top icon
WRC

Ράλλυ Φινλανδίας (2η ημέρα): Προβάδισμα Toyota και Evans (+videos)

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Φινλανδίας είχε συναρπαστική εξέλιξη, με τον Elfyn Evans να δημιουργεί μικρή διαφορά από τον Ott Tanak, ενώ εκτός αγώνα τέθηκαν οι Kalle Rovanpera και Thierry Neuville.

Το Ράλλυ Φινλανδίας συνεχίστηκε σήμερα, Σάββατο 2 Οκτωβρίου, με τη δεύτερη και μεγαλύτερη ημέρα του να περιλαμβάνει 9 ειδικές διαδρομές μήκους 151, 95 χιλιομέτρων, που είναι περισσότερα από τα μισά του συνολικού αγώνα.

Η μεγάλη μάχη  που προμήνυε η κατάταξη της πρώτης ημέρας, όταν 5 πληρώματα χωρίζονταν από 7,9”, συνεχίστηκε σήμερα, με τους διεκδικητές της νίκης πάντως, να μειώνονται ουσιαστικά σε δύο.

Ακόμη και έτσι, το θέαμα από τις πολύ γρήγορες ειδικές διαδρομές (μέση ωριαία ταχύτητα 123 χλμ./ώρα για τους πρωτοπόρους) ήταν εξαιρετικό, με τους πρωταγωνιστές να κινούνται πολλές φορές πάνω από τα όρια, προκαλώντας ανατριχίλα σε όσους βρίσκονται στην ειδική διαδρομή ή παρακολουθούσαν μέσω τηλεοπτικών μεταδόσεων.

Μετά από την ολοκλήρωση της ημέρα, οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC) βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης, έχοντας διαφορά 9,1” από τους Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC).

Οι Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) που προηγούνταν χθες, έχουν υποχωρήσει στην 3η θέση, έχοντας σεβαστή διαφορά από τους Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota Yaris WRC)

Παράλληλα υπήρξαν και σημαντικές εγκαταλείψεις, με τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) και Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) να τίθενται εκτός της ημέρας.

Rally Finland Day 2, Elfyn Evans

Η εξέλιξη της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Φινλανδίας

Με τις διαφορές ανάμεσα στα κορυφαία πληρώματα -και τα αυτοκίνητά τους- να είναι τόσο μικρές, κανείς δε μπορούσε να προβλέψει με βεβαιότητα την εξέλιξη της δεύτερης ημέρας του 10ου γύρου της φετινής χρονιάς.

Οι Elfyn Evans-Scott Martin, που χθες βρίσκονταν στην τρίτη θέση, απέχοντας 6,1” από την κορυφή, ξεκίνησαν δυναμικά σήμερα.

Πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας, δείχνοντας τις προθέσεις τους, όμως ήταν η επίδοσή τους στην επόμενη ειδική διαδρομή, που έκανε τη διαφορά.

Το βρετανικό δίδυμο της Toyota Gazoo Racing ήταν ταχύτερο όλων σε τέτοιο βαθμό, που αναρριχήθηκε μεμιάς από την τρίτη θέση στην κορυφή.

Εν συνεχεία και μέχρι το τέλος του πρώτου loop, φρόντισε να αυξήσει το προβάδισμα από τα πληρώματα της Hyundai Motorsport, πετυχαίνοντας ένα εκπληκτικό, δεδομένου του συναγωνισμού “4 στα 4″.

Μετά από το σέρβις, ο Evans διατήρησε τον ταχύτατο ρυθμό του, σημειώνοντας ακόμη έναν ταχύτερο χρόνο για να ολοκληρώσει τη δεύτερη ημέρα, έχοντας διαφορά 9,1” από τον Ott Tanak.

Rally Finland Day 2, Tanak-Jarveoja

Ο Εσθονός, πάντα με συνοδηγό στο Hyundai i20 Coupe WRC τον Martin Jarveoja, το πρωί δήλωνε πως οδηγεί στο όριο και πως δε μπορεί να κάνει κάτι απέναντι στον Evans.

