O Teemu Suninen οδήγησε για πρώτη φορά το Hyundai i20 Coupe WRC με το οποίο θα αγωνιστεί στο προσεχές Ράλλυ Monza, σε ορεινές διαδρομές της Ιταλίας.
Έχοντας κληθεί να αντικαταστήσει τον Ott Tanak, ο οποίος δε θα συμμετάσχει στο Ράλλυ Monza (18-21 Νοεμβρίου) , ο Teemu Suninen έλαβε μια απροσδόκητη ευκαιρία για επιστροφή στην κορυφαία κατηγορία του WRC .
Στο πλαίσιο προετοιμασίας για την τελευταία παράσταση της σεζόν, αλλά και των αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC που από το 2022 μετονομάζονται σε Rally1 και θα είναι υβριδικά, ο Teemu Suninen πραγματοποίησε μία ημέρα δοκιμών.
Έχοντας ως συνοδηγό τον Mikko Markkula, o Φινλανδός οδηγός βρέθηκε για πρώτη φορά στα πηδάλια του Hyundai i20 Coupe WRC, σε ορεινές ειδικές διαδρομές στην Ιταλία, στο πλαίσιο των δοκιμών πριν τον αγώνα.
Οι δοκιμές του Teemu Suninen με το i20 Coupe WRC
Η συμμετοχή του Suninen στο Ράλλυ Monza με ένα εκ των τριών εργοστασιακών i20 Coupe WRC, θα είναι η δεύτερη του 27χρονου οδηγού με τη Hyundai, αφού το φινλανδικό δίδυμο είχε τερματίσει στη δεύτερη θέση του WRC 2 με i20 N Rally2, κατά το ντεμπούτο με την ομάδα του Andrea Adamo, στο Ράλλυ Ισπανίας.
Φυσικά, η οδήγηση ενός αυτοκινήτου WRC είναι διαφορετική υπόθεση, οπότε ακόμη και αυτή η μικρής διάρκειας, πρώτη επαφή των Suninen-Markkula με το Hyundai i20 Coupe WRC, είχε μεγάλη σημασία.
“Ειλικρινά, εξεπλάγην από το πόσο γρήγορα απέκτησα πραγματικά καλή αίσθηση από το αυτοκίνητο”, δήλωσε στο DirtFish ο Teemu Suninen, που αποκάλυψε πως είχε πάρει μια πρώτη εντύπωση, παρακολουθώντας τις δοκιμές πριν τον αγώνα (Pre Event Testing) του Thierry Neuville.
“Ένιωθα πως είναι αρκετά ευκολοδήγητο. Ήταν καλό που βρέθηκα στο τεστ του Thierry, ώστε να δω τι κάνει με το αυτοκίνητο”.
Για έναν οδηγό όπως ο Suninen, που δεν έχει οδηγήσει ξανά το i20 Coupe WRC, δεν υπήρχαν πολλές δυνατότητες ρυθμίσεων μετά από δοκιμές μίας μόνο ημέρας, οπότε σε μεγάλο βαθμό ο Φινλανδός θα κινηθεί με βάση τις ρυθμίσεις που έχουν επιλέξει οι teammates του.
“Όπως είπα, ένιωσα σαν στο σπίτι μου με το αυτοκίνητο πολύ γρήγορα. Είχε πραγματικά καλή αίσθηση.
“Δεν υπήρχε πολύς χρόνος ώστε να δουλέψουμε σε κάθε πλευρά και σενάριο για το στήσιμο, για το κεντρικό διαφορικό ακολούθησα τις επιλογές που έχουν οι άλλοι οδηγοί και ένιωσα καλά.
“Με μόλις μία ημέρα δοκιμών, δε μπορούμε να ρυθμίσουμε τα πράγματα ακριβώς για εμένα – γνωρίζω πως πρέπει να προσαρμοστώ λίγο με το αυτοκίνητο, όμως ανυπομονώ να το κάνω”.
