top icon
Αγώνες

Ράλλυ Φινλανδίας: Σαν στο σπίτι του!

Ο Jari Matti Latvala εμφανίστηκε συγκεντρωμένος και αποφασισμένος, δημιουργώντας τη δεύτερη ημέρα του φινλανδικού αγώνα μία διαφορά ασφαλείας, την οποία και θα προσπαθήσει να διατηρήσει τις επόμενες μέρες.

Η σημερινή δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Φινλανδίας δνε έκρυβε εκπλήξεις αντίστοιχες με τις χθεσινές. Μπορεί το πρωί να υπήρχε υγρασία και συννεφιά, αλλά ευτυχώς για θεατές και οδηγούς δεν είχαμε βροχοπτώσεις. Μάλιστα, από το μεσημέρι και έπειτα, ο υδράργυρος ανέβηκε στα ύψη, οι δρόμοι στέγνωσαν, με αποτέλεσμα οι προπορευόμενοι συνδυασμοί να αντιμετωπίζουν και το πρόβλημα του καθαρισμού του δρόμου. Παρόλα αυτά, η σημερινή ημέρα ανήκει δικαιωματικά στον Jari Matti Latvala με το VW Polo R WRC, ο οποίος και ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός της ημέρας. Ο Φινλανδός ήταν απόλυτα συγκεντρωμένος, οδήγησε γρήγορα και με μυαλό, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας να δημιουργήσει μία σημαντική διαφορά από τους διώκτες του, που ξεπερνάει τα 20 δευτερόλεπτα, και μοιάζει ικανή να του χαρίσει τη νίκη. Μία νίκη που δεν θέλει μόνο ο ίδιος, αλλά και οι χιλιάδες θεατές που βρίσκονται στις ειδικές, αφού η τελευταία φορά που πανηγύρισε Φινλανδός τη νίκη στον αγώνα ήταν το 2010, πάλι με το Latvala. Αυτό είναι το μεγαλύτερο διάστημα στην ιστορία του κλασσικού Ράλλυ που ένας Σκανδιναβός δεν έχει επικρατήσει στον αγώνα και το βλέπεις στα μάτια όλων ότι θέλουν να τελειώσουν αυτά τα «πέτρινα χρόνια».


Kris Meeke – Citroen DS3 WRC

Η μεγάλη έκπληξη, όμως, δεν ήταν οι επιδόσεις φυσικά του Latvala, αλλά αυτές του Kris Meeke με το Citroen DS3 WRC. Οι δηλώσεις του Yves Matton, με τις οποίες έθεσε σε δοκιμασία του οδηγούς της ομάδας εν όψει 2015, μοιάζουν να λειτουγούν ευεργετικά στην περίπτωση του Βρετανού. Ο Kris όχι μόνο κέρδισε ειδικές, αλλά εκμεταλλευόμενος και τη σειρά εκκίνησης, ξεπέρασε και το εμπόδιο του «πολύ» Sebastien Ogier με το πρώτο VW Polo R WRC. Ο νεαρός οδηγός ήταν σε όλες τις ειδικές ανταγωνιστικός και αναμφίβολα είναι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα. Αρκεί να μείνει στο δρόμο, αφού αυτή τη στιγμή μοιάζει τόσο ο ίδιος, όσο και οι αντίπαλοι του, να κινούνται στο όριο. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2013, Sebastien Ogier, έχασε πολύτιμο έδαφος το απόγευμα όταν και στέγνωσαν οι δρόμοι. Μπορεί να μην είχε μεγάλο μειονέκτημα απέναντι στον Latvala που εκκινούσε ακριβώς πίσω του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του ομόσταυλου του. Μπορεί στο τέλος της ημέρας να δήλωνε ότι τίποτα δεν έχει τελειώσει, αλλά μοιάζει δεδομένο ότι ο στόχος του πλέον είναι ο Meeke και οι βαθμοί της δεύτερης θέσης.


