Μια πολύ δύσκολη σεζόν έφτασε στο τέλος για την M-Sport, με τον Richard Millener να παρουσιάζεται ικανοποιημένος από τις εμφανίσεις στους τελευταίους αγώνες και τον Esapekka Lappi να δηλώνει πως η επόμενη σεζόν θα τον βρει στο σπίτι του.
Παρόλο που από την αρχή της χρονιάς θεωρούνταν δεδομένο, πως η M-Sport Ford του μειωμένου προϋπολογισμού θα ήταν πολύ δύσκολο να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τις Hyundai και Toyota, η εικόνα της βρετανικής ομάδας ειδικά μετά από την επανέναρξη, ήταν ιδιαίτερα αποθαρρυντική. Σε αυτό, συνετέλεσαν τόσο η έλλειψη δοκιμών, όσο και η επιλογή παρουσίασης των βελτιώσεων στον κινητήρα, από το 2021.
Στους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς, τα Ράλλυ Σαρδηνίας και Μόντσα, η M-Sport φάνηκε να μειώνει κάπως τη διαφορά από την κορυφή, ενώ οι Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen και Esapekka Lappi-Janne Ferm πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο από μία φορά και βρέθηκαν να προηγούνται για 3 ειδικές διαδρομές, αντίστοιχα, με τα Ford Fiesta WRC.
Αυτές οι επιδόσεις, σε συνδυασμό με την ταχύτητα που επέδειξε ο 25χρονος Adrien Fourmaux στο WRC 2, ενώ κατέκτησε τη νίκη και στον επίλογο του ERC, το Ράλλυ Καναρίων Νήσων, άφησαν θετική εικόνα στον επικεφαλής της M-Sport, Richard Millener, ο οποίος μετά από το Ράλλυ Τουρκίας είχε εκφράσει την απογοήτευσή του.
“Είχαμε την ταχύτητα για να κερδίσουμε τον αγώνα και το WRC 2 το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, οπότε υπάρχει ένα στοιχείο απογοήτευσης”, δήλωσε ο Millener. “Όμως, αυτές οι επιδόσεις μας δίνουν αυτοπεποίθηση και όλοι πρέπει να είναι υπερήφανοι για όσα καταφέραμε, ειδικά στους δύο τελευταίους αγώνες. Δεν είναι μυστικό πως αυτή η χρονιά ήταν δύσκολη για την M-Sport και πως δε βρισκόμαστε στην ίδια θέση με τις υπόλοιπες ομάδες, οπότε να προηγούμαστε σε δύο συνεχόμενους αγώνες είναι εντυπωσιακό”.
Από την πλευρά του, ο κορυφαίος οδηγός της ομάδας στην τελική βαθμολογία, Esapekka Lappi, δήλωσε στον τερματισμό του Ράλλυ Μόντσα, πως δε θα συνεχίσει το 2021. Ο Φινλανδός, ολοκλήρωσε τη χρονιά στην 6η θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών με 52 βαθμούς και καλύτερα αποτελέσματα την 4η θέση στο Μόντε Κάρλο και Μόντσα, όπου αρχικά προηγήθηκε και αν είχε σταθεί λίγο πιο τυχερός, θα είχε διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο. Αν και δε μίλησε ευθέως, ο 29χρονος άφησε να εννοηθεί ότι το 2021, πίσω από το τιμόνι του Ford Fiesta WRC θα βρεθούν οδηγοί που πληρώνουν για τη θέση, κάτι που δεν είναι διατεθειμένος να κάνει.
“Μάλλον θα περάσω πολύ ωραία στο σπίτι μου”, δήλωσε στο DirtFish ο Lappi. “Όταν έχεις κάνει αυτή τη δουλειά για 9 χρόνια, αν δεν πληρώνεσαι πια, προκύπτει αξία και για το χρόνο που μένεις στο σπίτι με τα παιδιά σου. Για παράδειγμα, να λείψω για μια αγωνιστική περίοδο, επί 200 ημέρες, χωρίς να πληρώνομαι, δε προσφέρει καμιά ανταπόδοση. Οπότε νομίζω ότι δεν αξίζει, παρόλο που μου αρέσει να αγωνίζομαι, αγαπώ την οδήγηση, θα ήθελα πραγματικά να παλέψω για τις πρώτες θέσεις και να κερδίσω αγώνες, όμως εδώ υπάρχουν δύο όψεις. Αισθάνομαι ότι βρίσκομαι στα καλύτερά μου, αφού έχω αποκτήσει και εμπειρία με την πάροδο των ετών, όμως πρέπει απλά να αποδεχτώ την κατάσταση”.
Όσον αφορά στη σύνθεση της M-Sport για το 2021, ακόμη δεν υπάρχει κάτι δεδομένο. Ένας από τους πιθανούς “μνηστήρες”, ο Fourmaux, που έχει την υποστήριξη της FFSA, πιθανότατα θα παραμείνει στο WRC 2 με Ford Fiesta Rally2, ενώ και ο Andreas Mikkelsen, που ήταν μεταξύ των υποψηφίων, αναμένεται να συμμετάσχει στην ίδια κατηγορία, ως teammate του Oliver Solberg στην Toksport, με Skoda Fabia Rally2 evo. Ακόμη ένα όνομα που έχει συζητηθεί, είναι εκείνο του Robert Kubica, ο οποίος διαπραγματεύεται την επιστροφή του στο WRC, έχοντας ως σημαντικό εχέγγυο τη χορηγία της πολωνικής εταιρείας πετρελαιοειδών, Orlen.