Ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier μίλησε για την ανάληψη των καθηκόντων του επικεφαλής της Toyota, από τον νεότερο ηλικιακά και επί σειρά ετών teammate του, Jari Matti Latvala.
Νικητές αγώνων στο WRC, teammates με αγαστή συνεργασία στη Volkswagen και αντίπαλοι με αλληλοσεβασμό, που έχουν δώσει κατά καιρούς όμορφες μάχες στις ειδικές διαδρομές, στις οποίες συνήθως νικητής ήταν ο Ogier. Από τη νέα χρονιά, η σχέση των Sebastien Ogier και Jari Matti Latvala θα περάσει σε άλλο επίπεδο, αφού ο Φινλανδός θα είναι το “αφεντικό” του Γάλλου Παγκόσμιου Πρωταθλητή, στην Toyota Gazoo Racing WRT.
Οι δυο τους είχαν πάντοτε αγαστή συνεργασία και καλές σχέσεις εκτός ειδικών διαδρομών, παρόλο που ήταν σαφές πως ο Ogier ήταν ταχύτερος και πιο αποτελεσματικός από τον Latvala. Ωστόσο, από τη νέα χρονιά τα δεδομένα θα αλλάξουν, καθώς ο 35χρονος Φινλανδός θα είναι το “αφεντικό” του 37χρονου Γάλλου.
Πώς θα κυλήσει αυτή τη νέα συνεργασία; Κανείς δε μπορεί να πει με σιγουριά, αφού είναι γνωστό πως ο Ogier είναι ιδιαίτερα απαιτητικός στις συνεργασίες του, ενώ ο Latvala είναι άπειρος στο συγκεκριμένο πόστο. Βέβαια αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, ειδικά από τη στιγμή που ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δε δείχνει να βλέπει με κακό μάτι την έλευση του πρώην teammate του.
«Δεν υπάρχει κάποιος πιο παθιασμένος με το WRC και που να γνωρίζει περισσότερα για την ιστορία του σπορ από τον Jari Matti», δήλωσε κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλε-απονομής των Πρωταθλημάτων του 2020.
«Είμαι βέβαιος ότι θα βάλει όλη του την ενέργεια στη νέα του δουλειά. Νομίζω ότι αρκετοί άνθρωποι εξεπλάγησαν με τα νέα, όμως θεωρώ ότι θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα κυλήσουν τα πράγματα την επόμενη χρονιά. Πάντοτε είχαμε καλές σχέσεις, οπότε ανυπομονώ για την επόμενη σεζόν».
Η αγωνιστική συνύπαρξη των Sebastien Ogier και Jari Matti Latvala στην κορυφαία κατηγορία του WRC ξεκίνησε στο Ράλλυ RAC 2008, όταν οι Ogier-Ingrassia έκαναν ντεμπούτο με Citroen C4 WRC, έχοντας ήδη κατακτήσει το JWRC. Τότε, ο Latvala που βρισκόταν με συνοδηγό τον Miika Anttila στη Ford, είχε ήδη γίνει ο νεότερος οδηγός που κερδίζει αγώνα στην ιστορία του WRC, μετά από τη νίκη του στο Ράλλυ Σουηδίας 2008, σε ηλικία 22 ετών, 10 μηνών και 7 ημερών. Ακόμη ένα σημείο στο οποίο υπερτερεί ο Φινλανδός είναι οι συμμετοχές, αφού είναι ρέκορντμαν του WRC με 209 εκκινήσεις.
Εκτός από αυτούς τους τομείς πάντως, σε όλα τα υπόλοιπα η σύγκριση ρέπει ασυζητητί προς την πλευρά του Ogier. Σήμερα, ο Γάλλος έχει αναδειχθεί 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής με 3 διαφορετικές ομάδες, ενώ έχει κατακτήσει 49 νίκες, έχει τερματίσει 84 φορές στο βάθρο των νικητών και έχει σημειώσει 589 φορές τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή.
Από την άλλη, ο Φινλανδός που πέρυσι βρέθηκε χωρίς ομάδα, όταν η Toyota αντικατέστησε την τριάδα οδηγών της, έχει ανέβει 18 φορές στο υψηλότερο σκαλί, έχει τερματίσει 67 φορές στο βάθρο και έχει σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, 539 φορές. Επιπλέον, Ogier και Latvala συνυπήρξαν αρμονικά κατά την τετραετία 2013-2016 στη Volkswagen Motorsport, συμβάλλοντας στην κατάκτηση ισάριθμων Πρωταθλημάτων Κατασκευαστών, με το Polo R WRC. Εκεί, ο Ogier κυριάρχησε, κατακτώντας 4 Πρωταθλήματα Οδηγών, 31 νίκες και 1088 βαθμούς, ενώ ο Latvala πέτυχε 12 νίκες και συγκέντρωσε 675 βαθμούς.
Πάντως, όπως προαναφέραμε η αγωνιστική συνθήκη ήταν κάτι διαφορετικό, αφού πλέον η συνύπαρξη δύο εκ των κορυφαίων οδηγών της τελευταίας δεκαετίας στο WRC, θα έχει πολύ διαφορετική βάση. Όπως και να ‘χει, η παρουσία του Jari Matti Latvala στο ρόλο του “αφεντικού” του Sebastien Ogier, προσδίδει επιπλέον “αλατοπίπερο” σε μία χρονιά που ήδη αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.