X
WRC

Επίσημο: Στην M-Sport Ford ο Craig Breen

H M-Sport Ford ανακοίνωσε πως οι Craig Breen και Paul Nagle θα ηγηθούν των προσπαθειών της από το 2022, με το νέο και υβριδικό Ford Puma Rally1.

Η πληροφόρηση πως ο Craig Breen θα αποτελούσε τον πρώτο οδηγό της M-Sport Ford από το 2022 υπήρχε  και η επισημοποίηση της είδησης αναμενόταν να συμβεί τις επόμενες ημέρες του Ραλλυ Φινλανδίας.

Πράγματι, με ανακοίνωσή της πριν από λίγη ώρα, η M-Sport Ford επιβεβαίωσε πως οι Craig Breen και Paul Nagle θα ηγηθούν των προσπαθειών της στο WRC από την επόμενη χρονιά με το υβριδικό Ford Puma Rally1, έχοντας μάλιστα υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας με διάρκεια 2 ετών.

Ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της συνεργασίας μεταξύ M-Sport Ford, και Craig Breen-Paul Nagle, ευχαριστήρια ανακοίνωση για τους Ιρλανδούς, εξέδωσε και η Hyundai Motorsport.

Craig Breen: Πλήρες πρόγραμμα με την M-Sport Ford

Μετά από αρκετές σεζόν ως εργοστασιακός οδηγός των Citroen και Hyundai, σε περιορισμένους όμως αγώνες, ήρθε η στιγμή για τον Craig Breen να συμμετάσχει στο WRC με πλήρες πρόγραμμα, ως κορυφαίος οδηγός της M-Sport Ford.

Το συμβόλαιο διάρκειας δύο ετών, ώστε ο Breen να μοιραστεί με τον επίσης Ιρλανδό Paul Nagle, το ολοκαίνουργιο υβριδικό Ford Puma Rally1, έρχεται ως επιβράβευση για τις πρόσφατες εξαιρετικές εμφανίσεις του πληρώματος.

Υπενθυμίζουμε, πως οι Breen-Nagle τερμάτισαν στη δεύτερη θέση των Ράλλυ Εσθονίας και Ypres Βελγίου, ενώ ήταν τρίτοι στο Ράλλυ Φινλανδίας, αγώνες που αποτέλεσαν μέρος του περιορισμένου προγράμματος αγώνων που συμμετείχαν φέτος με την Hyundai Motorsport.

Έτσι, αν και φέτος έχουν συμμετάσχει μόλις σε 5 από τους 10 αγώνες της σεζόν, φιγουράρουν στην 6η θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών/Συνοδηγών, με 75 βαθμούς.

Για την επόμενη χρονιά, ο Breen θα κάνει το παραπάνω βήμα στην καριέρα του, αποκτώντας πλήρες πρόγραμμα με την M-Sport Ford.

Με την κατάκτηση των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών το 2017, αλλά και με το δεύτερο συνεχόμενο Πρωτάθλημα Οδηγών το 2018, όταν και είχαν αλλάξει οι κανονισμοί, η βρετανική ομάδα επιβεβαίωσε τη δυναμική της στην κατασκευή νέων αυτοκινήτων, σε περιόδους σημαντικών τεχνικών μεταβολών στο σπορ.

Κάτι ακόμη πιο ευρύ σε επίπεδο αλλαγής κανονισμών θα συμβεί το 2022, αφού η υιοθέτηση υβριδικών κινητήριων συνόλων αποτελεί κατά γενική ομολογία, τη μεγαλύτερη αλλαγή των τελευταίων δεκαετιών και τη μεγαλύτερη -μαζί με την εισαγωγή της τετρακίνησης κατά τη δεκαετία του ’80- στην ιστορία των ράλλυ.

Σε αυτό το ραντεβού η M-Sport Ford θα είναι παρούσα με το υβριδικό Puma Rally1, που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι.

Στα βασικά χαρακτηριστικά είναι η σύμπραξη του κλασικού κινητήρα εσωτερικής καύσης που αποδίδει περίπου 380 ίππους, με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 kW (περίπου 136 ίπποι), ο οποίος θα χρησιμοποιείται ως επιπρόσθετη ώθηση σε μέρος των ειδικών διαδρομών, καθώς και ως αποκλειστική μορφή κίνησης στις απλές διαδρομές των αγώνων.

Σε συνδυασμό με τη χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων, η “πράσινη” στροφή του WRC ταιριάζει και με την περιβαλλοντική πολιτική της Ford, η οποία στρέφεται προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, τα επόμενα χρόνια.

Όσον αφορά στον Craig Breen, ο Ιρλανδός έχει ήδη πάρει μια πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο, με τη συνέχεια να περιλαμβάνει δοκιμές σε άσφαλτο και χώμα, στην Ισπανία, κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου.

Η σχέση του Breen με την Ford δεν είναι νέα, αφού ο 31χρονος σήμερα οδηγός γνώρισε τις πρώτες επιτυχίες του στο WRC, με αυτοκίνητα του Blue Oval.

