top icon
WRC

Σκέψεις για δύο αγώνες σε χιόνι από το 2024

Οι διοργανωτές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ επεξεργάζονται την παρουσία δύο αγώνων σε χιονισμένη επιφάνεια, με χρονικό ορίζοντα το 2024.

Οι αγώνες σε χιόνι αποτελούσαν ανέκαθεν ένα από τα highlights των ράλλυ, με το Ράλλυ Σουηδίας να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό από το 1973, όταν και πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το WRC.

Η φετινή επιτυχία του Ράλλυ Σουηδίας, όπου νικητές αναδείχθηκαν οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen με Toyota GR Yaris Rally1, καθώς και η αντίστοιχη περσινή του Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, καταδεικνύει τη μεγάλη δυναμική των αγώνων σε χιονισμένη επιφάνεια.

Ο σουηδικός αγώνας δεν πραγματοποιήθηκε πέρυσι λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, όμως αρκετά χρόνια νωρίτερα είχε ξεκινήσει η συζήτηση για την ανάγκη εύρεσης νέας έδρας.

Ο λόγος ήταν πως το χιόνι στην Κεντρική Σουηδία μειωνόταν διαρκώς, με τον αγώνα του 2020 να αποκτά πολύ μικρότερο μήκος και να θυμίζει Ράλλυ RAC, αφού η λάσπη υπερτερούσε.

Η απόφαση αλλαγής έδρας ελήφθη φέτος, με την πόλη Umea στη Βόρεια Σουηδία, 700 χιλιόμετρα βόρεια από το Torsby και 400 χιλιόμετρα νοτιότερα από τον Αρκτικό Κύκλο, να παίρνει το χρίσμα.

Η πρεμιέρα στέφθηκε με επιτυχία, η οποία επέφερε άμεσα την επέκταση της συμφωνίας με τον WRC Promoter για ακόμη δύο χρόνια.

Ισχυρή πιθανότητα συνύπαρξης δύο αγώνων σε χιόνι από το 2024

Οι εντυπωσιακές εικόνες και το θέαμα από τον σουηδικό αγώνα, κάνουν την παραμονή στο WRC να θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ.

Ταυτόχρονα, οι σκέψεις για ένταξη δεύτερου αγώνα επί χιονισμένης επιφάνειας στο πρόγραμμα, κάτι που είχε συμβεί για τελευταία φορά το 2007 με τα Ράλλυ Σουηδίας και Νορβηγίας, έχουν αναζωπυρωθεί.

Rally Sweden 2022

Αφενός, οι αγώνες σε χιόνι δεν προκαλούν τεράστια καταπόνηση στα αυτοκίνητα, ενώ ένα ακόμη ράλλυ σε αυτή την επιφάνεια θα καθιστούσε πιο αποδοτική την επένδυση των ομάδων και του παρόχου ελαστικών (Pirelli) σε δοκιμές εξέλιξης.

Εφόσον η ένταξη δεύτερου χιονισμένου αγώνα προχωρήσει, θέση φαβορί φαίνεται πως έχει το Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, που από χωροταξικής άποψης εξυπηρετεί τη δημιουργία ενός “ντουέτου” με το Ράλλυ Σουηδίας.

Ως αουτσάιντερ θα μπορούσε να θεωρηθεί το Ράλλυ Καναδά, που προφανώς δεν έχει ως πλεονέκτημα την εγγύτητα στη Σουηδία, όμως είναι γνωστό πως η FIA και o WRC Promoter επιθυμούν διακαώς την αύξηση των αγώνων στην αμερικανική ήπειρο.

Σε κάθε περίπτωση, το 2023 φαντάζει πολύ κοντινό για κάτι τέτοιο, οπότε η πρώτη σεζόν που θεωρείται ρεαλιστικό να υπάρξουν ξανά δύο αγώνες επί χιονισμένης επιφάνειας στο αγωνιστικό ημερολόγιο του WRC, είναι το 2024.

Arctic Rally Finland 2021

Οι Ott Tanak και Martin Jarveoja αναδείχθηκαν νικητές στο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας 2021 με Hyundai i20 Coupe WRC

“Θεωρούμε πως ένας αγώνας σε χιόνι και ειδικότερα με βάση όσα είδαμε εδώ (σ.σ. Ράλλυ Σουηδίας) και στο Ράλλυ Arctic πέρυσι, είναι μοναδικό όχι μόνο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά συνολικά στον παγκόσμιο αθλητισμό”, δήλωσε ο , Simon Larkin, διευθυντής αγώνων του WRC, στο motorsport.com.

“Πιστεύουμε πως υπάρχει χώρος για δεύτερο αγώνα. Είναι δύσκολο για φέτος (σ.σ. το 2023), αλλά είναι κάτι το οποίο επιδιώκουμε και ίσως το 2024 να αποτελέσει στόχο για εμάς”.

Πέραν του WRC Promoter, η FIA τάσσεται υπέρ μιας τέτοιας κίνησης, όπως προκύπτει και από τις σχετικές δηλώσεις του αναπληρωτή Προέδρου της, Robert Reid:

“Υπάρχει μεγάλη επένδυση, ιδιαίτερα για τους κατασκευαστές ελαστικών, οι οποίοι επενδύουν πολλά σε εξέλιξη για να ελαστικά που χρησιμοποιούμε μόνο σε έναν αγώνα.

“Προφανώς το ίδιο ισχύει για τις ομάδες, ως προς τις δοκιμές που κάνουν, οπότε γιατί να μην έχουμε δύο αγώνες σε χιόνι;”

Robert Reid

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι να βρεθεί η κατάλληλη ημερομηνία, με τον Reid να αναφέρεται μεν στο Ράλλυ Καναδά, φωτογραφίζοντας δε το Ράλλυ Arctic Φινλανδίας:

“Ο Promoter έχει την ευθύνη πρότασης του ημερολογίου για έγκριση από την Επιτροπή WRC, όμως γιατί όχι;

“Να είναι ο ένας αγώνας μετά από τον άλλον (σ.σ. back-to-back) έχει νόημα, καθώς τα αυτοκίνητα θα έχουν ίδιες προδιαγραφές.

“Όσον αφορά στο πού θα μπορούσαμε να έχουμε έναν χειμερινό αγώνα, με εξαίρεση τον Καναδά, δε θα χρειαζόταν να μετακινηθούμε για χιλιάδες χιλιόμετρα”.

Photos: M-Sport, Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