Ο Thierry Neuville χαρακτήρισε το πρόσφατο Ράλλυ Κροατίας, ως τον πιο απαιτητικό ασφάλτινο αγώνα που έχει συμμετάσχει στο WRC.
Το Ράλλυ Κροατίας, που αποτέλεσε τον τρίτο γύρο της φετινής σεζόν στις 21-24 Απριλίου, είχε επεισοδιακή εξέλιξη για τους Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe, οι οποίοι παρά τις ατυχίες εντέλει τερμάτισαν στην τρίτη θέση με το Hyundai i20 N Rally1.
Η βροχή έκανε ακόμη πιο περίπλοκες τις συνθήκες στον πρώτο αμιγώς ασφάλτινο αγώνα της φετινής σεζόν, με τις εναλλαγές πρόσφυσης να είναι διαρκείς και την επιλογή ελαστικών να αναδεικνύεται σε καθοριστικό παράγοντα.
Αν και είχαν ταχύτητα κορυφής, οι Neuville-Wydaeghe αντιμετώπισαν σειρά προβλημάτων και ατυχιών, που σε συνδυασμό με συνολική ποινή διάρκειας 2 λεπτών, τους έφεραν να μάχονται για το τρίτο σκαλί του βάθρου.
H ταχύτητα των Βέλγων είχε φανεί και στο περσινό Ράλλυ Κροατίας, όπου μια λανθασμένη επιλογή ελαστικών τους έριξε ελάχιστα πίσω από τη μάχη της νίκης, αφού τερμάτισαν ξανά τρίτοι, απέχοντας όμως μόλις 8,1” από τους νικητές Ogier-Ingrassia, στο πιο “κλειστό” βάθρο της ιστορίας.
Το βέβαιο είναι πως μετά από δύο παρουσίες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ο κροατικός αγώνας διαθέτει πολλούς θαυμαστές μεταξύ των εμπλεκόμενων στο θεσμό, αφού όπως αναφέρεται ευρέως, ήδη τείνει να θεωρηθεί εμβληματικός.
Οι εντυπώσεις του Neuville από το Ράλλυ Κροατίας
Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, ο Thierry Neuville που είναι γνωστός για το μαχητικό του πνεύμα, δεν το έβαλε κάτω και πάλεψε ως το τέλος για τον τερματισμό στο βάθρο, τον οποίο εντέλει πέτυχε.
Όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του 33χρονου Βέλγου, το Ράλλυ Κροατίας διαθέτει περίοπτη θέση στην εκτίμησή του.
“Απολαύσαμε πολύ την οδήγηση γιατί πιστεύω πως ήταν ένας από τους καλύτερους ασφάλτινους αγώνες που είχαμε ποτέ στο πρωτάθλημα και με τις καιρικές συνθήκες που είχαμε, νομίζω πως έγινε μακράν ο πιο απαιτητικός από κάθε άλλον ασφάλτινο αγώνα που έχω συμμετάσχει στην καριέρα μου”, δήλωσε στο DirtFish ο Neuville.
“Οι ειδικές διαδρομές είναι διαφορετικές, πολύ απαιτητικές, με διαφορετικά χαρακτηριστικά και διαθέτουν άλματα, γεγονός ασυνήθιστο για την άσφαλτο.
“Υπάρχουν πολλές στροφές με μεγάλο φάρδος, πολλές “μπούκες” που ίσως παραήταν πολλές για το γούστο μου, αλλά θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι για το μέλλον για αυτό.
“Η ατμόσφαιρα είναι εξαιρετική, το περιβάλλον όμορφο και υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που διασκεδάζουν με σεβασμό. Για εμάς τους οδηγούς, είναι ευχαρίστηση να βρισκόμαστε εδώ“.
Μετά από δύο διοργανώσεις, το Ράλλυ Κροατίας έχει ήδη λάβει τα εύσημα από τους εμπλεκόμενους στο WRC, με το μέλλον του να θεωρείται σε μεγάλο βαθμό εξασφαλισμένο.
Ερωτηθείς σχετικά, ο Neuville απάντησε πως σίγουρα το Ράλλυ Κροατίας έχει μακροπρόθεσμο μέλλον, άποψη την οποία συμμερίζεται και ο επικεφαλής της M-Sport Ford, Richard Millener.
“Νομίζω πως ένας αγώνας που κρίθηκε δύο συνεχόμενες φορές στην Power Stage, μπορείς να πεις πως έχει κάτι”, ανέφερε ο Βρετανός στο ίδιο Μέσο.
“Εντάξει, υπάρχει λίγη τύχη σε αυτό αλλά δείτε πόσες διαφορετικές ιστορίες είχαμε. Υπάρχει κάποιες φορές ένα σημείο που παρακολουθείς από το γραφείο και λες ότι δε θα αλλάξει κάτι.
“Οι διαφορές αυξήθηκαν, υπήρξαν κλαταρίσματα την Παρασκευή, κάποιες φορές υπήρξαν διαφορά έως και 2 λεπτών μεταξύ των αυτοκινήτων και όλοι περιμένουν κάποιον να κάνει ένα λάθος, όμως αυτό το Σαββατοκύριακο δεν ήταν αντίστοιχο”.
Παράλληλα, ο Richard Millener δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός ότι οι αλλαγές του καιρού, έφεραν αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 και Rally3 σε εξαιρετικές θέσεις επιμέρους ειδικών διαδρομών.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η δεύτερη θέση των Emil Lindholm-Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 evo) στην περίφημη πια προτελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα, όπου μάλιστα 7 αυτοκίνητα Rally2 βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα.
Μάλιστα, το μικτό φινλανδικό πλήρωμα πέτυχε τον 5ο χρόνο Γενικής και στην Power Stage, κερδίζοντας τον “τελευταίο” βαθμό που προσφέρεται σε αυτή τη διαδικασία.
Επίσης, ξεχώρισε η 8η θέση Γενικής των Sami Pajari-Enni Malkonen στην 11η ειδική διαδρομή του αγώνα (όπου έπαθαν κλατάρισμα οι Rovanpera-Halttunen) με Ford Fiesta Rally3, η οποία αποτελεί την καλύτερη επίδοση από πλήρωμα του Junior WRC στο θεσμό.
“Κάθε ειδική διαδρομή έφερνε μια νέα πρόκληση και νομίζω πως αυτό το είδαμε και πέρυσι, που ήταν στεγνά”, πρόσθεσε ο Millener. “Γνωρίζαμε πως θα είναι δύσκολο και όλοι σχολιάσαμε πως θα ήταν απίστευτο αν αυτός ο αγώνας είναι βρεγμένος – και συνέβη φέτος”.
“Και αυτό έδωσε την ευκαιρία σε αυτοκίνητα Rally2 να βρεθούν στους βαθμούς της Power Stage και σε αυτοκίνητα Rally3 να βρεθεούν στη δεκάδα, που είναι κάτι πολύ καλό.
“Επίσης υπάρχει μεγάλη βάση φίλων του σπορ, που είναι πολύ θετικοί και λειτουργούν με βάση την πρόληψη οπότε ναι, ελπίζω πως θα επανέλθουμε τουλάχιστον ακόμη δύο φορές”.
Ο συγκεκριμένος χρονικός ορίζοντας δεν αναφέρθηκε τυχαία από τον Millener, καθώς το Ράλλυ Κροατίας έχει ήδη ανανεώσει το συμβόλαιό του με τον WRC Promoter για αυτό το χρονικό διάστημα.
Photos: Hyundai Motorsport, M-Sport Ford