Σύμφωνα με δημοσιεύματα από το εξωτερικό, ο μέχρι πρότινος Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, δε θα συνεχίσει στο πόστο του και τίθεται μεταξύ των υποψήφιων να διαδεχθεί τον Andrea Adamo στο "τιμόνι" της Hyundai Motorsport.
O Yves Matton υπήρξε και παραμένει σημαντικός παράγοντας του WRC, από το 2014 ως επικεφαλής της Citroen Racing και από το 2018, ως διευθυντής Ράλλυ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).
Η αλλαγή ηγεσίας στη FIA, με τον Mohammed Ben Sulayem να διαδέχεται στη θέση του Προέδρου τον Jean Todt, φέρνει αλλαγές και σε επιμέρους θέσεις αξιωματούχων, οι οποίοι είχαν λάβει το χρίσμα από τον Γάλλο.
Θυμίζουμε, πως και η Michele Mouton δε θα συνεχίσει ως Πρόεδρος του FIA Women In Motorsport, ενώ θα έχει πιο “διακριτική” σχέση με το κομμάτι της ασφάλειας των αγώνων του WRC.
Yves Matton: Η αποχώρηση από την FIA και το ερωτηματικό για το μέλλον
Ο 54χρονος Βέλγος manager, ανέλαβε τη θέση του Διευθυντή Ράλλυ στη FIA τον Ιανουάριο του 2018, αφού πρώτα είχε αποχωρήσει από επικεφαλής της Citroen Racing.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το εξωτερικό, ο Yves Matton δε θα συνεχίσει στη θέση του Διευθυντή Ράλλυ της FIA, την οποία είχε αναλάβει επί Todt, καθώς η οπτική του δεν ταιριάζει με εκείνη του νέου Προέδρου.
Συγκεκριμένα, ο Mohammed Ben Sulayem είχε δηλώσει πρόσφατα ότι “δυόμισι κατασκευαστές δεν είναι αρκετοί για το WRC” και πως η FIA πρέπει να αλλάξει την οπτική της, χτυπώντας η ίδια τις πόρτες πιθανών ενδιαφερόμενων.
Επιστρέφοντας στον Matton, πέραν των διοικητικών του δραστηριοτήτων, ο Βέλγος διαθέτει από το 2008 δική του αγωνιστική ομάδα (MY Racing Team), όμως είναι προφανές πως δε θα ασχοληθεί μόνο με αυτήν.
Η εμπειρία του σε δύο πολύ σημαντικά πόστα σχετικά με τα ράλλυ, αφού έχει διατελέσει τόσο διευθυντής ομάδας όσο και Διευθυντής της FIA, τον καθιστούν ιδανικό υποψήφιο για τη θέση του επικεφαλής στην Hyundai Motorsport, η οποία είναι κενή μετά από την πρόσφατη αποχώρηση του Andrea Adamo.
Ακόμη ένα πλεονέκτημα που υπάρχει στο “βιογραφικό” του Matton, είναι πως γνωρίζει πολύ καλά τα δεδομένα όσον αφορά στους νέους κανονισμούς, που προβλέπουν υβριδικά κινητήρια σύνολα στην κορυφαία κατηγορία του WRC, από το 2022.
Οι εξελίξεις αναφορικά με το μέλλον του, ιδιαίτερα εφόσον συνδεθούν με αυτό της Hyundai Motorsport, η οποία έχει έτσι και αλλιώς καλή σχέση με τους Βέλγους, αναμένονται με ενδιαφέρον.
Όσον αφορά στα καθήκοντά του στην FIA, ως διευθυντής Ράλλυ, δεν υπάρχει κάποια επίσημη πληροφόρηση για τον αντικαταστάτη του.
Πάντως, μεταξύ των φαβορί για τη θέση φαντάζει ο Βρετανός Andrew Wheatley, τωρινός διευθυντής της FIA όσον αφορά στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού.
Προς το παρόν, δεν υπάρχει επίσημη τοποθέτηση από την FIA ή από τον Yves Matton, για το συγκεκριμένο θέμα.
Photo: FIA ERC