Ο διευθυντής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, εμφανίστηκε ικανοποιημένος από την πρώτη σεζόν της ιταλικής μάρκας, ως αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών στο WRC.
Το 2021 υπήρξε μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για την Pirelli, αφού επέστρεψε στο ρόλο του μοναδικού προμηθευτή ελαστικών στο WRC, από το 2010.
Αν και το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών εξέλιξης για τα ελαστικά της ιταλικής μάρκας πραγματοποιήθηκε εν μέσω πανδημίας, με οδηγό τον Andreas Mikkelsen, τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά.
Διαβάστε ακόμη – Video: O Oliver Solberg σε “διαγώνισμα” για τις γόμες ελαστικών της Pirelli
Σε γενικές γραμμές τα ελαστικά της Pirelli στάθηκαν στο ύψος των προσδοκιών, με ομάδες και οδηγούς να εστιάζουν στην προσπάθεια κατανόησης της βέλτιστης λειτουργίας του, σε κάθε οδόστρωμα.
Αυτό είχε ιδιαίτερη σημασία, αν μάλιστα θυμηθούμε πώς πέτυχε την ιδανική αξιοποίηση των ελαστικών του στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ο νικητής, Kalle Rovanpera.
2021: Μια θετική σεζόν για την Pirelli στο WRC
Μετά από μια δεκαετία με ελαστικά της Michelin, το 2021 υπήρξε η χρονιά επιστροφή της Pirelli στο κορυφαίο επίπεδο.
Μπορεί η τεχνογνωσία της ιταλικής μάρκας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικά και στα ράλλυ ειδικότερα, να είναι αδιαπραγμάτευτη, όμως κάθε νέα αρχή δεν παύει να είναι δύσκολη.
Εντέλει, το πρόσημο της σεζόν είναι θετικό, αφού οι όποιες “γκρίνιες” των οδηγών, με τον συνήθη ύποπτο Sebastien Ogier να ηγείται, ήταν περιορισμένες.
“Ειλικρινά, είμαι πολύ χαρούμενος”, δήλωσε στο wrc.com ο Mario Isola. “Είναι σαφές πως το WRC υπήρξε στο DNA μας για πολλά χρόνια, αλλά ήταν πιο δύσκολο αυτή τη φορά.
“Γνωρίζουμε πόσο μεγάλος είναι ο ρυθμός ανάπτυξης για κάθε προϊόν του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όταν έπρεπε να εξελίξουμε νέα προϊόντα για το WRC βρισκόμασταν σε κατάσταση πανδημίας, η οποία ουσιαστικά μας εμπόδιζε από κάθε δραστηριότητα για κάποιο χρονικό διάστημα.
“Δεν είχαμε εμπειρία από World Rally Cars αυτής της γενιάς, είχαμε ορισμένα τεστ για να προσαρμόσουμε τα προϊόντα μας και τα αποτελέσματα ήταν καλά, ενώ έπρεπε πάντα να αντιδρούμε γρήγορα σε κάθε τελειοποίηση που χρειαζόταν.
“Το WRC μας δίνει την ευκαιρία να εξελίξουμε ελαστικά για εφαρμογές που δε βλέπουμε συχνά στην πίστα: πάγος, χιόνι και χώμα. Είμαι αρκετά θετικός για την πρώτη μας χρονιά στο WRC, γνωρίζοντας ότι μπορούμε να βελτιωθούμε και δεσμευόμαστε για αυτό”.
Η επιστροφή στο WRC αποτέλεσε πρόκληση, όμως το 2022 δε θα είναι πιο εύκολο, αφού οι Ιταλοί θα πρέπει να προσαρμοστούν ξανά, σε νέα δεδομένα.
Τα υβριδικά κινητήρια σύνολα δεν είναι άγνωστη ποσότητα για την Pirelli, αφού τα έχει συναντήσει και στην Formula 1, αλλά το WRC είναι εντελώς διαφορετική υπόθεση.
“Είμαι βέβαιος πως η επόμενη χρονιά θα είναι ακόμη καλύτερη”, πρόσθεσε με αυτοπεποίθηση ο Ιταλός manager. “Το WRC μεγαλώνει και στο μέλλον θα αυξηθεί ο αριθμός των αγώνων, οπότε είναι πολύ καλό να είμαστε μέρος του.
“Γνωρίζουμε πως με τα υβριδικά κινητήρια σύνολα, η ροπή είναι διαφορετική και πρέπει να το λάβουμε υπ’ όψιν μας. Όμως πιστεύω ότι είμαστε έτοιμοι για αυτή τη νέα πρόκληση.
“Το σχέδιο είναι να διατηρήσουμε την ανάπτυξη του προϊόντος μας. Τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν, η απόδοση θα βελτιωθεί και χρειάζεται να προσαρμόσουμε το προϊόν μας στη μελλοντική κατάσταση”.
Υπενθυμίζουμε, πως από τη νέα σεζόν που ξεκινά με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο στις 20-23 Ιανουαρίου, τα αυτοκίνητα Rally1 της κορυφαίας κατηγορίας θα διαθέτουν υβριδικό κινητήριο σύνολο, το οποίο συνδυάζει τον υπάρχοντα κινητήρα εσωτερικής καύσης ισχύος 380 ίππων, με ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 100 kW (136 ίπποι).
Αυτή την περίοδο οι Toyota, Hyundai και M-Sport Ford πραγματοποιούν εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης των GR Yaris, i20 N και Puma Rally1, ενόψει της έκδοσης Δελτίου Αναγνώρισης των αυτοκινήτων, στα τέλη Δεκεμβρίου.
Photos: M-Sport Ford, Red Bull Content Pool, Pirelli