X
Αγώνες

Με μια ματιά: Επιστροφή στην άσφαλτο!

Μετά από επτά αγώνες και παραπάνω από μισή αγωνιστική χρονιά, ο θίασος του WRC βρίσκεται στη Γερμανία για τον πρώτο ουσιαστικά ασφάλτινο αγώνα του 2013, ο οποίος ίσως και να αναδείξει Πρωταθλητή!

Μετά από οκτώ αγώνες, ο θίασος του WRC ετοιμάζεται για την πρώτη από τις συνολικά τρεις ασφάλτινες συναντήσεις της χρονιάς. Λογικά θα έπρεπε να προσμετρήσουμε στους ασφάλτινους αγώνες και αυτόν του Μόντε Κάρλο, αλλά ο εναρκτήριος αγώνας της χρονιάς, λίγη σχέση έχει με καθαρό ασφάλτινο αγώνα. Ειδικά φέτος που το μεγαλύτερο μέρος του πραγματοποιήθηκε σε παγωμένες και χιονισμένες επιφάνειες, ο θρυλικός αγώνας του Μονακό λίγη σχέση θα έχει με ότι συναντήσουν οι πρωταγωνιστές του WRC στη Γερμανία. Ο ένατος γύρος του θεσμού, αποτελεί μία πρόκληση για τους οδηγούς λόγω της ποικιλίας και της διαφοροποίησης που υφίσταται σε διάφορες ειδικές διαδρομές. Στην περιοχή του Mosel, κύριο χαρακτηριστικό είναι οι στενοί και με αρκετές ανωμαλίες δρόμοι, ενώ σε αυτή του Baumholder είναι οι τραχείς στρατιωτικοί τσιμεντένιοι δρόμοι. Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις σε κάθε μία από τις ειδικές, την ώρα που σε αυτό συμβάλουν και οι καιρικές συνθήκες. Βλέπετε, μόνο σπάνιο δεν είναι το φαινόμενο της βροχής, στοιχείο που έχουμε συναντήσει ουκ ολίγες φορές στο γερμανικό αγώνα, όντας ο πλέον απρόβλεπτος σε αυτόν τον τομέα.

Το επίκεντρο του βρίσκεται στην πόλη του Trier, και περισσότεροι από 200.000 θεατές τον παρακολουθούν κάθε χρόνο. Φέτος για πρώτη φορά από το 2002 έως και σήμερα που αποτελεί μέρος του προγράμματος του WRC, ο αγώνας θα βρεθεί στην πόλη της Κολωνίας για την πανηγυρική εκκίνηση την Πέμπτη το απόγευμα. Από εκεί και κατά τη διάρκεια της νύκτας, τα πληρώματα θα διαγωνιστούν σε δύο ειδικές διαδρομές καλύπτοντας συνολικά 37,64 χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα, τις επόμενες τρεις ημέρες ο αγώνας θα κινηθεί σε γνωστά λημέρια, στην περιοχή του Mosel την Παρασκευή, ενώ το Σάββατο μεταφέρεται σε αυτή του Saarland. Βέβαια, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το Σάββατο η ε.δ. Arena Panzerplatte μήκους 46 χιλιομέτρων που περνάει μέσα από την στρατιωτική βάση εκπαίδευσης Baumholder. Την Κυριακή θα επιστρέψουν και πάλι στις διαδρομές μέσα στους αμπελώνες για να τερματίσουν και πάλι στην πόλη του Trier.

