Αρκετές οι αλλαγές στη διαδρομή του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και, αναζητώντας τις, αποδεικνύεται πως ο χαρακτήρας του παραμένει ίδιος. Κοινώς, απαιτητικός.
Κείμενο: Στράτης Χατζηπαναγιώτου – Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος, Media Acropolis Rally
Επίκεντρο του αγώνα παραδοσιακά πια η Λαμία, και η καινοτομία φέτος έχει να κάνει με το γεγονός πως, εκτός από τον τερματισμό, εκεί θα φιλοξενηθεί για πρώτη φορά και η εκκίνηση. Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που ο αγώνας δεν εκκινεί κάτω από την Ακρόπολη. Η επιλογή έχει να κάνει μεταξύ άλλων με το σύγχρονο layout των αγώνων του WRC, που «έφερε» και το βαθμολογικό βάρος το Σάββατο -ουσιαστικά τη δεύτερη ήμερα του Ράλλυ- και, επομένως, ακόμα και η διεξαγωγή της υπερειδικής διαδρομής στο τέλος της ίδιας ημέρας, στον Σείριο, δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη.
Έκπληξη αποτελεί ωστόσο η επιλογή του τόπου της EKO Super Special Stage, και συγκεκριμένα στον ΣΕΑ Σείριος. Επιλογή που επιβεβαιώνει και το έμπρακτο ενδιαφέρον της πολιτείας για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, που έχει εξασφαλίσει και την παραμονή του στο θεσμό μέχρι και το 2027.
Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου
Προεόρτια με Shakedown από τις 09.01, και στις 19.00 η Τελετή Εκκίνησης στην είσοδο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας. Οι οδηγοί θα βρίσκονται από τις 18:15 στη ράμπα για την παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου, που θα είναι «ανοιχτή» στο κοινό.
Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου
Ε.Δ. 1-4 Άνω Παύλιανη (22,47 χλμ., εκκίνηση: 07:58 και 14:29)
Επιστρατεύουμε τον «ΕΛ-ΕΜ» για τις πληροφορίες: «Εκπληκτικά τα πρώτα 6,70 χλμ., σε φαρδύ και γρήγορο δρόμο. Στη συνέχεια, ένα πολύ στενό και κακό κομμάτι για 1,2 χλμ. και μετά ένα αδιάφορο κομμάτι 5 χλμ., πριν από τη “συνάντηση” με την περσινή Παύλιανη, στην Πυρά Ηρακλέους, από όπου ακολουθούν 9,50 χλμ.-μαγεία μέχρι την περσινή αφετηρία». Αυτό το τμήμα αποτελεί την επιλογή των 4Τ. Εκεί αναμένεται να τοποθετηθούν με μαεστρία τα Toyota GR Yaris Rally 1, ο Οζιέ και οι σωματοφύλακές του, Έβανς και Κατσούτα.
Ε.Δ. 2-5 Δάφνη (21,67 χλμ., εκκίνηση: 9:09 και 15:40)
«Ξεκινάει με σχετικά κατηφορικό και ιδιαίτερα καλό κομμάτι, 5,17 χλμ. μέχρι το ομώνυμο χωριό. Ακολουθεί ένα τεχνικό και στενό κομμάτι μέχρι την Ανατολή και μετά, 8 θεαματικά χιλιόμετρα μέχρι τα Μάρμαρα».
Όπου κι αν επιλέξετε να παρακολουθήσετε, μείνετε μέχρι και τον τελευταίο, τιμώντας έτσι και τα πληρώματα με Rally 4, Έλληνες και Κύπριους, που θα σας αποζημιώσουν.
Ε.Δ. Ταρζάν (23,37 χλμ., εκκίνηση: 11:17 και 17:48)
«Η ε.δ. θρύλος εξελίσσεται για 10 χλμ. στο δάσος, και μετά βγαίνει στο ξέφωτο, για να τερματίσει λίγο πριν από την είσοδο του χωριού Παλαιά Γιαννιτσού. Κατηφορική σχεδόν σε ολόκληρο το μήκος της, με γλιστερά τα πέντε τελευταία χλμ., με θέαμα, ως αποτέλεσμα και των φθαρμένων ελαστικών».
Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου
Σημαντική ημέρα, με μόνο μία επαναλαμβανόμενη ε.δ. και συνολικά ένα… μενού που κρίνει βαθμολογικά τον αγώνα. Με τους οδηγούς της Hyundai, Νεβίλ, Τάνακ και Σόρντο, να έχουν αποδείξει τις δυνατότητες του i20 Ν Rally 1, και ειδικότερα τον Βέλγο να διαχειρίζεται με μαεστρία και την πρωτοπορία του στο Πρωτάθλημα. Η χάραξη του σκέλους θα κρίνει και τη στρατηγική που ακολουθεί ο Φουρμό με το Ford Puma Rally 1, ενώ στα ελληνικά χώματα αναμένεται να επιδείξει αρετές και ο team mate του, Γρεγκουάρ Μάνστερ.
Ακολουθεί η «χαρτογράφηση» από τον «ΕΛ-ΕΜ»:
Ε.Δ. 7 Ρεγκίνι (28,67 χλμ., εκκίνηση: 8:16)
«Η περσινή Ελάτεια με αντίθετη φορά, με το πέρασμα από τα νερά στο 4,74 χλμ. Τα τελευταία 10,59 κατηφορικά χλμ. του ελληνικού Pikes Peaks, που τελευταία φορά παρακολουθήσαμε πριν από είκοσι χρόνια, θα… προσφέρουν υψηλού επιπέδου ζωγραφική».
Ε.Δ. 8 Θήβα (20,95 χλμ., εκκίνηση: 10:37)
«Με νέα χάραξη, 54 διασταυρώσεις(!) και χωρίς πέρασμα από το πεδίο βολής. Στο γνωστό μοτίβο, με στενό δρόμο και αλλεπάλληλες στροφές, συνδυασμός που απαιτεί ρυθμό, έργο και του συνοδηγού, ειδικά για τον σοβαρό ερασιτέχνη, όπως είναι τα ελληνικά και τα κυπριακά πληρώματα».
Ε.Δ. 9-11 Άγιοι Θεόδωροι (25,87 χλμ., εκκίνηση: 13:05 και 17:05)
«Η εκκίνηση όπως το 2021 (Κιάφα Μπέκα), αλλά λίγο μετά, στην άσφαλτο, αντί για ευθεία στρίβει επιτόπου δεξιά και φτάνει στο δέντρο πριν το Πράθι. Στη συνέχεια, με κατεύθυνση αριστερά σε ένα ιδιαίτερα στενό κομμάτι 3,6 χλμ., φτάνει σε ποτάμι και είτε το διασχίζει, είτε κινείται στην κοίτη του για 6 χλμ. μέχρι τον τερματισμό».
Όπου κι αν έχετε διανυκτερεύσει, μείνετε «κλειδωμένοι» στους Αγίους Θεοδώρους και για τα δύο περάσματα. Στο Λουτράκι, στο εργοστάσιο «Pepsico-ΗΒΗ» στρίψτε δεξιά. Σε 3,60 χλμ. η επιφάνεια του δρόμου γίνεται χώμα. Συνεχίζετε αριστερά στην άσφαλτο. Σε 1,37 χλμ., στον οικισμό Νέα Πολιτεία, στρίβετε δεξιά. Σε 200 μ. μπαίνετε στο χώμα και σε 970 μ. στα πεύκα στρίβετε αριστερά και ανεβαίνετε το βουνό. Σε 3,30 χλμ. φτάνετε στο 10,72 χλμ. της Ε.Δ., απ’ όπου μπορείτε να παρακολουθήσετε και τα δυο περάσματα.
Ε.Δ. 10 Λουτράκι (12,90 χλμ., εκκίνηση: 15:46)
«Κλασική ε.δ. στην Κορινθία, που ξεκινάει με στενό και τεχνικό κομμάτι μήκους 3,30 χλμ. από το κέντρο Πλάτανος στα Πίσια μέχρι την Παναγία Φανερωμένη. Ακολουθεί ένα γρήγορο κατηφορικό κομμάτι μήκους 4,30 χλμ. Μετά, το κατηφορικό, πολύ στενό τελευταίο μέρος της διαδρομής, μήκους 5 χλμ. μέχρι τον τερματισμό στο Χαρβάτι».
Να έχουμε να λέμε…
Ε.Δ. 12 ΕΚΟ Super Special Stage (1,97, εκκίνηση: 21:05)
Στην εθνική οδό, στον ΣΕΑ Σείριος, σε διαδικασία time-attack, και να η ευκαιρία και για την ΕΛ.ΑΣ. να επικοινωνήσει το μέγεθός της σε όλο τον πλανήτη. Υπέρβαση που επιβάλλεται να ζήσουμε.
Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου: Επίλογος!
Για να αξιοποιήσεις τα αποτελέσματα του Σαββάτου, πρέπει να τερματίσεις την Κυριακή, οπότε και θα διεκδικήσεις το bonus βαθμών και κύρους στην Power Stage, με αναμενόμενη την κακή κατάσταση του δρόμου μετά το πρώτο πέρασμα. Η ημέρα είναι καθοριστική και για τον τίτλο στο JWRC, όπου συμμετέχουν νεαροί ταλαντούχοι, αυριανοί πρωταθλητές, όλοι τους με Ford Fiesta Rally 3.
Ε.Δ. 13 Οινοχώρι (17,47 χλμ, εκκίνηση: 08:59)
«Ανηφορικά τα πρώτα 3,41 χλμ., σε καλό οδόστρωμα. Η απόλαυση είναι τα επόμενα 2,83 χλμ., με προσφορά θεάματος στο max. Στη συνέχεια το σκηνικό αλλάζει δραματικά, αλλά για τους επαγγελματίες θα είναι παιχνίδι τα 3,70 χλμ. στενού, κακού δρόμου στο δάσος, μέχρι τον δημόσιο δρόμο Σκλήθρου-Οινοχωρίου. Θα βγουν στην άσφαλτο για 220 μέτρα, και ξανά σε στενό δασικό δρόμο μέχρι τον τερματισμό».
Στο τελευταίο δασικό κομμάτι χωρίς τετρακίνηση και σωστά λάστιχα, αν έχει βρέξει, οπισθοχωρείς. Ό,τι δεν πρόκειται να κάνει ο Σάμι Παγιάρι, ο οποίος θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει το GR Yaris Rally 2 απέναντι στα Fabia και C3 ίδιων προδιαγραφών των Γκριάζιν και Ροσέλ.
Ε.Δ. 14-15 Ελευθεροχώρι – Wolf Power Stage (18,29 χλμ., εκκίνηση: 10:05 και 13:15)
«H ε.δ. με το πέρασμα από τις δύο λίμνες. Η διαφοροποίηση φέτος είναι ότι στο 17,35 χλμ., όπου μοναστήρι, η διαδρομή συνεχίζεται ευθεία για άλλα 650 μέτρα, όπου και ο τερματισμός της, στις παρυφές του χωριού Μενδενίτσα. Εκεί θα γίνει και η απονομή για τη Wolf Power Stage».
Η PS θα μεταφέρει τη χώρα μας σε όλο τον πλανήτη μέσω ζωντανής τηλεοπτικής μετάδοσης, οπότε και επιβάλλεται η απόλυτη συμμόρφωση των θεατών με τις οδηγίες των κριτών μας – των καλύτερων στο WRC.
Τερματισμός
Η τελευταία συνάντηση, και πάλι στη Λαμία. Ο τερματισμός και η απονομή αποτελούν μια διαδικασία ευθύνης. Η αυλαία θα πέσει στις 16:00, δίνοντας και το έναυσμα για το ξεκίνημα της προετοιμασίας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, τον ερχόμενο Ιούνιο._ «Στρατισίνο»