X
Αγώνες

Ράλλυ Φινλανδίας: Τι είχες Jari, τι είχα πάντα!

Και ενώ όλα έδειχναν ότι ο Jari Matti Latvala οδεύει προς μία άνετη νίκη, ένα πρόβλημα στα φρένα έφερε τον Sebastien Ogier σε απόσταση βολής, με τον αγώνα να ξεκινάει ουσιαστικά αύριο από το μηδέν!

Όσες φορές και αν έχει ειπωθεί, είναι μία πραγματικότητα. Ένας αγώνας Ράλλυ, δεν τελειώνει ποτέ παρά μόνο στη ράμπα του τερματισμού και σε καμία περίπτωση νωρίτερα. Αυτός ο άγραφος νόμος, ίσχυσε και σήμερα, στο τρίτο σκέλος του Ράλλυ Φινλανδίας. Ότι κατάφερε να κτίσει μέσα σε τρεις ημέρες ο JariMatti Latvala κατέρρευσε μόλις σε τρεις ειδικές διαδρομές. Ο Φινλανδός ξεκίνησε από το πρωί με διάθεση να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του, που θα του επέτρεπε την τελευταία ημέρα απλά να οδηγήσει χωρίς άγχος. Και έτσι έγινε! Ο Φινλανδός έδειξε το δρόμο από νωρίς στον ανταγωνισμό και κέρδισε τις 4 από τις πέντε ειδικές του πρώτου loop, διατηρώντας τη διαφορά από τους διώκτες του κοντά στα 30 δευτερόλεπτα. Όμως, στο δεύτερο πέρασμα, και συγκεκριμένα στην 20η ε.δ., ο Latvala έπεσε σε μία τρύπα (όπως και οι Ogier, Meeke αλλά χωρίς να πάθουν ζημιά), με αποτέλεσμα να χτυπήσει τον εμπρός δεξί τροχό του Polo και να αποκτήσει πρόβλημα με τα φρένα. Έτσι, στις εναπομείναντες τρεις ε.δ. αγωνίστηκε χωρίς εμπρός δεξί φρένο, αφού είχε χάσει τη δαγκάνα του Polo, και χάνοντας μαζί και τη διαφορά του από τον δεύτερο.


Sebastien Ogier – VW Polo R WRC

Όταν ο Sebastien Ogier διαπίστωσε ότι ο ομόσταυλος του έχει πρόβλημα, δεν έχασε την ευκαιρία, «πυροβόλησε» και κέρδισε μία σειρά από ειδικές, φτάνοντας στο τέλος της ημέρας μόλις 3.6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Latvala. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μπορεί το πρώι να μην ήταν τόσο ταχύς όσο περιμέναμε, κάτι που παραδέχθηκε και ο ίδιος, αλλά αυτό ήταν αρκετό για να περάσει δεύτερος μπροστά από τον Kris Meeke. Όμως, όταν ο Γάλλος συνειδητοποίησε ότι ο Latvala έχει πρόβλημα, μεταμορφώθηκε και πλέον μοιάζει ικανός να διεκδικήσει τη νίκη μέχρι τέλους. Τώρα τι θα κάνει ο Jost Capito είναι μία άλλη ιστορία, αν και ο επικεφαλής της VW Motorsport είχε δηλώσει ότι οι οδηγοί της ομάδας θα είναι ελεύθεροι να διεκδικήσουν τη νίκη μεταξύ τους. Για να δούμε!


Kris Meeke – Citroen DS3 WRC 

Ο Kris Meeke που αναφέραμε πιο πάνω, δεν κατάφερε εν τέλει να ακολουθήσει το ρυθμό του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 2013. Ο Βρετανός, αυτή τη φορά δεν είχε το πλεονέκτημα της σειράς εκκίνησης απέναντι στον σαφώς πιο έμπειρο Ogier, ενώ ένα χτύπημα σε μία πέτρα που προκάλεσε δονήσεις στο σύστημα διεύθυνσης, ήταν αρκετό για να τον κάνει πιο προσεκτικό. Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις του ήταν σε κάθε περίπτωση εξαιρετικές, αφού δεν επέτρεψε στον Mikkelsen που ακολουθεί να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά, ενώ σε κάθε περίπτωση δεν ρίσκαρε να χάσει μία θέση στο βάθρο η οποία και είναι εξαιρετικά σημαντική για τον ίδιο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι αυτός και οι επόμενοι δύο αγώνες είναι ιδιαίτερα σημαντικοί τόσο για τον Meeke, όσο και για τον Ostberg, αναφορικά με το μέλλον των δύο τους στη Citroen τη νέα χρονιά.


