X
WRC

Ράλλυ Εσθονίας: Έγραψε ιστορία ο Rovanpera (+video)

Με την επικράτηση στο Ράλλυ Εσθονίας, ο Kalle Rovanpera έγινε ο νεότερος νικητής αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Η Κυριακή 18 Ιουλίου θα μείνει στη ιστορία του WRC, τουλάχιστον μέχρι νεοτέρας, αφού με τη νίκη του στο Ράλλυ Εσθονίας, ο Kalle Rovanpera έγινε ο νεότερος οδηγός που ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ενός αγώνα του WRC.

Με αυτή την επιτυχία,  o Rovanpera (γεννηθείς την 1η Οκτωβρίου 2000) μπήκε στα βιβλία της ιστορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αφού πήρε την πρώτη του νίκη σε ηλικία 20 ετών, 9 μηνών και 17 ημερών, “αποκαθηλώνοντας” τον Jari Matti Latvala.

Ο τωρινός επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, κατείχε αυτό το ρεκόρ από το  Ράλλυ Σουηδίας 2008, όταν είχε αναδειχθεί νικητής σε ηλικία 22 ετών, 10 μηνών και 7 ημερών, με Ford Focus RS WRC και συνοδηγό τον Miika Anttila.

Ράλλυ Εσθονίας: Νίκη-ρεκόρ για Rovanpera

Έχοντας ουσιαστικά “καθαρίσει” τον αγώνα από χθες, όταν και αύξησε τη διαφορά από τους διώκτες του σε επίπεδα ασφαλείας, σήμερα ο νεαρός Φινλανδός έκανε αγώνα τακτικής , προκειμένου να φτάσει σε αυτή την ιστορική νίκη.

Αν και το πρόγραμμα της ημέρας περιλάμβανε 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, το συνολικό μήκος 52,1 χλμ. δεν άφηνε περιθώρια για αλλαγές στην κατάταξη.

Αυτό το γνώριζαν καλά οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC), που ξεκινώντας με διαφορά της τάξης των 50”, δε δυσκολεύτηκαν να ελέγξουν τους αντιπάλους τους.

Με αυτόν τον τρόπο, έφτασαν στην πρώτη νίκη της καριέρας τους, στον 14ο αγώνα τους με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC και θεωρείται δεδομένο, ότι έπεται συνέχεια.

Ο νεαρός Kalle, πανηγύρισε μαζί με τον συγκινημένο πατέρα του Harri Rovanpera, ο οποίος είχε κατακτήσει τη μοναδική του νίκη στο WRC πριν από 20 χρόνια, το 2001, αλλά και με τον Jari Matti Latvala.

Ακόμη ένα κοινό στοιχείο, είναι πως ο Rovanpera έγινε ο πρώτος Φινλανδός που κερδίζει αγώνα του WRC μετά από τον Latvala, που είχε επικρατήσει στο Ράλλυ Αυστραλίας 2018, επίσης με Yaris WRC.

Επιπλέον, η πρώτη νίκη του Kalle Rovanpera, ήταν η υπ’ αριθμόν 180 για Φινλανδούς οδηγούς στο WRC!

“Ήταν μια δύσκολη σεζόν και είναι ωραίο να κερδίζουμε εδώ στην Εσθονία”, δήλωσε στον τερματισμό ο Kalle Rovanpera. “Είναι σαν αγώνας της χώρας μου και πολλοί θεατές μας υποστήριζαν εδώ. Η χρονιά ήταν μεγάλη χωρίς καλά αποτελέσματα ως τώρα, όμως αποδείξαμε πως η ταχύτητα είναι εκεί και τώρα μπορούμε να τη μετουσιώσουμε, γεγονός που είναι καλό”.

Διπλό βάθρο για τη Hyundai στο Ράλλυ Εσθονίας

Με τους Rovanpera-Halttunen να έχουν αποκτήσει διαφορά ασφαλείας, οι Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) ήξεραν πως μόνο με κάποιο απρόοπτο, θα μπορούσαν να φτάσουν στη νίκη.

