Ο Dani Sordo με το Mini JCW WRC είναι επικεφαλής του Ράλλυ Γαλλίας, σημειώνοντας την πρώτη σημαντική επιτυχία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οδηγώντας την κούρσα μπροστά από τους P. Solberg και Sebastien Ogier.
Αυτό και αν ήταν ένα σενάριο που ελάχιστοι θα μπορούσαν να προβλέψουν. Η πρώτη ημέρα του 11ου γύρου του WRC, του Ράλλυ Γαλλίας, είχε συγκλονιστική εξέλιξη, με τα φαβορί να εγκαταλείπουν νωρίς και τις εκπλήξεις να οδηγούν στο τέλος του σκέλους τον αγώνα. Αλλά ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Όλα άλλαξαν στην 3η ειδική διαδρομή του αγώνα, όταν το μεγάλο φαβορί για τη νίκη, ο Sebastien Loeb, εγκατέλειψε από πρόβλημα στον κινητήρα. Ο Γάλλος επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μετά από τον καταστροφικό του αγώνα στην Αυστραλία όπου και εγκατέλειψε από έξοδο, βρέθηκε εκτός μάχης όταν ο κινητήρας παρέδωσε το πνεύμα. Μάλιστα, ο Γάλλος δεν θα επανεκκινήσει αύριο, αφού οι άνθρωποι της ομάδας δεν ρισκάρουν να τον επαναφέρουν στην πράξη, αφού δεν γνωρίζουν τι ακριβώς προκάλεσε το πρόβλημα, με αποτέλεσμα μία πιθανή εγκατάλειψη στην Ισπανία. Όπως εύλογα καταλαβαίνει κανείς, η απογοήτευση των χιλιάδων θεατών στις ειδικές διαδρομές είναι τεράστια, ενώ δεν είναι υπερβολή να σας αναφέρουμε ότι όταν μαθεύτηκε η είδηση της εγκατάλειψης του οι θεατές στο σημείο που βρισκόμασταν εμείς απλά σταμάτησαν να τραγουδούν.
Με τον Loeb εκτός μάχης και τους Ogier, Hirvonen στον αγώνα, όπως είναι εύκολο να καταλάβει κανείς η μάχη για τον τίτλο έχει φουντώσει και πάλι για τα καλά. Όμως, ο άνθρωπος που έμελλε να κάνει την μεγάλη έκπληξη στο τέλος της ημέρας, ήταν ο Dani Sordo με το Mini JCW WRC! Ο Ισπανός πρώην εργοστασιακός οδηγός της Citroen και ένας από τους ελάχιστους μετρ της ασφάλτου, οδήγησε εξαιρετικά σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, αποφεύγοντας τα λάθη και μη επιτρέποντας στους αντιπάλους του να ξεφύγουν. Έτσι, στην τελευταία ειδική διαδρομή, κατάφερε να σημειώσει τον πρώτο ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή για το Mini περνώντας και στην κορυφή της κατάταξης, έστω και με ένα δευτερόλεπτο διαφορά από τον Petter Solberg. Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα σπουδαίο αποτέλεσμα και ιδιαίυτερα ενθαρρυντικό, αναφορικά με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου της Prodrive.
Ακριβώς πίσω του, ακολουθεί ο Petter Solberg με το Citroen DS3 WRC της ιδιωτικής του ομάδας. Ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μπορεί να μην ήταν ικανοποιημένος από το στήσιμο του αυτοκινήτου στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, αλλά βελτίωσε το set up στο δεύτερο loop ειδικών, παραμένοντας στη μάχη και σημειώνοντας ταχύτερους χρόνους. Έτσι, στο τέλος δικαιώθηκε για την απόδοση του, όντας και δεύτερος γενικής μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον πρωτοπόρο Sordo. Μάλιστα, ο Νορβηγός έκανε μία πρωτότυπη κίνηση επιλέγοντας να χρησμιποιήσει μεταχειρισμένα ελαστικά στο δεύτερο loop ειδικών, έτσι ώστε να έχει περισσότερα καινούργια τις δύο επόμενες ημέρες.
