Μετά από επτά ολόκληρα χρόνια, το WRC επιστρέφει σε έναν από τους πλέον κλασσικούς ασφάλτινους αγώνες του χαρακτήριζαν το θεσμό στο παρελθόν, το γνωστό μας Γύρο της Κορσικής.
Τρεις στροφές απομένουν για την ολοκλήρωση και του φετινού Πρωταθλήματος και ο θίασος του WRC βρίσκεται ήδη στο νησί της Κορσικής για τον 11ο γύρο του θεσμού. Η αδυναμία της γαλλικής Ομοσπονδίας να διοργανώσει τον αγώνα στην περιοχή της Αλσατίας, είχε σαν αποτέλεσμα ο γαλλικός γύρος του WRC να γυρίσει στις ρίζες του. Σε έναν από τους πλέον παραδοσιακούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, που από την πρώτη χρονιά σύστασης του το 1973 μέχρι και το 2008 αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος του. Πάντα θεωρούταν ο πλέον απαιτητικός και ο πραγματικός ασφάλτινος αγώνα του WRC, με το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας και χαρακτηριστικό είναι ότι εκεί έχουν χάσει τη ζωή τους σπουδαίοι οδηγοί όπως ο Henri Toivonen και Attilio Bettega. Οι εναλλαγές του οδοστρώματος, κάτι που μεταφράζεται σε διαφορετικό συντελεστή πρόσφυσης από σημείο σε σημείο, είναι ένα από τα στοιχεία που δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τη ζωή των οδηγών. Παράλληλα, ο αγώνας χαρακτηρίζεται από την πληθώρα στροφών. Δεν είναι τυχαίο ότι τον έχουν ονομάσει ως “Ο αγώνας των 10.000 στροφών”, ενώ η μεγαλύτερη ευθεία δεν ξεπερνάει τα 100 μέτρα, απαιτώντας μεγάλη συγκέντρωση από τους οδηγούς.
Το φετινό Ράλλυ Κορσικής είναι τελείως διαφορετικό σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει στους αγώνες του WRC μέχρι σήμερα. Ουσιαστικά, είναι η πρώτη φορά που ο αγώνας καλύπτει ολόκληρο το νησί από το 1995, με αποτέλεσμα τα πληρώματα να διανυκτερεύουν σε διαφορετικές πόλεις (Bastia, Porto Cervo, Ajjacio). Επίσης, οι ειδικές διαδρομές είναι όλες διαφορετικές μεταξύ τους, σε αντίθεση με το σύνηθες φαινόμενο των επαναλαμβανόμενων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν οι μέρες των αναγνωρίσεων, αφού αντί για δύο, τα πληρώματα θα έχουν στη διάθεση τους τρεις! Αλαγγές θα έχουμε και στα ελαστικά, αφού θα υπάρχουν περισσότερα tyre zone και μάλιστα κοντά στις ειδικές, έτσι ώστε να εφοδιάζονται οι οδηγοί με κατάλληλα ελαστικά. Παράλληλα, θα μπορούν οι οδηγοί να έχουν στη διάθεση τους πλοηγά αυτοκίνητα που θα περνούν από τις ειδικές λίγη ώρα πριν τα αγωνιστικά, μεταφέροντας τους τις τελευταίες πληροφορίες, όπως συμβαίνει και στο Μόντε Κάρλο.
Όπως είναι λογικό, με δεδομένο ότι οι περισσότεροι από τους σημερινούς πρωταγωνιστές του θεσμού θα βρεθούν για πρώτη φορά στην Κορσική, η μεγαλύτερη πρόκληση για όλους είναι ότι ο αγώνας είναι τελείως καινούργιος. Η ιδιαιτερότητα του, είναι οι μπορεί να περιλαμβάνει μόλις εννέα ειδικές, τρεις κάθε ημέρα, αλλά το μήκος κάθε μίας εκ αυτών είναι 30 χλμ. το λιγότερο! Αυτό ίσως να έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλες διαφορές από νωρίς υπέρ κάποιων πιο έμπειρων συνδυασμών. Παραδοσιακά στην Κορσική, διακρίνονται οι σπεσιαλίστες της ασφάλτου και είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι και σήμερα τις περισσότερες νίκες στον αγώνα έχει ο μετρ του είδους Didier Auriol. Τέτοιοι σήμερα δεν θεωρούνται πολλοί. Ανάμεσα σε αυτούς τους λίγους που συναντάμε, είναι οι Bryan Bouffier και Stephane Sarrazin, που θα εκκινήσουν στον αγώνα αμφότεροι Ford Fiesta WRC. Αναμφίβολα, όμως, υπάρχουν οδηγοί όπως οι Ogier, Latvala, Meeke, Neuville και Sordo, που διακρίνονται για τις επιδόσεις τους στην άσφαλτο και θα έχουν τον πρώτο λόγο. Ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε αναλυτικά από τις εργοστασιακές συμμετοχές._Π.Τ.
