Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στέφθηκε με επιτυχία, η οποία είχε ως άμεσο αποτέλεσμα την εξασφάλιση της παραμονής στο WRC και το 2023, ενώ σε αγωνιστικό επίπεδο έλαμψε το άστρο του Kalle Rovanpera.
Η επιστροφή ιστορικών αγώνων στο πρόγραμμα του WRC αποτέλεσε βασικό στόχο του Προέδρου της FIA Jean Todt και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, εκ των ιδρυτικών ράλλυ του θεσμού, έκλεψε τις εντυπώσεις σε κάθε επίπεδο.
Με highlights την εκκίνηση κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολις και αμέσως μετά, την COSMOTE 5G Athens Stage στο Σύνταγμα, οι διοργανωτές κατάφεραν να εκπλήξουν θετικά τους ανθρώπους της FIA και του Promoter.
Σε συνδυασμό με τις εκατοντάδες χιλιάδες θεατών, που πιστοποίησαν την αγάπη τους για το μηχανοκίνητο αθλητισμό και το Ακρόπολις ειδικότερα, δημιουργήθηκε ένα σύνολο που έκανε τη διαφορά.
Από την άλλη, σε αγωνιστικό επίπεδο η φετινή κυριαρχία της Toyota (7 νίκες σε 9 αγώνες) συνεχίστηκε, με τον Kalle Rovanpera να πραγματοποιεί την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας του και να γίνεται ο νεότερος νικητής στην ιστορία του αγώνα.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Debrief: Στο WRC και το 2023
Η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις στον κορυφαίο θεσμό ράλλυ του κόσμου έπειτα από 8 χρόνια, χαιρετίστηκε από τους φίλους των αγώνων παγκοσμίως, καθώς και από τις ομάδες.
Αν και φέτος η φυσιογνωμία του αγώνα διαφοροποιήθηκε αρκετά, αφού ο βροχερός καιρός έφερε αρκετή λάσπη στις ειδικές διαδρομές, η ξεχωριστή προσωπικότητα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ήταν χαρακτηριστική.
Με το επίπεδο της οργάνωσης να βρίσκεται στα γνωστά υψηλά στάνταρ και τους θεατές να δίνουν τον τόνο, ο εθνικός μας αγώνας είναι δεδομένο πως επέστρεψε στο WRC, για να παραμείνει.
Αυτό επιβεβαιώθηκε με τον καλύτερο τρόπο στη ράμπα τερματισμού του αγώνα, όταν ο Υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, ανακοίνωσε πως η FIA και ο Promoter του θεσμού, αναγνωρίζοντας την αρτιότητα διεξαγωγής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αποφάσισαν την επέκταση της αρχικής συμφωνίας, που αφορούσε στα έτη 2021, 2022, και για το 2023.
Χαράς ευαγγέλια λοιπόν για τους απανταχού φίλους του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο θα αποτελέσει μέρος του WRC τουλάχιστον για δύο χρόνια ακόμη.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Debrief: Οι παράγοντες της εξίσωσης
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο, που έδωσε μια επιπλέον δυσκολία για τα πληρώματα, ήταν πως σε αντίθεση με όσα έχουμε συνηθίσει τελευταία, 7 από τις 15 ειδικές διαδρομές (COSMOTE 5G Athens Stage, Λουτράκι, Θήβα, Ελάτεια, Γραβιά, Βωξίτες, Πύργος) πραγματοποιήθηκαν μόνο μια φορά.
Αυτό, απαιτούσε εξαιρετικές σημειώσεις αφού περιθώρια διορθώσεων -για πιθανή βελτίωση στο δεύτερο πέρασμα- δεν υπήρχαν, ενώ ταυτόχρονα δεν επέτρεπε λανθασμένες εκτιμήσεις σε επίπεδο στησίματος.
Ακόμη και από τις 4 ειδικές διαδρομές που είχαν δεύτερο πέρασμα (Άγιοι Θεόδωροι, Παύλιανη, Ελευθεροχώρι, Ταρζάν), ο θρυλικός Ταρζάν δεν επαναλήφθηκε ολόκληρος, αφού η Power Stage είχε περίπου το μισό μήκος της πρώτης εκδοχής.