Το απόγευμα, όταν η πρόσφυση βελτιώθηκε, ο Tanak βρήκε ορισμένα δέκατα -σε τέτοια μεγέθη αναφερόμαστε όταν η συνολική διαφορά μετά από 241 αγωνιστικά χιλιόμετρα διαδρομών σε δάση είναι μικρότερη από 10”- που αναζητούσε, σημειώνοντας δύο ταχύτερους χρόνους, συν έναν κοινό ταχύτερο χρόνο στην υπερειδική με τον Evans.

Rally Finland Day 2, Tanak

Αν και ο αντίπαλός του έχει μικρό προβάδισμα, η μεταξύ τους διαφορά δεν είναι μεγάλη, με τον Tanak να εμφανίζεται ευχαριστημένος που το Hyundai i20 Coupe WRC είναι μετά από αρκετά χρόνια, ανταγωνιστικό στη Φινλανδία.

Θυμίζουμε πως η Hyundai δεν έχει ανέβει στο βάθρο του συγκεκριμένου αγώνα.

Από εκεί και έπειτα, είναι δεδομένο πως ένας οδηγός με την εγγενή ταχύτητα του Tanak, αλλά και δύο νίκες στη Φινλανδία το 2018 και 2019, έχει τα φόντα ώστε να διεκδικήσει αύριο τη νίκη, έστω και αν τα αγωνιστικά χιλιόμετρα που απομένουν δεν είναι πολλά.

Rally Finland Day 2, Breen-Nagle

Στην τρίτη θέση του Ράλλυ Φινλανδίας, βρίσκονται οι Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC). Το ιρλανδικό πλήρωμα που χθες βρισκόταν στην κορυφή, προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό των δύο αντιπάλων τους και μέχρι ένα σημείο, τα κατάφερε.

Ωστόσο, λεπτομέρειες όπως η απώλεια ενός από τα αεροδυναμικά βοηθήματα πάνω από το θόλο του εμπρός αριστερού τροχού μετά από ανεπαίσθητη επαφή με hay bale στην άκρη του δρόμου και το χάσιμο λίγων δευτερολέπτων στις ειδικές του δεύτερου loop, τους έφεραν στην τρίτη θέση, 19,5” μακριά από την κορυφή.

Rally Finland Day, Esapekka Lappi

Τέταρτοι, αλλά αρκετά μακριά από τις θέσεις του βάθρου, βρίσκονται οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota Yaris WRC). Αν και δεν ακολούθησαν τον ξέφρενο ρυθμό των τριών πρώτων, οι Φινλανδοί επιδεικνύουν σταθερότητα στην πρώτη του εμφάνιση με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC από τον περασμένο Δεκέμβριο και το Ράλλυ Monza.

Οι Lappi-Ferm είναι φανερό πως προσαρμόστηκαν άμεσα στο αυτοκίνητο που μοιράζονταν μέχρι το τέλος του 2018, οπότε είναι ταχείς αποφεύγοντας τις κακοτοπιές.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Lappi, κινείται στα όρια της ασφάλειας, αφού το παραμικρό λάθος στη Φινλανδία μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβά.

Rally Finland Day 2, Ogier-Ingrassia

Μια θέση πιο πίσω, έχουν αναρριχηθεί οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC), χωρίς να χάσουν θέση από την ποινή και πρόστιμο που δέχθηκαν, επειδή ο Γάλλος οδήγησε στην ΕΔ12 χωρίς να έχει δέσει το κράνος του.

Ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν ήταν ευχαριστημένος από τον εαυτό του τόσο χθες, όσο και σήμερα το πρωί. Το απόγευμα, ένιωσε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο όριο και οι επιδόσεις του βελτιώθηκαν μετά από αλλαγές στο στήσιμο -τις οποίες αποκάλυψε πως δανείστηκε από τον Elfyn Evans χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες,- όμως συνολικά δεν έχει ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε πολλά σημεία “παρέμεινε υπερβολικά εντός των ορίων ασφαλείας του”. Ακόμη και έτσι πάντως, έχει ο Ogier έχει ανέβει εκμεταλλευόμενος και ατυχίες προπορευόμενων πληρωμάτων στην 5η θέση της κατάταξης.

