Αναζητώντας αιτίες που η Toyota βρέθηκε πιο πίσω από τη Hyundai στο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, οι Kalle Rovanpera και Elfyn Evans θεωρούν πως σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η διαδικασία δοκιμών πριν από τον αγώνα.
Το Ράλλυ Arctic Φινλανδίας ολοκληρώθηκε, με τη Hyundai και τους Ott Tanak-Martin Jarveoja να φεύγουν νικητές από το Rovaniemi. Αυτή, ήταν η πρώτη φορά που η Toyota δεν κέρδισε σε αγώνα στη Φινλανδία από το 2017, όταν επέστρεψε στο WRC και όπως ήταν λογικό, άπαντες στρέφονται στους λόγους αυτής της εξέλιξης.
Αναζητώντας τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, αφού θυμίζουμε πως η Toyota κέρδισε 4 από τις 10 ειδικές διαδρομές του αγώνα, οι Kalle Rovanpera και Elfyn Evans υποστήριξαν στο DirtFish, πως σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα έπαιξε η μορφολογία των ειδικών που επιλέχθηκαν για δοκιμές πριν από αυτόν, αλλά και η θερμοκρασία εκείνων των ημερών. Tαυτόχρονα, ο πάντα επεξηγηματικός Jari Matti Latvala, φάνηκε πως συμφωνεί με τον νεαρό συμπατριώτη του.
Ο Rovanpera, που με τη δεύτερη θέση η οποία αποτελεί το καλύτερό του αποτέλεσμα στο WRC, έγινε σε ηλικία 20 ετών ο νεότερος οδηγός στην ιστορία του θεσμού που προηγείται στη βαθμολογία οδηγών, εστίασε στη μορφολογία των ειδικών διαδρομών που επιλέχθηκαν για το Pre Event Testing.
“Ίσως οι δρόμοι που κάναμε δοκιμές να μην ήταν ιδανικοί, γιατί στον αγώνα υπήρχαν περισσότερα τεχνικά σημεία που δεν είχαμε στο τεστ”, δήλωσε ο Kalle Rovanpera. “Σίγουρα, είναι δύσκολο να οδηγείς καλά, αλλά να μην είσαι αρκετά γρήγορος και αυτό ένιωσα στον αγώνα. Έκανα καλή δουλειά σε αρκετές ειδικές διαδρομές όμως δεν είχαμε ρυθμό”.
Όπως τόνισε ο Rovanpera, όταν ένας οδηγός αισθάνεται πως το αυτοκίνητο δεν είναι τέλειο, δε μπορεί να κάνει ριζικές αλλαγές σε ώρα αγώνα και για αυτό, το Pre Event Testing (PET) είναι πολύ σημαντική διαδικασία: “Το πρόβλημα ήταν απλό, η ισορροπία του αυτοκινήτου δεν ήταν τέλεια και είχα θέματα υποστροφής. Για αυτό χάνεις χρόνο σε ορισμένα σημεία. Προσπαθήσαμε να κάνουμε αλλαγές και θα μπορούσε να έχει υπάρξει βελτίωση. Όμως, υπάρχει πάντοτε ρίσκο όταν κάνεις μεγάλες αλλαγές κατά τη διάρκεια του αγώνα, οπότε είναι καλό οι αλλαγές να είναι μικρές. Το αυτοκίνητο δεν ήταν τέλειο, όμως ελπίζω πως θα βρούμε το πρόβλημα και θα το λύσουμε”.
Στις δοκιμές πριν τον αγώνα εστίασε και ο Elfyn Evans, που όμως θεωρεί πως σημαντικό ρόλο έπαιξε η διαφορά θερμοκρασίας: “Οι δοκιμές μας ήταν κοντά στο χώρο του αγώνα, όμως όταν συνέβη αυτό, η θερμοκρασία ήταν -30 βαθμοί Κελσίου. Κανείς δε μπορεί να το προβλέψει αυτό”, σχολίασε ο Evans, που τερμάτισε στην 5η θέση.
“Θα μπορούσαμε να έρθουμε εδώ για το ράλλυ και η θερμοκρασία να είναι ας πούμε -30 βαθμοί Κελσίου, όμως είναι δύσκολο να είναι όλα τέλεια. Αν είχαμε μια κρυστάλλινη σφαίρα να γνωρίζουμε τις θερμοκρασίες, ο σχεδιασμός θα ήταν πιο εύκολος”.
Ο Jari Matti Latvala, πρόσθεσε αναφορικά με όσα ανέφερε ο Kalle Rovanpera: “Έχουμε μιλήσει με τον Kalle επ’ αυτού και φαίνεται πως οι δρόμοι που επιλέξαμε ήταν γρήγοροι με μικρές στροφές, όμως θα έπρεπε να είχαμε προτιμήσει διαδρομές με γρήγορες στροφές μεγάλης διάρκειας για 4η, 5η ή 6η σχέση, γιατί εκεί γίνονται οι διαφορές. Οι γρήγορες και μεγάλης διάρκειας στροφές είναι τυπικό δείγμα των διαδρομών στη Λαπωνία”.
Παράλληλα, ο Latvala αξιολόγησε με ψυχραιμία το αποτέλεσμα: “Ήρθαμε στον αγώνα της χώρας μας ελπίζοντας ότι θα κερδίσουμε. Δεν κερδίσαμε, ο κύριος Tanak έκανε εξαιρετική οδήγηση και πήρε τη νίκη. Όμως, είμαι ευχαριστημένος από τον Kalle που είχε πολύ καλή απόδοση και διατήρησε τη δεύτερη θέση στον αγώνα, κέρδισε την Power Stage, αποκομίζοντας μέγιστους βαθμούς για την ομάδα και τον εαυτό του από αυτή την ειδική.
Παραμένουμε επικεφαλής στα δύο πρωταθλήματα, οπότε είμαστε ευχαριστημένοι. Προφανώς θα θέλαμε περισσότερα, όμως δεν μπορείς να κερδίζεις κάθε αγώνα“.