Οι Ιρλανδοί ξεκίνησαν την ημέρα έχοντας κατά νου κυρίως τις θέσεις πίσω τους, αφού η μάχη μεταξύ των Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) και Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC), δεν είχε λήξει οριστικά.

Αν και αρκετοί θεωρούσαμε πως θα μπορούσε να υπάρξει αλλαγή θέσης, αφού ο Breen δεν ακολουθεί ολόκληρο το πρωτάθλημα, τελικά αυτό δε συνέβη.

Έτσι, οι Breen-Nagle ολοκλήρωσαν τον αγώνα στη δεύτερη θέση, με τον Breen να ισοφαρίζει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, που επιτεύχθηκε πέρυσι στον ίδιο αγώνα, αλλά και στο Ράλλυ Σουηδίας 2018.

“Διασκέδασα πολύ αυτό το Σαββατοκύριακο. Θα μου άρεσε να έχω επιπλέον χρόνο στο αυτοκίνητο ώστε να πάμε σε αυτό το 1-2% επιπλέον ρυθμού. Θέλω να πω ευχαριστώ στον Alain Penasse, που φεύγει από την ομάδα”, δήλωσε ο Craig Breen στον τερματισμό.

Τον manager της Hyundai, που αποχωρεί από το πόστο του μετά το Ράλλυ Εσθονίας ευχαρίστησε στον τερματισμό και ο Thierry Neuville. Ο 33χρονος οδηγός, δεν ήταν ευχαριστημένος με την τρίτη θέση, αφού γνωρίζει πως θα μπορούσε να διεκδικήσει κάτι ακόμη καλύτερο.

Όμως,  στην προτελευταία ειδική διαδρομή, οι Neuville-Wydaeghe εισήλθαν με καθυστέρηση, λόγω ενός προβλήματος με τα ηλεκτρικά, οπότε δέχθηκαν ποινή 10”.

Κατά συνέπεια, ο Βέλγος περιορίστηκε στην τρίτη θέση του βάθρου, όπου τερματίζει για 5η φορά φέτος, σε 7 αγώνες.

Ο Thierry Neuville, ανέφερε: “Κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε. Δύσκολη Κυριακή, δεν ξέρω τι να πω. Πολλά τεχνικά προβλήματα και σήμερα. Αυτό κάνει τα πάντα ακόμη πιο δύσκολα όλη την ώρα και είναι απογοητευτικό, όμως είναι μέρος του παιχνιδιού. Ευχαριστώ τον Alain Penasse, ο οποίος φεύγει από την ομάδα σήμερα. Με βοήθησε πολύ. Ευχαριστώ σε όλη την ομάδα”.

Ράλλυ Εσθονίας: Ανάμικτα συναισθήματα για Ogier και Evans

Μπορεί οι Rovanpera-Halttunen να ήταν άπιαστοι -με δεδομένη και την εγκατάλειψη των Tanak-Jarveoja την πρώτη ημέρα- στην Εσθονία, όμως δε συνέβη το ίδιο με τα “βασικά” πληρώματα της Toyota Gazoo Racing.

Οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia ολοκλήρωσαν στην 4η θέση, αποτέλεσμα που δεν υπάρχει λόγος να τους δυσαρεστήσει, αφού αύξησαν το προβάδισμά τους στη βαθμολογία, σε 37 βαθμούς.

Αν και έδωσε τη μάχη του με τον Neuville, χωρίς να τον ξεπεράσει εντέλει, ο Ogier χθες δήλωσε πως ενδιαφέρεται κυρίως για τις επιδόσεις του Evans, ο οποίος είναι ο άμεσος ανταγωνιστής του στο Πρωτάθλημα Οδηγών.