VW MOTORSPORT
Τρία Polo WRC προδιαγραφών 2015 για τους Ogier, Latvala και Mikkelsen έχει προετοιμάσει η VW για την Κορσική, και συγκεκριμένα τα αυτοκίνητα με τα οποία αγωνίστηκαν πριν από μερικούς μήνες στο ασφάλτινο Ράλλυ Γερμανίας. Η γερμανική ομάδα, είχε προγραμματίσει μία σειρά δοκιμών πριν τον αγώνα στην Κορσική, αλλά αυτή αναγκάστηκε να διακοπεί και να μη συνεχιστεί, όταν ο Latvala είχε μία έξοδο από το δρόμο προκαλώντας μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο δοκιμών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην έχουν κάνει δοκιμές πριν τον αγώνα οι Ogier και Mikkelsen, αφού ήταν αδύνατο να σταλεί νέο αυτοκίνητο από τη Γερμανία στην περιοχή. Παρόλα αυτά, ο Ogier παραμένει το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη. Έχοντας συμμετάσχει το 2008 στον αγώνα με Citroen C2 S1600 έχει εμπειρία από τον αγώνα, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι αποδεδειγμένα ταχύτατος στην άσφαλτο. Έχοντας εξασφαλίσει τον τρίτο του τίτλο από τον αγώνα της Αυστραλίας, ο Γάλλος απλά κυνηγάει τους αριθμούς και τα ρεκόρ. Ο Latvala από την πλευρά του, έχει δηλώσει ότι είναι αποφασισμένος να κερδίσει και τους τρεις εναπομείναντες αγώνες για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις! Βλέπετε, δήλωσε ότι στόχος του ήταν να κατακτήσει τον τίτλο φέτος και είναι απογοητευμένος που δεν το κατάφερε. Βέβαια, αν κρίνουμε από τις δοκιμές δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο Andreas Mikkelsen από την πλευρά του, θα έχει στόχο το βάθρο, κάτι που έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορεί να το καταφέρει και στην άσφαλτο. Το κάτι παραπάνω; Το περιμένουμε από τον νεαρό στη Μεγάλη Βρετανία, όπου και έχει μεγαλύτερη εμπειρία.
CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Τρία DS3 WRC έχει προετοιμάσει η Citroen Racing για την Κορσική για τους δύο επίσημους οδηγούς της, Kris Meeke και Mads Ostberg, αλλά και για τον νεαρό ταλαντούχο Stephane Lefebvre. Όλοι τους θα οδηγήσουν τα DS3 WRC προδιαγραφών 2015 με τα οποία συμμετείχαν στη Γερμανία, ενώ και οι τρεις είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το αυτοκίνητο για μία ολόκληρη ημέρα στην Κορσική. Ο Kris Meeke μετά την κατάκτηση της 3ης θέσης στην Αυστραλία θέλει να συνεχίσει το σερί των καλών εμφανίσεων. Ο Βρετανός είναι ανταγωνιστικός στην άσφαλτο και το έχει αποδείξει στο παρελθόν, αρκεί να αποφύγει τα λάθη. Ο ίδιος έχει αγωνιστεί μόλις μία φορά στο παρελθόν στην Κορσική, και συγκεκριμένα το 2006 με Citroen C2 S1600. Ο Ostberg από την πλευρά του, επιστρέφει στη δράση μετά την απουσία του από το Ράλλυ Αυστραλίας. Ο Νορβηγός οδηγός είχε ένα ατύχημα στις αναγνωρίσεις του αγώνα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί και να μην μπορέσει να εκκινήσει στον αγώνα. Πλέον, είναι έτοιμος και θα επιστρέψει στη δράση στις ειδικές της Κορσικής, αν και είναι γνωστό ότι δεν διακρίνεται ιδιαίτερα για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο. Τέλος, ο Stephane Lefebvre, που αντικατέστησε εσπευσμένα τον Ostberg στην Αυστραλία, θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει για 3η συνεχόμενη φορά το DS3 WRC. Με δεδομένο ότι θα έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη εμπειρία με το αυτοκίνητο, αλλά και η άσφαλτος είναι η αγαπημένη του επιφάνεια, τα βλέμματα θα είναι για ακόμα μία φορά στραμμένα επάνω του. Πάντως, από πλευράς Citroen Racing διέψευσαν τις φήμες που τον ήθελαν να προβιβάζεται στην εργοστασιακή ομάδα τη νέα χρονιά, υποστηρίζοντας ότι ακόμα δεν είναι έτοιμος για κάτι τέτοιο.
M-SPORT WRT
Χωρίς μεγάλες προσδοκίες ταξιδεύει η M-Sport στο νησί της Κορσικής. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας, αν και διαθέτουν ταχύτητα στην άσφαλτο, δεν έχουν λάβει ποτέ μέρος στο παρελθόν στο συγκεκριμένο αγώνα. Για αυτό, η M-Sport τους έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουν το αυτοκίνητο πριν τον αγώνα σε ειδικές διαδρομές της Κορσικής για να αποκτήσουν εμπειρία. Ο Tanak στοχεύει μία θέση στη πεντάδα, κάτι που δεν είναι απίθανο αν αναλογιστούμε την ταχύτητα του. Ο Evans από την πλευρά του, θέλει να αφήσει πίσω του την κακή εμφάνιση της Αυστραλίας και να επιστρέψει σε αυτές που τον καθιέρωσαν ως έναν από τους πλέον αξιόπιστους οδηγούς του θεσμού. Παράλληλα, η M-Sport θα προετοιμάσει ακόμα ένα Fiesta WRC για τον μετρ της ασφάλτου Brian Bouffier. Ο Γάλλος οδηγός, που αποδεδειγμένα είναι ταχύς στην άσφαλτο έχοντας τερματίσει πέρσι 2ος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έχει σημαντική εμπειρία από τον αγώνα, αφού είχε κερδίσει τον αγώνα το 2013 και είχε τερματίσει δεύτερος πέρσι πίσω από τον Stephane Sarrazin. Ο δοκιμαστής της Toyota και οδηγός της ιαπωνικής ομάδας στο WEC, θα ξεκινήσει και αυτός τον αγώνα οδηγώντας ένα Ford Fiesta WRC, αλλά της First Motorsport, και με τον Bouffier αναμένεται να είναι οι δύο σπεσιαλίστες της ασφάλτου, ικανοί για εκπλήξεις!
HYUNDAI SHELL WRT
Σε πλήρη σύνθεση κατεβαίνει η Hyundai στις ειδικές της Κορσικής, με τέσσερα i20 WRC. Ο Thierry Neuville θα έχει στη διάθεση του ένα τελείως καινούργιο αυτοκίνητο, ενώ ο Dani Sordo θα αγωνιστεί με αυτό έτρεξε στη Σαρδηνία. Ο Paddon θα βρίσκεται στο i20 με το οποίο συμμετέχει σε όλους τους αγώνες, με εξαίρεση την Αυστραλία όπου και οδήγησε το δεύτερο εργοστασιακό, ενώ ο Abbring θα βρεθεί στο ίδιο i20 με το οποίο τον είδαμε στη Γερμανία. Η κορεάτικη ομάδα στρατοπέδευσε για περισσότερες από πέντε μέρες στην Κορσική, με όλους τους οδηγούς να κάνουν δοκιμές με το i20 WRC πριν τον αγώνα. Παράλληλα, η Hyundai βρήκε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει και αρκετά χιλιόμετρα με το νέο i20 WRC '16! Οι δύο εργοστασιακοί οδηγοί της ομάδας έχουν καλή παράδοση στον άσφαλτο, ενώ ο Sordo έχει και τη μεγαλύτερη εμπειρία από τις ειδικές σε σχέση με κάθε άλλο οδηγό. Ο Βέλγος προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τις τελευταίες μέτριες εμφανίσεις του, ενώ ο Ισπανός είναι δεδομένο ότι θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικός από ότι στο χώμα, αφού η άσφαλτος είναι η αγαπημένη του επιφάνεια. Ο Paddon από την πλευρά του, έκανε μαθήματα σε πίστα για να εξοικειωθεί με την οδήγηση στην άσφαλτο, ενώ ο Abbring θα προσπαθήσει να μετουσιώσει την εμπειρία και τα αγωνιστικά χιλιόμετρα που έχει αυξήσει το τελευταίο διάστημα στο τιμόνι του i20 WRC, σε μία καλή εμφάνιση και ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα.
Ράλλυ Κορσικής
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 1 – 4 Οκτωβρίου
Επιφάνεια: Άσφαλτος
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 35
Συν. Μήκος: 983,80 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 9
Συν. Χλμ. Ειδικών: 332,73 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 6η Μuracciole – Col de Sorba (48,46 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 9η Bisinao – Agosta Plage (16,74 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 96,61 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 1973 – 100,22 χλμ./ώρα Νικολά-Βιάλ (Renault Alpine A110 1800)
Νίκες Οδηγών: Οριόλ 6, Νταρνίς 5, Λεμπ 4
Νίκες Κατασκευαστών: Lancia 10, Citroen 6, Ford 3, Peugeot 3, Subaru 3, Toyota 3
Βάθρο 2008
1 Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)
2 Χίρβονεν-Λέχτινεν (Ford Focus WRC)
3 Ντιβάλ-Πιβατό (Ford Focus WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 138
Εργοστασιακές: 12
WRC2: 16
WRC3: 13
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Σέικνταουν: 09:30 πμ – 11:30 μμ
Εκκίνηση: Ajaccio (19:00)
Παρασκευή
Ωράριο σκέλους: 08:00 πμ – 18:27 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 3 + 109,24
Σάββατο
Ωράριο σκέλους: 08:00 πμ – 18:40 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 3 + 128,58
Κυριακή
Ωράριο σκέλους: 06:45 πμ – 13:45 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 3 + 94,91
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: http://www.tourdecorserally.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/