top icon
Αγώνες

Ράλλυ Ακρόπολις: Όλα έτοιμα!

Οι οδηγοί βρίσκονται στις ειδικές διαδρομές, οι ομάδες έχουν εγκατασταθεί στο σέρβις παρκ στο Λουτράκι και πλέον απομένουν ώρες μέχρι να ακουστούν οι πρώτοι ήχοι των αγωνιστικών στα ελληνικά βουνά.

Πλέον μετράμε αντίστροφα! Ώρες απομένουν μέχρι την έναρξη του Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο φέτος πραγματοποιείται το Σαββατοκύριακο 29-30 Μαρτίου, φυσικά με επίκεντρο την πόλη του Λουτρακίου. Όπως είναι γνωστό εδώ και αρκετούς μήνες, φέτος ο εθνικός μας αγώνας έχει βρεθεί εκτός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και προσμετράει στο αντίστοιχο Ευρωπαϊκό. Για αυτόν ακριβώς το λόγο η ημερομηνία διεξαγωγής είναι διαφορετική, σε σχέση με αυτή που είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια. Οι λόγοι που ο αγώνας έμεινε εκτός WRC είναι γνωστοί και τους έχουμε αναλύσει αρκετά μέσα από αυτή τη σελίδα, η ουσία είναι ότι και φέτος το Ακρόπολις θα πραγματοποιηθεί και μάλιστα σε έναν σημαντικό αναβαθμισμένο θεσμό, όπως είναι από πέρσι το ERC. Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, το Ακρόπολις θα προσμετράει και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με κάθε ημέρα του αγώνα να βαθμολογείται ξεχωριστά. Αυτό το γεγονός αποτελεί μία ενδιαφέρουσα ευκαιρία να συγκρίνουμε τους πρωταγωνιστές του ERC, με τους Έλληνες οδηγούς. Βέβαια, η αντιπαράθεση δεν θα είναι άμεση, αφού από τη μία πλευρά μόνο οι Γιάννης Ζούνης και Χάρης Καλτσούνης δηλώθηκαν στον ευρωπαϊκό αγώνα, ενώ από την άλλη κανείς από τους Έλληνες οδηγούς δεν διαθέτει κατασκευή ικανή να διεκδικήσει τη νίκη σε επίπεδο κορυφής, αφού με αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν είναι δύσκολο έως απίθανο να ξεπεράσεις τα RRC, S2000 και R5.

Ο ΑΓΩΝΑΣ

Φέτος, ο αγώνας θα έχει διάρκεια δύο ημερών, αντί τριών όπως είχαμε συνηθίσει όταν το Ακρόπολις αποτελούσε μέρος του WRC. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι φυσικά το γεγονός ότι ο χαρακτήρας του θα είναι μικτός. Το Σάββατο τα πληρώματα θα αγωνιστούν σε ασφάλτινες επιφάνειες, ενώ την Κυριακή σε χωμάτινες. Αυτή η απόφαση σχολιάστηκε αρκετά τους τελευταίους μήνες, ενώ από την πλευρά μας θεωρούμε ότι το Ακρόπολις θα έπρεπε να είναι αποκλειστικά χωμάτινο, διατηρώντας το χαρακτήρα και τη φιλοσοφία του. Η δράση, λοιπόν, θα ξεκινήσει την Παρασκευή το πρωί, με τα πληρώματα να ξεκινούν στις 10:30 πμ τις ελεύθερος δοκιμές στην κατατακτήρια ειδική. Το μεσημέρι στις 13:20 περίπου, οι πρωταγωνιστές του ERC θα κάνουν από ένα πέρασμα, το οποίο θα είναι χρονομετρημένο και ουσιαστικά σύμφωνα με τα αποτελέσματα τα πληρώματα θα επιλέξουν και τη σειρά εκκίνησης για τον αγώνα. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, και συγκεκριμένα στις 18:00 μμ, θα πραγματοποιηθεί η πανηγυρική εκκίνηση στον Ισθμό της Κορίνθου από όπου θα παρελάσουν οι οδηγοί τόσο του ERC, όσο και του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Το Σάββατο λοιπόν, τα πληρώματα θα ξεκινήσουν με ασφάλτινο set up για να πραγματοποιήσουν συνολικά έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 124,62 χλμ. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία μπούκλα τριών ε.δ. (Άγιος Ιωάννης, Αγιονώρι, Ψάρι), την οποία θα κάνουν μάλιστα δύο φορές, μετά από ένα ενδιάμεσο σέρβις στο Λουτράκι. Γενικά, αυτό που χαρακτηρίζει και τις τρεις ειδικές είναι η μεγάλη μέση ωριαία ταχύτητα. Γεγονός που βοηθάει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Ν με τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, αυξάνοντας όμως και το βαθμό ρίσκου, μικραίνοντας και τα περιθώρια λάθους. Αναμφίβολα, και οι τρεις είναι πολύ τεχνικές και απαιτούν συγκέντρωση από τους οδηγούς, ειδικά στην περίπτωση που βρέξει. Εκεί, με τους οδηγούς να μην διαθέτουν την δυνατότητα να χαράξουν τα ελαστικά τους, και με τις γλιστερές ελληνικές επιφάνειες να παίζουν το ρόλο τους, ο βαθμός δυσκολίας του αγώνα αυξάνεται κατακόρυφα.

