Μετά από την ολοκλήρωση του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο Ott Tanak δέχθηκε ποινή αποκλεισμού ενός αγώνα με αναστολή, επειδή οδήγησε με τη ζάντα στην απλή διαδρομή προς το σέρβις παρκ – Διαβάστε τι σημαίνει αυτό.
Η προσπάθεια του Ott Tanak να επιστρέψει στο σέρβις παρκ του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ενώ ο ένας τροχός δεν είχε καθόλου γόμα και κατά συνέπεια, ο Εσθονός οδήγησε με τη ζάντα στην απλή διαδρομή, τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες με ποινή αποκλεισμού ενός αγώνα με αναστολή. Αυτό, στην πράξη σημαίνει ότι εφόσον ο Tanak υποπέσει στο ίδιο παράπτωμα στη συνέχεια της χρονιάς, δε θα έχει δικαίωμα συμμετοχής σε έναν αγώνα.
Διαβάστε ακόμη – Ράλλυ Μόντε Κάρλο: 8η νίκη για Ogier-Ingrassia (+videos)
Υπενθυμίζουμε, πως ο Εσθονός ξεκίνησε την τρίτη ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, Σάββατο 23 Ιανουαρίου, με μία ρεζέρβα. Καθώς αντιμετώπισε δύο κλαταρίσματα, αναγκάστηκε να τοποθετήσει στο Hyundai i20 Coupe WRC εκείνο που διέθετε λίγη γόμα, καθώς οι κανονισμοί απαγορεύουν την κίνηση αγωνιστικών σε απλή διαδρομή με τη ζάντα, για λόγους ασφαλείας.
Όταν επέστρεψε στο σέρβις παρκ όμως ο Tanak, ουσιαστικά οδηγούσε με 3 τροχούς αφού στον τέταρτο υπήρχε μόνο η ζάντα, με αποτέλεσμα την εγκατάλειψή του. Παρόλα αυτά, από τη στιγμή που είχε παραβεί τον κανονισμό που προαναφέραμε, έλαβε αυτή την ποινή από τους αγωνοδίκες, ενώπιον των οποίων βρέθηκε μαζί με τον Martin Jarveoja και τον team manager της Hyundai, Alain Penasse.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2019 παραβίασε το άρθρο 34.1.5 των αγωνιστικών κανονισμών του WRC, όπου αναφέρεται: “Σε απλή διαδρομή που είναι δημόσιος δρόμος και στην εκκίνηση μιας ειδικής διαδρομής, ένα αγωνιστικό πρέπει να οδηγείται με 4 ελεύθερα κινούμενους τροχούς και ελαστικά. Κάθε αυτοκίνητο που δε συμμορφώνεται με αυτό το άρθρο θα θεωρείται πως έχει εγκαταλείψει με βάση το άρθρο 54. Επιπλέον ποινή θα επιβάλλεται από τους αγωνοδίκες”.
Επιπλέον, ο Tanak παραβίασε το άρθρο 12.2.1.h του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα της FIA, που αναφέρεται σε “οποιαδήποτε ανασφαλή ενέργεια ή αποτυχία λήψης εύλογων μέτρων που μπορεί να οδηγήσει σε μια ανασφαλή κατάσταση”.
Στην απόφαση των αγωνοδικών αναφέρεται: “Ακόμη και αν ο αγωνιζόμενος θεωρήθηκε πως έχει εγκαταλείψει βάσει του άρθρου WRC 34.1.5, το πλήρωμα συνέχισε να οδηγεί μετά από την ΕΔ10 σε δημόσιους δρόμους υπό ανασφαλή κατάσταση, που θεωρείται επικίνδυνη και οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι για αυτό, υπάρχει και παραβίαση του Άρθρου 2021 ISC 12.2.1.h.
“Για αυτή την απόφαση, οι αγωνοδίκες έλαβαν υπόψιν πως, λόγω των εξαιρετικών συνθηκών του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όπου δεν υπάρχει δυνατότητα επανεκκίνησης σε περίπτωση εγκατάλειψης το Σάββατο, η εγκατάλειψη του αυτοκινήτου #8 σε εφαρμογή του Άρθρου WRC 23.1.5 που δηλώθηκε και από την ομάδα στο Service F Gap, οδήγησε και στην τελική εγκατάλειψή του από το ράλλυ.
“Λόγω των έκτακτων περιστάσεων σε αυτή την περίπτωση, αυτή η απόφαση δε θα θεωρηθεί ως δεδικασμένο για κυρώσεις σε περίπτωση μελλοντικών παραβιάσεων του Άρθρου WRC 34 1.5 από οποιονδήποτε αγωνιζόμενο”.
Στο φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, επιβλήθηκαν αρκετές ποινές. Οι Sebastien Ogier, Martin Wydaeghe (συνοδηγός του Thierry Neuville) και Carlos Del Barrio (συνοδηγός του Dani Sordo), έλαβαν πρόστιμο 400 ευρώ επειδή ολοκλήρωσαν την 10η ειδική διαδρομή με λυμένο το λουρί του κράνους τους, που δεν ήταν σφιχτά δεμένο.
Τέλος, μια σειρά από οδηγούς (Tanak, Neuville, Rovanpera, Sordo, Loubet, Greensmith, Mikkelsen, Fourmaux, Camilli, Bulacia) δέχθηκαν ποινή 5” επειδή έκαναν “μπούκα” σε σημείο που θεωρητικά αποτελούσε S από δεξιά σε αριστερή στροφή, στις ειδικές διαδρομές 4 και 7. Ορισμένοι, όπως οι Rovanpera, Greensmith, Mikkelsen και Fourmaux, “πιάστηκαν” δύο φορές και για αυτό, έλαβαν συνολική ποινή 10”.