H εξέλιξη της νέας Skoda Fabia Rally2 συνεχίζεται με τους Andreas Mikkelsen, Kris Meeke και Emil Lindholm να πραγματοποιούν δοκιμές στη Βόρεια Φινλανδία.
Το 2022 αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για την Skoda Motorsport, η οποία εξελίσσει τη νέα γενιά της Fabia Rally2 (διαβάστε για την επιβατική έκδοση Monte Carlo), σε πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους, καιρικές συνθήκες.
Έπειτα από σειρά δοκιμών επί ασφάλτινου και χωμάτινου οδοστρώματος σε Τσεχία, Γαλλία, Ισπανία και Φινλανδία, οι Τσέχοι ταξίδεψαν στον Αρκτικό Κύκλο, για εξέλιξη σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν, χρησιμοποιώντας ελαστικά με καρφιά.
Για την περίσταση, στα πηδάλια της νέας Skoda Fabia Rally2 βρέθηκαν ο Πρωταθλητής WRC 2, Andreas Mikkelsen, ο Kris Meeke που έχει πραγματοποιήσει ξανά δοκιμές με τη Skoda και πιθανώς να συμμετάσχει σε επιλεκτικούς αγώνες φέτος, καθώς και ο Πρωταθλητής Φινλανδίας Emil Lindholm.
Skoda Fabia Rally2: Στόχοι και εντυπώσεις από τις δοκιμές εξέλιξης
Καθώς η νέα Fabia Rally2 θα αποτείνεται, όπως συνέβαινε και για τις προηγούμενες εκδοχές του αγωνιστικού, κυρίως σε ιδιώτες, η Skoda Motorsport δοκιμές σε μεγάλο εύρος θερμοκρασίας και συνθηκών οδοστρώματος, ώστε να καλύπτουν όλο το φάσμα των πελατειακών αναγκών.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι δοκιμές σε χιονισμένες ειδικές διαδρομές της Βόρειας Φινλανδίας, οι οποίες είχαν διάρκεια 5 ημερών, με τη θερμοκρασία να φτάνει έως τους -14 βαθμούς Κελσίου.
Πέραν των επιδόσεων και της αξιοπιστίας, σε αυτές τις δοκιμές οι άνθρωποι της Skoda εστίασαν και σε παραμέτρους άνεσης για τα πληρώματα, όπως να μην θολώνει το εμπρός παρμπρίζ λόγω του κρύου και η θερμοκρασία στο εσωτερικό, να μην πέφτει κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.
Μετά από το πέρας των δοκιμών, οι μηχανικοί και οι οδηγοί της Skoda παρουσιάστηκαν ευχαριστημένοι από την πρόοδο που συντελέστηκε.
“Έχω ήδη καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο νέας γενιάς σε άσφαλτο και χώμα”, δήλωσε ο Andreas Mikkelsen.“Μετά από τις πρόσφατες δοκιμές, μπορώ να επιβεβαιώσω το ίδιο για το χιόνι. Αισθάνομαι πολύ, πολύ καλά στο αυτοκίνητο. Σίγουρα βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο όσον αφορά στην εξέλιξη της νέας γενιάς Skoda Fabia Rally2”.
Από την πλευρά του, ο 5 φορές νικητής αγώνων του WRC, Kris Meeke, πρόσθεσε: “Οι δοκιμές πήγαν όπως είχαμε σχεδιάσει. Κάναμε περαιτέρω πρόοδο και αποκτήσαμε σημαντικές γνώσεις.
“Οι μηχανικοί της Skoda Motorsport δοκίμασαν διαφορετικές τεχνικές λύσεις. Πραγματικά απόλαυσα την οδήγηση της Skoda Fabia Rally2 νέας γενιάς”.
Τέλος, ο επικεφαλής του προγράμματος εξέλιξης για το νέο αυτοκίνητο, Jan Krasula ανέφερε:
“Για αυτό δοκιμάζουμε τη νέα γενιά Skoda Fabia Rally2 σε όσο το δυνατόν περισσότερες επιφάνειες και συνθήκες μπορούμε.
“Ο στόχος δεν ήταν μόνο να δοκιμάσουμε την αξιοπιστία και την απόδοση εξαρτημάτων του αμαξώματος ή του κινητήριου συνόλου υπό αυτές τις συνθήκες.
“Θέλαμε να διαπιστώσουμε, πως τα πληρώματα θα έχουν ένα σεβαστό επίπεδο άνεσης μέσα στο κόκπιτ όταν υπάρχει πάγος. Για παράδειγμα, το παρμπρίζ δεν πρέπει να θολώνει και η θερμοκρασία να μην πέφτει χαμηλότερα από ένα συγκεκριμένο επίπεδο”.
Με βάση τους κανονισμούς της FIA για την κατηγορία Rally2, η νέα Skoda Fabia Rally2 evo θα εφοδιάζεται με τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, το οποίο θα διαθέτει σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων και τετρακίνηση, μέσω μηχανικών διαφορικών.
Περαιτέρω τεχνικά στοιχεία όπως ακριβείς τιμές ισχύος και ροπής, αναμένεται να ανακοινωθούν προσεχώς.
Υπενθυμίζουμε πως από το 2015, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως αγωνιστικό, η Skoda Fabia αναδείχθηκε, αρχικά ως R5 και έπειτα ως Rally2 ή Rally2 evo, στο πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα της Skoda Motorsport, το αυτοκίνητο μέχρι σήμερα έχει κατακτήσει 10 τίτλους σε υποστηρικτικές κατηγορίες του WRC, καθώς και πολλά πρωταθλήματα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και μέχρι στιγμής, έχουν πουληθεί περισσότερες από 400 Fabia R5, Rally2 και Rally2 evo.
Όσον αφορά στη νέα Skoda Fabia Rally2, δεν υπάρχει ακόμη σαφής ενημέρωση για το χρονικό σημείο που θα λάβει Δελτίο Αναγνώρισης προκειμένου να συμμετάσχει σε ράλλυ, όμως αυτό θεωρείται πιθανό να συμβεί κατά το δεύτερο μισό της χρονιάς που διανύουμε.
Photos: Skoda Motorsport
Δείτε ένα video από τις δοκιμές εξέλιξης