Την Κυριακή, τα αγωνιστικά θα φύγουν από το σέρβις στο Λουτράκι έχοντας αλλάξει τα περισσότερα από τα μηχανικά τους μέρη, και με χωμάτινη περιβολή θα βρεθούν σε φυσιολογικές για το Ακρόπολις επιφάνειες. Το χωμάτινο σκέλος, λοιπόν, περιλαμβάνει επίσης έξι ειδικές διαδρομές (τρεις επαναλαμβανόμενες Κλένεια, Νέα Κινέτα και Λουτράκι) με συνολικό μήκος 114,22 χλμ. Φυσικά, όλες τους είναι εξαιρετικές, με την εκδοχή της Κινέτας για το 2014 να είναι ίσως η κορυφαία που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ενδιάμεσα στο σκέλος, δηλαδή το μεσημέρι στις 13:06, θα πραγματοποιηθεί στην πόλη της Κορίνθου μία σούπερ ειδική, με στόχο να φέρει τους αγώνες πιο κοντά στις μεγάλες πόλεις. Το φετινό Ακρόπολις, θα τερματίσει στο Λουτράκι στις 17:16 μμ.

ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ERC

Ο εθνικός μας αγώνας σηματοδοτεί τον τρίτο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, μετά από αυτούς που έχουν προηγηθεί σε Αυστρία και Λετονία. Με δεδομένο το γεγονός ότι οι δύο προηγούμενοι αγώνες είχαν διεξαχθεί σε χιονισμένες επιφάνειες, το Ακρόπολις αποτελεί ουσιαστικά και την πρώτη ασφάλτινη-χωμάτινη αναμέτρηση της χρονιάς! Συνολικά, στον αγώνα του ERC έχουμε 29 συμμετοχές, με αυτές των Peugeot και Skoda να ξεχωρίζουν. Στη χώρα μας θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο θεσμό το ολοκαίνουργιο 208 R5, με αποτέλεσμα όλα τα βλέμματα να είναι στραμμένα στους δύο νεαρούς οδηγούς της γαλλικής ομάδας, τον Ιρλανδό Craig Breen και τον Ολλανδό Kevin Abbring. Ο πρώτος είναι από τους πρωταγωνιστές του θεσμού, αλλά το αν θα καταφέρει να διακριθεί στο Ακρόπολις εξαρτάται από τον βαθμό ανταγωνιστικότητας του 208 R5. Όσον αφορά τον νεαρό Ολλανδό, αυτή θα είναι η πρώτη του εμφάνιση με τετρακίνητο αγωνιστικό μετά από αρκετό καιρό, με αποτέλεσμα στόχος του να είναι η αποκόμιση εμπειριών. Στο στρατόπεδο της Skoda, όπως είναι λογικό όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα επάνω στον Esappeka Lappi. Ο νεαρός Φινλανδός, που επικράτησε στον αγώνα της Λετονίας, θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του χώρου, όντας και το… next big thing από τη σκανδιναβική χώρα. Ταχύς τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα (κάτι ιδιαίτερο για Φινλανδό οδηγό), αναμένεται να διεκδικήσει τη νίκη, σε αντίθεση με τον νεαρό Γερμανό Sepp Wiegand, ο οποίος στοχεύει για μία θέση στο βάθρο. Κάτι δύσκολο, αν αναλογιστούμε ότι ο πρώην υποψήφιος οδηγός για την ομάδα της VW, δεν διαθέτει σημαντική εμπειρία, ενώ του λείπουν αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Βέβαια, αυτός που η λογική αναφέρει ότι θα ξεχωρίσει στον αγώνα, είναι ο Γάλλος Bryan Bouffier, ο οποίος έρχεται στη χώρα μας με Citroen DS3 RRC. Ο Bouffier, που πριν από μερικούς μήνες τερμάτισε δεύτερος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο με Ford Fiesta WRC πίσω από τον Sebastien Ogier, είναι ένας από τους μετρ της ασφάλτου, και σε συνδυασμό με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, είναι το μεγάλο φαβορί για τη νίκη. Αρκεί, βέβαια, να μείνει στο δρόμο, αφού δεν αποφεύγει τα λάθη σε κάποιες περιπτώσεις. Από εκεί και πέρα, ανάμεσα στους συνδυασμούς που ξεχωρίζουν, είναι ο πολυπρωταθλητής Πολωνίας Kajetan Kajetanowicz με Ford Fiesta R5, ο οποίος σε όσους αγώνες που εμφανίζεται είναι ανάμεσα σε αυτούς που διακρίνονται. Το ίδιο ισχύει και για το νεαρό Ρώσο Vasily Gryazin με το Ford Fiesta S2000, ο οποίος θεωρείται το μεγαλύτερο νεαρό ταλέντο από τη Ρωσία, κάτι που μάλιστα απέδειξε με τις επιδόσεις του στον προηγούμενο γύρο κατακτώντας τη δεύτερη θέση. Δύο ακόμα οδηγοί που αξίζει να παρατηρήσετε στις ειδικές διαδρομές, είναι ο πρώην Πρωταθλητής Πορτογαλίας Bruno Maghalaes με Peugeot 207 S2000, αλλά και ο Robert Consani με ίδιο αυτοκίνητο. Πάντως, συνολικά θα έχετε την ευκαιρία να δείτε 16 αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000 και R5.

