Ο εκτελών χρέη διευθυντή στην Hyundai Motorsport, Julien Moncet, θεωρεί πως το μεγάλο διάλειμμα μεταξύ των Ράλλυ Σουηδίας και Κροατίας, βοήθησε την ομάδα του να εξελιχθεί ενόψει της συνέχειας.
Μετά από διάλειμμα διάρκειας σχεδόν δύο μηνών, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επανέρχεται στη δράση, με το ασφάλτινο Ράλλυ Κροατίας (21-24 Απριλίου), να αποτελεί τον 3ο γύρο της σεζόν.
Το χρονικό κενό μεταξύ των Ράλλυ Σουηδίας και Κροατίας ξεπέρασε ακόμη και εκείνο μεταξύ του Ράλλυ Monza, τελευταίου αγώνα για το 2021 και της φετινής πρεμιέρας στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Η αλλαγή κανονισμών, αφού για πρώτη φορά υιοθετούνται υβριδικά κινητήρια σύνολα και βιώσιμα καύσιμα στην κορυφαία κατηγορία Rally1, κατέστησε τη διαδικασία των δοκιμών εξέλιξης μια απαιτητική διαδικασία, με πολύ στενά χρονικά περιθώρια.
Το ευπρόσδεκτο διάλειμμα, ιδιαίτερα για την Hyundai
Μια ομάδα που δυσκολεύτηκε στο ξεκίνημα, ήταν η Hyundai. Έχοντας λάβει τελευταία χρονικά, σε σύγκριση με τις M-Sport Ford και Toyota, την έγκριση για συμμετοχή στη νέα εποχή του WRC, η ομάδα που τότε είχε ως επικεφαλής τον Andrea Adamo, ξεκίνησε τελευταία και τις δοκιμές εξέλιξης.
Στην πορεία, μια σειρά εκτεταμένων διοικητικών αλλαγών που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί και μεταξύ άλλων, έφερε την αποχώρηση του Ιταλού, δυσχέρανε ακόμη περισσότερο την κατάσταση.
Ο προβληματισμός στο στρατόπεδο της Hyundai εντάθηκε μετά από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όπου και τα τρία i20 N Rally1 παρουσίασαν προβλήματα αξιοπιστίας, χωρίς παράλληλα να εντυπωσιάσουν με τις επιδόσεις τους.
Τα πρώτα σημάδια βελτίωσης φάνηκαν στο Ράλλυ Σουηδίας, όπου τα εργοστασιακά αυτοκίνητα της ομάδας ήταν σαφώς πιο ανταγωνιστικά.
Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, τη στιγμή που ειδικά οι Ott Tanak-Martijn Jarveoja και δευτερευόντως οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson, βρέθηκαν μέσα στη μάχη των κορυφαίων θέσεων.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, το διάλειμμα μεταξύ του δεύτερου και τρίτου αγώνα της σεζόν ήταν ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο για τους ανθρώπους της Hyundai, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ανασυγκροτηθούν, αποκτώντας παράλληλα μεγαλύτερη αισιοδοξία για τη συνέχεια.
Η αρχή θα γίνει με την άσφαλτο της Κροατίας, για την οποία ο Thierry Neuville δήλωσε στους 4Τ, ότι θεωρεί πως η ομάδα του θα δυσκολευτεί, ενώ σαφής βελτίωση θα υπάρξει στους χωμάτινους αγώνες που ακολουθούν.
Από την πλευρά του, ο εκτελών χρέη Διευθυντή στην Hyundai από την αρχή της σεζόν, Julien Moncet, στάθηκε στις δυνατότητες ανασυγκρότησης που προσέφερε το διάλειμμα στην ομάδα του, ενώ παρουσιάστηκε αισιόδοξος και για το Ράλλυ Κροατίας.
“Το δίμηνο διάλειμμα από το Ράλλυ Σουηδίας ήταν βοηθητικό, αφού μας έδωσε χρόνο να ανασυγκροτηθούμε και να κάνουμε την επαναφορά μας, πριν από το ξεκίνημα της επόμενης φάσης της σεζόν, που ξεκινά με το Ράλλυ Κροατίας”, δήλωσε ο Moncet στο motosport.com.
