Ο Carlos Sainz, από τους αγαπημένους οδηγούς ράλλυ των Ελλήνων, 3 φορές νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις και εκ των πιο σημαντικών προσωπικοτήτων στο παγκόσμιο motorsport, έχει σήμερα γενέθλια.
Ο Carlos Sainz, που σήμερα γίνεται 60 ετών, δεν αποτελεί ακόμη περίπτωση ενός “ακόμη” εξαιρετικού οδηγού αγώνων, αλλά μια από τις πιο επιβλητικές προσωπικότητες του παγκόσμιου motorsport.
Διαβάστε ακόμη: Αφιέρωμα – Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Ράλλυ: #9 Carlos Sainz (+videos)
Έχοντας κατακτήσει 3 νίκες στο Ράλλυ Ακρόπολις (1990, 1994, 1997) με ισάριθμους Κατασκευαστές (Toyota, Subaru, Ford), ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ (1990, 1992) με την Toyota, βρίσκεται ανάμεσα στους αγαπημένους των Ελλήνων, και όχι μόνον, θεατών. Σε αυτό όμως δεν έχουν παίξει μόνο τα στατιστικά επιτεύγματα, αλλά η προσωπικότητα του Sainz, που από την αρχή της καριέρας του απέκτησε το πρoσωνύμιο “El Matador”.
Η καριέρα του Carlos Sainz στα ράλλυ
Γόνος εύπορης οικογένειας, ο έφηβος Carlos δοκιμάστηκε στην Ρεάλ Μαδρίτης ώστε να γίνει ποδοσφαιριστής. Σε ηλικία 16 ετών αναδείχθηκε Πρωταθλητής Ισπανίας στο σκουός, όμως η αγάπη που θα σφράγιζε την πορεία του, ονομαζόταν “Ράλλυ”.
Αφού είχε οδηγήσει Formula Ford, πήρε βάπτισμα πυρός στα ράλλυ το 1980, σε ηλικία 18 ετών, οδηγώντας Renault 5 TS. Έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ το 1987, με Ford Sierra Cosworth. Μετά από την κατάκτηση δύο Πρωταθλημάτων Ισπανίας (1987, 1988), ο Sainz έχοντας ως συνοδηγό το “alter ego” του, Luis Moya, μεταπήδησε στην Toyota ενόψει 1989.
Οι νίκες στο Ράλλυ Ακρόπολις
Η συνέχεια περιλαμβάνει μια καριέρα γραμμένη με χρυσά γράμματα και πολλή… Ελλάδα. Ήταν το Ράλλυ Ακρόπολις 1990, όταν οι Carlos Sainz-Luis Moya κατέκτησαν την παρθενική τους νίκη στο WRC, με Toyota Celica GT-4. Η ολοκλήρωση αυτής της σεζόν, βρήκε τον Sainz, Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ράλλυ, επιτυχία που ο Ισπανός επανέλαβε το 1992. Το αυτοκίνητό του εκείνη τη χρονιά ήταν μια Toyota Celica “Carlos Sainz”, όπως είχε ονομαστεί, στοιχείο ενδεικτικό της συνολικής επιρροής του.
Αν και βρίσκονταν πάντοτε μεταξύ των πρωταγωνιστών, δεν κατέκτησαν άλλον τίτλο. Όμως, παρέμεινε στην αφρόκρεμα του WRC ως το τέλος της καριέρας του. Οι επιτυχίες των Sainz-Moya στο Ακρόπολις διπλασιάστηκαν το 1994, όταν επικράτησαν με Subaru Impreza 555.
Η τρίτη τους νίκη ήρθε το 1997, στην πρώτη σεζόν των αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC. Τότε, έχοντας μεταβεί στη Ford, κατά την πρώτη χρονιά ηγεσίας του Malcolm Wilson, πέτυχαν την παρθενική νίκη για το Ford Escort WRC. Οι νίκες με τόσα διαφορετικά αυτοκίνητα, πιστοποιούν τη δυνατότητα προσαρμογής που επεδείκνυε ο Sainz, ο οποίος άλλαξε την οπτική των οδηγών, αλλά και για τους οδηγούς, αγώνων.
Ο Carlos Sainz αποχώρησε οριστικά από το WRC το 2005, τερματίζοντας στην 3η θέση του Ράλλυ Ακρόπολις, με Citroen Xsara WRC. Υπήρξε προσωρινά πολυνίκης του WRC, σημειώνοντας 26 νίκες και τερματίζοντας 97 φορές στο βάθρο, σε 196 συμμετοχές. Ακόμη, σημείωσε 756 φορές τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, ενώ συγκέντρωσε συνολικά 1.242 βαθμούς.
Carlos Sainz: Γεννημένος νικητής
Τι και αν εγκατέλειψε τα αγαπημένα του ράλλυ; Η αδρεναλίνη και ο συναγωνισμός παραμένουν μέχρι σήμερα στη φύση του Carlos Sainz. Ήδη, έχει κερδίσει 3 φορές το Ράλλυ Dakar (2010, 2018, 2020). Μάλιστα, με την νίκη στο Dakar 2020, συμπλήρωσε 30 χρόνια πρωταγωνιστώντας σε αγώνες παγκόσμιας εμβέλειας, επίδοση που όμοιά της δεν έχει επιτευχθεί ξανά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Διαβάστε ακόμη – Carlos Sainz: Όταν η ηλικία είναι απλά ένας αριθμός
Από πέρυσι, o Carlos Sainz έχει ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του. Πέραν του Dakar, όπου πλέον έχει ενταχθεί στην Audi με το εξηλεκτρισμένo RS Q E-Tron, συμμετέχει και στο Extreme E, έχοντας δημιουργήσει τη δική του ομάδα Acciona Sainz και όντας ο άντρας οδηγός της.
Η συνέχειά του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι δεδομένη, αφού πέραν της δικής του παρουσίας, ο γιος του Carlos Sainz Jr. κοσμεί την F1 ως πιλότος της Ferrari.
Feliz cumpleaños, Carlos!
Photos: Θάνος Ηλιόπουλος, Αρχείο 4Τ, Red Bull Content Pool, Extreme E
Αφιέρωμα στον Carlos Sainz από το WRC