Η απόφαση της Ford να αποχωρήσει από το Π.Π.RallycrossRX γνωστοποιήθηκε εχθές και το ερώτημα είναι κατά πόσο συνδέεται αυτό με την M-Sport και το WRC.
Με μία λιτή της ανακοίνωση, η Ford ανακοίνωσε ότι η ομάδα που την εκπροσωπεί φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του RallycrossRX, η Hoonigan του Ken Block, δεν θα ακολουθήσει το θεσμό την επόμενη χρονιά. Σε αντίθεση με την Peugeot και τον Sebastien Loeb που επισημοποίησαν τη συμμετοχή τους και για το 2018. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, τα αίτια της αποχώρησης της Ford εντοπίζονται στο γεγονός “ότι ο θεσμός αλλάζει μορφή και πρέπει να μείνουν στην άκρη για λίγο, υποστηρίζοντας όμως κατασκευές επιδόσεων, την ώρα που γνωρίζουν ότι το RallycrossRX έχει λαμπρό μέλλον.” Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε θα προσθέσουμε εμείς…
Για να καταλάβουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό, πρέπει να εξετάσουμε καταρχήν τον τρόπο λειτουργίας. Το πρόγραμμα της Hoonigan, των Ken Block και Andreas Bakkerund, είχε την οικονομική στήριξη της Ford, όπως και φυσικά χορηγών. Την κατασκευή των Ford Focus RX είχε αναλάβει η Μ-Sport του Malcolm Wilson, κάτι που δεν είχε καμία σχέση με το πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και το WRC. Αυτό το πρόγραμμα το 2018 τελειώνει και πλέον η M-Sport έχει ένα έσοδο λιγότερο!
Μπορεί όμως να σχετιστεί αυτό με το πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ; Υπάρχουν δύο τρόποι να το δει κανείς αυτό. Ο πρώτος αναφέρει ότι με την ανάπτυξη του WRC φέτος, την παρουσία του Ogier και την διεκδίκηση τίτλων από το Fiesta WRC, αποφασίστηκε τα χρήματα που επενδύονταν σε έναν υποδεέστερο θεσμό να περάσουν σε ένα επιτυχημένο πρόγραμμα, όπως αυτό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Ο δεύτερος, όμως, και λιγότερο αισιόδοξος, θέλει την Ford να επιλέγει τελείως διαφορετική εκπροσώπηση και παρουσία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οι δηλώσεις του CEO της εταιρίας, Jim Hackett, ο οποίος και υποστήριξε ότι η Ford πρέπει να κάνει στροφή σε νέες πηγές ενέργειας, φωτογραφίζοντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και πως στην προσπάθεια αυτοματοποίησης της γραμμής παραγωγής θα πρέπει να γίνουν περικοπές της τάξεως των 14 δις δολαρίων, δεν αφήνουν και πολλές ελπίδες στον Malcolm Wilson και τους φίλους του WRC. Βέβαια, επειδή τα ποσά που απαιτούνται για την εμπλοκή στο θεσμό δεν είναι αντίστοιχου μεγέθους, ο Βρετανός μάνατζερ, αλλά και εμείς, “όσο ζούμε ελπίζουμε”!_Π.Τ.