“Το βάθρο των Thierry και Martin στον προηγούμενο αγώνα ήταν ένα βήμα εμπρός για εμάς, καθώς συνεχίζουμε να εξοικειωνόμαστε με τους νέους, υβριδικούς κανονισμούς.
“Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε εξαιρετική ομάδα στο Alzenau, που εργάζεται σκληρά για τη βελτίωση του συνολικού πακέτου. Θέλουμε να διεκδικούμε σταθερά θέσεις στο βάθρο και νίκες κατά τη διάρκεια της σεζόν.
“Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε τη δυναμική της πρόσφατης προόδου μας και να πετύχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα στην Κροατία”.
Η θετική προδιάθεση του Julien Moncet βασίζεται στις εποικοδομητικές δοκιμές της Hyundai πριν από τον αγώνα, το γνωστό ως Pre Event Testing (PET), που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Ακόμη και έτσι πάντως, ο Διευθυντής της Hyundai δε ρισκάρει να προβλέψει αν η ομάδα του έχει φτάσει στο επίπεδο των M-Sport Ford και Toyota, στην άσφαλτο:
“Είχαμε καλή πρόοδο από πλευράς στησίματος και συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε σύγκριση με το Μόντε Κάρλο, νομίζω πως όλοι οι οδηγοί παρατήρησαν τις βελτιώσεις στις δοκιμές πριν από τον αγώνα. Θα είναι αρκετό να φτάσουμε τους άλλους; Θα πρέπει να περιμένουμε και θα δούμε”, σχολίασε.
Πέραν του Ράλλυ Κροατίας, ο Julien Moncet σχολίασε την αλλαγή στους κανονισμούς από την FIA, όσον αφορά στην ποινή που θα δέχεται κάθε πλήρωμα το οποίο εγκαταλείπει έναν αγώνα, λόγω βλάβης με το υβριδικό σύστημα.
Θυμίζουμε, πως αυτό συνέβη στους Ott Tanak-Martin Jarveoja κατά την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας, ενώ εκείνοι βρίσκονταν στη μάχη της κορυφής.
Κατόπιν τούτου, οι ομάδες εισηγήθηκαν τη λήψη μέτρων, αφού το Hyundai i20 N Rally1 των Παγκόσμιων Πρωταθλητών 2019 ήταν λειτουργικό, όμως οι Εσθονοί αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν βάσει κανονισμών, αφού κάποια δυσλειτουργία επέφερε τη μεταβολή του πράσινου φωτός του υβριδικού κιτ, σε κόκκινο.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη επέφερε την αντίδραση του Tanak και όλων των εμπλεκόμενων στο θεσμό, οπότε η FIA ανακοίνωσε ως πρώτο μέτρο, τη μείωση της ποινής για κάθε πλήρωμα που δεν ολοκληρώνει μια ειδική διαδρομή, από 10 λεπτά όπως προβλέπεται για τις υπόλοιπες περιπτώσεις εγκατάλειψης, σε 2 λεπτά.
Πάντως, όπως τόνισε ο Moncet το θέμα δεν έχει κλείσει, αφού στη συνέχεια θα υπάρξουν περαιτέρω συζητήσεις.
“Μπορείς να επιχειρηματολογήσεις πως τα δύο λεπτά είναι πάρα πολύ (χρονικό διάστημα) για κάτι που δεν ευθύνεσαι εσύ και θα μπορούσες να είχες συνεχίσει τον αγώνα, όμως θεωρώ πως υπάρχει βελτίωση και για να είμαι ειλικρινής, το θέμα δεν έχει κλείσει”, ανέφερε ο Moncet στο DirtFish.
“Συνεχίζουμε τη συνεργασία με την FIA για να βρούμε μια λύση. Αλλά είναι δύσκολο να βρεθεί η τέλεια λύση, γιατί υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν και ο καθένας θα βρίσκει πάντοτε κάτι να παραπονεθεί.
“Είναι δίκαιο, είναι αρκετό; Ίσως όχι, αλλά είναι δύσκολο να βρεθεί μια πραγματικά σωστή λύση. Μιλάμε σε τακτική βάση με την FIA και είναι πραγματικά δύσκολο, για να είμαι ειλικρινής. Είμαι ανοιχτός σε προτάσεις”.
Photos: Hyundai Motorsport