X
WRC

Ράλλυ Εσθονίας (1η ημέρα): Μάχη Rovanpera και Breen στην κορυφή (+videos)

Ο Kalle Rovanpera προηγείται μετά από την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Εσθονίας, έπειτα από την εγκατάλειψη του Ott Tanak και μονομαχία με τον Craig Breen.

Η εξέλιξη της πρώτης ημέρας του Ράλλυ Εσθονίας ήταν αρκούντως συναρπαστική ώστε να προσφέρει συγκινήσεις, αφήνοντας παράλληλα υποσχέσεις για ανάλογη συνέχεια.

Μετά από την εγκατάλειψη των Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC), οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) έχουν τεθεί επικεφαλής, με μικρή πάντως διαφορά από τους Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC).

Ράλλυ Εσθονίας: Η εγκατάλειψη του Tanak

Η απαιτητική φύση της πρώτης ημέρας του Ράλλυ Εσθονίας, που περιλάμβανε 8 ειδικές διαδρομές μήκους 129,88 αγωνιστικών χιλιομέτρων, φάνηκε από το πρωινό loop.

Οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) που ξεκίνησαν τον αγώνα της χώρας τους ως λογικό φαβορί, τέθηκαν εκτός μετά από μόλις 3 διαδρομές, αφήνοντας ανοιχτή τη μάχη για τη νίκη.

Αν και ξεκίνησαν εξαιρετικά, παίρνοντας προβάδισμα στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας, οι Εσθονοί δεν είχαν ανάλογη συνέχεια.

Αρχικά, είχαν κλατάρισμα που τους κόστισε περί τα 20” στην τρίτη ε.δ. του αγώνα και αμέσως μετά, μια έξοδο σε χωράφι. Αυτό, έφερε ακόμη δύο κλαταρίσματα, γεγονός που σήμαινε ένα απογοητευτικό “game over” για τους Παγκόσμιους Πρωταθλητές 2019, αλλά και τους φίλους του σπορ στη βαλτική χώρα.

Rovanpera και Breen διεκδικούν τη νίκη στο Ράλλυ Εσθονίας

Η πρώιμη αυτή εγκατάλειψη, έστω και προσωρινά αφού το Hyundai i20 Coupe WRC δεν έχει μεγάλη ζημιά, έφερε σε θέση ισχύος, πρωτευόντως τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) και δευτερευόντως τους Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC).

Οι Φινλανδοί της Toyota, ήταν δεδομένο ότι έχουν την ταχύτητα να πρωταγωνιστήσουν, σε έναν αγώνα με ειδικές διαδρομές, που ταιριάζουν σε αυτές της πατρίδας τους. Το κύριο ερώτημα αφορούσε στην αποφυγή λαθών και προβλημάτων, εγχείρημα που τουλάχιστον σήμερα, απέδωσε στο 100%.

Onboard με τους Rovanpera-Halttunen

Οι Rovanpera-Halttunen πέτυχαν 7 ταχύτερους χρόνους, έστω και αν στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό γινόταν με μικρή διαφορά.

Όπως και να ‘χει, πήραν το προβάδισμα αμέσως μετά από την εγκατάλειψη των Tanak-Jarveoja και ολοκλήρωσαν την ημέρα στην κορυφή της κατάταξης.

Από την άλλη, οι Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) είχαν μια θετική, αν και περιπετειώδη, τουλάχιστον αρχικά, ημέρα. Παρόλο που δεν είχαν συμμετάσχει σε χωμάτινο αγώνα με το αυτοκίνητο από το περσινό Ράλλυ Εσθονίας, εκμεταλλεύθηκαν την καλή σειρά εκκίνησης και τη μορφολογία των ειδικών διαδρομών, που ταιριάζει στον Breen, δείχνοντας εξαρχής ικανοί να επαναλάβουν την περσινή τους επιτυχία, όταν τερμάτισαν στη δεύτερη θέση.

Στη δεύτερη και τρίτη ειδική διαδρομή της ημέρας, το πλήρωμα της Hyundai έχασε αρχικά χρόνο στη σκόνη των Gus Greensmith-Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) και έπειτα, στο σημείο που είχαν ακινητοποιηθεί οι Βρετανοί, όταν ένας άνθρωπος της οργάνωσης κοντά στο αυτοκίνητο τους έκανε νόημα να σταματήσουν.

 

Η ψυχραιμία του Nagle, ο οποίος καθοδήγησε σοφά τον Breen ώστε να αποφευχθεί κάποιο λάθος πανικού, συνέβαλλε ώστε το πλήρωμα να διατηρήσει το ρυθμό του και να επιστρέψει στη μάχη για τη νίκη, αφού οι χρόνοι σε αυτές τις ειδικές διαδρομές, διορθώθηκαν από τους αγωνοδίκες.

