Ανεξάρτητα από το πέρασμα των δεκαετιών, η Michele Mouton ήταν και παραμένει μια εμβληματική μορφή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Η συζήτηση περί ισότητας των φύλων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει αναπτυχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, όμως η Μισέλ Μουτόν την είχε θέσει σε… πρακτικές βάσεις ήδη από τη δεκαετία του ’80.
Τότε που μαζί με την εισαγωγή της τετρακίνησης η Audi επέφερε μια δεύτερη επανάσταση, υπογράφοντας επαγγελματικό συμβόλαιο μαζί της, ώστε να οδηγήσει ένα από τα εργοστασιακά Quattro στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Γεννημένη στις 23 Ιουνίου 1951 στο Γκρας της Γαλλίας, η Μουτόν έκανε ντεμπούτο στα διεθνή ράλλυ το 1974. Η ταχύτητά της ήταν δεδομένη, με αποκορύφωμα τη 2η θέση στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ 1977 με Porsche 911.
Το φύλο της έδειχνε να αποτελεί ανασχετικό παράγοντα έως το 1981, όταν ξεκίνησε η συνεργασία με την Audi. Η νίκη στο Ράλλυ Σαν Ρέμο εκείνης της χρονιάς, με συνοδηγό την Ιταλίδα Φαμπρίτσια Πονς, τις κατέστησε μοναδικό αμιγώς γυναικείο πλήρωμα που επικρατεί σε αγώνα του WRC μέχρι σήμερα.
Το 1982 οι Μουτόν-Πονς κατέκτησαν ακόμα τρεις νίκες, μεταξύ των οποίων και στο Ράλλυ Ακρόπολις. Φτάνοντας στα τελευταία στάδια της σεζόν, η Γαλλίδα διεκδικούσε τον τίτλο, όμως ο θάνατος του πολυαγαπημένου της πατέρα, λίγες ώρες πριν από το Ράλλυ Ακτής Ελεφαντοστού, την επηρέασε.
Το αποτέλεσμα ήταν να αγωνιστεί μεν, αλλά να εγκαταλείψει από έξοδο, τερματίζοντας εντέλει στη 2η θέση του πρωταθλήματος, πίσω από τον Βάλτερ Ρερλ, απολαμβάνοντας όμως την καθολική αναγνώριση.
Έκτοτε, η πορεία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ άρχισε να φθίνει. Το 1985 κέρδισε την ανάβαση Pikes Peak με Audi Quattro S1, και το 1986, που αποτέλεσε την τελευταία της χρονιά στη διεθνή αγωνιστική σκηνή, στέφθηκε Πρωταθλήτρια Γερμανίας με Peugeot 205 T16 και συνοδηγό τον Τέρι Χάριμαν.
Ο συγκεκριμένος τίτλος παραμένει ο μοναδικός για γυναίκα οδηγό σε πρωτάθλημα υψηλού κύρους.
Χάρη στις τέσσερις νίκες, στους εννέα τερματισμούς στο βάθρο πενήντα αγώνων και στη 2η θέση στο WRC 1982, η Μουτόν εξασφάλισε μία θέση στο πάνθεον των ράλλυ.
Το 2011 χρίστηκε Ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής στη Γαλλία, ενώ έως και σήμερα κατέχει το πόστο της Υπεύθυνης Ασφαλείας της FIA, στους αγώνες του WRC._ Ν. Δ.
Επιτεύγματα
Νικήτρια Ράλλυ Ακρόπολις και δευτεραθλήτρια Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ 1982
Νικήτρια Ανάβασης Pikes Peak 1985
Πρωταθλήτρια Γερμανίας 1986
Φωτογραφίες: Αρχείο 4Τ