Rally Finland Day 2, Greensmith-Patterson

Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνουν οι Gus Greensmith-Chris Patterson (Ford Fiesta WRC).

To δίδυμο της M-Sport ακολουθεί δικό του ρυθμό, γνωρίζοντας πως είτε λόγω εμπειρίας του οδηγού, είτε λόγω εξέλιξης του αυτοκινήτου, δε μπορεί να ακολουθήσει εκείνα των Toyota και Hyundai.

Η τακτική αυτή ανταμείβεται προς το παρόν, αφού μια θέση στην εξάδα του Ράλλυ Φινλανδίας, δεν είναι ποτέ ευκαταφρόνητη.

Στην 7η θέση, φιγουράρουν οι Adrien Fourmaux-Alex Coria, με το δεύτερο Ford Fiesta WRC της M-Sport.

Καθώς η συνεργασία του γαλλικού πληρώματος ξεκίνησε από το απαιτητικό φινλανδικό ράλλυ, οι απαιτήσεις δεν είναι μεγάλες.

Έτσι, o Fourmaux ακολουθεί συντηρητικό ρυθμό, με στόχο τον τερματισμό χωρίς προβλήματα και τη συλλογή εμπειριών, για το νεοσύστατο πλήρωμα.

Rally Finland Day 2, Rovanpera

Ράλλυ Φινλανδίας: Ημέρα με σημαντικές εγκαταλείψεις

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Φινλανδίας περιλάμβανε και εγκαταλείψεις κορυφαίων πληρωμάτων.

Οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen  (Toyota Yaris WRC) είχαν βρεθεί σχετικά πιο πίσω από τους Evans-Martin, Breen-Nagle και Tanak-Jarveoja, που ξεχώρισαν στο πρώτο σημερινό loop.

Παρόλα αυτά, οι Φινλανδοί διατηρούσαν την 4η θέση, εμπρός από τους Lappi-Ferm, ως την 4η διαδρομή της ημέρας.

Εκεί, ο νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είχε τη στιγμή του, όταν το Toyota Yaris WRC βρέθηκε αρχικά σε χαντάκι και έπειτα, στην προσπάθεια διόρθωσης, σε σωρό από χώμα και άμμο, με αποτέλεσμα το χτύπημα στο εμπρός μέρος και την εγκατάλειψη.

Rally Finland Day 2, Neuville

Ακόμη μια σημαντική εγκατάλειψη, είναι αυτή των Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) οι οποίοι  βρισκόταν στην 5η θέση, θέλοντας να πλησιάσουν τους Lappi-Ferm.

Όμως, στην τελευταία “κανονική” ειδική διαδρομή, αφού ακολουθούσε η υπερειδική εντός της Juvaskyla, το βελγικό πλήρωμα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω υπερθέρμανσης του κινητήρα, η οποία προκλήθηκε από διαρροή νερού έπειτα από αναπήδηση και απότομη προσγείωση του εμπρός μέρους του Hyundai i20 Coupe WRC, που προκάλεσε πρόβλημα στο ψυγείο.

Επιπλέον, εκτός αγώνα τέθηκαν το πρωί οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota Yaris WRC). Το πλήρωμα που έκανε τον πρώτο του κοινό αγώνα, είχε μια άτυχη στιγμή στη δεύτερη διαδρομή της ημέρας.

Αρχικά, το αυτοκίνητο του Katsuta βρέθηκε λίγο εκτός γραμμής μετά από άλμα, με αποτέλεσμα το χτύπημα με το πίσω δεξιά μέρος, πιθανώς, σε βράχο, προτού καταλήξει “τραυματισμένο” λίγα μέτρα εκτός δρόμου.

