Λίγες ώρες μετά από την έλευση του 2022, η M-Sport Ford ανακοίνωσε πως ο επί σειρά ετών επικεφαλής μηχανικός ράλλυ της ομάδας, Chris Williams, προάγεται σε ρόλο Τεχνικού Διευθυντή.
Ο Chris Williams, που πλησιάζει τα 25 χρόνια εργασίας στην M-Sport Ford, υπήρξε ο υπεύθυνος για την εξέλιξη του νέου, υβριδικού Ford Puma Rally1 με το οποίο θα συμμετάσχει το Blue Oval στη νέα εποχή του WRC, καθώς και για το Ford Fiesta WRC 2017.
Στα νέα του καθήκοντα, ο Τεχνικός Διευθυντής της M-Sport θα έχει την ευθύνη επίβλεψης κάθε τρέχοντος ή μελλοντικού project της βρετανικής εταιρείας.
Η πορεία του Chris Williams στην M-Sport Ford
Πρώτο “παιδί” του Chris Williams ήταν Ford Fiesta ST Gr.N του 2005, που προήλθε από μετατροπή του Ford Fiesta ST150 παραγωγής, σε αγωνιστικό προσιτού κόστους που προσφερόταν για είσοδο στα ράλλυ.
Η συνέχεια δόθηκε με τον αντικαταστάτη του, που ήταν το ατμοσφαιρικό Ford Fiesta R2 με κυβισμό 1,6 λίτρων και πουλήθηκε σε περισσότερα από 300 αντίτυπα παγκοσμίως.
Η άνοδος του Chris Williams στην ιεραρχία των μηχανικών της M-Sport συνεχίστηκε, οπότε το 2013 σχεδίασε και εξέλιξε μηχανολογικά το πιο επιτυχημένο μοντέλο της εταιρείας από πλευράς πωλήσεων ως τώρα, Ford Fiesta R5 MK1.
To εν λόγω αυτοκίνητο ήταν το πρώτο με προδιαγραφές “R5” που παρουσιάστηκε και σήμερα, 9 χρόνια αργότερα, έχει σημειώσει 956 νίκες.
Το 2015 σήμανε την “μηχανική” είσοδο του Williams στο υψηλότερο επίπεδο των ράλλυ, αφού ανέλαβε τις βελτιώσεις του Ford Fiesta RS WRC με το οποίο συμμετείχε τότε η M-Sport στο θεσμό.
Αυτή ήταν η μεγαλύτερη στιγμή του Βρετανού μέχρι την επόμενη, αφού εκείνος ανέλαβε το σχεδιασμό και την μηχανολογική εξέλιξη του Ford Fiesta WRC, με βάση τους τεχνικούς κανονισμούς του 2017.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έδειξε άμεσα τις δυνατότητές του, καθώς οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia επικράτησαν στο εναρκτήριο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Το 2017 υπήρξε η σεζόν του περίφημου νταμπλ της M-Sport απέναντι σε ισχυρούς κατασκευαστές (Toyota, Hyundai, Citroen) και ενώ η ίδια, παρέμενε ημι-εργοστασιακή ομάδα.
Παρόλα αυτά, η ομάδα του Malcolm Wilson πανηγύρισε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ οι Sebastien Ogier και Julien Ingrassia αναδείχθηκαν Πρωταθλητές Οδηγών/Συνοδηγών, επίτευγμα που επανέλαβαν το 2018.
Κατά τη διάρκεια της πορείας του στην περίοδο 2017-2021, το Ford Fiesta WRC σημείωσε 32 νίκες και 68 τερματισμούς στο βάθρο αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Όπως προαναφέραμε, ο Chris Williams ηγήθηκε της εξέλιξης του υβριδικού Ford Puma Rally1, σε ένα project που είχε διάρκεια 21 μηνών σε επίπεδο σχεδιασμού, μηχανολογικής εξέλιξης και δοκιμών.
“Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Malcolm για την συνεχή πίστη σε εμένα και για τις πολλές ευκαιρίες να ηγηθώ projects με την πάροδο των ετών, από το πρώτο μου Fiesta ST Gr.N έως το υβριδικό Puma Rally1”, δήλωσε ο Chris Williams.
“Είναι προνόμιο να έχω την ευκαιρία να ηγηθώ της τεχνικής ομάδας συνολικά, ιδιαίτερα σε μια εποχή που θα δούμε τόσο σημαντική αλλαγή στο σπορ που αγαπάμε.
“Διαθέτουμε μια μικρή ομάδα καινοτόμων, αφοσιωμένων και αποφασισμένων μηχανικών και σχεδιαστών και είναι τιμή μου να τους βοηθώ, καθοδηγώ και υποστηρίζω να παράγουν αυτοκίνητα που ανταγωνίζονται και κερδίζουν στο υψηλότερο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού”.
Από την πλευρά του, ο Εκτελεστικός Διευθυντής και Ιδρυτής της M-Sport, Malcolm Wilson, ανέφερε:
“Ο Chris ήταν υπεύθυνος για πολλά επιτυχημένα projects στην M-Sport και χωρίς τη δέσμευση και αποφασιστικότητά του δεν θα βρισκόμασταν σε αυτή τη θέση σήμερα.
“Με το αποδεδειγμένο ιστορικό του στα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι λογικό να μετακινηθεί στο ρόλο του Τεχνικού Διευθυντή και να επιβλέπει όλες τις μηχανολογικές πτυχές της επιχείρησης.
“Ανυπομονώ όχι μόνο να δω το Puma Rally1 Hybrid να κάνει το ντεμπούτο του στο Μόντε Κάρλο, όπου είμαι σίγουρος ότι θα έχει την απόδοση που περιμένουμε, καθώς και ποια σχέδια θα αναπτύξει ο Chris και η ομάδα του για να πάει η M-Sport μπροστά στο μέλλον”.
Υπενθυμίζουμε, πως η σύνθεση πληρωμάτων της M-Sport Ford για το 2022 περιλαμβάνει τους Craig Breen-Paul Nagle, Gus Greensmith-Jonas Andersson και Adrien Fourmaux-Alexandre Coria, ενώ τουλάχιστον στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ένα 4ο Puma Rally1 θα οδηγήσει ο πολυνίκης του WRC, Sebastien Loeb, με συνοδηγό την Isabelle Galmiche.
Photo Credits: Dan Bathie, Αρχείο 4T, M-Sport Ford