Οι Breen-Nagle, που πέτυχαν έναν ταχύτερο χρόνο, όμως σε κάθε ειδική διαδρομή διατηρούνταν κοντά στους Rovanpera-Halttunen, απέχουν μόλις 8,5” από την κορυφή, οπότε αύριο θα παλέψουν για το καλύτερο.

Ράλλυ Εσθονίας: Η μάχη του βάθρου

Την ώρα που οι Rovanpera και Breen έχουν ξεμακρύνει, μάχη υφίσταται και για το τρίτο σκαλί του βάθρου, όπου μετά από το πέρας της πρώτης ημέρας, βρίσκονται οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC).

Onboard με τους Neuville-Wydaeghe από το shakedown

Ο Βέλγος δεν αισθανόταν απόλυτη αυτοπεποίθηση με το αυτοκίνητο, ενώ στο πρώτο loop έχασε και χρόνο από κλατάρισμα. Όμως, στη συνέχεια ανέβασε το ρυθμό του και σημείωσε πολύ καλούς χρόνους.

Με αυτόν τον τρόπο, το πλήρωμα της Hyundai ξεπέρασε τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC), οι οποίοι είναι τέταρτοι, 6” πιο πίσω.

Ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και πρωτοπόρος της Βαθμολογίας Οδηγών, είχε τον άχαρο ρόλο να ανοίγει την αγωνιστική γραμμή. Γνωρίζοντας πως αυτό θα του στοίχιζε σε χρόνο, έμεινε μακριά από προβλήματα και βρίσκεται μέσα στη μάχη με τους αντιπάλους του στο πρωτάθλημα, οπότε δεν έχει λόγο να μην είναι ευχαριστημένος.

Κάτι που δε μπορεί να πει στον μέγιστο βαθμό ο Elfyn Evans. Ο Ουαλός, με συνοδηγό τον Scott Martin, δεν έδειξε να νιώθει απόλυτα άνετα πίσω από το τιμόνι του δικού του Toyota Yaris WRC.

Επιπλέον, στο πρώτο loop έχασε και χρόνο όταν δεν έστριψε όπως θα ήθελε σε δύο σημεία-διασταυρώσεις. Παρόλα αυτά, οι Evans-Martin βρίσκονται στην 5η θέση, έχοντας διαφορά 21” από το τρίτο σκαλί του βάθρου, οπότε αύριο θα παλέψουν για μια καλύτερη συνέχεια.

Τα υπόλοιπα WRC στο Ράλλυ Εσθονίας

Μετά από την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Εσθονίας, στην 6η θέση βρίσκονται οι Teemu Suninen-Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC), οι οποίοι έχασαν χρόνο στο πρώτο loop από κλατάρισμα και πρόβλημα με την πίεση του τούρμπο, πέφτοντας εκτός δεκάδας. Στο δεύτερο loop , οι Φινλανδοί ανέβασαν ρυθμό και επέστρεψαν στην εξάδα, παρά ένα πρόβλημα με την πίεση νερού, στην τελευταία ειδική διαδρομή.

Μια θέση πιο πίσω, ακολουθούν οι Pierre Louis Loubet-Florian Haut Labourdette (Hyundai i20 Coupe WRC). Οι Γάλλοι επέστρεψαν στους αγώνες με το αυτοκίνητο της 2C Competition, έπειτα από την απουσία στο Ράλλυ Σαφάρι.

Καθώς ο νεαρός Loubet δεν έχει ξεκινήσει καλά το πρωτάθλημα, στόχος του στην Εσθονία είναι να μείνει μακριά από προβλήματα, κάτι που έκανε σχεδόν επιτυχώς σήμερα, αφού στην τελευταία ειδική διαδρομή είχε έξοδο που τον ανάγκασε να ολοκληρώσει την ημέρα σε road mode.

Στους άτυχους της ημέρας, συγκαταλέγονται οι Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) και Gus Greensmith-Chris Patterson (Ford Fiesta WRC). Το πλήρωμα της Toyota εγκατέλειψε στην απλή διαδρομή πριν την τελευταία ειδική διαδρομή του πρώτου loop ενώ βρισκόταν στην τρίτη θέση, καθώς ο Dan Barritt ένιωσε πόνο στην πλάτη και το λαιμό, μετά την προσγείωση από ένα εκ των πολλών -και απότομων- αλμάτων στις ειδικές διαδρομές.

Από την πλευρά τους, οι Βρετανοί της M-Sport αντιμετώπισαν πρόβλημα, πιθανότατα με την αντλία νερού του αυτοκινήτου τους, οπότε αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν στο πρώτο loop.

Πριν από αυτό πάντως είχαν ξεκινήσει καλά, έχοντας πετύχει τον 5ο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας.

Τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 στο Ράλλυ Εσθονίας

Με 3 αυτοκίνητα WRC εκτός αγώνα, στη δεκάδα ανέβηκαν τα κορυφαία πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2.

Ταχύτεροι εξ αυτών, είναι οι Alexey Lukyanuk-Yaroslav Fedorov (Skoda Fabia Rally2 evo). Ο Ρώσος δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης (2018, 2020) συμμετέχει στον συγκεκριμένο αγώνα, υπό μορφή δώρου από τον “μαθητή” του, Ρώσο επιχειρηματία Alexander Rzhevkin.

Σήμερα ο Lukyanuk εντυπωσίασε, πραγματοποιώντας εξαιρετικούς χρόνους σε μια κατηγορία με υψηλό επίπεδο συναγωνισμού, όντας στην 8η θέση Γενικής και επικεφαλής του WRC3.

Στην 9η θέση Γενικής και πρώτη στο WRC2, βρίσκονται οι Andreas Mikkelsen-Ola Floene (Toksport, Skoda Fabia Rally2 evo) και τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Emil Lindholm-Reeta Hamalainen (Skofa Fabia Rally2 evo), που είναι δεύτεροι στο WRC3.

Μια θέση πιο πίσω βρίσκονται οι Egon Kaur-Silver Simm (Volkswagen Polo R5) που συμπληρώνουν την τριάδα του WRC3.

Το βάθρο του WRC2, διαμορφώνουν οι Nikolay Gryazin-Konstantin Alexandrov (Movisport, Volkswagen Polo R5) και Mads Ostberg-Torstein Eriksen. Οι Νορβηγοί της Citroen, έδιναν μάχη για την κορυφή με τους συμπατριώτες τους, όμως έχασαν χρόνο αρχικά με πρόβλημα στην ανάρτηση και έπειτα, από κλατάρισμα.

Σημειωτέον, ότι από τους συμμετέχοντες στο WRC2, εγκατάλειψαν οι Oliver Solberg-Aaron Johnston και Jari Huttunen-Mikko Lukka, αμφότεροι με εργοστασιακά Hyundai i20 R5. Ο νεαρός Σουηδός προσγειώθηκε με το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου μετά από άλμα, προκαλώντας ζημιά στο ψυγείο ενώ ο Φινλανδός νικητής της κατηγορίας στη Σαρδηνία, είχε έξοδο που τον έθεσε εκτός αγώνα.

Το Ράλλυ Εσθονίας συνεχίζεται αύριο, Σάββατο 17 Ιουλίου, με τη δεύτερη ημέρα να περιλαμβάνει 9 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 132,18 αγωνιστικών χλμ.

Η πρώτη ειδική διαδρομή της αυριανής ημέρας (Peipsiaare 1) ξεκινά στις 08:06).

Ράλλυ Εσθονίας – Το πανόραμα της πρώτης ημέρας

Ε.Δ.: 9

Μήκος: 129,88 χλμ.

Κατάταξη Top10

1. Κ. Rovanperä-J. Halttunen (Toyota Yaris WRC) 1:06.54,4”
2. C. Breen-P. Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +8.5”
3.  T. Neuville-M. Wydaeghe(Hyundai i20 Coupe WRC) +53,4”
4. S. Ogier-J. Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +59,4”
5. E. Evans- S. Martin (Toyota Yaris WRC) +1:15,1”
6 .T. Suninen- M. Markkula (Ford Fiesta WRC)  +3:14,9”
7.  P. L. Loubet-F. H.Labourdette (Hyundai i20 Coupe WRC) +3:21,5”

8. A. Lukyanuk-Y. Fedorov (Skoda Fabia Rally2 evo, WRC3) +3:45,0”

9. A. Mikkelsen-O. Floene (Skoda Fabia Rally2 evo, WRC2) +4:04,9”

10. E. Lindholm-R. Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 evo, WRC3) +4:29,6”

Ταχύτεροι Ε.Δ.: Rovanpera 7, Tanak-Breen 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: Rovanpera 1, Tanak 2, Breen 3, Rovanpera 4-9

Σάββατο 17 Ιουλίου – Πρόγραμμα μεταδόσεων (Cosmote Sport 8HD)

SS12 Raanitsa 1 (22.76 χλμ) 10:36

SS13 Vastsemõisa 1 (6.72 χλμ.) 11:39

SS14 Peipsiääre 2 (23.56 χλμ.) 15:06

SS15 Mustvee 2 (12.39 χλμ.) 16:08

SS16 Raanitsa 2 (22.76 χλμ.) 17:34

Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.

Live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool, FIA ERC

Δείτε highlights από το πρωινό Loop ειδικών διαδρομών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!