Andreas Mikkelsen – Kris Meeke – Elfyn Evans

Εκτός τριάδας, τη δική τους μάχη με φόντο την 4η θέση είχαν οι Andreas Mikkelsen, Mads Ostberg και Mikko Hirvonen, αφού τους χώριζαν μόλις δύο δευτερόλεπτα. Ο νεαρός Νορβηγός στο τέλος της ημέρας είναι αυτός που κρατάει την 4η θέση σφικτά στα χέρια του, για αρκετούς λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με την ταχύτητα του, η οποία του επέτρεψε να χτίσει μία μικρή διαφορά από τους διώκτες του, όντας ταχύτερος (έστω και λίγο) στις περισσότερες των περιπτώσεων. Ο δεύτερος, όμως, είχε να κάνει και με τις ατυχίες των αντιπάλων του, που στο τέλος του σκέλους του έχουν προσφέρει ασφαλή διαφορά από τον πέμπτο Hirvonen. Η αρχή έγινε με τον Mads Ostberg, ο οποίος τέθηκε εκτός αγώνα στα μισά της ημέρας, ενώ ο Mikko είχε ένα σπασμένο αμορτισέρ με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Mikkelsen ήταν ταχύτερος και από τους δύο και δικαιούταν να βρίσκεται μπροστά τους.


Mikko Hirvonen – Ford Fiesta WRC

Ο Ostberg είχε την ατυχία μετά από ένα άλμα να προσγειωθεί με τον τροχό σε ένα βράχο, καταφέρνοντας παρόλα αυτά να τερματίσει την ειδική και να ειστρέψει στο σέρβις. Εκεί, όμως, οι τεχνικοί της FIA διαπίστωσαν ότι έχει πάθει ζημιά ο κλωβός ασφαλείας, κάτι που δεν μπορούν να επισκευάσουν οι μηχανικοί της Citroen στο σέρβις, με αποτέλεσμα να μην του επιτρέψουν να επανεκκίνησει. Με αυτό τον τρόπο, έγινε ο τρίτος οδηγός που δεν ξεκίνησε υπό καθεστώς Rally2 λόγω ζημιάς στο roll cage μετά τους Neuville, Prokop. Ο Hirvonen από την πλευρά του, έχανε σταθερά έδαφος από τους δύο αντιπάλους του, αλλά όχι και την επαφή μαζί τους. Εν τέλει, ένα σπασμένο αμορτισέρ στην 20η ε.δ. ήρθε να αποτελειώσει όλες τις ελπίδες του, αφού με αυτό αγωνίστηκε στις τρεις τελευταίες ε.δ. χάνοντας επαφή με τον Mikkelsen. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Φινλανδός ποτέ δεν έδειξε ικανός να ξεπεράσει τους νεαρούς αντιπάλους του, πόσο μάλλον να διεκδικήσει νίκες σε ε.δ. Πάντως, στον αγώνα τα Fiesta δείχνουν να υπολείπονται σε σχέση με τα Polo, DS3 αλλά και το i20 πλέον, κάτι που σε κάποιες δηλώσεις του δεν έκρυψε ο Φινλανδός οδηγός.


Hayden Paddon – Hyundai i20 WRC

Την πρώτη εξάδα συμπληρώνει μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη του αγώνα, που δεν είναι άλλη από τον Hayden Paddon! Ο Νεοζηλανδός, που οδηγεί το τρίτο εργοστασιακό Hyundai i20 WRC, κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά από τον ομόσταυλο του στην κορεάτικη ομάδα, Juho Hanninen, παρά το γεγονός ότι ο Φινλανδός προσπάθησε να τον ξεπεράσει. Αυτό αποτελεί επιτυχία του Paddon, ενώ μάλλον θα έπρεπε να προβληματιστεί ο πρώην Πρωταθλητής Ευρώπης και του IRC, ο οποίος στην πατρίδα του δεν μπόρεσε να μειώσει τη διαφορά από τον άπειρο Νεοζηλανδό.

Την πρώτη δεκάδα, κλείνουν οι Elfyn Evans, Craig Breen και Henning Solberg, με τον οδηγό της M-Sport να χάνει επαφή με τους πρώτους μετά από ένα κλατάρισμα, γεγονός που επηρέασε την αυτοπεποίθηση του στη συνέχεια και φυσικά και τις επιδόσεις του. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι στον αγώνα υπό καθεστώς Rally2 επέστρεψε σήμερα ο Robert Kubica, ο οποίος και κατάφερε να ολοκληρώσει το σκέλος χωρίς πρόβλημα ή έξοδο, σημειώοντας στις περισσότερες των περιπτώσεων καλύτερους χρόνους από τους Evans, Breen και Solberg._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!