Ο εκτελών χρέη Διευθυντή στην Hyundai Motorsport, Julien Moncet, ανέφερε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει πίεση προς τον Oliver Solberg, οι επιδόσεις του οποίου θα κριθούν για πρώτη φορά στα Ράλλυ Εσθονίας και Φινλανδίας.
Ο Oliver Solberg διάγει την πρώτη του σεζόν ως εργοστασιακός οδηγός της Hyundai στην κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, καθώς μοιράζεται το τρίτο i20 N Rally1 με τον Dani Sordo.
Ο 20χρονος Σουηδός έλαβε το χρίσμα να πλαισιώσει τους Thierry Neuville και Ott Tanak στα Ράλλυ Μόντε Κάρλο, Σουηδίας και Κροατίας, ενώ ο Sordo θα αγωνιστεί με την κορεατική ομάδα στο επερχόμενο Ράλλυ Πορτογαλίας, καθώς και αμέσως μετά, στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας.
Οι άνθρωποι της Hyundai έχουν ποντάρει πολλά στον Oliver Solberg, ο οποίος λόγω της ηλικίας θεωρείται ιδανικός για να προσελκύσει πιο νεανικό κοινό.
Οι πρώτοι αγώνες της χρονιάς άφησαν ανάμικτη γεύση στον νεαρό, ο οποίος έχοντας ως συνοδηγό τον Elliott Edmondson, εγκατέλειψε στα Ράλλυ Μόντε Κάρλο και Κροατίας, ενώ τερμάτισε στην 6η θέση του Ράλλυ Σουηδίας, μετά από καλή εμφάνιση.
Η σεζόν εκμάθησης του Solberg
Σε κάθε περίπτωση, το 2022 αποτελεί χρονιά εκμάθησης για τον Oliver Solberg, ο οποίος θα συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες, μεταξύ των οποίων και το πρόσφατο Ράλλυ Κροατίας, για πρώτη φορά.
Για αυτό, οι απαιτήσεις της Hyundai δεν είναι μεγάλες, ιδιαίτερα αναφορικά με το πρώτο μισό της σεζόν.
“Θέλουμε να κρατήσουμε τον Oliver μακριά από την πίεση”, δήλωσε στο DirtFish ο Αναπληρωτής Διευθυντής, εκτελών χρέη Διευθυντή στη Hyundai, Julien Moncet. “Θέλουμε να του δώσουμε χρόνο να αποκτήσει εμπειρία και να μάθει.
“Ότι συνέβη στην Κροατία είναι μέρος αυτής της διαδικασίας εκμάθησης. Είναι ατυχές, αλλά κομμάτι της δουλειάς”.
Αργότερα μέσα στη σεζόν, οι απαιτήσεις από τον γιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή 2003, Petter Solberg, θα ανέβουν, ιδιαίτερα σε γρήγορους χωμάτινους αγώνες με μορφολογία στην οποία διαθέτει μεγαλύτερη εμπειρία, όπως τα Ράλλυ Εσθονίας και Φινλανδίας.
“Ίσως αργότερα, προς τα μισά της χρονιάς, θα αρχίσουμε να ανεβάζουμε τις προσδοκίες μας”, πρόσθεσε ο Moncet. “Σε αγώνες όπως η Εσθονία και η Φινλανδία θα προσπαθήσουμε να ανεβάσει ρυθμό”.
Ιδιαίτερα στο Ράλλυ Εσθονίας, ο Solberg διαθέτει σημαντική εμπειρία, αφού έκανε ντεμπούτο στο συγκεκριμένο αγώνα, πριν από 5 χρόνια, ενώ ήταν μόλις 15 ετών.
Σε αντίθεση με τους γρήγορους χωμάτινους αγώνες, ο Oliver Solberg δε διαθέτει αντίστοιχη εμπειρία σε πιο αργό και σκληρό χώμα που απαιτεί πιο τεχνική οδήγηση, όπως αυτό των Ράλλυ Πορτογαλίας, Σαρδηνίας ή ΕΚΟ Ακρόπολις.
Για αυτόν τον λόγο άλλωστε, η Hyundai προτίμησε σε Πορτογαλία και Ιταλία τον σαφώς πιο έμπειρο Sordo, ο οποίος θα διαθέτει και καλύτερη σειρά εκκίνησης, αφού δεν έχει αγωνιστεί ξανά φέτος.
Ωστόσο, οι Solberg-Edmondson δε θα παραμείνουν ανενεργοί, αφού θα συμμετάσχουν κανονικά στο Ράλλυ Πορτογαλίας, οδηγώντας ένα από τα τρία εργοστασιακά Hyundai i20 N Rally2 της ομάδας Hyundai Motorsport N.
“Ένα από τα πράγματα που με έκαναν να σκεφτώ, είναι πόσο τεχνικές ήταν οι ειδικές διαδρομές”, δήλωσε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC o Solberg, αναφορικά με το Ράλλυ Πορτογαλίας.
“Πρέπει να δουλέψεις στις σημειώσεις, οι διαδρομές είναι απαιτητικές και μπορεί να σε παραπλανήσουν.
“Πέρυσι προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τον αγώνα και πράγματα όπως η περίπλοκη επιλογή ελαστικών. Αποκτήσαμε εμπειρία και θα αποκτήσουμε περισσότερη αυτή τη φορά”.
Ο αγώνας της ιβηρικής άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στον νεαρό Solberg πέρυσι, όταν κατά το ντεμπούτο του στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές της χώρας, τερμάτισε με συνοδηγό τον Aaron Johnston στην 5η θέση του WRC 2, οδηγώντας το Hyundai i20 R5 προηγούμενης γενιάς.
“Αυτός ο αγώνας ήταν από τα highlights της χρονιάς”, ανέφερε ο Solberg. “Είναι εμβληματικός με τις φουρκέτες, το άλμα στο Fafe και τόσες άλλες ειδικές διαδρομές. Υπήρχε εξαιρετική ατμόσφαιρα πέρυσι και είμαι βέβαιος πως θα είναι το ίδιο και φέτος.
“Ασφαλώς θα ήθελα να οδηγήσω το i20 N Rally1, είναι ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο – ποιος δε θα ήθελε 500 ίππους; Όμως μοιραζόμαστε το αυτοκίνητο με τον Dani και είναι η σειρά του”.
Η προσπάθεια των Solberg-Edmondson στο WRC 2, στο πλαίσιο του οποίου θα συμμετάσχουν 41 πληρώματα, μόνο εύκολη δε θα είναι, αφού οι νεαροί θα δώσουν μάχη για τη νίκη απέναντι σε πολύ ισχυρούς συνδυασμούς όπως οι Andreas Mikkelsen-Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rally2 evo), Teemu Suninen-Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2), Eric Camilli-Thibault de la Haye (Citroen C3 Rally2) και άλλοι.
“Ευχαριστώ την ομάδα που μου έδωσε το αυτοκίνητο Rally2 ώστε να οδηγήσω και πάλι στην Πορτογαλία. Θα είναι ενδιαφέρον να βρεθώ στο WRC 2 ξανά. Είναι μεγάλη μάχη και νομίζω πως θα αυτό θα συμβεί ξανά στην Πορτογαλία”, σχολίασε καταληκτικά ο Solberg.
Πέραν των Suninen-Markkula, ακόμη ένα εργοστασιακό Hyundai i20 N Rally2 θα μοιραστούν οι Fabrizio Zaldivar-Carlos Del Barrio.
Photos: Hyundai Motorsport