Συγκεκριμένα, το 2011 αναδείχθηκε τιτλούχος στο FIA WRC Academy, που ήταν η ονομασία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Νέων εκείνης της εποχής, με Ford Fiesta R2 που κατασκεύαζε η M-Sport και είχε ενιαίες προδιαγραφές.

Το “βραβείο” του Breen, ήταν η συμμετοχή  στο SWRC (πρωτάθλημα αντίστοιχο του σημερινού WRC 2) με Ford Fiesta S2000, όπου αναδείχθηκε Πρωταθλητής το 2012, έχοντας σημειώσει 4 νίκες στην κατηγορία.

Παράλληλα, ο Ιρλανδός έκανε ντεμπούτο με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC στο θεσμό το 2014, με το “οικογενειακό” Ford Fiesta WRC.

Όπως ενημέρωσε η M-Sport Ford, η ανακοίνωση για τους οδηγούς που θα πλαισιώσουν τον Craig Breen το 2022, θα γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο.

Μεταξύ των βασικών υποψηφίων για δύο θέσεις, είναι οι τωρινοί οδηγοί της ομάδας Adrien Fourmaux, Gus Greensmith, καθώς και ο Andreas Mikkelsen.

Όσον αφορά στη Hyundai Motorsport, τις επόμενες ημέρες αναμένεται η επισημοποίηση των οδηγών στο τρίτο Hyundai i20 Rally1, με τους Dani Sordo και Oliver Solberg να θεωρούνται ως φαβορί για τη θέση.

Δήλωσαν:

Malcolm Wilson OBE, Εκτελεστικός Διευθυντής MSport:

“Γνωρίζω και παρακολουθώ την πρόοδο του Craig για περισσότερα από δέκα χρόνια. Ο πατέρας του ήταν εξαιρετικός πελάτης της M-Sport και έχω παρακολουθήσει τον Craig να εξελίσσεται με διάφορα αυτοκίνητα της M-Sport, χρησιμοποιώντας τη “Ladder Of Opportunity” ώστε να βρεθεί εκεί που βρίσκεται σήμερα.

“Οι εμφανίσεις του αυτή τη σεζόν δεν πέρασαν απαρατήρητες, αφού πέτυχε σταθερά αποτελέσματα  παρά την περιορισμένη του εμπλοκή του WRC.

“Ξεκινήσαμε τις συζητήσεις σχετικά με το ενδεχόμενο να ενώσουμε τις δυνάμεις μας πριν από αρκετούς μήνες και είμαι πολύ ενθουσιασμένος που μπορώ τώρα να ανακοινώσω επίσημα, ότι θα ηγηθεί της ομάδας μας για τις επόμενες δύο σεζόν.

“Έχουμε ένα φανταστικό αυτοκίνητο, το Puma, και δεν έχω αμφιβολία ότι ο Craig και το Puma θα φέρουν επιτυχίες στην ομάδα τις επόμενες σεζόν.

“Γνωρίζω επίσης πόσο σημαντικά είναι τα ράλλυ για τους Ιρλανδούς φίλους του σπορ, που υποστήριζαν πάντα την M-Sport”.

Richard Millener, Επικεφαλής M-Sport Ford World Rally Team:

“Γνωρίζω τον Craig από τον πρώτο του αγώνα με αυτοκίνητο της M-Sport και τον γνώρισα καλύτερα όταν αγωνιζόταν στο πρωτάθλημα ST και ήμουν συντονιστής αυτού του θεσμού.

“Συχνά αστειευόμαστε για την πρόοδο της καριέρας μας και πού βρισκόμαστε τώρα, όμως θα είναι χαρά και τιμή να βρεθούμε ξανά μαζί και να δούμε τι μπορούμε να πετύχουμε στην υψηλότερη βαθμίδα του σπορ για τις επόμενες δύο σεζόν, στην πιο συναρπαστική στιγμή για το WRC εδώ και καιρό.

“Έχω την πεποίθηση πως οι Craig και Paul θα φέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα στην ομάδα και ανυπομονώ να τους δω στην εκκίνηση του Ράλλυ Μόντε Κάρλο σε λίγους μήνες.

“Στόχος μας τώρα είναι να τους κάνουμε να νιώσουν άνετα στην ομάδα και να τους δώσουμε όσα χρειάζονται, ώστε να πετύχουν τα αποτελέσματα με το νέο Puma.

“Ανυπομονώ να ξεκινήσουμε, είναι συναρπαστική στιγμή όχι μόνο για εμένα προσωπικά, αλλά για όλους όσοι εμπλέκονται σε αυτή την περιπέτεια”.

Craig Breen, Οδηγός, M-Sport Ford World Rally Team:

“Είμαι χαρούμενος και υπερήφανος που συμμετέχω στην M-Sport Ford World Rally Team με τον Paul στο πλευρό μου.

“Είχαμε έναν μακρύ δρόμο με πολλές ανατροπές, αλλά τώρα μας δόθηκε ένα χρυσό εισιτήριο να οδηγήσουμε για την πιο διάσημη μάρκα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και να παλέψουμε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ

“Η Ford ήταν πάντα πολύ κοντά στην καρδιά μου, καθώς η καριέρα μου ξεκίνησε με το Ford Fiesta R2 κερδίζοντας το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νέων, προτού κατακτήσω τον τίτλο στο SWRC με Ford Fiesta S2000.

“Λατρεύω τα ράλλυ, κάθε πτυχή του αθλήματος, αλλά κυρίως την ιστορία. Το να προσθέσω το όνομά μου στη λίστα των οδηγών που έχουν οδηγήσει για τη Ford όπως οι Ari Vatanen, Hannu Mikkola, Colin McRae και Carlos Sainz, είναι λίγο σουρεαλιστικό. Το να έχω το όνομά μου χαραγμένο στα βιβλία της ιστορίας δίπλα στους σπουδαίους αυτούς οδηγούς, αποτελεί ένα τεράστιο προνόμιο.

“Όντας πολύ περήφανος Ιρλανδός, το να οδηγώ για τη Ford είναι κάτι ακόμα πιο ιδιαίτερο για μένα, καθώς ο πατέρας του Henry Ford γεννήθηκε στην Ιρλανδία πριν μεταναστεύσει στην Αμερική. Η αγάπη και το πάθος για την Ford στην Ιρλανδία είναι τεράστια μέχρι και σήμερα.

“Νιώθω ευγνώμων για την πίστη που μας έχουν δείξει ο Malcolm, o Rich και όλοι στην M-Sport. Τώρα πραγματικά ανυπομονώ να βρεθώ στην Πλατεία Καζίνο, στο Μόντε Κάρλο για τον εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος και να κάνω το Blue Oval, υπερήφανο”.

Paul Nagle, συνοδηγός, M-Sport Ford World Rally Team:

“Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που εμπλέκομαι στην M-Sport Ford World Rally Team καθώς εισερχόμαστε στην υβριδική εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

“Έχω εργαστεί σε πολλές ομάδες στο WRC, όμως πάντοτε ήθελα να βρεθώ στην οικογένεια της Ford.

“Η M-Sport έχει παρουσιάσει ορισμένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα ράλλυ και είμαι βέβαιος πως το 2022 δε θα αποτελέσει εξαίρεση.

“Τόσο ο Craig όσο και εγώ είμαστε πεινασμένοι για νίκες και να παλέψουμε για τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, οπότε θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό”.

Αμέσως μετά από την επισημοποίηση της συνεργασίας με την M-Sport Ford, η Hyundai Motorsport εξέδωσε αποχαιρετιστήρια ανακοίνωση για τον Craig Breen.

“Θα ήθελα να στείλω τις πιο ειλικρινείς μου ευχαριστίες στους Craig και Paul για τη σκληρή δουλειά και αφοσίωση από τότε που βρέθηκαν μαζί μας το 2019”, δήλωσε ο Andrea Adamo.

“Κατά τη διάρκεια τριών σεζόν, απέδειξαν πως είναι σημαντικοί παίκτες ομάδας και έχουν συμβάλλει στις πρόσφατες κατακτήσεις των Πρωταθλημάτων Κατασκευαστών.

“Τα αποτελέσματά τους έδειξαν πως έχουν την ταχύτητα να βρίσκονται ανάμεσα στους καλύτερους του WRC.

“Είναι δύο πολύ αφοσιωμένα άτομα και διαμορφώνουν μια δυναμική επαγγελματική συνεργασία. Ήταν πάντοτε εκεί για εμάς όποτε τους χρειαζόμασταν και τους ευχόμαστε τα καλύτερα στο μέλλον”.

Ο Craig Breen σχολίασε επ’ αυτού: “Εργαζόμουν να αποκτήσω πλήρες πρόγραμμα στο WRC από μικρό παιδί, οπότε ήταν μια ευκαιρία που δε μπορούσα να απορρίψω.

“Με λύπη μου δε μπορώ να συνεχίσω με την Hyundai Motorsport, όμως τι εκπληκτική ιστορία ζήσαμε.

“Από το πουθενά, αγωνιστήκαμε ξανά στη χώρα μας στο Ιρλανδικό πρωτάθλημα και επιστρέψαμε στο WRC.  H Hyundai μας έδωσε παράταση ζωής, μια πλατφόρμα στην οποία μπορέσαμε να αποδώσουμε και να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε.

“Είχαμε στιγμές που θύμιζαν rollercoaster και πολλά highlights, συμπεριλαμβανομένων των τερματισμών στο βάθρο των Ράλλυ Εσθονίας, Ypres και Βελγίου.

“Χωρίζουμε με τους καλύτερους όρους, έχοντας ζήσει μια εξαιρετική εμπειρία και έχοντας κάνει πολλούς φίλους στην πορεία”.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!