O Jari Matti Latvala δήλωσε πως ο Thierry Neuville κινήθηκε πιο γρήγορα από όσο έπρεπε στο Ράλλυ Safari, με τον Βέλγο να απαντά πως η στρατηγική του ήταν σωστή.
Έχουν περάσει 5 ημέρες από την ολοκλήρωση του Ράλλυ Σαφάρι, όπου η Toyota πραγματοποίησε το 1-2, με τον Sebastien Ogier να φτάνει στη νίκη έπειτα από την εγκατάλειψη του Thierry Neuville, όμως οι συζητήσεις για τον αγώνα στην Κένυα δεν έχουν σταματήσει.
Μάλιστα, δύο εκ των πρωταγωνιστών, ο επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, Jari Matti Latvala και ο Βέλγος οδηγός της Hyundai Motorsport, Thierry Neuville, είχαν εντελώς διαφορετική άποψη για την εξέλιξη του αγώνα.
Ο μεν Latvala, θεωρεί πως σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου, ο Neuville κινούνταν πάνω από το όριο που έπρεπε ώστε να φτάσει στον τερματισμό του Ράλλυ Safari, κατά την επιστροφή του αγώνα στο WRC , με τον Βέλγο να μην το αποδέχεται.
Ράλλυ Safari: Η τοποθέτηση του Latvala
Μιλώντας στο DirtFish μετά από τον αγώνα, ο Jari Matti Latvala αναφέρθηκε στο ρυθμό του Thierry Neuville, καθώς και στην προσέγγιση της δικής του ομάδας.
“Έλεγα σε πολλούς ανθρώπους στην ομάδα ότι δε βλέπω πώς μπορεί να φτάσει στον τερματισμό με αυτή την ταχύτητα ο Neuville”, δήλωσε ο Latvala.
“Ήταν πολύ γρήγορος. Είχε δύο κλαταρίσματα και ας πούμε ότι ήταν τυχερός με αυτήν την κατάσταση. Συνήθως τη γλιτώνεις όταν έχεις ένα κλατάρισμα, όχι όμως τη δεύτερη φορά. Πρέπει να “ακούς” την προειδοποίηση”.
Αν και αντίπαλος, ο Latvala δήλωσε πως λυπήθηκε για τον Neuville: Πρέπει να πω ότι αισθάνομαι λυπημένος για αυτόν, που δεν μπόρεσε να κερδίσει. Η ταχύτητά του ήταν καλή όμως, αν καταλαβαίνω καλά, ήταν μεγαλύτερη από όσο έπρεπε για την τελευταία ημέρα”.
Σύμφωνα με τον Φινλανδό, 18 φορές νικητή αγώνων του WRC, το Ράλλυ Safari είχε την αναμενόμενη εξέλιξη, που έχουν οι νέοι αγώνες του θεσμού.
“Θεωρούσα πως το δράμα θα ξεκινήσει το απόγευμα της Παρασκευής, όμως άρχισε νωρίτερα. Ίσως οι οδηγοί παρασύρθηκαν από την ταχύτητα. Όμως αυτό συμβαίνει συνήθως σε νέα ράλλυ, όταν δε γνωρίζεις τις διαδρομές και το έδαφος.
“Θυμάστε το Ράλλυ Τουρκίας 2018; Δεν είχαμε την ταχύτητα, όμως ο Ott και εγώ κάναμε το 1-2. Στη συνέχεια, το 2019 και 2020 υπήρχε λιγότερο δράμα στην Τουρκία, γιατί γνωρίζαμε τι να περιμένουμε”.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Latvala πρόσθεσε: “Πρέπει να ταιριάξεις την ταχύτητα ανάλογα με το έδαφος. Οδηγοί με τέτοιο σχέδιο ήταν ο Taka (Katsuta) και ο Tanak, που ήταν άτυχος με το παρμπρίζ.
“Όμως υπήρχε και ο Sebastien (Ogier). Κοιτάξτε τον Seb σε όλες τις σκληρές ειδικές διαδρομές. Πρόσεξε το αυτοκίνητο και έφτασε στη νίκη. Ήταν μια πολύ ιδιαίτερη νίκη”.
Η απάντηση του Neuville για το Ράλλυ Safari
Από την πλευρά του πάντως, ο Thierry Neuville διαφώνησε με το επιχείρημα του Latvala.
Θυμίζουμε, πως ο Βέλγος είχε προβάδισμα περίπου ενός λεπτού μέχρι την πρώτη ειδική της τελευταίας ημέρας, μετά από την οποία εγκατέλειψε με σπασμένο πίσω δεξί αμορτισέρ.
“Δε νομίζω ότι πήγαμε υπερβολικά γρήγορα, γιατί διατηρήσαμε το προβάδισμα, ενώ οδηγούσα λίγο πιο αργά για να προστατεύσω το αυτοκίνητο”, απάντησε μέσω του DirtFish ο Neuville. “Προφανώς αυτό δεν απέδωσε στο τέλος, όμως η στρατηγική ήταν καλή”.
Σχετικά με τα συνεχόμενα προβλήματα των Hyundai i20 Coupe WRC με τις αναρτήσεις, ο Βέλγος σχολίασε: “Για να είμαστε ειλικρινείς τίποτα δεν έχει αλλάξει. Προσπαθήσαμε να προστατεύσουμε το αυτοκίνητο στα ψαλίδια, υιοθετήσαμε μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σύγκριση με ότι συνηθίζαμε και ήμασταν προετοιμασμένοι.
“Δυστυχώς, νομίζω ότι ίσως να είμαστε λίγο πιο αδύναμοι από τους αντιπάλους μας, όπως νομίζω ότι χάσαμε την ευκαιρία. Δε γνωρίζουμε πραγματικά γιατί συνέβη αυτό, καθώς η προετοιμασία ήταν καλή, το αυτοκίνητο ήταν το ίδιο όμως κάτι λειτουργεί εναντίον μας αυτή τη στιγμή. Και προφανώς πρέπει να σταματήσει”.
Αναφορικά με τα εξαρτήματα της ανάρτησης, ο Thierry Neuville ανέφερε: “Πάντως εξελίσσουμε το αυτοκίνητο αλλά υπάρχουν εξαρτήματα με δελτίο Αναγνώρισης που δεν αλλάζουν. Η ανάρτηση και τα ψαλίδια έχουν ομολογκασιόν και δεν έχουν αλλάξει από τη στιγμή που δημιουργήθηκε το αυτοκίνητο.
“Ίσως ήμασταν λίγο πιο μαλακοί, είχαμε λίγο πιο μικρή απόσταση από το έδαφος σε ορισμένους Ευρωπαϊκούς αγώνες και είχαμε ορισμένα προβλήματα.
Εγώ προτίμησα να έχω τη μέγιστη δυνατή απόσταση από το έδαφος, ώστε να αποφύγω πιθανή ζημιά στο αυτοκίνητο”.
Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τις δηλώσεις των Latvala και Neuville, η τακτική της Toyota απέδωσε καρπούς, ενώ η Hyundai έμεινε με την τρίτη συνεχόμενη εγκατάλειψη σε ισάριθμους αγώνες, ενώ ένα πλήρωμά της βρισκόταν στην κορυφή της κατάταξης.