X
Αγώνες

O Hayden Paddon ετοιμάζει ηλεκτρικό Hyundai Kona

Οι αγώνες ακολουθούν την πορεία της αυτοκίνησης και ο Hayden Paddon προσαρμόστηκε άμεσα, ετοιμάζοντας με τη βοήθεια της αγωνιστικής του ομάδας, ένα ηλεκτρικό Hyundai Kona.

Ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης έχει φέρει σε αντίστοιχη πορεία και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με την συντριπτική πλειοψηφία των σπορ να στρέφονται σε πιο πράσινες μορφές ενέργειες. Σε αυτό το πλαίσιο, ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Hyundai στο WRC, Νεοζηλανδός Hayden Paddon, παρουσίασε τη δική του πρόταση, καθώς τους τελευταίους 18 μήνες, εξελίσσει μαζί με την ομάδα του στη Νέα Ζηλανδία ένα ηλεκτρικό, Hyundai Kona.

Η τάση για εισαγωγή ηλεκτρικών SUV στους αγώνες είναι υπαρκτή, με πιο απτό παράδειγμα το Extreme E, θεσμό που θα διεξάγεται με αυτοκίνητα τέτοιου τύπου σε μέρη αυξημένου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, από το 2021 . Η χρήση αμαξωμάτων SUV μόνο τυχαία δεν είναι, αφού η συγκεκριμένη κατηγορία θεωρείται η πιο “καυτή” από πλευράς πωλήσεων αυτή την περίοδο, στην παγκόσμια αγορά.

Μιλώντας στο DirtFish, ο Paddon αποκάλυψε πως οι δοκιμές του ηλεκτρικού Hyundai Kona, θα ξεκινήσουν τον Αύγουστο και θα έχουν διάρκεια 6 μηνών. Το αυτοκίνητο θα εξελιχθεί σε συνεργασία με την Stard, ομάδα του Manfred Stohl στην Αυστρία που έχει ήδη την τεχνογνωσία κατασκευής ηλεκτρικών αγωνιστικών, ενώ η προσπάθεια έχει την υποστήριξη της Hyundai Νέας Ζηλανδίας, που είναι επί σειρά ετών συνεργάτιδα του Paddon. Το ειδικά διαμορφωμένο Kona θα εφοδιάζεται με μπαταρία -οι ακριβείς προδιαγραφές της οποίας δεν έχουν οριστικοποιηθεί- και ηλεκτροκινητήρα της Stard, ενώ θα διαθέτει διαφορετικά προφίλ για ανάβαση (ισχύς 900 ίππων) και για ράλλυ (ισχύς 400-500 ίππων). Τη σχεδίαση και κατασκευή του αυτοκινήτου που θα ζυγίζει περί τα 1500 κιλά, έχει αναλάβει η αγωνιστική ομάδα του Hayden Paddon. Στόχος του νικητή στο Ράλλυ Αργεντινής 2016, είναι το Hyundai Kona EV να συμμετάσχει σε τοπικά ράλλυ με διάρκεια μίας ημέρας τόσο φέτος, όσο και την επόμενη αγωνιστική σεζόν.

“Γνωρίζουμε ότι το αυτοκίνητο θα είναι αρκετά βαρύ, όμως κάναμε αυτή την επιλογή ώστε αρχικά, να εξασφαλίσουμε την αξιοπιστία του”, δήλωσε ο Hayden Paddon. “Έχουμε αρκετές δοκιμές να κάνουμε ακόμη. Πρέπει να δούμε πώς λειτουργεί το αυτοκίνητο σε κάθε επιφάνεια και έπειτα, να εστιάσουμε στη μπαταρία. Για αυτό δεν αποφασίζουμε ακόμη τις προδιαγραφές της, αφού τα πάντα εξελίσσονται και μεταβάλλονται, οπότε θέλουμε να είμαστε βέβαιοι πως κάναμε σωστή επιλογή”.

“Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στην αυτονομία, καθώς θέλουμε η μπαταρία να μην έχει απλά διάρκεια 10 χιλιόμετρων ειδικής διαδρομής, αλλά ολόκληρο loop ειδικών διαδρομών και ταυτόχρονα, να δείξουμε ότι η τεχνολογία αυτή είναι ανώτερη από πλευράς επιδόσεων στις ειδικές. Στόχος μας είναι να δείξουμε τι μπορεί να κάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως αυτό. Θα κάνουμε μια σειρά από εκδηλώσεις προώθησης, θα το οδηγήσουμε σε υπερειδικές και βασικά, θέλουμε να δείξουμε στον κόσμο την εφευρετικότητα των Νεοζηλανδών. Υπάρχει πολύς ενδιαφέρον και νέος τρόπος σκέψης σε αυτό το αυτοκίνητο”.

Θυμίζουμε, πως ο Hayden Paddon έχασε τη θέση του στη Hyundai στα τέλη του 2018. Πέρυσι, αν και προσπάθησε να αγωνιστεί στα Ράλλυ Φινλανδίας και Αυστραλίας με Ford Fiesta WRC, εντέλει έλαβε μέρος μόνο στο Ράλλυ Ουαλίας, με Ford Fiesta R5. Για τη φετινή χρονιά, είχε προετοιμάσει τη συμμετοχή του σε 4 αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας, που εντέλει ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας, με Hyundai i20 Coupe WRC. Όσον αφορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η συνέχεια για τον 33χρονο οδηγό, παραμένει άγνωστη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!