Τις παραπάνω δυσκολίες ήρθε να επιτείνει η βροχή κατά τις αναγνωρίσεις. Η λάσπη, η ομίχλη και η έλλειψη σημείων αναφοράς από προηγούμενες χρονιές, δεν επέτρεπε στα πληρώματα να βεβαιότητα για τις σημειώσεις τους.
Έτσι, φτάσαμε στην εκκίνηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, με τις ομάδες να μη γνωρίζουν ποια θα είναι η ιδανική επιλογή ελαστικών, αφού λάσπη και χαμηλές θερμοκρασίες απαιτούσαν τη μαλακή γόμα, από την οποία κάθε οδηγός μπορούσε να χρησιμοποιήσει μόνο 8 από τα 32 διαθέσιμα ελαστικά.
Highlights από τις ειδικές διαδρομές της Παρασκευής
Εφόσον η θερμοκρασία ανέβαινε και το οδόστρωμα στέγνωνε, τα 32 διαθέσιμα σκληρά ελαστικά γίνονταν η σωστή επιλογή, όμως στην πράξη, αποδείχθηκε πως άπαντες κλήθηκαν να συνδυάσουν σκληρά και μαλακά ελαστικά, ακόμη και στην ίδια ειδική διαδρομή.
Καθώς σε πολλές περιπτώσεις είδαμε έως και τοποθέτηση των ελαστικών εμπρός και πίσω σε διάταξη χιαστί, που σήμαινε διαφορά πρόσφυσης και ανάγκη διαρκούς διαχείρισης από τα πληρώματα, η εμπειρία φάνηκε να έρχεται σε πρώτο πλάνο.
Κάτι που εντέλει δεν επιβεβαιώθηκε πλήρως, αφού ο 20χρονος Kalle Rovanpera κυριάρχησε, με οδήγηση πολύ υψηλού επιπέδου και κέρδισε στα ίσια, δύο Παγκόσμιους Πρωταθλητές.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Debrief – Toyota: Η αλλαγή επιπέδου του Rovanpera και το άλμα τίτλου του Ogier
Ακόμη ένας σκληρός χωμάτινος αγώνας φέτος είχε τη σφραγίδα της Toyota, με το Yaris WRC να υπερτερεί και τα πληρώματα της ομάδας του Jari Matti Latvala, να έχουν το πάνω χέρι.
Με την κυριαρχική του εμφάνιση και νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Kalle Rovanpera πιστοποίησε ότι δεν αποτελεί απλά ένα ταλέντο με μέλλον στο WRC, αλλά έναν από τους πρωταγωνιστές του θεσμού.
Επιδεικνύοντας υψηλό επίπεδο αυτοπεποίθησης, εξαιρετική διαχείριση κάθε κατάστασης και έχοντας πραγματοποιήσει άρτια προετοιμασία, οι Rovanpera-Halttunen έκαναν στον ελληνικό αγώνα του WRC, την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας τους.
Αν η ανάληψη της πρωτοπορίας μετά από την δεύτερη ημέρα (και πρώτη μεγάλη του αγώνα), θεωρήθηκε έως και φυσιολογική λόγω της καλής σειράς εκκίνησης, καθώς εισέρχονταν ως 5ο αυτοκίνητο στις ειδικές διαδρομές, η επίδοση των Φινλανδών τις επόμενες ημέρες, έκανε τη διαφορά.
Ακολουθώντας αντίστοιχη τακτική με το Ράλλυ Εσθονίας, οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen πίεσαν στα πρώτα περάσματα του Σαββάτου. Έχοντας προτιμήσει περισσότερο σκληρά ελαστικά, παρά την υγρασία σε αρκετά σημεία ειδικών διαδρομών (κυρίως Παύλιανη, Ελευθεροχώρι), ο Rovanpera εξέπληξε ακόμη και τον Jari Matti Latvala με τις επιδόσεις του.
Όχι μόνο δεν αγχώθηκε από το γεγονός ότι βρισκόταν σε μάχη με τους Ott Tanak και Sebastien Ogier, αλλά σημείωσε 4 ταχύτερους χρόνους σε ισάριθμες ειδικές διαδρομές, εκτοξεύοντας τη διαφορά.
Σαν να μην έφτανε αυτό, μπήκε στην λασπωμένη ειδική διαδρομή της Κυριακής (Ταρζάν) έχοντας συνδυασμό από μαλακά και σκληρά ελαστικά, διαλύοντας το συναγωνισμό, ενώ όσοι παρακολουθούσαμε την εξέλιξη, θεωρούσαμε πως όσοι είχαν μαλακά ελαστικά (όπως ο Tanak) θα ευνοούνταν.
Συνολικά, η εμφάνιση των Rovanpera-Halttunen αποτέλεσε μια ισχυρότατη δήλωση, πως ο 20χρονος Kalle δεν είναι πια “wonderkid”, αλλά πρωταγωνιστής του WRC, ικανός να διεκδικήσει τον τίτλο ακόμη και το 2022, γεγονός που υπογραμμίστηκε και από τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage.
Μια και η συζήτηση για τίτλο, μετά από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, είναι περισσότερο από πιθανό εκείνος του 2021, να έχει ήδη κριθεί.
Οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia ήρθαν στη χώρα μας με σημαντικό προβάδισμα. Από το πρωί της Παρασκευής, είχαν δει τους κυριότερους αντιπάλους τους για το Πρωτάθλημα, Evans-Martin και Neuville-Wydaeghe να έχουν τεθεί ουσιαστικά εκτός μάχης, με πρόβλημα σε κιβώτιο και υδραυλική υποβοήθηση, αντίστοιχα.
Έτσι, στη συνέχεια έκαναν διαχείριση της κατάστασης, αποφεύγοντας τα ρίσκα και τερματίζοντας στην τρίτη θέση.
Highlights από τις πρωινές ειδικές διαδρομές του Σαββάτου
Με αυτόν τον τρόπο και ενώ απομένουν 3 αγώνες για την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος (Φινλανδία, Ισπανία, Μόντσα), οι Γάλλοι πλησίασαν την κατάκτηση του 8ου τίτλου τους.
Αν στο επερχόμενο Ράλλυ Φινλανδία ο Ogier κερδίσει 16, 10 και 9 βαθμούς παραπάνω από τους Evans, Neuville και Rovanpera που ακολουθούν, θα στεφθεί ήδη Πρωταθλητής, δύο αγώνες πριν το τέλος.
Όσον αφορά στους Elfyn Evans-Scott Martin, το πρόβλημα της Παρασκευής με το κιβώτιο ταχυτήτων, δεν τους επέτρεψε να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο από την 6η θέση, αν και η απόδοση των teammates τους, έδειξε πως το Toyota Yaris WRC ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο του αγώνα.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Debrief: Προβληματισμός στην Hyundai
Σε ακόμη έναν χωμάτινο αγώνα φέτος, η Hyundai δεν κατάφερε να κερδίσει. Μπορεί να μην υπήρξαν σπασμένες αναρτήσεις, όμως τα μηχανικά προβλήματα δεν έλειψαν από τα Hyundai i20 Coupe WRC.
Οι Ott Tanak-Martin Jarveoja πέτυχαν το καλύτερο αποτέλεσμα για την ομάδα του Andrea Adamo, τερματίζοντας στη 2η θέση.
Ο Tanak παραπονούνταν διαρκώς για την οδηγησιμότητα του αυτοκινήτου στο όριο, ενώ κατά την τελευταία ημέρα αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ηλεκτρικά, που τον έκανε να αμφιβάλλει ακόμη και αν θα φτάσει στον τερματισμό.
Τελικά, μια σωστή επιλογή ελαστικών (πλήρως μαλακή γόμα) έκανε τη διαφορά και σε συνδυασμό με την ταχύτητά του, ο Εσθονίας τερμάτισε στη δεύτερη θέση, κρατώντας πίσω τον Sebastien Ogier.
Από την άλλη, το πρόβλημα των Neuville-Wydaeghe με την υδραυλική υποβοήθηση, που εντέλει έλυσαν μόνοι τους στην απλή διαδρομή, κόστισε ποινή 4 λεπτών και μαζί κάθε ελπίδα για τερματισμό στο βάθρο.
Από εκείνο το σημείο, οι Βέλγοι που είχαν πέσει εκτός 20άδας, προσπάθησαν να ανέβουν στην κατάταξη, καταλήγοντας στην 8η θέση Γενικής έχοντας ξεπεράσει τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2.
Video από τις ειδικές διαδρομές του Σαββάτου
Όσο για τους Dani Sordo-Candido Carrera, στον πρώτο τους αγώνα WRC ως πλήρωμα, η εμφάνισή τους ήταν αξιοπρεπής.
Αν και ο Sordo παραπονέθηκε επίσης για την οδηγησιμότητα του αυτοκινήτου, έκανε αυτό για το οποίο διακρίνεται, μένοντας μακριά από λάθη και αποτελώντας “οπισθοφυλακή” του Tanak, ολοκληρώνοντας στην 4η θέση.
Για ακόμη μια φορά, ο Andrea Adamo δε μάσησε τα λόγια του, απαντώντας “s@@t” στην ερώτηση πώς συνοψίζει την εμφάνιση της ομάδας του.
Το μόνο θετικό για τον Ιταλό, είναι πως οι σκληροί χωμάτινοι αγώνες ολοκληρώθηκαν, οπότε τόσο το Ράλλυ Φινλανδίας, όσο και η άσφαλτος σε Ισπανία και Ιταλία, ταιριάζουν περισσότερο στα Hyundai i20 Coupe WRC.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Debrief: Η M-Sport και το 2022
Για ακόμη έναν αγώνα, τα πληρώματα της M-Sport δεν κατάφεραν να έχουν ρόλο πρωταγωνιστή.
Αν και το Ακρόπολις ταιριάζει στη Ford που είναι πολυνίκης του αγώνα, φέτος τα Fiesta WRC δεν κέρδισαν καμία ειδική διαδρομή.
Η βροχή στις αναγνωρίσεις, κατέστησε το έργο των άπειρων οδηγών της ομάδας, ακόμη πιο δύσκολο.
Κάπως έτσι, οι Gus Greensmith-Chris Patterson και Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul επιδόθηκαν σε μια εσωτερική μονομαχία για την 5η θέση, η οποία τελικά έληξε υπέρ του Βρετανού οδηγού, λόγω ενός εξωγενούς παράγοντα.
Highlights του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Πριν από την εκκίνηση της πρώτης ειδικής διαδρομής της τελευταίας ημέρας, το Ford Fiesta των Fourmaux-Jamoul παρουσίασε πρόβλημα στον κινητήρα. Το γαλλοβελγικό πλήρωμα άλλαξε μπουζί και συνέχισε, έχοντας όμως δεχθεί ποινή 3 λεπτών.
Με αυτόν τον τρόπο, ο Greensmith που όπως ο ίδιος δήλωσε, δεν οδήγησε αρκετά καλά την δεύτερη ημέρα, ολοκλήρωσε στην 5η θέση και ο Fourmaux, στην 7η.
Με δεδομένο τον μειωμένο προϋπολογισμό της M-Sport φέτος, αυτές οι επιδόσεις είναι αναμενόμενες, αφού άπαντες έχουν στρέψει στο βλέμμα στις δοκιμές του Ford Puma Rally1.
Αυτό αποδεικνύει και η τριετής συμφωνία με την Ford Performance, η οποία θα έχει ενεργό ρόλο στην εξέλιξη του νέου, υβριδικού αυτοκινήτου.
Σύντομα, θα υπάρξει και η ανακοίνωση της τριάδας οδηγών, με τους Craig Breen, Adrien Fourmaux να αναμένεται πως θα λάβουν το χρίσμα για πλήρες πρόγραμμα και τον Sebastien Loeb, να φημολογείται πως ίσως πραγματοποιήσει επιλεκτικούς αγώνες.
Όσον αφορά στον Gus Greensmith, δεν υπάρχει ακόμη επίσημη ανακοίνωση, όμως το γεγονός ότι οδήγησε το Puma σε δοκιμές εξέλιξης στη Σαρδηνία, ίσως να πιστοποιεί πως θα παραμείνει στην ομάδα και για το 2022.
Μετά από την επιστροφή στην Ελλάδα, το WRC θα κατευθυνθεί σε ακόμη έναν θρυλικό αγώνα του θεσμού, το Ράλλυ Φινλανδίας, στις 1-3 Οκτωβρίου. Μέχρι τότε, μείνετε συντονισμένοι…
Δείτε πλάνα από την Power Stage