Όπως συνέβη και με τους Thierry Neuville και Dani Sordo, ο Teemu Suninen πραγματοποίησε δοκιμές στο βουνό, αφού οι ειδικές εκτός πίστας θα έχουν αυξηθεί φέτος σε 8, έναντι 6 την περσινή χρονιά.
Κατά συνέπεια, το shakedown θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία, αφού ο Φινλανδός ευελπιστεί σε αυτό, να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο για τις συνθήκες της πίστας, οι οποίες όπως ανέφερε, θα θυμίζουν τις υπερ-ειδικές διαδρομές εντός πόλεων.
“Οι ειδικές διαδρομές στην πίστα θυμίζουν περισσότερο τις διαδρομές σε δρόμους εντός πόλεων”, σχολίασε ο Φινλανδός. “Ευελπιστώ στο shakedown του αγώνα να υπάρχουν πραγματικά κλειστές φουρκέτες, όπου θα μάθω ακριβώς που βρίσκονται οι άκρες του αυτοκινήτου”.
Πάντως, οι οδηγοί μόνο αψήφιστα δεν παίρνουν τις 8 ειδικές διαδρομές που θα διεξαχθούν εντός του Ναού της Ταχύτητας, όπως φαίνεται και από την τοποθέτηση του Suninen:
“Πρέπει να είσαι πραγματικά ακριβής σε εκείνα τα σημεία, πρέπει να απέχεις εκατοστά από τις μπαριέρες. Μπορεί να κερδίσεις πολύ χρόνο, όμως από την άλλη πλευρά τα τσιμεντένια τοιχία δε μετακινούνται και μπορείς εύκολα να προκαλέσεις ζημιά σε ένα άκρο του αυτοκινήτου και να χάσεις τον αγώνα”.
Για του λόγου το αληθές, πέρυσι εντός της πίστας εγκατέλειψαν αρχικά οι Takamoto Katsuta-Dan Barritt, που είχαν μικρή αλλά σημαντική επαφή σε τοίχο με το Toyota Yaris WRC.
Η πιο σημαντική εγκατάλειψη όμως ήταν εκείνη των Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul, όταν το Hyundai i20 Coupe WRC ακούμπησε ελάχιστα, αλλά καταστροφικά όπως αποδείχθηκε στην άκρη ενός σικέιν, προκαλώντας ζημιά στην ανάρτηση, θέτοντας τους Βέλγους εκτός αγώνα και διεκδίκησης τίτλου.
Κλείνοντας, ο Suninen απέφυγε να συγκρίνει το Hyundai i20 Coupe WRC με το Ford Fiesta WRC, αναφέροντας: “Δεν είναι δίκαιο να κάνω σύγκριση. Οδηγούσα το Ford για πολλά χρόνια (σ.σ. από το 2017) και το i20 μόνο για μια ημέρα”.
Υπενθυμίζουμε, πως στο επερχόμενο Ράλλυ Monza, η εργοστασιακή ομάδα της Hyundai θα παραταχθεί με τρία πληρώματα (Neuville-Wydaeghe, Sordo-Carrera, Suninen-Markkula) και η “δορυφορική” 2C Competition με τους Oliver Solberg-Craig Drew, όλοι οδηγώντας Hyundai i20 Coupe WRC.
Όσον αφορά στην κατάκτηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, η ομάδα του Andrea Adamo κυνηγά ένα θαύμα, αφού απέχει 47 βαθμούς από την Toyota Gazoo Racing και το μέγιστο που μπορεί να κερδίσει στη Monza, είναι 52 βαθμοί.
Επί της ουσίας, ο μόνος τρόπος να κατακτήσει τον τίτλο για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, είναι να μην τερματίσει κανένα από τα πληρώματα της ομάδας του Jari Matti Latvala, ούτε καν με χρήση SupeRally, οπότε αντιλαμβάνεστε τη δυσκολία του εγχειρήματος.
Photos: Hyundai Motorsport