Ο Elfyn Evans εκμεταλλεύθηκε τη νέα γόμα ελαστικών που έφερε στην Αργεντινή η Dmack, αλλά και τη σειρά εκκίνησης, και τέθηκε επικεφαλής μετά το τέλος του πρώτου σκέλους και μάλιστα με σημαντική διαφορά!
Είναι και επίσημο πλέον, πως παρακολουθούμε την πλέον ενδιαφέρουσα σε εξέλιξη χρονιά στο WRC! Μετά από τέσσερις αγώνες, με τέσσερις διαφορετικούς Κατασκευαστές και οδηγούς να επικρατούν, στην Αργεντινή ένας πέμπτος διαφορετικός οδηγός εμφανίζεται στο προσκήνιο και διεκδικεί τη νίκη! Ο λόγος για τον Elfyn Evans που με το Ford Fiesta στα χρώματα αλλά και με τα ελαστικά της Dmack έδειξε το δρόμο στον ανταγωνισμό στο πρώτο σκέλος. Οι λόγοι της εντυπωσιακής επίδοσης του νεαρού Βρετανού βασίζονται καταρχήν στην ταχύτητα του. Αυτή δεν του λείπει στο χώμα και το έχει αποδείξει. Εκμεταλλευόμενος την καλή σειρά εκκίνησης και τον καθαρό δρόμο μπροστά του πίεσε και σημείωσε κορυφαίες επιδόσεις. Όμως, το στοιχείο που του χάρισε ακόμα ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι το νέο ελαστικό που έφερε η Dmack στην Αργεντινή. Πρόκειται για μία νέα μαλακή γόμα, η οποία είναι λίγο πιο σκληρή και ανθεκτική σε σχέση με την αντίστοιχη της Michelin. Στις ειδικές διαδρομές του αγώνα, που μετά τις βροχές των προηγούμενων ημερών στέγνωσαν και σκλήρυναν απότομα αφού οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν ήταν πολύ υψηλές, το ελαστικό της Dmack απέδωσε ιδανικά. Με αυτόν τον τρόπο, ο Evans όχι μόνο τέθηκε επικεφαλής, αλλά και δημιούργησε μία διαφορά από τον δεύτερο Mads Ostberg που άγγιξε σχεδόν το ένα λεπτό.
Ναι, καλά διαβάσατε, τον Mads Ostberg! Ο Νορβηγός οδηγός μόλις στο δεύτερο αγώνα του με το Ford Fiesta WRC '17 της ιδιωτικής του ομάδας ήταν ένας από τους ελάχιστους οδηγούς που δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα. Δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε ότι όλοι οι υπόλοιποι ταλαιπωρήθηκαν από προβλήματα που στοίχισαν σε χρόνο και στη μάχη της κορυφής. Ο Thierry Neuville που στο τέλος κατάφερε να σκαρφαλώσει 3ος πίσω από τον Ostberg, είχε ένα σπασμένο αμορτισέρ στο πρωινό loop και στη συνέχεια ένα κλαταρισμένο ελαστικό. O Sebastien Ogier, ταλαιπωρήθηκε από τη σειρά εκκίνησης, όπου αναγκαζόταν να καθαρίσει το δρόμο για τους υπολοίπους, ενώ δεν απέφυγε τα λάθη. Μία έξοδος είχε σαν αποτέλεσμα να σπάσει αεροδυναμικά στοιχεία του εμπρός προφυλακτήρα, ενώ αργότερα σε μία πέτρα στράβωσε το σύστημα διεύθυνσης του Fiesta. Παρόλα αυτά βρίσκεται 4ος μία ανάσα μπροστά από τον Ott Tanak που μετά την καταστροφική πρώτη ειδική, άλλαξε δραματικά τις ρυθμίσεις του διαφορικού και της ανάρτησης του Fiesta και μαζί τις επιδόσεις του. Οι τρεις τους βρίσκονται μία ανάσα πίσω από τον Ostberg και με τη σειρά εκκίνησης να είναι αντίστροφη σήμερα αναμένεται να δώσουν σπουδαία μάχη για το βάθρο.
Υπό συνθήκες σε αυτή μπορεί να βρεθεί και ο Jari Matti Latvala. Ο Φινλανδός ήταν ανταγωνιστικός με το Toyota Yaris WRC και μάλιστα κατάφερε να σκαρφαλώσει δεύτερος. Όμως, η θερμοκρασία του κινητήρα του αυξήθηκε επικίνδυνα και σε συνδυασμό με ένα κλαταρισμένο ελαστικό έπεσε στην 6η θέση πίσω από τον Tanak. Προβλήματα με τον κινητήρα του, όμως, αντιμετώπισε και ο Juho Hanninen στο δικό του Yaris, γεγονός που μάλλον πρέπει να προβληματίσει τους τεχνικούς της ομάδας, αφού το ίδιο είχε συμβεί και στο Μεξικό. Ο περσινός νικητής του αγώνα, Hayden Paddon, ξεκίνησε με τον χειρότερο τρόπο στον αγώνα, αφού τούμπαρε το i20 WRC μόλις στην πρώτη ειδική. Η ζημιά δεν ήταν σημαντική, αλλά έχασε περισσότερα από δύο λεπτά μέχρι να τον επαναφέρουν στο δρόμο. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί όμως είναι πως ο Νεοζηλανδός οδηγός στο δεύτερο loop ειδικών ήταν ο μοναδικός που κατάφερε να σημειώσει αντίστοιχες με του Evans, κερδίζοντας μάλιστα και μία ειδική διαδρομή.
Στους άτυχους της ημέρας περιλαμβάνεται ο ομόσταυλος του Dani Sordo, που ενώ ήταν 3ος αρχικά είχε τη στιγμή του με αποτέλεσμα να σπάσει η κολόνα του τιμονιού και να χάσει πολύτιμο χρόνο που τον έχει θέσει εκτός δεκάδας. Την ίδια ώρα, ο αγώνας αποδεικνύεται καταστροφικός για τη Citroen, με τον Kris Meeke να εγκαταλείπει μετά από έξοδο και τον Craig Breen από κιβώτιο, με τον πρώτο να εγκαταλείπει για 4η φορά φέτος σε 5 αγώνες! Και οι δύο αναμένεται να επανεκκινήσουν στο δεύτερο σκέλος._Π.Τ.