Επιστροφή του Sebastien Loeb στο Ράλλυ Ακρόπολις και τι να πρωτοθυμηθείς. Δεκάδες οι αναμνήσεις από εμάς τους 40+ που μεγαλώσαμε αγωνιστικά μαζί του.
Ζήσαμε τον Sebastien Loeb να κατακτά όλες τις νίκες του, από την πρώτη στα S1600 το 2001 έως την τελευταία του (μέχρι την επόμενη;) στο Ακρόπολις το 2012 και θα τον απολαύσουμε και φέτος να κλείνει, πιθανότατα, την καριέρα του στα ελληνικά ιερά χώματα.
Όπως όλες οι σχέσεις πάθους έτσι και αυτή του Sebastien Loeb με το Ακρόπολις έχει σημαδευτεί από πολλές χαρές αλλά και απογοητεύσεις. Οι χαρές πάντα υπερτερούν και οι 3+1 νίκες του στον εθνικό μας αγώνα, πάντα με τον Daniel Elena στο πλευρό του, κατέχουν σημαντική θέση στην καρδιά του.
Ήταν αυτή η +1 με την οποία ο Γάλλος συστήθηκε στο ελληνικό κοινό. Με Citroen Saxo S1600 o νεαρός τότε Γάλλος, οδηγώντας όπως ακριβώς χρειάζεται σε αγώνες όπως το Ακρόπολις, με ταχύτητα αλλά και μυαλό, διαλύοντας τον συναγωνισμό στην κατηγορία του το 2001. Τερμάτισε άνετα πρώτος, παρά το handicap των 3 λεπτών ποινής που χρεώθηκε με το καλημέρα. Αυτή η νίκη αλλά και όλες οι υπόλοιπες στη σεζόν του έδωσαν το εισιτήριο για τη μεγάλη κατηγορία.
Τεράστιες και οι 3 “μεγάλες” του νίκες στο Ράλλυ των Θεών, με Παγκόσμιους Πρωταθλητές απέναντι του.
Η πρώτη φορά είναι πάντα η πιο γλυκιά και ήταν το 2005 όταν κατάφερε να φορέσει το πρώτο του στεφάνι ελιάς. Με κυριότερο αντίπαλο τον Marcus Gronholm, τον οποίο έβρισκε μπροστά του στα περισσότερα Ακρόπολις, δώσανε σκληρή μάχη μέχρι τα μισά της δεύτερης ημέρας. Όταν το ημιαξόνιο του 307 WRC πρόδωσε τον Φινλανδό στην Παύλιανη, ο Γάλλος ταξίδεψε ως τον τερματισμό ανοίγοντας σαμπάνιες στο καπό της Citroen Xsara WRC.
Το 2008 ήταν ο team–mate του στις Citroen C4 WRC Dani Sordo που πήγε να του «κλέψει» τις δάφνες. Με τον δυνατό Latvala εκτός μάχης από το πρώτο σκέλος με σπασμένη ανάρτηση, έμειναν οι δύο οδηγοί της Citroen να παλέψουν για την τελική επικράτηση. Ένα κλαταρισμένο ελαστικό του Loeb στα Πίσια στο δεύτερο σκέλος έδωσε αέρα μισού σχεδόν λεπτού στον Ισπανό που άρχισε να κάνει όνειρα. Δεν είχε καλύτερη τύχη όμως ο Sordo, αφού ένα δικό του διπλό κλατάρισμα στους Άγιους Θεόδωρους λίγο πριν την ολοκλήρωση της δεύτερης ημέρας τον έριξε πολύ πίσω και χάρισε τη νίκη στον ομόσταυλό του.
Στην τελευταία μέχρι σήμερα εμφάνιση του, στο Ράλλυ Ακρόπολις το 2012 ο Γάλλος πολυπρωταθλητής πήρε και την πιο επεισοδιακή νίκη του. Πάντα με Citroen, όπως σε όλα του τα Ακρόπολις, ο Loeb είχε να αντιμετωπίσει εκείνη τη χρονιά τα δυνατά Ford Fiesta RS WRC. O Jari–Matti Latvala τον πίεσε ασφυκτικά μέχρι τα μέσα του δεύτερου σκέλους, όμως ένα κλατάρισμα του Φινλανδού και πρόβλημα με τα φρένα στη συνέχεια τον έθεσαν εκτός διεκδίκησης. Από εκείνο το σημείο ανέλαβε ο Petter Solberg να κυνηγήσει τον «γυμναστή» κερδίζοντας ειδικές και φτάνοντας σε απόσταση βολής. Ξεκίνημα της τελευταίας ημέρας στους Άγιους Θεόδωρους με τον Νορβηγό να βροντοφωνάζει «ἤ τάν ἤ ἐπί τᾶς» και τους θεατές να δακρύζουν λίγα χιλιόμετρα μετά μαζί του, όπου πάρκαρε οριστικά το Fiesta με σπασμένο πίσω άξονα. Ο πιο επιτυχημένος οδηγός όλων των εποχών του WRC, ο μεγάλος Sebastien Loeb τα είχε καταφέρει και πάλι!
Είναι και τα Ακρόπολις που ο Sebastien Loeb δεν θέλει να θυμάται.
Αυτό του 2003 δεν το θυμάται σίγουρα, αφού πρόλαβε να κάνει μόλις λίγα χιλιόμετρα στην Παύλιανη μέχρι να εγκαταλείψει από σπασμένο κινητήρα.
Τον αγώνα του 2006 είμαστε όλοι εμείς οι θεατές που τον θυμόμαστε πολύ καλά. Ήταν η χρονιά που ο Γάλλος, στο κυνήγι του Gronholm με τη διαφορά να έχει μειωθεί στα 25 δευτερόλεπτα είχε κλατάρισμα στο πρώτο χιλιόμετρο της Ψάθας την τελευταία ειδική του δεύτερου σκέλους. Η πίσω αριστερή ανάρτηση διαλύθηκε εντελώς στην προσπάθεια του Γάλλου να ολοκληρώσει την ειδική, ενώ ένα δεύτερο κλατάρισμα κατά την επιστροφή στο ΟΑΚΑ μετέτρεψε την Xsara σε κάβουρα που προσπαθεί να φτάσει στον προορισμό του κινούμενη στα πλάγια. Ο Loeb ολοκλήρωσε το σκέλος με 2,5 ρόδες και οι εικόνες με το μπλε WRCar της Kronos να αφήνει τα κομμάτια του στην Αττική οδό μείνανε για πάντα χαραγμένες στη μνήμη μας. Ο μαχητής Γάλλος δεν τα παράτησε και ολοκλήρωσε τον αγώνα στη δεύτερη θέση.
Ο Sebastien Loeb σπάνια είχε ατυχήματα στην καριέρα του, το πιο σφοδρό όμως από όλα ήταν στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2009. Βγήκε άσχημα από το δρόμο με την Citroen C4 WRC στην διαδρομή Κλένια- Μυκήνες πιέζοντας για να καλύψει τα χαμένα δευτερόλεπτα της πρώτης ημέρας, λόγω σκουπίσματος του δρόμου.«Ήταν το μεγαλύτερο ατύχημα της καριέρας μου», δήλωσε. «Είχαμε 6η ταχύτητα στο κιβώτιο και με τέτοια ταχύτητα κάθε έξοδος από το δρόμο μπορεί να αποβεί μοιραία. Ήταν δικό μου λάθος. Οι σημειώσεις ήταν σωστές, αλλά η ταχύτητα μου ήταν λίγο μεγαλύτερη από ότι έπρεπε. Γλιστρήσαμε και είχαμε επαφή με βράχο η οποία μας πέταξε στο απέναντι χωράφι όπου τουμπάραμε αρκετές φορές» δήλωσε ο Loeb για την πιο τραυματική εμπειρία της καριέρας του.
Οι αναμνήσεις του Loeb από τον αγώνα στην Ελλάδα το 2011 δεν είναι και οι καλύτερες. Έπεσε θύμα τακτικής κι αυτός ήταν ένας από τους λόγους που διατάραξε τη σχέση του με τον Sebastien Ogier. Ήταν η απαρχή για να αλλάξουν οι ισορροπίες μέσα στην ομάδα της Citroen κάτι που οδήγησε στην αποχώρηση του Ogier στο τέλος της σεζόν. Οι δύο Seb έδιναν ωραία μάχη για την τελική επικράτηση με τους υπεύθυνους τηςCitroen να την αφήνουν να εξελιχθεί χωρίς παρεμβάσεις. Στην τελευταία ειδική του δεύτερου σκέλους, την νυχτερινή Νέα Πολιτεία, κι ενώ ο Ogier βρίσκονταν 15 δευτερόλεπτα μπροστά, έκοψε το ρυθμό του για να αφήσει τον μεγάλο του αντίπαλο να «ανοίγει» τις ειδικές καθαρίζοντας το δρόμο στο τελευταίο σκέλος. Ο Loeb δεν είχε τρόπο αντίδρασης και όσο κι αν πίεσε, φυσιολογικά ολοκλήρωσε δεύτερος πίσω από τον οδηγό που πλησίασε όσο κανένας άλλος τα ρεκόρ του.
Δεν ήταν κακό αποτέλεσμα η δεύτερη θέση. Άλλωστε δεύτερος είχε έρθει ο Γάλλος και το 2004 πίσω από τον Petter Solberg αλλά και το 2007 πίσω από τον Marcus Gronholm αναγνωρίζοντας την ανωτερότητα των αντιπάλων του. Ήταν όμως ο τρόπος που αυτή ήρθε κλονίζοντας τη σχέση των δύο πιο επιτυχημένων οδηγών της ιστοριας το WRC κάνοντας τους να διαλέξουν από την επόμενη χρονιά διαφορετικούς δρόμους.
Δυστυχώς φέτος αυτή η μεγάλη κόντρα δεν θα συνεχιστεί σε ένα γεμάτο ΟΑΚΑ, αφού ο Ogier δεν θα συμμετέχει στον αγώνα. Εμείς θα είμαστε εκεί να χειροκροτήσουμε τον 9κις Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο WRC που στα 48 του χρόνια είναι ικανός να σπάσει κι άλλα ρεκόρ! Θα καταφέρει να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο; Ήταν αυτός που το είχε κάνει και τις 2 φορές που ο αγώνας άρχισε από εκεί οπότε ξέρουμε σε ποιον θα ποντάρουμε!
Φωτογραφίες: Χάρης Κλαμούρης, Στέργιος Σάγγος