Sebastien Ogier

Όμως, μάχη δεν έχουμε μόνο για τις τρεις πρώτες θέσεις, αλλά και για την 4η, η οποία αποδεικνύεται ακόμα πιο συναρπαστική! Τρία πληρώματα, χωρίζονται στο τέλος της ημέρας μόλις από δύο δευτερόλεπτα διαφορά και όλα θα κριθούν τις επόμενες δύο δραματικές ημέρες. Αυτή τη στιγμή, η 4η θέση είναι στα χέρια του Νορβηγού Αντρέας Μίκελσεν, ο οποίος μετά από μία προσεκτική προσέγγιση στην αρχή του αγώνα, στη συνέχεια αύξησε το ρυθμό του και μπήκε στη μάχη. Πίσω του, ακολουθεί με ελάχιστη διαφορά ο Mads Ostberg, που ακόμα προσπαθεί να βρει τον καλό του εαυτό με το DS3. Όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, το αυτοκίνητο δεν είναι το πρόβλημα, αλλά ο ίδιος! Μάλιστα, δεν δίστασε να δηλώσει ότι αισθάνεται σαν να έχει ξεχάσει να οδηγεί! Αυτό που έκανε ο Νορβηγός ήταν να μην διακόψει την ενημέρωση αναφορικά με τους ενδιάμεσους χρόνους των αντιπάλων του στις ειδικές, ακολουθώντας το δικό του ρυθμό, κάτι που εν τέλει τον έβαλε στη μάχη της 4ης θέσης.

 

Andreas Mikkelsen

Στα δύο δευτερόλεπτα από τον Mikkelsen, και επίσης στη μάχη της 4ης θέσης, βρίσκεται ο Mikko Hirvonen, που μάλλον είναι αρκετά απογοητευμένος από τις επιδόσεις τόσο του εαυτό του, αλλά μάλλλον και του Fiesta. Δεν είναι τυχαίο ότι ανέφερε σε δηλώσεις του πως αισθάνεται ότι δεν μπορεί να πάει πιο γρήγορα «με αυτό», προφανώς εννοώντας το αυτοκίνητο. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Φινλανδός είχε και ένα τετ α κε το πρωί, που ουσιαστικά τον έριξε από την 4η θέση, την οποία και αρχικά είχε στην κατοχή του. Πάντως, με δεδομένη τη γνώση του δρόμου και την εμπειρία του, ο Mikko θα διεκδικήσει το κάτι παραπάνω μέχρι τέλους!

 

Mads Ostberg- Citroen DS3 WRC

Στην 7η θέση της γενικής, πίσω από τον Hirvonen, βρίσκεται ο Νεοζηλανδός Hayden Paddon με το Hyundai i20 WRC. Ο νεαρός οδηγός εκμεταλλεύθηκε τόσο τα προβλήματα ταχύτερων συνδυασμών, ενώ αποδεικνύεται ταχύτερος στην μάχη του με τον επίσης άπειρο και νεαρό Elfyn Evans με το Ford Fiesta WRC. Οι δύο πιτσιρικάδες έχουν τη δική τους μάχη, η οποία επίσης παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον!


Mikko Hirvonen -Ford Fiesta WRC

Την πρώτη δεκάδα, κλείνουν οι Juho Hanninen και Craig Breen, με το i20 WRC και το Fiesta WRC. Ο δεύτερος οδηγός της Hyundai, αντιμετώπισε μία σειρά από προβλήματα σήμερα, τα οποία και τον έριξαν από την 4η θέση που είχε το πρωί στην κατοχή του. Αρχικά, είχε μία έξοδο με αποτέλεσμα το Hyundai να σταματήσει ανάποδα με την οροφή στο δρόμο και να επανέλθει στους τροχούς με τη βοήθεια των θεατών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να σπάσει το εμπρός παρμπρίζ και ο Φινλαν δός να αγωνιστεί χωρίς αυτό για 2 ειδικές χάνοντας χρόνο. Σαν να μην έφτανε αυτό, στη συνέχεια χάθηκε και άλλος χρόνος, όταν αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα υποβοήθησης του αυτοκινήτου.


Juho Hanninen – Hyundai i20 WRC

Όμως, ο αγώνας δεν είναι καλός για τη Hyundai γενικότερα, αφού εκτός και μάλιστα χωρίς τη δυνατότητα να επανέλθει, τέθηκε ο πρώτος οδηγός της ομάδας Thierry Neuville. Ο Βέλγος είχε μία έξοδο το πρωί, χτυπώντας το πίσω μέρος και χάνοντας την πίσω αεροτομή. Πραγματοποίησε δύο ειδικές με τεράστια δυσκολία, αφού το πίσω μέρος έχει μειωμένη πρόσφυση χωρίς την παρουσία της αεροτομής, επιστρέφοντας στο σέρβις. Εκεί, όμως, οι τεχνικοί της FIA δεν του επέτρεψαν να φύγει, αφού είχε υποστεί ζημιά ο κλωβός ασφαλείας. Ζημιά που λογικά τον κρατά εκτός αγώνα. Εκτός, όμως, βρίσκεται και ο Martin Prokop ο οποίος εγκατέλειψε επίσης μετά από έξοδο με το Ford Fiesta WRC, ενώ ο Henning Solberg είχε δύο κλαταρίσματα τα οποία τον έριξαν εκτός δεκάδας._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