Στην Γερμανία, όμως, μπορούμε σε κάποια περίπτωση και μετά από συνδυασμό αποτελεσμάτων, να έχουμε Πρωταθλητή! Σε περίπτωση που ο Sebastien Ogier κερδίσει τον αγώνα, οι Thierry Neuville και Jari Matti Latvala θα πρέπει να συγκεντρώσουν περισσότερους από τέσσερις βαθμούς για να μην περάσει από τώρα ο τίτλος στα χέρια του Γάλλου οδηγού της VW. Αν ο Ogier κατακτήσει και τρεις βαθμούς στην Power Stage, τότε οι αντίπαλοι του θα πρέπει να κατακτήσουν επτά βαθμούς και παραπάνω. Δύσκολα βλέπουμε να πραγματοποιούνται κάποιο από τα παραπάνω σενάρια, αλλά ότι δεν καταφέρει ο Γάλλος στη Γαλλία είναι πολύ πιθανό να πετύχει στην επόμενη συνάντηση της χρονιάς στην Αυστραλία. Πάντως, αν ο Ogier κατακτήσει στη Γερμανία ή στην Αυστραλία τον τίτλο, θα σημειώσει και το πρώτο του ρεκόρ, αφού ποτέ ο Loeb δεν είχε κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο πριν τον Οκτώβριο μήνα! Ας δούμε όμως ξεχωριστά και αναλυτικά τα νέα και τις προβλέψεις για τις ομάδες και τους οδηγούς που θα δούμε στο γερμανικό αγώνα._Π.Τ.

VOLKSWAGEN MOTORSPORT

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ο συγκεκριμένος αγώνας μπορεί να προσφέρει τη δυνατότητα στον Sebastien Ogier να εξασφαλίσει και μαθηματικά το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, και μάλιστα από τα μέσα Αυγούστου. Ο Γάλλος, ο οποίος δεν έχει κανένα άγχος όπως είναι λογικό, βρίσκεται μία ανάσα από τον τίτλο, χωρίς να σημαίνει ότι είναι και το πρώτο του μέλημα επί του προκειμένου στη Γερμανία. Ο Ogier μετράει ήδη μία νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα, όταν και είχε σπάσει το σχετικό σερί του Sebastien Loeb εκεί το 2011 οδηγώντας για λογαριασμό της Citroen, το DS3 WRC. Φέτος, με το Polo η ιστορία δεν αναμένεται να είναι ιδιαίτερα διαφορετική. Ο Γάλλος έχει την απαιτούμενη ταχύτητα στην άσφαλτο, βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, την ώρα που ο συναγωνισμός ακόμα και σήμερα προσπαθεί να βρει τρόπο αντιμετώπισης του. Γεγονός που τον καθιστά ως το απόλυτο φαβορί για τη νίκη για ακόμα μία φορά. Ο Jari Matti Latvala από την πλευρά του, μετά το λάθος της Φινλανδίας θέλει να επιστρέψει στα καλά αποτελέσματα. Βέβαια, στη Γερμανία δεν έχει θα βρίσκεται στο στοιχείο του, και σίγουρα θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ τόσο για να αποφύγει το λάθος, όσο και για να ξεπεράσει συνδυασμούς με μεγαλύτερη εμπειρία, και φυσικά ταχύτητα, από τον ίδιο στις ασφάλτινες επιφάνειες. Από εκεί και πέρα, ο Andreas Mikkelsen με το τρίτο εργοστασιακό Polo WRC θα συνεχίσει την προσπάθεια του για συγκέντρωση εμπειριών, αν και αρκετοί περιμένουν την εμφάνιση του στην άσφαλτο. Μπορεί να μην είναι ούτε του νεαρού Νορβηγού η αγαπημένη του επιφάνεια, αλλά η εμπειρία του τα προηγούμενα χρόνια από το IRC τον έχει βοηθήσει να βελτιώσει τις επιδόσεις του και όλοι ανυπομονούν να δουν πόσο. Αν ρωτάτε εμάς, θα σας προτείναμε να κάνετε υπομονή μέχρι το Ράλλυ Μ. Βρετανίας, οπότε και ο Mikkelsen θα προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω σε αγώνα και επιφάνειες που γνωρίσει καλά.

CITROEN ABU DHABI TOTAL WRT

Μετά την απογοητευτική εμφάνιση της Citroen στη Φινλανδία, όπου κανένα DS3 δεν κατάφερε να πλασαριστεί στις τρεις πρώτες θέσεις, ο επικεφαλής της ομάδας Yves Matton προχώρησε σε δραστικές αλλαγές. Σημαντικότερη είναι η παρουσία του Kris Meeke στις τάξεις της εργοστασιακής ομάδας, ο οποίος και θα αντικαταστήσει τον Dani Sordo στο DS3 WRC στον αγώνα της Αυστραλίας. Ο Matton είναι απογοητευμένος από τον Ισπανό και σίγουρα στη Γερμανία, αλλά και στους δύο ακόμα ασφάλτινους αγώνες που ακολουθούν, θα είναι η τελευταία του ευκαιρία να αποδείξει κατά πόσο θα παραμείνει στην ομάδα ή θα αποτελέσει παρελθόν. Ο Sordo σίγουρα έχει την ταχύτητα στην άσφαλτο και απομένει να δούμε αν έχει και την κατάλληλη ψυχολογία να τα καταφέρει. Βλέπετε, σε όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, μοιάζει σκιά του παλιού καλού του εαυτού σε κάθε επίπεδο. Κάτι αντίστοιχο, βέβαια, συμβαίνει και με τον Mikko Hirvonen, ο οποίος μετά την αποτυχία του να διακριθεί στη Φινλανδία μοιάζει να ακροβατεί σε τεντωμένο σχοινί αναφορικά με το μέλλον του στις τάξεις της γαλλικής ομάδας. Στη Γερμανία δεν περιμένει κανείς ότι θα διεκδικήσει τη νίκη, και σίγουρα αν τερματίσει στο βάθρο μπροστά από μερικούς μετρ του είδους, ίσως και να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Πάντως, το μέλλον του Mikko στην Citroen προμηνύεται δυσοίωνο. Τέλος, το τρίτο DS3 της ομάδας θα οδηγήσει και πάλι ο Khalid Al Qassimi, ο οποίος πριν από μερικές εβδομάδες τραυμάτισε το χέρι του όταν και έπεσε από τις σκάλες του σπιτιού του, αλλά παρόλα αυτά θα αγωνιστεί έστω και με δυσκολία.

QATAR M-SPORT WRT

Μπορεί οι περισσότεροι στις αρχές της χρονιάς να έδιναν ρόλο κομπάρσου στην M-Sport, αλλά οι “πιτσιρικάδες” του Malcolm Wilson έχουν φροντίσει μέχρι σήμερα να τον δικαιώσουν. Καλύτερος όλων, μα φυσικά η μεγάλη έκπληξη του Πρωταθλήματος που δεν είναι άλλη πέρα από τον Thierry Neuville. Ο νεαρός Βέλγος έχει ενθουσιάσει με τις επιδόσεις, αλλά και τα αποτελέσματα του στο τέλος του αγώνα, όντας ο μοναδικός σε αρκετές περιπτώσεις που έχει προβληματίσει όσο αυτό είναι δυνατόν, τον Ogier. Ο Neuville στην Γερμανία θα βρεθεί στο στοιχείο του. Βλέπετε, δεν είναι μόνο το γεγονός ότι ο αγώνας πραγματοποιείται σε ασφάλτινες επιφάνειες, οπού και ουσιαστικά “έφτιαξε” το όνομα του, αλλά και το ότι οι γερμανικοί δρόμοι μοιάζουν σε μεγάλο βαθμό με αυτούς που αγωνίζεται στην πατρίδα του. Μπορεί να κερδίσει; Δύσκολο θα πούμε εμείς, αν και μία θέση στο βάθρο είναι ένας απόλυτα εφικτός στόχος. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν ισχύει για τους άλλους δύο οδηγούς της ομάδας, τον Mads Ostberg και τον Evgeny Novikov. Αμφότεροι, δεν διακρίνονται για τις επιδόσεις τους στην άσφαλτο και δύσκολα θα κάνουν την έκπληξη. Πάντως, κάτω από ιδανικές συνθήκες, αν τερματίσουν στο βάθρο, τότε θα κάνουμε λόγο για τεράστια επιτυχία. Επίσης, στη Γερμανία θα δούμε και τον Nasser Al Attiyah στο τιμόνι του Fiesta στα χρώματα του Qatar. Ο Ολυμπιονίκης του Λονδίνου, δεν διακρίνεται ούτε αυτός για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, και ένας τερματισμός στη δεκάδα θα είναι επιτυχία για τον ίδιο.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!