Ο Thierry Neuville έκανε στην τελευταία ημέρα του Ράλλυ Αργεντινής τη μεγάλη ανατροπή και επικράτησε στην συγκλονιστική τελευταία ε.δ. επί του Elfyn Evans μόλις για 0.7 δλ!
Αυτός ήταν αγώνας! Ο γύρος της Αργεντινής και η εξέλιξη του στο τέλος ανέδειξαν τη γοητεία και την ομορφιά των αγώνων Ράλλυ. Σε ένα συγκλονιστικό σε εξέλιξη σκέλος, δύο οδηγοί έδωσαν την υπέρτατη μεταξύ τους μάχη στην τελευταία ειδική διαδρομή, με το τελικό αποτέλεσμα να κρίνεται σε κάτι πολύ λιγότερο από τις λεπτομέρειες. Σε ένα απλό “σήκωμα” από το πόδι στο γκάζι. Οι Thierry Neuville και Elfyn Evans έδωσαν μία μοναδική παράσταση, με τον Βέλγο οδηγό της Hyundai να είναι αυτός που πανηγύρισε στο τέλος τη σπουδαία νίκη. Ο Evans ξεκίνησε το σημερινό σκέλος με μία μικρή διαφορά της τάξεως των 11 δλ., με τα πληρώματα να έχουν να αγωνιστούν σε τρεις ε.δ. O Neuville από την πρώτη της ημέρας έδειξε τις διαθέσεις του σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο και ρίχνοντας τη μεταξύ τους διαφορά κάτω από τα 10 δλ. σαν να μην έφτανε αυτό, στην αμέσως επόμενη φρόντιζε να φέρει τον αγώνα “στα ίσια” με τον Evans να είναι μόλις 0.6 δλ. μπροστά από τον Βέλγο.
Κάπως, έτσι όλα κρίθηκαν στην τελευταία Power Stage ειδική, με τον Neuville να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο και εν τέλει να επικρατεί επί του Evans μόλις για 0.7 δλ. Η χαρά του Βέλγου ήταν φυσιολογικά απερίγραπτη, ενώ η πικρία του Βρετανού που βρέθηκε πολύ κοντά στην πρώτη του νίκη στο θεσμό, ήταν εμφανής. Σε κάθε περίπτωση και οι δύο ήταν άξιοι να κατακτήσουν τη νίκη. Ο Neuville διότι επέστρεψε με εμφατικό τρόπο μετά τον χρόνο που έχασε την πρώτη ημέρα και απέδειξε ότι αυτή τη στιγμή με το Hyundai i20 WRC είναι ο ταχύτερος συνδυασμός. Αλλά και ο Evans, που φρόντισε να εκμεταλλευθεί την υπεροπλία της νέας γόμας της Dmack, να οδηγήσει στο όριο και παρόλα τα μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε να αποδείξει ότι είναι έτοιμος για το κάτι παραπάνω στην καριέρα του.
Το ίδιο όμως ισχύει και για τον Ott Tanak που κατάφερε να ανέβει για 3η φορά φέτος στο βάθρο των νικητών και συγκεκριμένα στο τρίτο σκαλί. Ο Εσθονός έχασε αρκετό χρόνο στις πρώτες ε.δ., αφού αντιμετώπισε πρόβλημα με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης και των διαφορικών του, αλλά στην συνέχεια μεταμορφώθηκε και σκαρφάλωσε μέχρι το βάθρο. Το σημαντικότερο για τον ίδιο, και την ψυχολογία του, είναι ότι για ακόμα έναν αγώνα ήταν ταχύτερος από τον ομόσταυλο του Sebastien Ogier. Ο Γάλλος τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν για ακόμα μία φορά σκιά του καλού του εαυτού. Εκτός ρυθμού και των κορυφαίων επιδόσεων, κέρδισε μόλις μία ε.δ. και συγκεκριμένα την εναρκτήρια σούπερ ειδική στην πόλη της Cordoba… Αρχικά ταλαιπωρήθηκε από τη σειρά εκκίνησης, έκανε κάποια λάθη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έπεισε με τις επιδόσεις του. Είναι φανερό ότι ο Ogier δεν έχει καταφέρει να φέρει το Ford Fiesta στα μέτρα του και πως η θέση του στον βαθμολογικό πίνακα οφείλεται ξεκάθαρα στην εμπειρία του. Πλέον, όμως, αυτό δεν θα είναι αρκετό στη συνέχεια, αφού ο Neuville με τις δύο του νίκες ψαλίδισε τη μεταξύ τους διαφορά και το σημαντικότερο δείχνει σαφώς ταχύτερος από τον Γάλλο. Τουλάχιστον αυτή τη στιγμή.
Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν οι Jari Matti Latvala και Hayden Paddon, με τον Φινλανδό να διατηρείται έστω με βραχεία κεφαλή στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας των Οδηγών μπροστά από τον Neuville. Ο Φινλανδός αντιμετώπισε μία σειρά από προβλήματα, τα οποία και ξεπέρασε φτάνοντας στον τερματισμό. Ο Latvala δείχνει άνετος και υπομονετικός. Παρόλο που δεν ήταν σε θέση να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο κορυφής, δεν παρασύρθηκε και δεν πραγματοποίησε τα γνωστά του λάθη. Θα πρέπει να ανατρέξουμε αρκετά πίσω για να θυμηθούμε πότε ο Φινλανδός έκανε πέντε σερί αγώνες σε έναρξη της χρονιάς χωρίς έξοδο! Γεγονός που αποδεικνύει τη διαφοροποίηση στην ψυχολογία του. Τέτοιο θέμα, όμως, και συγκεκριμένα ψυχολογικό, είναι πιθανό να αποκτήσει ο Hayden Paddon. Για ακόμα έναν αγώνα ο Νεοζηλανδός δεν έμοιαζε σε τίποτα με τον οδηγό που πέρσι κέρδισε τον αγώνα, με εξαίρεση κάποιους χρόνους εχθές, ενώ σήμερα η τύχη του γύρισε την πλάτη στην Power Stage όταν και έχασε την υδραυλική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης του i20. Με τον Andreas Mikkelsen να περιμένει στο ακουστικό του, έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα φέρει η επόμενη μέρα για τον Paddon, αλλά και τη Hyundai γενικότερα.
Οι Juho Hanninen, Dani Sordo, Mads Ostberg και Pontus Tidemand συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, με τον Φινλανδό της Toyota επίσης να ακούει το όνομα Mikkelsen και να τρομάζει. Στην Αργεντινή μπορεί να ταλαιπωρήθηκε από προβλήματα στο κινητήρα του Yaris WRC, αλλά ακόμα και όταν αυτό “δούλεψε” οι επιδόσεις του ήταν απογοητευτικές. Ο Sordo από την πλευρά του δεν κατάφερε να καλύψει το χρόνο της πρώτης ημέρας, την ώρα που ο Mads Ostberg εμφανίζεται αισιόδοξος για τη συνέχεια θεωρώντας ότι μπορεί να διεκδικήσει στο μέλλον μία θέση στο βάθρο! Τέλος, ο Pontus Tidemand με εργοστασιακό Skoda Fabia R5 δεν είχε κανένα πρόβλημα να επικρατήσει στην κατηγορία του WRC2.
Η τελευταία φορά που είδαμε τόσο συναρπαστική εξέλιξη και μικρή διαφορά σε αγώνα του WRC ήταν το 2007, όταν ο Marcus Gronholm είχε επικρατήσει επί του Sebastien Loeb στο Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας για 0.3 δλ. Δεν είναι μυστικό λοιπόν ότι βιώνουμε την πλέον συναρπαστικά και αμφίρροπη σε εξέλιξη χρονιά του WRC εδώ και αρκετά χρόνια. Δεν είναι τυχαίο, ότι πλέον περιμένουμε και μετράμε αντίστροφα για τις 18-21 Μαΐου, οπότε και είναι προγραμματισμένος ο έκτος γύρος του θεσμού στις ε.δ. της Πορτογαλίας._Π.Τ.