Ακόμη και αν αυτή ήταν κυρίως μια κίνηση τακτικής και mind games, το αποτέλεσμα κρίνεται θετικό, καθώς ο Γάλλος άνοιγε την αγωνιστική γραμμή κατά την πρώτη ημέρα, χάνοντας χρόνο, ενώ παράλληλα διατήρησε πίσω τον teammate του.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι Elfyn Evans-Scott Martin, οι οποίοι τερμάτισαν στην 5η θέση, δε μπορούν να είναι απόλυτα ευχαριστημένοι.

Παρόλο που δεν αντιμετώπισε κάποιο σημαντικό πρόβλημα με το δικό του Yaris WRC, ο Ουαλός δεν βρήκε το απόλυτο όριο του αυτοκινήτου σε έναν γρήγορο αγώνα, όπου τα χαμένα δευτερόλεπτα δύσκολα αναπληρώνονται.

Suninen, Loubet και τα αυτοκίνητα WRC με καθεστώς SupeRally

Αρκετά πιο πίσω από τα πληρώματα της Toyota, τερμάτισαν οι Teemu Suninen-Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC). Μπορεί ο Φινλανδός να έχασε αρκετό χρόνο την πρώτη ημέρα λόγω προβλήματος με τον κινητήρα και ενός κλαταρίσματος, όμως συνολικά η ταχύτητά του, προβλημάτισε και τον ίδιο.

Το μέτριο τριήμερο ολοκληρώθηκε στην Power Stage, όταν χτύπησε σε πέτρα, αναγκάστηκε να βάλει όπισθεν για να ξεκινήσει, χωρίς ωστόσο να χάσει την 6η θέση της κατάταξης, που παραμένει ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα.

Έβδομοι, κλείνοντας την κατάταξη για τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC που τερμάτισαν χωρίς τη χρήση SupeRally, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Pierre Louis Loubet-Florian Haut Labourdette (Hyundai i20 Coupe WRC).

Με αυτό το αποτέλεσμα, οι Γάλλοι πέτυχαν τον αντικειμενικό τους σκοπό, που ήταν ο τερματισμός χωρίς προβλήματα, κατακτώντας τους πρώτους βαθμούς για φέτος, έπειτα από ένα δύσκολο ξεκίνημα στη χρονιά.

Όσον αφορά στα πληρώματα που είχαν εγκαταλείψει την πρώτη ημέρα, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) ήταν δύο φορές ταχύτεροι σήμερα, κατακτώντας και 5 βαθμούς για την Power Stage με έναν εξαιρετικό χρόνο.

Ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως στις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές της ημέρας, οι Tanak-Jarveoja και Neuville-Wydaeghe ήταν ταχύτεροι έχοντας σημειώσει ακριβώς ίδιο χρόνο με ακρίβεια δεκάτου του δευτερολέπτου.

Από την πλευρά τους, οι Gus Greensmith-Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) αντιμετώπισαν πρόβλημα το πρωί στο σέρβις, όταν το αυτοκίνητό τους δεν έπαιρνε μπροστά, με τον Βρετανό οδηγό ουσιαστικά να παραδέχεται πως έκανε κάποιο λάθος στη διαδικασία.

Ράλλυ Εσθονίας: WRC3, WRC2 και Junior WRC

Το Ράλλυ Εσθονίας είχε πολλές και υψηλού επιπέδου συμμετοχές, στις κατηγορίες WRC2, WRC3 και Junior WRC.

Μάλιστα, οι εγκαταλείψεις πληρωμάτων με αυτοκίνητα WRC, έφεραν εντός δεκάδας -όπως έχουμε συνηθίσει στους τελευταίους αγώνες- τα κορυφαία πληρώματα με αυτοκίνητα Rally2.

Στην 8η θέση της Γενικής τερμάτισαν οι Alexey Lukyanuk-Yaroslav Fedorov (Skoda Fabia Rally2 evo).

Οι Ρώσοι επέστρεψαν μετά από χρόνια σε αγώνα του WRC, με τον Lukyanuk να αποδεικνύει για ακόμα μια φορά την ταχύτητά του, κατακτώντας τη νίκη και στο WRC3, κατηγορία για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2.

