δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Santa Marina, Riudecanyes) μήκους 50,90 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Η πρώτη αυριανή ειδική διαδρομή (Santa Marina 1) ξεκινά στις 08:00.
Ράλλυ Ισπανίας – Το πανόραμα της δεύτερης ημέρας
Ε.Δ.: 7
Μήκος: 117,45 χλμ.
Κατάταξη Top10 (13/17 ειδικές διαδρομές)
Ταχύτεροι Ε.Δ.: Neuville 5, Ogier 2
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 7-13 Neuville
Επιμέρους ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ισπανίας, μεταδίδονται ζωντανά από την Cosmote Sport 5HD.
Κυριακή 17 Οκτωβρίου – Πρόγραμμα μεταδόσεων
SS16 Santa Marina 2, 11:29
SS17 Riudecanyes 2 (Power Stage), 13:00
Live εξελίξεις και αποτελέσματα του αγώνα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool
Δείτε highlights από την δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας