To νέο αυτοκίνητο ράλλυ θα φέρει την πλήρη ονομασία Skoda Fabia RS Rally2 και αναμένεται να αποκαλυφθεί πλήρως στις 14 Ιουνίου.
Όπως αποκάλυψε η Skoda Motorsport, το νέο αγωνιστικό της τσεχικής μάρκας θα ονομάζεται Skoda Fabia RS Rally2 και αναμένεται να παρουσιαστεί στη Mlada Boleslav της Τσεχίας, το βράδυ της Τρίτης 14 Ιουνίου.
Το νέο αγωνιστικό της Skoda, γίνεται το πρώτο της μάρκας που θα φέρει τα αρχικά RS, τα οποία σύμφωνα με τους Τσέχους είναι τα αρχικά των λέξεων “Rally Sport” και έχουν χρησιμοποιηθεί στα πρωτότυπα Skoda 180 RS και Skoda 200 RS, πριν από την παρουσίαση του θρυλικού πια, Skoda 130 RS, που κατέκτησε νίκες και τίτλους κατά την περίοδο 1975-1983.
Πέραν των αγωνιστικών καταβολών, τα αρχικά RS συνδέουν άμεσα το νέο Fabia Rally2 με τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων στα μοντέλα παραγωγής της μάρκας, όπως τα Octavia RS, Kodiaq RS, Enyaq Coupe RS iV.
Παράλληλα, θυμίζουν και το πρώτο Skoda Fabia RS, που το 2003 αποτέλεσε τη βάση για να λάβει Δελτίο Αναγνώρισης το αγωνιστικό Fabia WRC.
Skoda Fabia RS Rally2: Παρουσίαση μετά από το τελικό στάδιο δοκιμών
Λίγες ημέρες πριν από την επίσημη παρουσίασή του στην Mlada Boleslav, το νέο Skoda Fabia RS Rally2 και μετά από σειρά δοκιμών σε χιόνι, καλό χώμα και άσφαλτο, η τσεχική μάρκα εστίασε τις δοκιμές σε μια πολύ σκληρή διαδρομή, στο Fontjoncouse της Νότιας Γαλλίας.
Είναι άλλωστε γνωστό, πως για κάθε νέο της αυτοκίνητο, η Skoda πραγματοποιεί εκτενείς δοκιμές σε διαφορετικά οδοστρώματα και ποικίλες συνθήκες, προκειμένου να προσομοιώσει καταστάσεις που θα συναντήσουν οι πελάτες της, κατά τη συμμετοχή τους σε ράλλυ.
Έχοντας βαριά… κληρονομιά από την μεγάλη επιτυχία της προηγούμενης γενιάς Skoda Fabia R5 και Rally2 evo, οι Τσέχοι θέλουν να συνεχίσουν την παράδοση και με την αγωνιστική έκδοση της 4ης γενιάς του μοντέλου.
Η ημερομηνία λήψης του Δελτίου Αναγνώρισης δεν έχει επισημοποιηθεί, όμως εξαρχής οι Τσέχοι είχαν υπολογίσει πως αυτό θα συμβεί κατά το δεύτερο εξάμηνο της σεζόν και η παρουσίαση του νέου αυτοκινήτου στις 14 Ιουνίου, πιστοποιεί πως ο προγραμματισμός προχωρά χωρίς καθυστερήσεις.
Για το τελικό και πιο… σκληρό στάδιο δοκιμών, η Skoda ταξίδεψε στο Fontjoncouse της Νότιας Γαλλίας, όπου πραγματοποίησε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα σε μια τόσο σκληρή επιφάνεια, που χρησιμοποιείται από ομάδες για δοκιμές ενόψει του θρυλικού Dakar.
“Η ανθεκτικότητα είναι παράγοντας-κλειδί για την επιτυχία του τρέχοντας Skoda Fabia Rally2. Ιδιαίτερα αυτό το στοιχείο, εκτιμάται ιδιαίτερα από τις πελατειακές μας ομάδες”, δήλωσε ο επικεφαλής της Skoda Motorsport, Michal Hrabanek.
Υπενθυμίζουμε, πως το νέο Skoda Fabia Rally2 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, οπότε πρακτικά έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, σε σύγκριση με τον προκάτοχό του.
Αυτό προσέδωσε μεγαλύτερες ελευθερίες και δυνατότητες στους μηχανικούς της Skoda, οι οποίοι υιοθέτησαν νέες λύσεις σε αρκετούς τομείς, όπως αυτός της ασφάλειας ή της κατανομής βάρους.
Οι δοκιμές εξέλιξης κάθε νέου αγωνιστικού και εν προκειμένω, του Skoda Fabia Rally2, έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς αποτελούν τη βάση για το Δελτίο Αναγνώρισης, μετά από την λήψη του οποίου τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου “παγώνουν”.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η δυνατότητα περαιτέρω εξέλιξης είναι περιορισμένη και μπορεί να αφορά σε συγκεκριμένες περιοχές, κυρίως με την υιοθέτηση “jokers”, σε προκαθορισμένες ημερομηνίες.
Από τη στιγμή που το Skoda Fabia Rally2 -όπως και όλα τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας- αποτείνεται κυρίως σε πελάτες, είναι προφανές πως η τσεχική μάρκα θέλει να προετοιμάσει το καλύτερο δυνατό “προϊόν”, προτού αυτό τεθεί σε διαδικασία πώλησης.
“Είναι χρυσός κανόνας: Για να τερματίσεις πρώτος, πρέπει πρώτα να τερματίσεις”, προσθέτει ο Aleš Rada, επικεφαλής εξέλιξης αγωνιστικών της Skoda Motorsport αναφορικά με τις δοκιμές αξιοπιστίας του αυτοκινήτου.
“Ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο δίνει στους οδηγούς την αυτοπεποίθηση να πιέσουν στο όριο. Η αξιοπιστία είναι σημαντικός παράγοντας για τις πελατειακές μας ομάδες.
“Αν μπορείς να διατηρείς εξαρτήματα του αυτοκινήτου για μεγαλύτερη χρονική περίοδο, αυτό εξοικονομεί χρήματα από ανταλλακτικά.
“Επίσης, αν τα αυτοκίνητα μιας ομάδας τερματίζουν σχεδόν σε κάθε αγώνα, αυτό βελτιώνει τη φήμη της ομάδας.
“Η αξιοπιστία των αυτοκινήτων είναι μέρος του DNA μας. Σε κάθε νέο μοντέλο, δίνουμε πολλή ενέργεια στην προσπάθεια να διασφαλίσουμε αξιοπιστία υψηλού επιπέδου”.
Ένας από τους οδηγούς που πραγματοποίησαν πολλά χιλιόμετρα εξέλιξης με το νέο Skoda Fabia Rally2, μαζί με τους Kris Meeke και Jan Kopecky, είναι ο Πρωταθλητής WRC 2 και Ευρώπης 2021, Andreas Mikkelsen.
“To Skoda Fabia Rally2 είναι γνωστό για την αξιοπιστία του”, δήλωσε ο Νορβηγός. “Αυτό ισχύει και για το μοντέλο της νέας γενιάς. Δεν αντιμετωπίσαμε καθόλου προβλήματα.
“Οι διαδρομές στο Fontjoncouse είναι πολύ, πολύ σκληρές. Υπάρχουν μεγάλες συμπιέσεις, άλματα, πολλές πέτρες στο δρόμο – είναι το καλύτερο περιβάλλον για να δοκιμάσεις την αξιοπιστία ενός αυτοκινήτου ράλλυ. Αν ένα αυτοκίνητο επιβιώσεις στο Fontjoncouse, μπορεί να το κάνει σε κάθε κανονικό ράλλυ”.
Σχολιάζοντας το συνολικό “πακέτο”, ο Mikkelsen πρόσθεσε: “Έχω εξαιρετική αίσθηση. Η ταχύτητα του Skoda Fabia Rally2 νέας γενιάς είναι καλύτερη. Και η αξιοπιστία βρίσκεται τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο”.
Photos: Skoda Motorsport
Δείτε το σχετικό video