Πάντως, ο δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης θυμήθηκε τον ασταθή εαυτό του στο τέλος, όταν τούμπαρε στην Power Stage, όμως επέστρεψε στο δρόμο χωρίς εντέλει να έχει απώλεια θέσης.

Στην 9η θέση Γενικής, βρέθηκαν οι Andreas Mikkelsen-Ola Floene (Toksport, Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι επικράτησαν στο WRC2, για ομάδες με αυτοκίνητα Rally2.

Αν και δεν ήταν πάντοτε ο ταχύτερος, ο Mikkelsen σημείωσε τη δεύτερη νίκη του στο φετινό WRC2 μετά από την πρεμιέρα στο Μόντε Κάρλο, αυξάνοντας το προβάδισμα στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος.

Τη δεκάδα Γενικής συμπλήρωσαν οι Mads Ostberg-Torstein Eriksen (TRT, Citroen C3 Rally2), που ήταν δεύτεροι στο WRC2. Οι Νορβηγοί ήταν ανταγωνιστικοί απέναντι στους συμπατριώτες τους, όμως μια ποινή 10” για άκυρη εκκίνηση και προβλήματα, συμπεριλαμβανομένων δύο κλαταρισμάτων κατά τη διάρκεια του αγώνα,  δεν τους επέτρεψαν κάτι καλύτερο.

Την τριάδα του WRC2  διαμόρφωσαν οι Marco Bulacia-Marcelo Der Ohannesian (Toksport, Skoda Fabia Rally2 evo), εμπρός από τους  Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul (M-Sport, Ford Fiesta Rally2 MkII).

Όσο για το WRC3, στο βάθρο μαζί με τους Lukyanuk-Fedorov, ανέβηκαν οι Πολωνοί Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepanjak και οι Φινλανδοί Mikko Heikkila-Topi Luhtinen, αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2 evo.

Το Ράλλυ Εσθονίας αποτέλεσε τον τρίτο αγώνα του Junior WRC, για οδηγούς ηλικίας έως 29 ετών, που διεξάγεται με Ford Fiesta Rally4 ενιαίων προδιαγραφών.

Νικητές, αναδείχθηκαν οι Sami Pajari-Marko Salminen, ενώ στο βάθρο της κατηγορίας τους συνόδευσαν οι Jon Armstrong-Phil Hall και Martins Sesks-Renars Francis.

Για τη συνέχεια, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα περάσει σε ασφάλτινη επιφάνεια, με το Ράλλυ Ypres Βελγίου, που προγραμματίζεται για τις 13-15 Αυγούστου, να αποτελεί τον 8ο γύρο της χρονιάς.

Το πανόραμα του Ράλλυ Εσθονίας

WRC 2021, 7ος γύρος

15-18 Ιουλίου

Ε.Δ.: 24

Μήκος: 314,16 χλμ.

Τελική Κατάταξη – Top 10

Νικητές Ε.Δ.: Tanak 9, Rovanpera 8, Neuville 5, Breen-Ogier 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1 Rovanpera, 2 Tanak, 3 Breen, 4-24 Rovanpera

Αποτελέσματα Power Stage: 1. Tanak-Jarveoja (5 βαθμοί), 2. Neuville-Wydaeghe (4 βαθμοί), 3. Ogier-Ingrassia (3 βαθμοί), 4. Evans-Martin (2 βαθμοί), 5. Rovanpera-Halttunen (1 βαθμός)

Βαθμολογίες (μετά από 7 αγώνες)

Οδηγοί: 1. Ogier 148, 2. Evans 111, 3. Neuville 96, 4. Rovanpera 82, 5. Tanak 74, 6. Katsuta 66

Κατασκευαστές: 1. Toyota 315, 2. Hyundai 256, 3. M-Sport Ford 125, 4. Hyundai 2C 36

Αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλλυ Εσθονίας και βαθμολογίες, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC

Photos: Toyota Gazoo Racing WRT, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool

Highlights από τις χθεσινές ειδικές διαδρομές

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!