Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο δεν κύλησε ιδανικά για τη Hyundai, η οποία πρόλαβε οριακά να ετοιμάσει 3 i20 N Rally1 για την έναρξη της σεζόν.
Μπορεί τα φώτα στην πρεμιέρα της υβριδικής εποχής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, εν πολλοίς να στράφηκαν στην εκπληκτική μάχη μεταξύ των Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, όμως σημαντικό στοιχείο του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ήταν η μέτρια αρχή της Hyundai.
Στον εναρκτήριο αγώνα της νέας χρονιάς, μόλις ένα από τα τρία εργοστασιακά Hyundai i20 N Rally1 τερμάτισε, με τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe να ολοκληρώνουν στην 6η θέση μετά από αρκετά προβλήματα, ενώ οι Ott Tanak-Martin Jarveoja και Oliver Solberg-Elliott Edmondson, εγκατέλειψαν για διαφορετικούς λόγους.
Συνολικά, οι Πρωταθλητές Κατασκευαστών 2019 και 2020, έδειξαν να βρίσκονται πιο πίσω από τις M-Sport Ford και Toyota, ενώ όπως έγινε γνωστό, ακόμη και η παρουσία τριών Hyundai i20 N Rally1, οριστικοποιήθηκε την τελευταία στιγμή.
Hyundai: Δύσκολη αρχή, μονόδρομος η βελτίωση
Από τα μισά της περασμένης χρονιάς, είχε φανεί πως η Hyundai βρίσκεται λίγο πιο πίσω από τις M-Sport Ford και Toyota, στην προετοιμασία για την πρώτη υβριδική σεζόν στην ιστορία του WRC.
H κορεατική εταιρεία, ήταν η τελευταία που δεσμεύτηκε για τη συμμετοχή της ενόψει 2022, με αποτέλεσμα η έναρξη της εξέλιξης του υβριδικού Hyundai i20 N Rally1, το καλοκαίρι, να γίνει με καθυστέρηση.
Αρχικά, οι δοκιμές γίνονταν με ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο, το οποίο συμμετείχε και σε προσομοίωση αγώνα που διενεργήθηκε στην Ιταλία, προς τα τέλη Οκτωβρίου. Αμέσως μετά όμως, παρουσιάστηκε μια βελτιωμένη εκδοχή του Hyundai i20 N Rally1, που δημιουργήθηκε από το “μεταγραφικό απόκτημα” της ομάδας, Christian Loriaux.
Μια μεγάλης έκτασης έξοδος των Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe, κατά δοκιμές του Βέλγου με το εξελιγμένο i20 N Rally1, επέφερε περαιτέρω καθυστέρηση στη διαδικασία εξέλιξης του αυτοκινήτου.
Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, λίγο πριν από το τέλος του 2021 ανακοινώθηκε η κοινή συναινέσει λύση της συνεργασίας μεταξύ της Hyundai και του Andrea Adamo, για προσωπικούς λόγους του Ιταλού, όπως ανακοινώθηκε, οπότε πέραν των υπολοίπων, η ομάδα έμεινε “ακέφαλη”.
Προσωρινά, αυτό το ρόλο ανέλαβε ο Πρόεδρος της Hyundai Motorsport, Scott Noh, ενώ χρέη διευθυντή μέχρι, αν και εφόσον, να ανακοινωθεί ο αντικαταστάτης του Andrea Adamo, ανέλαβε ο Julien Moncet.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η διαδικασία προετοιμασίας μόνο εύκολη δεν ήταν, με αποτέλεσμα τα 3 Hyundai i20 N Rally1 να είναι οριακά έτοιμα, ενόψει του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Μάλιστα, ο Julien Moncet χαρακτήρισε το εγχείρημα παρουσίας όλων των αυτοκινήτων στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ως κατόρθωμα.
Από εκεί και έπειτα, η ιστορία είναι γνωστή, αφού όλα τα πληρώματα της Hyundai Motorsport αντιμετώπισαν προβλήματα.
Οι Neuville-Wydaeghe διασώθηκαν, εν πολλοίς χάρη και στην τεράστια μαχητικότητα του οδηγού που πέτυχε και τον μοναδικό ταχύτερο χρόνο της ομάδας, με μία 6η θέση, παρά μια σειρά προβλημάτων, με κορυφαίο το σπασμένο αμορτισέρ σε 3 ειδικές διαδρομές, κατά την τρίτη ημέρα.
Από την πλευρά τους, οι Tanak-Jarveoja και Solberg-Edmondson, δεν κατάφεραν να τερματίσουν. Οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές 2019, τέθηκαν εκτός μετά από χτύπημα που προξένησε διαρροή υγρού και υπερθέρμανση στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ είχαν και δύο κλαταρίσματα με μόλις μία διαθέσιμη ρεζέρβα, κατά την τρίτη ημέρα.
Όσον αφορά στους Solberg-Edmondson, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες μοιράζονταν αυτοκίνητο που είχε χρησιμοποιηθεί και σε δοκιμές εξέλιξης, τέθηκαν εκτός κατά την τελευταία ημέρα.
Ο λόγος, ήταν πως σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα εισέρρεαν καπνοί στο εσωτερικό, προκαλώντας δυσφορία και απώλεια συγκέντρωσης, που έφερε και μια έξοδο το Σάββατο που στοίχισε πολύ χρόνο.
“Ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας. Πώς να ξεκινήσουμε;” δήλωσε στο DirtFish ο Julien Moncet. “Είχαμε ορισμένα θετικά, καθώς καταφέραμε να πάμε με τρία αυτοκίνητα και αυτό δεν ήταν εγγυημένο λίγες ημέρες πριν. Αυτό ήταν το πρώτο κατόρθωμα.
“Δείξαμε καλή απόδοση όταν το αυτοκίνητο δεν είχε προβλήματα. Δεν βρισκόμαστε μακριά, το αυτοκίνητο είναι αρκετά ανταγωνιστικό, οπότε αυτό είναι ενθαρρυντικό.
“Ασφαλώς είχαμε πολλά θέματα. Ποτέ δεν είμαστε ευχαριστημένοι με αυτά, όμως τα περίμενα καθώς έχουμε νέους κανονισμούς, νέα αυτοκίνητα και έχουμε ήδη καθυστερήσει. Οπότε δεν έχω εκπλαγεί αλλά δεν είμαι και χαρούμενος”.
Αναφορικά με τους τομείς που το Hyundai i20 N Rally1 επιδέχεται βελτιώσεων, ο Moncet ήταν σαφής: “Παντού. Πάνω από όλα πρέπει να εστιάσουμε στην αξιοπιστία.
“Είχαμε αρκετά προβλήματα που επηρέασαν την απόδοσή μας. Ανυπομονώ για τη Σουηδία”.
Στο Ράλλυ Σουηδίας λοιπόν, που θα αποτελέσει τον δεύτερο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ στις 24-27 Φεβρουαρίου, η Hyundai θα συμμετάσχει με τρία i20 N Rally1 και την ίδια σύνθεση πληρωμάτων, όπως στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Photos: Hyundai Motorsport