Το Ράλλυ Φινλανδίας ξεκινά σε λίγες ώρες και θυμόμαστε στιγμές από προηγούμενες χρονιές, όπως τις απαθανάτισε ο φωτογραφικός φακός του περιοδικού μας.
Απομένουν λιγότερες από 24 ώρες για την εκκίνηση του Ράλλυ Φινλανδίας, που θα διεξαχθεί στις 1-3 Οκτωβρίου, με επίκεντρο την πόλη της Juvaskyla.
Διαβάστε το preview του 10ου γύρου για το φετινό WRC
Μετά από διάλειμμα ενός έτους, εξαιτίας της πανδημίας, ο ταχύτερος και εκ των εμβληματικών αγώνων του θεσμού, που έγινε γνωστός και ως Ράλλυ των 1000 Λιμνών, επιστρέφει στο προσκήνιο.
Το “Grand Prix των ράλλυ” ή “χωμάτινο Grand Prix” όπως έχει επίσης αναφερθεί, περιλαμβάνει 19 ειδικές μήκους 287,11 αγωνιστικών χιλιομέτρων και έχει συγκεντρώσει 43 συμμετοχές.
Δείτε ένα εκπληκτικό video με την πλειονότητα των Φινλανδών νικητών του αγώνα
Οι πρωταγωνιστές του θεσμού είναι έτοιμοι να κινηθούν με εξωπραγματικές ταχύτητες (διαβάστε το ωράριο τηλεοπτικών μεταδόσεων), πολλές φορές ξεπερνώντας το όριο, με έπαθλο τη νίκη σε έναν αγώνα που ανέκαθεν κατείχε ξεχωριστή θέση στην καρδιά των φίλων του WRC .
Το περιοδικό μας έχει ταξιδέψει αρκετές φορές στη Φινλανδία, οπότε ταξιδεύουμε νοητά στη σκανδιναβική χώρα, μέσα από υπέροχες εικόνες και στιγμιότυπα, που κατέγραψε με τον φακό του ο Θάνος Ηλιόπουλος:
Από τις πιο χαρακτηριστικές εικόνες για ένα Ράλλυ Φινλανδίας, με το Toyota Yaris WRC να προσγειώνεται έπειτα από άλμα (γιαμπ), το οποίο βρίσκεται πάνω σε στροφή και με τον οδηγό (στη φωτ. ο Ott Tanak στο δρόμο για τη νίκη το 2018) να μην έχει εικόνα του “σημείου προσγείωσης”, κατά την απογείωση…
Το εμπορικό κέντρο Paviljonki στη Juvaskyla, στεγάζει παραδοσιακά το service park και το αρχηγείο του Ράλλυ Φινλανδίας.
Στην φωτογραφία φαίνονται δύο μεγάλοι απόντες, η εργοστασιακή ομάδα της Citroen και η εταιρεία πετρελαιοειδών Neste, που δεν είναι πια χορηγός ονομασίας του αγώνα.
Οι λίμνες αποτελούν το σήμα-κατατεθέν του Ράλλυ Φινλανδίας, εξ ου και το προσωνύμιο “Ράλλυ των 1000 Λιμνών”
Για την ασφάλεια των πληρωμάτων, κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής των ειδικών διαδρομών, στις λίμνες υπάρχουν δύτες, έτοιμοι να βοηθήσουν ένα πλήρωμα εφόσον κάποιο αυτοκίνητο βρεθεί εντός του νερού μετά από έξοδο.
Το Ράλλυ Φινλανδίας είναι εθνική υπόθεση, με τα παιδιά να παρακολουθούν από πολύ μικρή ηλικία τον αγώνα
Ένας μικρός θαυμαστής των 3 φορές νικητών του αγώνα, Jari Matti Latvala και Miika Anttila
To DMack Cup αποτελούσε το 2014, εναλλακτική λύση από πλευράς Ford για το Junior WRC, που τότε διεξάγονταν με αυτοκίνητα της Citroen.
Ouninpohja: Σύμφωνα με όσους έχουν οδηγήσει εκεί, η ταχύτερη και πλέον απαιτητική ειδική διαδρομή του Ράλλυ Φινλανδίας, που κάθε χρόνο προσελκύει δεκάδες χιλιάδες θεατών.
Ouninpohja Madness
Θαυμάζοντας τα περάσματα των αγωνιστικών, στην πιο φημισμένη ειδική διαδρομή του κόσμου
Η κατανάλωση αλκοόλ και οι “εξεζητημένες” ενδυμασίες των θεατών, δε λείπουν από τις φινλανδικές ειδικές διαδρομές
Οι θεατές είναι πάντοτε πολυάριθμοι στο Ράλλυ Φινλανδίας
Τα υπαίθρια “fast food” είναι πολύ συνηθισμένα στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Φινλανδίας
Μια χαρακτηριστική φινλανδική εικόνα: Αγωνιστικό αυτοκίνητο που κινείται ταχύτατα υπό τα βλέμματα πολλών θεατών, με φόντο μια λίμνη
Ο ζωντανός θρύλος του WRC, Ari Vatanen μαζί με τον γιο του, Max, συνομιλεί με τους Malcolm και Elaine Wilson στον χώρο υποδοχής VIP της M-Sport Ford.
Μια και η συζήτηση για ζωντανούς θρύλους, από το Ράλλυ Φινλανδίας δεν απουσιάζει ούτε ο Juha Kankkunen, ο αγαπημένος μας ΚΚΚ!
Είπαμε, ο συγκεκριμένος αγώνας είναι εθνική υπόθεση επί φινλανδικού εδάφους, αλλά και… αέρος!
Ο νικητής του Ράλλυ Φινλανδίας το 2003, Markko Martin (κέντρο), συνομιλεί με τον επικεφαλής της M-Sport Ford, Richard Millener (αριστερά) και τον υπεύθυνο της M-Sport Πολωνίας, Maciej Woda (δεξιά).
Οι μάσκες Esapekka Lappi και Janne Ferm, σε συνδυασμό με την Toyota Gazoo Racing, θα φορεθούν ξανά φέτος!
Juvaskyla, η πόλη του Ράλλυ Φινλανδίας
Οι πωλήσεις ρουχισμού και αναμνηστικών, στα καλύτερά τους!
Πολυάριθμοι και χαρούμενοι οι θεατές του Ράλλυ Φινλανδίας
Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, οι εσθονικές σημαίες ανταγωνίζονται εκείνες της Φινλανδίας κατά τη διάρκεια του αγώνα, για χάρη των δύο φορές νικητές (2018, 2019), Ott Tanak και Martin Jarveoja
Ο τερματισμός στο Paviljionki, είναι μια ξεχωριστή εμπειρία για τους θεατές
Η Toyota έχει κυριαρχήσει στο Ράλλυ Φινλανδίας από το 2017, όταν επέστρεψε στο WRC.
Αυτό επιβεβαιώνεται από το σημειώνοντας χατ-τρικ νικών (2017, 2018, 2019) με το Toyota Yaris WRC
Ο επικεφαλής της Toyota και από τους σημαντικότερους “παίκτες” της παγκόσμιας αυτοκίνησης, Akio Toyoda, είναι ακραιφνής φίλος των ράλλυ και απολαμβάνει τις νίκες στη Φινλανδία.
Sebastien Loeb και Daniel Elena από την τελευταία τους συμμετοχή στο Ράλλυ Φινλανδίας, το 2012! Με 3 νίκες (2008, 2011, 2012), είναι μη σκανδιναβικό πλήρωμα που έχει ανέβει περισσότερες φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Μια κουραστική ημέρα πλησιάζει στο τέλος για τους πρωταγωνιστές
Καλό αγώνα να έχουμε!