Η Opel Motorsport θα ενδιαφερθεί για την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών Rally2, εφόσον η συγκεκριμένη κατηγορία αποκτήσει υβριδικά κινητήρια σύνολα.
Πριν από μερικούς μήνες, είχε γίνει γνωστό πως η FIA επεξεργάζεται ένα σχέδιο ώστε η κατηγορία RC2, όπου εντάσσονται τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, να αποκτήσει ήπια υβριδικό σύστημα από το 2023, όμως αυτό το σχέδιο φαίνεται ότι μπαίνει στο συρτάρι.
Καθώς ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, μετά από τη Renault, η οποία θα εξέταζε την εμπλοκή της στην κορυφαία μάλιστα κατηγορία του WRC αν τα αυτοκίνητα γίνονταν αμιγώς ηλεκτρικά, ήρθε η σειρά της Opel να δηλώσει το ενδιαφέρον της, με δύο σημαντικές πάντως διαφοροποιήσεις.
Αρχικά, οι σκέψεις των ανθρώπων της μάρκας που ανήκει πλέον στη διευρυμένη Stellantis αφορούν σε πιθανή εξέλιξη αυτοκινήτου Rally2, εφόσον η συγκεκριμένη κατηγορία γίνει υβριδική.
Η θέση της Opel για εξέλιξη αυτοκινήτου προδιαγραφών Rally2
Με δηλώσεις του στο DirtFish, ο επικεφαλής της Opel Motorsport, Jörg Schrott, επιβεβαίωσε ότι εφόσον η κατηγορία Rally2 αποκτήσει υβριδικά κινητήρια σύνολα, η εταιρεία του θα σκεφτεί σοβαρά την εμπλοκή της.
“Παλεύουμε για αυτό”, δήλωσε ο Schrott αναφορικά με πιθανή εξέλιξη αυτοκινήτου Rally2 από την Opel.
“Η Opel θα κάνει αγώνες μόνο όποτε αυτό είναι βιώσιμο, αυτός είναι ξεκάθαρος στόχος της εταιρείας. Θα πρέπει (το αγωνιστικό) να είναι εξηλεκτρισμένο”.
Στο πρόσφατο παρελθόν, η Opel Motorsport είχε συνεργαστεί με τη γερμανική Holzer Motorsport για τη δημιουργία ενός Corsa R5, το οποίο όπως ανέφερε ο Schrott, δεν έλαβε έγκριση για περαιτέρω εξέλιξη από το Διοικητικό Συμβούλιο της “μαμάς” Opel.
Η γερμανική μάρκα που είχε κατακτήσει ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών το 1982 με τον Γερμανό Walter Rohrl να οδηγεί Opel Ascona 400, τα τελευταία χρόνια έχει εκτενή παρουσία στα δρώμενα των ράλλυ, κυρίως σε θεσμούς εκτός WRC .
Κατά την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα είχε εξελιχθεί ένα Opel Corsa S1600 και αργότερα παρουσιάστηκε σε ελάχιστα αντίτυπα το Opel Corsa S2000. Πιο πρόσφατα, η μάρκα κατέκτησε αρκετούς τίτλους δικίνητων αυτοκινήτων σε διεθνείς και εθνικούς θεσμούς, κατέκτησε το Adam R2.
Από πέρυσι, στις επάλξεις βρίσκεται το Opel Corsa Rally4, που αντικατέστησε το Adam, ενώ είναι και “ετεροθαλές αδελφάκι” του Peugeot 208 Rally4, με το οποίο βρίσκονται στην ίδια στέγη, της Stellantis και νωρίτερα του Groupe PSA.
Υπενθυμίζουμε, πως η Opel είναι η πρώτη εταιρεία που δημιούργησε θεσμό με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στα ράλλυ, παρουσιάζοντας ένα ηλεκτρικό Opel Corsa με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 kW (136 ίπποι), ροπή 260 Nm και μπαταρία ίδια με του επιβατικού Opel Corsa-e, χωρητικότητας 50 kWh και αυτονομίας 337 χιλιομέτρων.
Το ADAC Opel-e Rally Cup διοργανώνεται για πρώτη φορά φέτος, περιλαμβάνοντας ασφάλτινους αγώνες στη Γερμανία και το Ράλλυ Barum Zlin, που προσμετρά στο ERC, στην Τσεχία.
Παρά την τεχνογνωσία από αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο ράλλυ, ο Schrott τόνισε πως για τα αυτοκίνητα Rally2, οι άνθρωποι της Opel θεωρούν ως καλύτερη λύση ένα εξηλεκτρισμένο μεν, αλλά όχι αμιγώς ηλεκτρικό δε, αγωνιστικό.
“Πάντοτε πρόκειται για ισορροπία ανάμεσα στις τεχνολογικές ευκαιρίες”, προσθέτει ο Schrott, που δεν ξεχνά πως η κατηγορία Rally2 είναι η υψηλότερη από εκείνες, μέσω των οποίων οι κατασκευαστές αποτείνονται σε πελάτες, αφού τα αυτοκίνητά τους αγοράζονται κυρίως από ιδιωτικές ομάδες και οδηγούς.
“Στο τέλος πρέπει να είναι πιο προσιτό οικονομικά για τον πελάτη. Στις υψηλότερες κλάσεις, σκέφτεσαι την όλη διαδικασία. Πρόκειται για επιχειρηματικό μοντέλο, πρέπει να παρέχεις τη σωστή τεχνολογία, τη σωστή απόδοση και τη σωστή ισχύ.
“Για αυτό, αν το επόμενο βήμα έρθει στο υψηλότερο επίπεδο πελατειακών αγώνων με το αυτοκίνητα Rally2, νομίζω πως ένα εξηλεκτρισμένο, όχι αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δηλαδή με κινητήρα εσωτερικής καύσης και πακέτο μπαταρίας, θα ήταν το σωστό βήμα”.
Τα σχέδια για εισαγωγή ήπια υβριδικών κινητήριων συνόλων στα αυτοκίνητα Rally2 από το 2023 μπήκαν στον πάγο, αφού οι κατασκευαστές που διαθέτουν αγωνιστικά σε αυτή την κατηγορία (Citroen, Ford, Hyundai, Skoda) προτίμησαν να εστιάσουν σε βιώσιμα καύσιμα, την ώρα που η Volkswagen έχει σταματήσει την εξέλιξη του Polo R5.
Αν και ο Jörg Schrott δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο μοντέλο που θα μετατραπεί σε αγωνιστικό προδιαγραφών Rally2, η λογική λέει πως θα πρόκειται για το Corsa, αφού και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας (C3, Fiesta, i20, Fabia, Polo) και παλαιότερα τα 208 και DS3, εντάσσονται στο ίδιο segment της αγοράς.
Photos: FIA ERC, Opel Motorsport