Το Ράλλυ Εσθονίας συγκέντρωσε 49 συμμετοχές, εκ των οποίων ξεχωρίζουν τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επιστρέφει στην Ευρώπη, αφού μετά από το Ράλλυ Safari , o 7ος γύρος της σεζόν θα πραγματοποιηθεί στην Εσθονία.
Το Ράλλυ Εσθονίας, που πέρυσι έκανε ντεμπούτο στο WRC, φέτος ήταν αναμενόμενο να παραμείνει στο θεσμό, αφού η δημοφιλία του σπορ στη Βαλτική χώρα αυξάνεται διαρκώς, κυρίως χάρη στο πρωταγωνιστικό ρόλο που έχουν οι Ott Tanak και Martin Jarveoja.
Για ακόμη μια χρονιά, επίκεντρο του Ράλλυ Εσθονίας, που θα διεξαχθεί στις 15-18 Ιουλίου, θα είναι η πόλη Tartu. O 7ος αγώνας της φετινής χρονιάς είναι σαφώς μεγαλύτερος από τον περσινό, ο οποίος διαμορφώθηκε με βάση τις ανάγκες που είχαν προκύψει από την πανδημία.
Έτσι, τα πληρώματα θα αγωνιστούν σε 24 ταχύτατες ειδικές διαδρομές -για τις οποίες φημίζεται η Εσθονία, αφού θυμίζουν εκείνες του Ράλλυ Φινλανδίας- συνολικού μήκους 319,38 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Τα εργοστασιακά πληρώματα στο Ράλλυ Εσθονίας
Όπως συμβαίνει σε κάθε αγώνα του WRC, τα βλέμματα της πλειοψηφίας των φίλων του σπορ στρέφονται στις εργοστασιακές συμμετοχές των ομάδων, που θα διεκδικήσουν τη νίκη.
Η Toyota Gazoo Racing, που βρίσκεται στην κορυφή του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, θα συμμετάσχει με τη γνωστή σύνθεση, 4 πληρωμάτων.
Οι πρωτοπόροι του Πρωταθλήματος Οδηγών/Συνοδηγών, Sebastien Ogier-Julien Ingrassia θα βρεθούν ξανά πρώτοι στο δρόμο, ακολουθούμενοι από τους teammates τους, Elfyn Evans-Scott Martin.
Το τρίτο Toyota Yaris WRC που προσφέρει βαθμούς στην ομάδα του Jari Matti Latvala, θα μοιραστούν οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen. Ακόμη ένα αυτοκίνητο της ομάδας θα οδηγεί ο Takamoto Katsuta, που προέρχεται από τη δεύτερη θέση στο Ράλλυ Safari, έχοντας πάντοτε ως συνοδηγό τον Dan Barritt.
Από την άλλη, η Hyundai Motorsport θα επιδιώξει στην Εσθονία να κάνει “επανεκκίνηση”, μετά από τα συνεχόμενα ατυχή αποτελέσματα των προηγούμενων αγώνων. Αιχμή του δόρατος σε αυτή την προσπάθεια θα είναι οι τοπικοί ήρωες, Ott Tanak-Martin Jarveoja, που πέρυσι είχαν αναδειχθεί νικητές.
Όπως σε κάθε αγώνα του WRC, ακόμη ένα Hyundai i20 Coupe WRC θα μοιράζονται οι Thierry Neuville-Martijb Wydaeghe, ενώ στο τρίτο εργοστασιακό αυτοκίνητο της ομάδας, θα επανέλθουν οι Craig Breen-Paul Nagle, που πέρυσι είχαν τερματίσει δεύτεροι.
Ακόμη ένα Hyundai i20 Coupe WRC, που προετοιμάζει και υποστηρίζει στους αγώνες η γαλλική 2C Competition, θα μοιραστούν οι Pierre Louis Loubet-Florian Haut Labourdette, που επιστρέφουν στη δράση μετά από την αποχή από το Ράλλυ Safari.
Πέραν της Hyundai, αλλαγή θα υπάρξει και στη σύνθεση της M-Sport Ford. Οι Gus Greensmith-Chris Patterson, που προέρχονται από την 4η θέση η οποία συνιστά το καλύτερο αποτέλεσμα του οδηγού στο WRC, παραμένουν ακλόνητοι στο πρώτο Ford Fiesta WRC, αφού ακολουθούν πλήρες πρόγραμμα.
