Ο Jari Matti Latvala δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η Toyota να συμμετάσχει ακόμη και με 5 αυτοκίνητα στο δεύτερο μισό της σεζόν.
Η προετοιμασία για την πρώτη υβριδική σεζόν στην ιστορία του WRC εντατικοποιείται, με τις ομάδες μεταξύ των οποίων και εκείνη της Toyota, να πραγματοποιούν δοκιμές των αυτοκινήτων Rally1.
Αν και η προσοχή όλων είναι στραμμένη στην καλύτερη δυνατή εξέλιξη των αυτοκινήτων, ώστε να παρουσιαστούν ανταγωνιστικοί στην πρεμιέρα του 2022 με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου), δε λείπει και ο πιο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.
Toyota: Με 4 ή και 5 GR Yaris Rally1
Μετά από μια θριαμβευτική σεζόν το 2021, όταν κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με 9 νίκες σε 12 αγώνες και τις δύο πρώτες θέσεις στο Πρωτάθλημα Οδηγών με τους Sebastien Ogier και Elfyn Evans, η Toyota κάνει τον προγραμματισμό της για το 2022.
Ήδη, έχει ανακοινώσει την τετράδα πληρωμάτων της “πρώτης ομάδας” , με τους Elfyn Evans-Scott Martin και Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen θα ακολουθήσουν πλήρες πρόγραμμα στο WRC.
O Sebastien Ogier θα συμμετάσχει σε επιλεκτικούς αγώνες με το τρίτο αυτοκίνητο, έχοντας ως νέο συνοδηγό τον Benjamin Veillas, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Julien Ingrassia που αποσύρθηκε από την ενεργό δράση.
Προς το παρόν του πρόγραμμα του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή δεν έχει οριστικοποιηθεί και το μοναδικό δεδομένο, είναι η συμμετοχή του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, το τρίτο Toyota GR Yaris Rally1 θα μοιραστεί με τον Ogier o Esapekka Lappi, που επέστρεψε στην ομάδα μετά από το 2018, έχοντας πάντα ως συνοδηγό τον Janne Ferm.
Ακόμη, για πρώτη φορά η Toyota θα διαθέτει και δεύτερη ομάδα, η οποία θα ονομάζεται “Next Generation“. Αρχικά, αυτή θα περιλαμβάνει ένα αυτοκίνητο που θα μοιράζονται οι Takamoto Katsuta και Aaron Johnston.
Όμως, με την πάροδο των αγώνων και την κατασκευή περισσότερων αμαξωμάτων, δεν αποκλείεται να αποκτήσει και δεύτερο.
Στόχος των ανθρώπων της Toyota, όπως αποκάλυψε στο DirtFish ο επικεφαλής της ομάδας Jari Matti Latvala, είναι να συμμετάσχει σε όσο περισσότερους αγώνες γίνεται ο Lappi, μένοντας απρόσκοπτος από την παρουσία ή μη, του Ogier.
“Έχουμε 4 οδηγούς και βασικά χρειαζόμαστε δύο σασί για τον καθένα, δηλαδή 8 σασί”, δήλωσε ο Latvala.
“Οπότε αν στο δεύτερο μισό της σεζόν περισσεύουν αμαξώματα, τότε θα μπορούμε να σκεφτούμε το πέμπτο αυτοκίνητο”.
Με τα τρία αυτοκίνητα της πρώτης ομάδας να είναι δεδομένα, εφόσον υπάρχει και πέμπτη συμμετοχή, αυτή θα μεταφερθεί στην “δεύτερη ομάδα”, τη νεοσύστατη Next Generation.
“Θα πρέπει αν είναι στη δεύτερη ομάδα – την Next Generation. Δεν το έχουμε σκεφτεί, όμως έχουμε την επιλογή αυτή καθώς έχουμε δηλώσει αυτή την ομάδα που προς το παρόν έχει ένα αυτοκίνητο”, πρόσθεσε ο Latvala.
Η προσπάθεια συμμετοχής του Lappi σε όσο περισσότερους αγώνες γίνεται έχει διπλή λογική.
Αφενός για να αποκτήσει αγωνιστικά χιλιόμετρα, ώστε να έχει πλήρες πρόγραμμα το 2023 και αφετέρου, ώστε η Next Generation να στερεί βαθμούς και από τις κύριες αντιπάλους της πρώτης ομάδας, που είναι οι Hyundai και M-Sport.
Προφανώς, το 5ο αυτοκίνητο θα χρειάζεται μόνο στους αγώνες που θα λάβει μέρος ο Ogier, αφού σε διαφορετική περίπτωση, ο Lappi θα συμμετέχει έτσι και αλλιώς.
Υπενθυμίζουμε, πως σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του προγράμματος του Sebastien Ogier -ο οποίος σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες δύσκολα θα λάβει μέρος σε πάνω από 5 αγώνες,- θα παίξει και το πιθανό πρόγραμμά του στο WEC, θεσμό στο πλαίσιο του οποίου έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές με την Toyota.
Photos: Toyota Gazoo Racing