O επικεφαλής της Hyundai Motorsport, Andrea Adamo, μίλησε για το πρώτο μισό της σεζόν, εστιάζοντας στα προβλήματα των αυτοκινήτων της ομάδας με την ανάρτηση.
Με 6 από τους 12 φετινούς αγώνες του WRC να έχουν ολοκληρωθεί, η Hyundai Motorsport και οι οδηγοί της βρίσκονται ένα βήμα πίσω από τους ανταγωνιστές τους, στα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών.
Αυτό εν πολλοίς, οφείλεται στα προβλήματα αξιοπιστίας που παρουσίασαν τα Hyundai i20 Coupe WRC με τις αναρτήσεις, στους σκληρούς χωμάτινους αγώνες που έχουν διεξαχθεί σε Πορτογαλία, Σαρδηνία και Κένυα.
Διόλου τυχαία, σε κάθε περίπτωση ένα πλήρωμα της ομάδας (Tanak-Jarveoja σε Πορτογαλία, Σαρδηνία και Neuville-Wydaeghe στο Safari), εγκατέλειψε από πρόβλημα στην ανάρτηση, ενώ βρισκόταν στην κορυφή της κατάταξης.
Με δηλώσεις του στο DirtFish, ο Andrea Adamo έδωσε ενδιαφέρουσες εξηγήσεις για όσα έχουν συμβεί ως τώρα.
Οι εξηγήσεις του Adamo
Αν και αναγνωρίζει πως η ομάδα του βρίσκεται πιο πίσω στη βαθμολογία, ο Ιταλός manager δεν έδειξε να πανικοβάλλεται.
“Σίγουρα, έχουμε συλλέξει πολύ λιγότερους (βαθμούς) από όσους θα έπρεπε. Αυτό δείχνει πως κάτι δεν έγινε με τον τρόπο που έπρεπε”, δήλωσε ο Andrea Adamo.
“Είμαι συγκεντρωμένος, όπως όλοι οι άνθρωποί μου. Αν είμαι ευχαριστημένος με τα πρόσφατα αποτελέσματα; Όχι, είμαι αναστατωμένος. Οι άνθρωποί μου κάνουν ότι μπορούν. Κανείς δε γελάει ή κάνει αστεία, είμαστε όλοι συγκεντρωμένοι”.
Όσο για το σχέδιο ανάκαμψης, ο Adamo ανέφερε: “Η διαφορά είναι μεγάλη. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο ανάκαμψης. Πρέπει να βελτιώσουμε τη διαδικασία όπου δεν ήμασταν καλοί”.
Με την βελτίωση στις επιδόσεις των Hyundai i20 Coupe WRC, που αποδείχθηκε με τις νίκες στα γρήγορα Ράλλυ Arctic Φινλανδίας και Εσθονίας πέρυσι, το ερώτημα που έρχεται στο μυαλό είναι αν αυτό επιτεύχθηκε, σε βάρος της αξιοπιστίας. Ο Andrea Adamo, απαντά:
“Ένα πράγμα είναι καθαρό κατά τη γνώμη μου: η απόδοση του αυτοκινήτου βελτιώθηκε πολύ στους τελευταίους αγώνες. Όμως όταν έχεις αυτό, αυτόματα η πίεση στο σύστημα είναι μεγαλύτερη.
“Οι άνθρωποί μου έκαναν εκπληκτική δουλειά. Η απόδοση βελτιώθηκε, όμως από την άλλη πρέπει να έχουμε την ίδια εστίαση στην αξιοπιστία του αυτοκινήτου. Δε μπορούμε να συνεχίσουμε όπως ήμασταν τον τελευταίο καιρό”.
Τα προβλήματα των Hyundai i20 Coupe WRC σχετίζονταν με την ανάρτηση, οπότε εύλογα το ερώτημα που προκύπτει, είναι τι έχει αλλάξει σε αυτόν τον τομέα.
Θα μπορούσε να έχει προκύψει αύξηση των επιδόσεων μέσω κάποιας μείωσης στο βάρος, πιθανώς στα υλικά που χρησιμοποιούνται;
Ο Andrea Adamo, επιμένει πως δεν υπάρχουν αλλαγές στις αναρτήσεις της Sachs σε σύγκριση με πέρυσι.
“Δεν είναι θέμα βάρους, ίσως χρειάζεται να προστατεύουμε τα σημεία με άλλον τρόπο. Ίσως πρέπει να σκεφτούμε την προστασία κάτω από το αυτοκίνητο και σίγουρα πρέπει να αλλάζουμε περισσότερα εξαρτήματα, πιο συχνά”.
Πάντως, ο Ιταλός έδωσε μια αισιόδοξη νότα για τη συνέχεια: “Θα ήταν χειρότερο αν η ομάδα μου δεν είχε φτιάξει ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Αν δε μπορούσαμε να φτιάξουμε γρήγορο αυτοκίνητο, θα σήμαινε πως δεν έχουμε κατάλληλους ανθρώπους.
“Οι καλοί επαγγελματίες πιέζουν για την απόδοση και για αυτό, δεν ανησυχώ. Οι καλοί άνθρωποι που έχουμε, θα κάνουν το αυτοκίνητο αξιόπιστο”.
Κλείνοντας, ο Adamo ζήτησε από τους δημοσιογράφους να κάνουν όλες τις τεχνικές ερωτήσεις σε εκείνον, ώστε να παίρνει αυτό το επιπλέον βάρος από τους οδηγούς του.
Μια πρόσφατη αφορμή, ήταν οι δηλώσεις του Thierry Neuville στο Ράλλυ Σαρδηνίας, ότι το αυτοκίνητο ήταν αρκετά χαμηλό (άρα πιθανώς πιο αποδοτικό λόγω χαμηλότερου κέντρου βάρους), όμως φοβόταν να πιέσει στο όριο μην προκαλέσει κάποια ζημιά.
“Θέλω να πάρω την πίεση από πάνω τους”, πρόσθεσε ο Adamo.
“Αν μπορέσω να πάρω κάποια πίεση από πάνω τους, πάρω από αυτούς κάποιες από τις ερωτήσεις που τους κάνετε, νομίζω ότι θα εστιάσουν περισσότερο στη δουλειά τους. Ρωτήστε εμένα, εγώ είμαι αυτός που πρέπει να προσθέσετε την πίεσή σας”.
Photos: Hyundai Motorsport