Όμως, αυτός που έδειχνε το δρόμο στο συναγωνισμό μέχρι και δύο ειδικές πριν το τέλος, ήταν ο Sebastien Ogier. Ο Γάλλος οδηγός της Citroen, εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο την εγκατάλειψη του Loeb στην αρχή του αγώνα και πέρασε στην κορυφή της κατάταξης. Μπορεί να μην καρτάφερε να αποσπαστεί σε σημαντικό βαθμό από τους αντιπάλους του στη διάρκεια του σκέλους, αλλά διατηρούσε την πρωτοπορία στην κατοχή του. Όλα αυτά όμως μέχρι την 7η και προτελευταία ειδική του αγώνα. Εκεί, ο Ogier αντιμετώπισε και αυτός πρόβλημα με τον κινητήρα του DS3, δηλώνοντας ότι αισθάνεται απώλεια ισχύος. Τελικά, έχασε την πρώτη θέση, αλλά ευτυχώς για τον ίδιο χωρίς να χάσει και σημαντικό χρόνο, αφού στο τέλος βρίσκεται στην 3η θέση και μόλις 3 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή.
Στην 4η θέση της γενικής και περίπου 55 δευτερόλεπτα πίσω από τον Sordo, βρίσκεται ο Kris Meeke με το δεύτερο εργοστασιακό Mini JCW WRC. Ο Βρετανός οδηγός, δεν απέφυγε τα λάθη, αφού είχε δύο τετ α κε κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ ένας από τους στύλους στις ειδικές λίγο έλειψε να του τρυπήσει το ψυγείο και να δώσει τέλος στον αγώνα του.Μάλιστα ο Meeke ήταν φανερά εκνευρισμένος με τους στύλους, ενώ πολλοί από τους οδηγούς δεν έκρυψαν τη δυσαρέσκεια τους σχετικά με την επιλογή της οργανωτικής επιτροπής του αγώνα. Όπως ανέφεραν οι περισσότεροι, η πλειονότητα των στύλων έλειπε από τη θέση τους σε σχέση με ότι είχαν συναντήσει στις αναγνωρίσεις, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να οδηγήσουν σύμφωνα με αυτό που είχαν σχεδιάσει, αλλά και χωρίς να ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν. Μάλιστα, κάποιοι κατηγόρησαν ανοικτά και τους θεατές, λέγοντας ότι πιθανότατα αυτοί τους έβγαζαν από τη θέση τους.
Πίσω στον αγώνα, ο οποίος διεξήχθη σε εξαιρετικές συνθήκες, σε στεγνές επιφάνειες και με ιδιαίτερα υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, ο Jari Matti Latvala και ο Mikko Hirvonen συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα με τα υπέροχα σε εμφάνιση μαύρα Ford Fiesta. Αμφότεροι είχαν από μία έξοδο, με τον πρώτο να χάνει ενάμιση λεπτό και τον δεύτερο ένα, αλλά με τον διεκδικητή του τίτλου να κάνει ακόμα ένα χάνοντας πολύτιμο έδαφος. Πλέον, ο Hirvonen στοχεύει στην 4η θέση έτσι ώστε να εκμεταλλευθεί όσο το δυνατόν περισσότερο την εγκατάλειψη του Loeb, αν και με τον Meeke τον χωρίζουν 25 δευτερόλεπτα και ο Βρετανός δεν είναι εύκολος αντίπαλος στην άσφαλτο. Και τελικά ούτε το Mini όπως αποδεικνύεται! Πάντως, οι δύο οδηγοί ήταν ικανοποιημένοι από το αυτοκίνητο, ειδικά μετά τις βελτιώσεις που έγιναν στο στήσιμο του μετά το Ράλλυ Γερμανίας, με τον Latvala μάλιστα να σημειώνει δύο φορές τον ταχύτερο χρόνο. Την πρώτη οκτάδα, συμπλήρουν οι Armindo Araujo και Mads Ostberg, με τον Πορτογάλο να πιστοποιεί τη δυναμική των Mini, την ώρα που ο Νορβηγός είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο και θέσεις στη γενική κατάταξη.
Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώθηκε η πρώτη ημέρα, ενώ στα αξιοσημείωτα αυτής αξίζει να συμπεριλάβουμε και την εγκατάλειψη του Kimi Raikkonen. Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε ένα «χαζό» ατύχημα, όταν στην προσπάθεια του να ζεστάνει τα ελαστικά του πριν την έναρξη της τρίτης ειδικής, ακούμπησε στο πίσω μέρος του Henning Solberg, με αποτέλεσμα να πέσει σε ένα χαντάκι, να πληγώσει την ανάρτηση του DS3 και να ολοκληρώσει την προσπάθεια του εκεί. Μάλιστα, όπως ανέφερε η ομάδα της Citroen, ούτε ο Φινλανδός θα ξεκινήσει αύριο υπό καθεστώς superally._Π.Τ.