Στο δεύτερο αυτοκίνητο κορυφαίων προδιαγραφών της ομάδας, θα επιστρέψουν οι Teemu Suninen-Mikko Markkula, για τον 4ο φετινό τους αγώνα μετά από τα Ράλλυ Μόντε Κάρλο, Arctic Φινλανδίας και Ιταλίας-Σαρδηνίας.
WRC2 και WRC3 στο Ράλλυ Εσθονίας
Μετά από το αναμενόμενο “διάλειμμα” του Σαφάρι, στο Ράλλυ Εσθονίας επανέρχονται και οι ενδιαφέρουσες συμμετοχές στο πλαίσιο των υποστηρικτικών πρωταθλημάτων του WRC.
Το WRC2, για ομάδες με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, συγκέντρωσε 10 ποιοτικές συμμετοχές.
Η Toksport θα παραταχθεί με δύο Skoda Fabia Rally2 evo, που θα μοιραστούν οι Andreas Mikkelsen-Ola Floene και Marco Bulacia-Marcelo Der Ohannesian.
Με την ουγγρική TRT θα αγωνιστούν οι Mads Ostberg-Torstein Eriksen, ενώ οι Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul επιστρέφουν στην “δεύτερη κατηγορία”, οδηγώντας Fiesta Rally2 για λογαριασμό της M-Sport.
Επιπλέον, η Hyundai Motorsport N θα επανέλθει στο WRC2 με δύο i20 R5 που θα μοιραστούν οι Jari Huttunen-Mikko Lukka και Oliver Solberg-Aaron Johnston, ενώ μεταξύ των πρωταγωνιστών θα βρεθούν και οι Nikolay Gryazin-Konstantin Alexandrov με Volkswagen Polo R5.
Στο πλαίσιο του WRC2 θα συμμετάσχουν ακόμη οι Sean Johnston-Alex Kihurani (Sainteloc, Citroen C3 Rally2), Tom Kristensson-David Arhusiander (M-Sport, Ford Fiesta Rally2) και ο τοπικός Georg Linnamae (ALM Motorsport, Volkswagen Polo R5) που δεν έχει δηλώσει ακόμη συνοδηγό.
Από τις συμμετοχές του WRC3, πρωταθλήματος για ιδιώτες με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, απουσιάζουν ο πρωτοπόρους Yohan Rossel και ο επίσης Γάλλος, Nicolas Ciamin, όμως υπάρχουν αρκετές ενδιαφέρουσες συμμετοχές.
Οι Πολωνοί Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepanjak (Skoda Fabia Rally2 evo) θα αντιμετωπίσουν τους ταχύτατους τοπικούς, Egon Kaur-Silver Simm (Volkswagen Polo R5).
Μεταξύ των πρωταγωνιστών της κατηγορίας αναμένεται να βρεθούν οι Φινλανδοί Emil Lindholm-Reeta Hamalainen και Mikko Heikkila-Topi Luhtinen, αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2 evo.
Τις εντυπώσεις όμως, κλέβει η παρουσία των Ρώσων Alexey Lukyanuk-Yaroslav Fedorov. Ο Πρωταθλητής Ευρώπης 2018 και 2020 θα επιστρέψει στο WRC για έναν αγώνα με Skoda Fabia Rally2 evo, σε μια συμμετοχή που του έκανε δώρο o “μαθητής του”, Ρώσος επιχειρηματίας Alexander Rzhevkin.
Τέλος, το Ράλλυ Εσθονίας θα αποτελέσει τον τρίτο γύρο του φετινού Junior WRC, που διεξάγεται με Ford Fiesta Rally4 ενιαίων προδιαγραφών, με τα 8 συμμετέχοντα πληρώματα (Martins Sesks-Renars Francis, Sami Pajari-Marko Salminen, Jon Armstrong-Phil Hall, Martin Koci-Petr Tesinsky, Lauri Joona-Mikael Korhonen, Robert Virves-Sander Pruul, William Creighton-Liam Regan και Raul Badiu-Rares Fetean) να δίνουν το “παρών”.
Συνημμένα μπορείτε να βρείτε τις συμμετοχές του Ράλλυ Εσθονίας
Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool