Ο Ott Tanak θεωρεί πως και η επόμενη αγωνιστική σεζόν για το WRC κινδυνεύει από την πανδημία, ιδιαίτερα αν οι διοργανωτές του θεσμού δεν αλλάξουν την προσέγγισή τους.
Η πανδημία του κορονοϊού επηρέασε σε μεγάλο βαθμό το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ που στην καλύτερη περίπτωση, δηλαδή εφόσον πραγματοποιηθεί ο τελευταίος προγραμματισμένος αγώνας της σεζόν, το Ράλλυ Monza στις 4-6 Δεκεμβρίου, θα ολοκληρωθεί με 7 αγώνες. Ενδεικτικό είναι το γεγονός, ότι μόλις 5 από τα ράλλυ που βρίσκονταν στον αρχικό προγραμματισμό (Μόντε Κάρλο, Σουηδία, Μεξικό, Τουρκία, Σαρδηνία) πραγματοποιήθηκαν φέτος, με τα 3 πρώτα να ολοκληρώνονται πριν την πανδημία και τον ιταλικό γύρο, να διεξάγεται σε μεταγενέστερη ημερομηνία, λόγω της αρχικής του αναβολής.
Από την άλλη, σειρά αγώνων όπως τα Ράλλυ Αργεντινής, Πορτογαλίας, Σαφάρι, Φινλανδίας, Νέας Ζηλανδίας, Ιαπωνίας, Μεγάλης Βρετανίας και Γερμανίας ακυρώθηκαν, με πιο πρόσφατο “θύμα” του κορονοϊού, να είναι το Ράλλυ Ypres Βελγίου, που είχε προγραμματιστεί να αποτελέσει τον 7ο και προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, στις 20-22 Νοεμβρίου.
Με δηλώσεις του στο διεθνή Τύπο και συγκεκριμένα στο motorsport.com, ο Ott Tanak εμφανίστηκε σκεπτικός για τη διεξαγωγή του πρώτου μισού της επόμενης σεζόν. Παράλληλα, επέκρινε εμμέσως τους διοργανωτές (FIA, Promoter) και κάλεσε να αλλάξουν την προσέγγισή τους, ώστε το 2021 -που θεωρητικά ξεκινά στις 21-24 Ιανουαρίου με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο- να υπάρξει μια όσο το δυνατόν, πληρέστερη χρονιά, γεγονός το οποίο θεωρεί πως δεν ίσχυσε φέτος.
“Η ακύρωση του Ράλλυ Ypres συνέβη για προφανείς λόγους και δεν υπήρχε άλλη επιλογή”, δήλωσε ο Tanak. “Οι παρούσες συνθήκες στον κόσμο είναι ακραίες, αλλά ακόμη και έτσι είναι κρίμα να βλέπουμε πώς άλλα σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού επεξεργάστηκαν ένα σχέδιο για να συνυπάρξουν με τον COVID και το WRC συνεχίζει, τρόπον τινά, να ευελπιστεί ότι θα διοργανώσει αγώνες. Το πρώτο μέρος της επόμενης χρονιάς δε φαίνεται πολύ διαφορετικό και αν συνεχίσουμε με την ίδια προσέγγιση, τότε δε θα έχουμε πρωτάθλημα ούτε την επόμενη χρονιά”.
Αξίζει να σημειώσουμε, πως τη δυσφορία του για το γεγονός ότι άλλοι θεσμοί επανεκκίνησαν, σε αντίθεση με το WRC, είχε εκφράσει στα τέλη του περασμένου Αυγούστου και ο Sebastien Ogier, σε συνέντευξη που μας παραχώρησε, φέρνοντας μάλιστα ως θετικό παράδειγμα τότε, το ERC.
Από την πλευρά του, ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, στάθηκε στην πολυπλοκότητα της οργάνωσης των ράλλυ και στα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα για τον κορονοϊό, υπεραμυνόμενος του τρόπου λειτουργίας των διοργανωτών. “Υπό τις παρούσες συνθήκες, η διοργάνωση διεθνών ράλλυ είναι μεγάλη πρόκληση και απαιτεί στενή συνεργασία μεταξύ όλων των πλευρών,” ανέφερε ο Matton. “H φύση των ράλλυ είναι τέτοια που αγγίζει τις περιοχές τις οποίες επισκεπτόμαστε, δε μπορούμε να απομονωθούμε από το περιβάλλον γύρω μας. Η κατάσταση με τον COVID-19 αλλάζει γρήγορα και κάθε χώρα, κάθε περιοχή έχουν διαφορετικούς κανονισμούς και περιορισμούς σχετικά με την πανδημία. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι δύσκολο και σε ορισμένες περιπτώσεις αδύνατο, να θέσουμε προθεσμία σχετικά με τη διεξαγωγή ή μη, ενός αγώνα.
“Η κατάσταση αλλάζει διαρκώς και σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους, θα συνεχίσουμε να επιδεικνύουμε πραγματιστική, ευέλικτη αντίδραση ώστε το σπορ να συνεχιστεί, εφόσον είναι ασφαλές να συμβεί κάτι τέτοιο”.