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

Οι Έλληνες οδηγοί δίνουν φέτος δυναμικό παρών στον αγώνα, ιδιαίτερα στον ασφάλτινο αγώνα, όπου οι συμμετοχές αγγίζουν τις 46, ενώ στο χώμα θα είναι 36. Στην άσφαλτο, λοιπόν, λογικά η πρώτη θέση θα είναι υπόθεση των περσινών Πρωταθλητών Ελλάδος Λάμπρου Κύρκου και Γιώργου Πολυζώη με το Lancer EVO IX και των Τάκη Καϊτατζή-Αντώνη Παπαρινόπουλου με ίδιο αυτοκίνητο. Αμφότεροι αναμένεται να ξεχωρίσουν, ενώ σίγουρα θα συγκρίνουμε τους χρόνους τους με τους ξένους συνδυασμούς με αυτοκίνητα ίδιων προδιαγραφών. Λογικά, ο Τάκης Καϊτατζής θα έχει το πλεονέκτημα της απόλυτης ταχύτητας, ενώ ο Λάμπρος Κύρκος έχει το πλεονέκτημα της εμπειρίας. Από εκεί και πέρα, μία θέση στο βάθρο θα διεκδικήσουν οι μετρ της ασφάλτου Νικολόπουλος-Τσιάπας με Lancer έκτης γενιάς, αλλά και οι Καλούδης-Χατζηπαναγιώτου με Lancer EVO VIII, αμφότερα προδιαγραφών κατηγορίας Α, γεγονός που τους προσφέρει συγκεκριμένο πλεονέκτημα. Από εκεί και πέρα, στους διακριθέντες αναμένεται να δούμε και τους Νίκο-Δημήτρη Καρπάνο και Τζαμπάζη-Ζακχαίο με Lancer EVO X. Φυσικά, ενδιαφέρον θα έχουν οι μάχες και στις επιμέρους κλάσεις, τόσο στην F2, όσο και στην F3.

Στο χωμάτινο σκέλος, οι ισορροπίες θα είναι τελείως διαφορετικές. Και σε αυτή την περίπτωση, οι περσινοί Πρωταθλητές Ελλάδος Κύρκος-Πολυζώης με το Lancer EVO IX θα έχουν και πάλι τον πρώτο λόγο, όντας ταχύτατοι και σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Όμως, σε αυτή την περίπτωση θα έχουν να αντιμετωπίσουν τους Πρωταθλητές Ελλάδος του 2012, Νιώρα-Κακαλή με το Subaru Imreza N12, οι οποίοι διακρίνονται για την εμπειρία τους στις χωμάτινες επιφάνειες και είναι ικανοί για το καλύτερο. Για μία θέση στο βάθρο θα παλέψουν και οι Φιλιππίδης-Σαϊνης με ακόμα ένα Lancer ένατης γενιάς, ενώ στη μάχη θα προσπαθήσουν να μπουν και οι Σπανός-Γκοτοβός με το Subaru Impreza N12. Και στο χώμα, φυσικά, αξίζει να παρακολουθήσετε τις προσπάθειες των πληρωμάτων στις επιμέρους κλάσεις, και ιδιαίτερα στην F2.

Στο επίσημο site του εθνικού μας αγώνα (www.acropolisrally.gr) μπορείτε να βρείτε το ωράριο, τη λίστα συμμετοχών και φυσικά τις προσβάσεις θεατών με τα road book για τις ειδικές διαδρομές._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