top icon
WRC

Κάμερες ελέγχου θεατών στο WRC από το 2022

Από την επόμενη αγωνιστική σεζόν, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα εφοδιάζονται υποχρεωτικά με κάμερες τεχνητής νοημοσύνης, μέσω των οποίων θα ανιχνεύονται οι θέσεις των θεατών στις ειδικές διαδρομές.

Στο πρόσφατο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, μετά από το οποίο ανακοινώθηκαν το αγωνιστικό πρόγραμμα του 2022 και η ημερομηνία διεξαγωγής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, πάρθηκαν σημαντικές αποφάσεις για τον καλύτερο έλεγχο των θεατών και για τη χρήση αμιγώς ηλεκτρικής ενέργειας στις ειδικές διαδρομές από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1.

Υπενθυμίζουμε, πως από το 2022 τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας θα είναι υβριδικά, καθώς θα συνδυάζουν τον υπάρχοντα κινητήρα εσωτερικής καύσης ισχύος περί τους 380 ίππους, ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 kW (περίπου 136 ίπποι) και βέβαια, μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh.

Τα αυτοκίνητα των τριών ομάδων (Toyota Yaris, Hyundai i20, Ford Puma) θα είναι plug-in hybrid, δηλαδή θα έχουν δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας σε πρίζα, στο σέρβις παρκ.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, η διάρκεια φόρτισης της μπαταρίας θα είναι περίπου 25 λεπτά.

Το υβριδικό σύστημα που ζυγίζει 95 κιλά, είναι υδρόψυκτο και αερόψυκτο, ενώ διαθέτει περίβλημα υψηλής αντοχής για αντίσταση στις δυνάμεις G ή στα συντρίμμια που θα προκύψουν, σε περίπτωση ατυχήματος.

Ford Puma Rally1 Testing 003

Κάμερες τεχνητής νοημοσύνης από το 2022

Όπως ανακοίνωσε η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA),  από τη νέα σεζόν τα αγωνιστικά της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 θα εφοδιάζονται υποχρεωτικά με “έξυπνες” κάμερες τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence Safety Camera).

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η εκάστοτε κάμερα θα τοποθετείται εντός των αυτοκινήτων και θα είναι στραμμένη προς τα εμπρός, σαρώνοντας διαρκώς την ειδική διαδρομή και τον άμεσο περιβάλλοντα χώρο.

Με αυτόν τον τρόπο, θα γίνεται αναγνώριση σχημάτων και ανάλυση της θέσης των θεατών στο περιβάλλον, παρέχοντας δεδομένα για την αντιμετώπιση καταστάσεων που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των εμπλεκομένων, στον Υπεύθυνο Ασφαλείας της FIA.

Επιπλέον, η κάμερα υψηλής ταχύτητας (High-Speed Camera – HSC), η οποία χρησιμοποιείται υποχρεωτικά επί τους παρόντος σε όλα τα εργοστασιακά αυτοκίνητα WRC, ούσα στραμμένη προς τα πληρώματα, θα γίνει προαιρετική.

Hyundai i20 N Rally1 Testing 02

Η χρήση του ηλεκτροκινητήρα στους αγώνες

Πέραν της χρήσης έξυπνης κάμερας, η FIA έδωσε μια πρώτη ιδέα για τον τρόπο χρήσης της υβριδικής τεχνολογίας από το 2022.

Με βάση όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση, οι ζώνες υποχρεωτικής χρήσης πλήρως ηλεκτρικής ενέργειας στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα ορίζονται στο road book, ώστε πληρώματα και ομάδες να προετοιμάζουν τη στρατηγική τους πριν από τον εκάστοτε αγώνα.

Ακόμη, θα ορίζονται σαφώς τα σημεία όπου τα αυτοκίνητα θα κινούνται με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια στις απλές διαδρομές.

Οποιαδήποτε απόκλιση από αυτό θα αναφέρεται στους Αγωνοδίκες και θα προβλέπονται ποινές.

Toyota Yaris Rally1 Testing 02

Ακόμη, είναι γνωστό πως τα υβριδικά αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1, θα διαθέτουν ηλεκτρισμό υψηλής τάσης και για αυτό, θα υπάρχει ειδική σηματοδότηση.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η τοποθέτηση των αρχικών “HY” με κόκκινα γράμματα δίπλα στην εμπρός πόρτα και η αλλαγή φόντου στον αριθμό αγώνα ώστε κριτές, επίσημοι και θεατές να ξεχωρίζουν τα αυτοκίνητα που διαθέτουν υψηλή τάση, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα.

Photos: Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford, Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