Rally Finland Day 2, Suninen-Markkula WRC 2

WRC 2 και WRC 3 στη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Φινλανδίας

Μετά από 3 εγκαταλείψεις αυτοκινήτων WRC, τα κορυφαία πληρώματα με αυτοκίνητα Rally2 βρέθηκαν εντός της πρώτης δεκάδας.

Στην 8η θέση Γενικής, όντες παράλληλα ταχύτεροι με αυτοκίνητα τέτοιων προδιαγραφών και επικεφαλής του WRC 2, βρίσκονται οι Teemu Suninen-Mikko Markkula (Movisport, Volkswagen Polo R5).

Ωστόσο, το προβάδισμα 8,0”  των Φινλανδών έναντι των Mads Ostberg-Torstein Eriksen (TRT, Citroen C3 Rally) που ακολουθούν στη γενική κατάταξη και WRC 2, αφήνει ορθάνοικτη τη διαδικασία διεκδίκησης της νίκης, αύριο.

Από εκεί και έπειτα, ακολουθεί μια σειρά από φινλανδικά πληρώματα.

Rally Finland Day 2, Lindholm-Hamalainen WRC 3

Στη βαθμολογούμενη δεκάδα μπαίνουν οι Emil Lindholm-Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2), οι οποίοι προηγούνται στην επιμέρους κατάταξη του WRC 3.

Την τριάδα του WRC 3 συμπληρώνουν οι Mikko Heikkila-Topi Luhtinen (Skoda Fabia Rally2 evo) και Eerik Pietarinen-Antti Linnaketo (Volkswagen Polo R5), ενώ στη μάχη βρίσκονται και οι Teemu Asunmaa-Marko Salminen (Skoda Fabia Rally2 evo).

Την αντίστοιχη WRC 2 και ενώ βρίσκονται στη 12η θέση γενικής, ανάμεσα στους συμπατριώτες τους, διαμορφώνουν οι Jari Huttunen-Mikko Lukka (Hyundai Motorsport, Hyundai i20 N Rally2).

Στο πλαίσιο του WRC 2, σήμερα εγκατέλειψαν από μεγάλης έκτασης έξοδο οι Oliver Solberg-Craig Drew (Hyunda Motorsport, Hyundai i20 N Raly2), καθώς και οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Movisport, Volkswagen Polo R5) που είχαν δύο κλαταρίσματα και μία ρεζέρβα.

Δείτε video με θρυλικά αυτοκίνητα και οδηγούς, από την ειδική διαδρομή Harju στην Juvaskyla

Το Ράλλυ Φινλανδίας ολοκληρώνεται αύριο, Κυριακή 3 Οκτωβρίου, με 2 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές μήκους 45,74 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Ακόμη και έτσι, η διαφορά μεταξύ των διεκδικητών της νίκης είναι μικρή, οπότε τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμη.

Η πρώτη αυριανή ειδική διαδρομή (Laukaa 1, 11,75 χλμ.) ξεκινά στις 08:35, ενώ ο αγώνας θα ολοκληρωθεί με την Power Stage (Ruuhimaki 2, 11,12 χλμ.) στις 13:18.

Ράλλυ Φινλανδίας – Το πανόραμα της δεύτερης ημέρας

Ε.Δ.: 9

Μήκος: 151,95 χλμ.

Κατάταξη Top10 (15/19 ειδικές διαδρομές)

Rally Finland Day 2, Top10

Ταχύτεροι Ε.Δ.:  Evans 5, Tanak 4

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 7 Breen, 8-15 Evans

Ωράριο μεταδόσεων (Cosmote Sport 5HD)

Κυριακή 3 Οκτωβρίου

SS18 Laukaa 2, 11:00                         

SS19 Ruuhimaki Wolf Power Stage, 13:00               

Εκπομπή «Grand Prix», 19:30 

Live αποτελέσματα και νέα από τον αγώνα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool

Εντυπωσιακά onboards από  τη χθεσινή νυχτερινή ειδική διαδρομή

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