Η Pirelli θα περιμένει την εξέλιξη του επερχόμενου Ράλλυ Safari, προτού ληφθούν αποφάσεις για αλλαγές στα ελαστικά της, ενόψει της συνέχειας.
Από το 2021, η Pirelli αποτελεί τον αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών των ομάδων του WRC, έχοντας καταρχήν συμβόλαιο μέχρι το 2024.
Tο Ράλλυ Safari, που θα αποτελέσει τον 6ο γύρο της σεζόν στις 23-26 Ιουνίου, αναμένεται ως σημαντική πρόκληση για τα ελαστικά, ιδιαίτερα από τη στιγμή που σηματοδοτεί την πρώτη “επίσκεψη” των αυτοκινήτων Rally1 στην Κένυα.
Παρά τις αντιδράσεις, κυρίως μετά από τα αυξημένα κλαταρίσματα για διαφορετικούς λόγους, σε Κροατία και Πορτογαλία, οι άνθρωποι της Pirelli δε σχεδιάζουν αλλαγές παρά μόνο μετά από το Ράλλυ Σαφάρι, αν και εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο, έπειτα από σχετική παραίνεση των ομάδων.
Το χρονικό των κλαταρισμάτων και η θέση της Pirelli
Από πέρυσι, ο σχετικά αυξημένος αριθμός κλαταρισμάτων είχε οδηγήσει σε συζήτηση σχετικά με την αντοχή των ελαστικών της Pirelli.
“Σημαιοφόρος” στη γκρίνια για αυτά, μπορεί να χαρακτηριστεί ο Sebastien Ogier, ο οποίος έχασε την πρωτοπορία και πιθανή νίκη στο φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, λόγω κλαταρίσματος.
Στο ασφάλτινο και βροχερό Ράλλυ Κροατίας, τα κλαταρίσματα αφορούσαν στη χρήση παλαιότερης γενιάς βρόχινων ελαστικών που σπάνια χρησιμοποιείται.
Στην Πορτογαλία συνέβη το ακριβώς αντίθετο, αφού σε συνδυασμό με τις απρόβλεπτα σκληρές ειδικές διαδρομές της πρώτης ημέρας κατά το δεύτερο πέρασμα, τα χωμάτινα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν, έφεραν τις τελευταίες αναβαθμίσεις της Pirelli.
Οι Sebastien Ogier-Benjamin Veillas (Toyota GR Yaris Rally1) τέθηκαν εκτός με δύο κλαταρίσματα στην Πορτογαλία, ενώ οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai 20 N Rally1), έχασαν τις ελπίδες τους για διάκριση στον ίδιο αγώνα.
Ταυτόχρονα, στον αγώνα της ιβηρικής χώρας έχασαν χρόνο από κλαταρίσματα οι Craig Breen-Paul Nagle, Adrien Fourmaux-Alexandre Coria και Gus Greensmith-Jonas Andersson, όλοι με Ford Puma Rally1.
Η γκρίνια δεν έλειψε, με τον “συνήθη ύποπτο” Ogier να ηγείται των διαμαρτυριών, ωστόσο η κατάσταση βελτιώθηκε στη Σαρδηνία, όπου μόνο οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota GR Yaris Rally1), Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Ford Puma Rally1) και Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) είχαν προβλήματα, κυρίως χάνοντας πίεση στα ελαστικά.
Πριν προβεί σε τυχόν τροποποιήσεις στις γόμες (μαλακή, σκληρή) των ελαστικών που παρέχει για τους χωμάτινους αγώνες, η Pirelli θα περιμένει την εξέλιξη του σκληρού Ράλλυ Safari, όπου οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλές και η καταπόνηση των ελαστικών αυξάνεται, μεταξύ άλλων, λόγω των μεγάλων ευθειών.
“Στην Πορτογαλία είχαμε μια συνάντηση μετά τα κλαταρίσματα”, δήλωσε στο έγκυρο Motorsport.com ο Δiευθυντής Δραστηριοτήτων Ράλλυ της Pirelli, Terenzio Testoni.
“Από έξω αυτά (κλαταρίσματα) φαίνονταν πολλά, αλλά δεν ήταν. Είχαμε ειδικές συναντήσεις με τις ομάδες για να κατανοήσουμε τις ανάγκες τους. Μας είπαν να μην αγγίξουμε τα τρέχοντα ελαστικά, γιατί έχουν αποκτήσει σημεία αναφοράς με αυτά.
“Τα κλαταρίσματα είναι μέρος των ράλλυ πάντα έτσι ήταν. Ωστόσο, έχουμε δώσει στους εαυτούς μας ως σημείο για να πάρουμε αποφάσεις, το Ράλλυ Σαφάρι. Μετά από αυτό θα μπορούμε να αξιολογήσουμε και ενδεχομένως να επέμβουμε.
“Δεν σταματήσαμε ποτέ την ανάπτυξη ελαστικών για φέτος και του χρόνου. Το επόμενο τεστ είναι η Κένυα, ένα ράλλυ όπου οι ταχύτητες θα είναι πολύ υψηλές και για αρκετή ώρα, γεγονός που θα δώσει επιπλέον φορτίο στα ελαστικά.
“Τα αυτοκίνητα θα κινούνται σχεδόν με 200 χλμ./ώρα για δύο ή τρία χιλιόμετρα. Αυτό θα κάνει το ελαστικό να θερμανθεί και θα το επιβαρύνει.
“Όλα θα εξαρτηθούν από το τι θα δούμε στην Κένυα. Θα περιμένουμε αυτόν τον αγώνα και μετά θα κάνουμε τις απαραίτητες αξιολογήσεις.
“Όλα τα πράγματα έχουν θετικές και αρνητικές πτυχές, τις θετικές τις βλέπουμε. Αξιολογούμε τα αρνητικά και στη συνέχεια προσπαθούμε να τα βελτιώσουμε”.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η απόδοση και κυρίως, αντοχή των ελαστικών της Pirelli θα αποτελέσει ακόμη έναν σημαντικό παράγοντα στην εξέλιξη του Ράλλυ Safari, όπου κατά γενική ομολογία η αξιοπιστία, θα έχει μεγαλύτερη σημασία από την απόλυτη ταχύτητα.
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford