Ορισμένα “στραπατσαρισμένα” κομμάτια από το Ford Focus WRC με το οποίο είχαν έξοδο στο Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας 2001 οι Colin McRae-Nicky Grist, χάνοντας τον παγκόσμιο τίτλο, διατίθενται προς πώληση από τον Ουαλό συνοδηγό.
Μια σειρά ιδιαίτερων αναμνηστικών, από την προσπάθεια των Colin McRae και Nicky Grist να κατακτήσουν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 2001, τίθενται σε δημοπρασία από τον ίδιο τον Grist.
Σε εκείνον τον αγώνα, ο αγαπημένος Παγκόσμιος Πρωταθλητής των Ελλήνων και ο συνοδηγός του είχαν σφοδρή έξοδο ενώ βρίσκονταν επικεφαλής, διεκδικώντας τον τίτλο με το Ford Focus RS WRC. Αυτό επέφερε την εγκατάλειψή τους, με το πρωτάθλημα να καταλήγει στους Richard Burns-Robert Reid.
Τα απομεινάρια μιας οριακής προσπάθειας
Όσοι έχουν παρακολουθήσει ζωντανά τον Colin McRae (διαβάστε εδώ το αφιέρωμα των 4Τ) σε ειδικές διαδρομές του Ράλλυ RAC, έχουν να λένε για τον… απόκοσμο τρόπο οδήγησης του Σκοτσέζου. Κάπως έτσι ξεκίνησε και ο αγώνας του 2001, με τον οποίο γραφόταν ο επίλογος της χρονιάς. Η μάχη προμηνυόταν συγκλονιστική, αφού 4 πληρώματα διεκδικούσαν τον τίτλο. Ως φαβορί παρουσιάζονταν οι Colin McRae-Nicky Grist (Ford Focus WRC 01) και Richard Burns-Robert Reid (Subaru Impreza WRC), με τους Tommi Makinen-Kaj Lindstrom (Mitsubishi Lancer WRC) και Carlos Sainz-Luis Moya (Ford Focus WRC) να έχουν ρόλο αουτσάιντερ.
Μετά από την 3η ειδική διαδρομή, οι Colin McRae-Nicky Grist φιγουράριζαν στην κορυφή, αποτέλεσμα που τους έδινε τον τίτλο, καθώς έπρεπε να τερματίσουν απλά εμπρός από τους Burns-Reid. Αμέσως μετά, μια “μπούκα” του Colin McRae σε γρήγορη δεξιά στροφή, έφερε το Ford Focus RS WRC 01 σε χαντάκι που δεν ήταν ορατό και αποτέλεσε την αρχή του τέλους.
Η έξοδος προκάλεσε εκτεταμένες υλικές ζημιές και εγκατάλειψη, οπότε οι Burns-Reid στέφθηκαν Πρωταθλητές, με διαφορά δύο βαθμών.
Με τα λόγια του Nicky Grist
Ο Nicky Grist, θυμάται με κάθε λεπτομέρεια εκείνες τις στιγμές, οπότε του δίνουμε το λόγο.
“Τη στιγμή του συμβάντος κυνηγούσαμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και έπρεπε απλά να τερματίσουμε μπροστά από τον Richard Burns για να κερδίσουμε τον τίτλο. Ήμασταν ταχύτεροι στη νυχτερινή υπερειδική της προηγούμενης ημέρας. Το επόμενο πρωινό ήμασταν ταχύτεροι στην πρώτη ειδική διαδρομή, κερδίζοντας άνετα τον Burns. Στην επόμενη μας ξεπέρασε ο Marcus Gronholm, όμως βρισκόμασταν ξανά εμπρός από τον Burns.
“Η μοιραία ειδική διαδρομή ήταν αρχικά ανηφορική και όταν βρεθήκαμε στο “ίσιωμα”, υπήρχε χαμηλή νέφωση. Με τέτοια κακή ορατότητα, γνωρίζαμε ότι είχαμε χάσει κάποιο χρόνο, οπότε μόλις βγήκαμε από την ομίχλη, ανεβάσαμε ρυθμό. O Colin McRae οδηγούσε πραγματικά καλά, χρησιμοποιούσε ολόκληρο τον δρόμο και διατηρούσε όσο μεγαλύτερη κεκτημένη ταχύτητα μπορούσε – δεν ήταν εύκολο σε βρεγμένο χώμα και λάσπη. Μετά από μερικά μίλια μπήκαμε σε ένα πολύ γρήγορο κομμάτι με σειρά από πολύ γρήγορες στροφές, έκτες στις σημειώσεις του Colin, με τη μέγιστη σχέση και flat out!
“Οι σημειώσεις έβγαιναν σαν σφαίρες πολυβόλου από το στόμα μου, με τόση ταχύτητα κινούμασταν: 6 δεξιά, 6 αριστερή, 6 δεξιά σε 5 δεξιά+ και 6- μπούκα σε χάσιμο. Καθώς μπήκαμε στην 5η δεξιά +, ο Colin τοποθέτησε το αυτοκίνητο στο γρασίδι στην άκρη του δρόμου, κάνοντας μικρή “μπούκα”. Θα μπορούσε να προσαρμόσει τη γραμμή του αλλά αποφάσισε ότι ήταν καλά – όμως δεν ήταν! Αυτό που δε μπορούσαμε να δούμε στην εσωτερική, ήταν ένα χαντάκι. Το αυτοκίνητο πέταξε και κυριολεκτικά έκανε πολλές περιστροφές στον αέρα. Αυτό επέφερε πολλές τούμπες. Από το παρμπρίζ έβλεπα ουρανό, δέντρα, έδαφος ξανά και ξανά.
“Τελικά σταματήσαμε σε δεξιά πλευρά του δρόμου, στραμμένοι προς την κατεύθυνση από την οποία ερχόμασταν. Με τον ατμό να βγαίνει από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και με το καπό “τσαλακωμένο”, γνωρίζαμε πως αυτό ήταν το τέλος και ήμασταν εκτός αγώνα. Ο Richard Burns έπρεπε και πάλι να τερματίσει, όμως με εμάς εκτός διεκδίκησης, η δουλειά του ήταν πολύ πιο εύκολη. Αν και δεν κερδίσαμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ενθουσιαστήκαμε που το πέτυχε ένας συμπατριώτης μας.
“Με δεδομένη τη σημασία του τίτλου, αυτό ήταν ένα από τα πιο διάσημα ατυχήματα της εποχής του και θα αποδεικνυόταν πως ήταν η τελευταία μας ευκαιρία να κερδίσουμε το WRC. Ενώ λατρεύω αυτά τα αντικείμενα ως ενθύμιο από αυτή τη μοιραία ημέρα, τώρα τα προσφέρω ως ένα σημαντικό αναμνηστικό ράλλυ, από μια αξέχαστη σεζόν”.
Τα πάνελ του “τραυματισμένου” Ford Focus RS WRC 01 διατίθεται σε δημοπρασία από την Collecting Cars .
Θυμόμαστε ένα τρομερό onboard των McRae-Grist από το Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας 2001